معرفی و دانلود کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین

عکس جلد کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین
قیمت:
۷۴۰۰۰ ۳۷,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین

کارآگاه مگره این بار باید معمای مردی را کشف کند که با ضربات چاقو در نزدیکی بلوار سنت مارتین به قتل رسیده بود. ژرژ سیمنون در کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین شما را وارد زندگی مردی می‌کند که رازهای زیادی را از دیگران پنهان کرده است. گفتنی‌ست این کتاب صوتی از مجلدهای مجموعه‌ی پرفروش «کارآگاه مگره» است.

درباره‌ی کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت‌نشین

در سرمای اکتبر خبر قتل مردی با ضربات چاقو به کارآگاه مگره داده می‌شود. با وجود تاریکی هوا او تصمیم می‌گیرد به صحنه‌ی جرم برود. این آغاز ماجرای جدیدی است که ژرژ سیمنون (Georges Simenon) در کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت‌نشین (Maigret and the Man on the Bench) روایت می‌کند. جولز مگره به‌عنوان شخصیت اصلی مجموعه کتاب‌های کارآگاه مگره باید پاسخ‌های مناسبی برای رازها و معماهای این قتل بیابد تا بتواند برای دستگیری قاتل اقدام کند.

کارآگاه مگره از مدارک شناسایی و کیف پول مقتول به اولین سرنخ‌ها پی می‌برد. درون کیف بیش از سه هزار فرانک پول نقد و عکسی قدیمی از یک دختربچه است. ژرژ سیمنون در کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت‌نشین ما را وارد زندگی دوگانه‌ی مردی می‌کند که خانواده‌اش هیچ تصوری از ابعاد دیگر زندگی او نداشته‌اند. اگر با مجموعه رمان‌های کارآگاه مگره آشنا باشید متوجه می‌شوید که این بار نیز با یک رمان جنایی هیجان‌انگیز روبه‌رو هستید که در پاریس اوایل قرن بیستم اتفاق می‌افتد. هرچه کارآگاه مگره بیشتر در مورد هویت مقتول اطلاعات کسب می‌کند شنونده‌ی کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت‌نشین بیشتر با شخصیت‌های داستان هم‌ذات‌پنداری می‌کند.

یکی از جنبه‌های جالب کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت‌نشین بعد اجتماعی آن است. ژرژ سیمنون همچنان که ما را از میان معماها به پیش می‌برد قصد دارد لایه‌های زیرین زندگی مقتول را در برابر ما قرار دهد. هرچه ما اطلاعات بیشتری نسبت به زندگی او و همسرش پیدا می‌کنیم بیشتر متوجه دورویی حاکم بر زندگی‌های روزمره می‌شویم. ژرژ سیمنون به ما نشان می‌دهد که افراد بسیاری که انگار یک زندگی عادی دارند بسیار کمتر از چیزی که نشان می‌دهند خوشحال هستند.

نمادگرایی از عناصر مهم نثر ژرژ سیمنون محسوب می‌شود. رنگ‌ها و اشیا در این کتاب جای بسیاری برای تفسیرهای متنوع باز می‌کنند. مقتول این داستان مردی معمولی است که از زندگی پرفشار و بدون احساسی که اطرافیان برایش درست کرده‌اند خسته شده است. رابطه‌ی پیچیده‌ی مقتول و زن و دخترش باعث می‌شود کارآگاه مگره بیشتر از هرکس دیگری خود را موظف به حل معمای این قتل بداند.

کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت‌نشین جنبه‌های متنوعی دارد که آن را فراتر از یک کتاب جنایی ساده می‌برد. این کتاب صوتی بر اساس نسخه‌ی چاپی نشر هرمس و ترجمه‌ی ابراهیم اقلیدی تهیه شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای محمدرضا رجبی و به همت نشر صوتی رادیو گوشه منتشر شده است.

درباره مجموعه کتاب‌های کارآگاه مگره

کتاب‌های کارآگاه مگره در کنار مجموعه‌هایی مانند شرلوک هلمز و هرکول پوآرو به‌عنوان بهترین و معروف‌ترین مجموعه کتاب‌های کارآگاهی شناخته می‌شوند. شخصیتی که ژرژ سیمنون خلق کرده است تفاوت چشمگیری با دیگر کارآگاه‌های ادبیات جنایی دارد. ژولز مگره (Jules Maigret) شخصیت خیالی این داستان‌ها کمیسری از تیپ جنایی پاریس است که سعی می‌کند نظام فکری جنایت‌کارها را درک کند. او یکی از بزرگ‌ترین کارآگاه‌های اخلاقی ادبیات قرن بیستم است.

ژرژ سیمنون از سال 1931 دوست‌داران ادبیات رازآلود را با داستان‌ها کارآگاه مگره سرگرم می‌کند. «مگره و مرد اسرارآمیز»، «مگره و دیوار سنگی»، «مگره و مرد تنها» و « مگره و یک‌صد چوبه‌ی دار» بخشی از رمان‌های ژرژ سیمنون هستند که به فارسی ترجمه‌شده‌اند. تاکنون بیش از 70 جلد رمان از ماجراهای کارآگاه مگره بین سال‌های 1931 و 1972 منتشر شده است. علاوه بر این رمان‌ها داستان‌های کوتاه کارآگاه مگره نیز در نشریات مختلف فرانسوی به انتشار می‌رسیدند.

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب مگره و مرد نیمکت‌نشین

از مجموعه کتاب‌های مگره اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی زیادی انجام شده است. علاوه بر اقتباس‌های مستقیم از این اثر، نوشته‌های ژرژ سیمنون تأثیر زیادی بر سینمای جنایی داشته است. کتاب مگره و مرد نیمکت‌نشین نیز یکی از کتاب‌های کارآگاه مگره است که موردتوجه تلویزیون بی‌بی‌سی قرار گرفت و در سال 1965 اقتباسی از آن با بازی روپرت دیویس (Rupert Davies) در نقش مگره تولید شد. علاوه بر این نسخه‌ی فرانسوی دیگری از این کتاب در سال 1993 به کارگردانی اتین پیر (Etienne Périer) تهیه و تولید شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت‌نشین

  • متقاعد‌کننده، تأثیرگذار و درخشان. (جان گری)
  • از شاهکارهای خارق‌العاده قرن بیستم. (جان بانویل)
  • کتاب‌های مگره به‌اندازه‌ی خود پاریس جاودانه هستند. (واشنگتن پست)
  • یک افسانه‌ی ادبی فناناپذیر. او اسرار و جنایات را نه با جادوگری پزشکی قانونی بلکه با قدرت‌های یکی تراپیست، فیلسوف و معترف فاش می‌کند. (تایمز لندن)

کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت‌نشین برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به داستان‌های پلیسی و رمان‌های جنایی علاقه دارند از شنیدن کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت‌نشین لذت خواهند برد. اگر دوست دارید به رمانی معمایی با درون‌مایه‌ای روانکاوانه و فلسفی گوش دهید این کتاب صوتی برای شما مناسب است.

با ژرژ سیمنون بیشتر آشنا شویم

ژرژ ژوزف کریستین سیمنون (Georges Joseph Christian Simenon) نویسنده‌ی بلژیکی است که به خاطر خلق شخصیت کارآگاه مگره شهرت جهانی یافت. او یکی از محبوب‌ترین نویسندگان قرن بیستم بود که حدود 400 رمان، 21 جلد خاطرات و بسیاری داستان‌های کوتاه منتشر کرد که بیش از 500 میلیون نسخه فروخت. «امضای مرموز»، «بندرگاه مه‌آلود»، «بیگانگان در خانه» و «تله کمیسر مگره» بخش کوچکی از کتاب‌های ژرژ سیمنون هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت‌نشین می‌شنویم

به نظر خیلی عجیب می‌آمد که هنوز حتی یک تلفن به سربازرس نشده بود. اگر قرار بود حقیقت ماجرا گفته شود فقط این بود که مگره قصد داشت به دفترش برگردد و همان‌طور که پیگیر قضیه است اطرافش را خلوت کند. تقریباً همیشه در این‌جور پرونده‌ها افرادی پیدا می‌شوند که درست یا غلط فکر می‌کردند قربانی را می‌شناختند یا ادعا می‌کردند آدمی مشکوکی را دیده بودند که دوروبر صحنه‌ی جنایت می‌پلکیده است. تقریباً اکثر این ادعاها بی‌پایه و اساس بود با این همه گهگاهی یکی دوتا از این افراد او را به حقیقت ماجرا راهبر می‌شدند.

طی سه سال گذشته موسیو لوئی آنگونه که همکارانش و نیز خانم سرایدار خیابان بوندی او را می‌شناختند هر روز صبح سر ساعت معیتی ژوویزی را ترک می‌گفت؛ «چه صبح و چه غروب هرگز از قطارهای همیشگی جا نمی‌ماند. ناهارش را هم که مثل همیشه در یک دسمتال مشمایی می‌پیچید همیشه با خود می‌آورد.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
20 دقیقه
فصل اول: کفش‌های قهوه‌ای - بخش اول
21 دقیقه
فصل اول: کفش‌های قهوه‌ای - بخش دوم
22 دقیقه
فصل دوم: دختر دماغ کوفته‌ای - بخش اول
16 دقیقه
فصل دوم: دختر دماغ کوفته‌ای - بخش دوم
23 دقیقه
فصل سوم: تخم‌مرغ آب‌پز - بخش اول
21 دقیقه
فصل سوم: تخم‌مرغ آب‌پز - بخش دوم
17 دقیقه
فصل چهارم: مراسم خاک‌سپاری در زیر باران - بخش اول
24 دقیقه
فصل چهارم: مراسم خاک‌سپاری در زیر باران - بخش دوم
17 دقیقه
فصل پنجم: بیوه‌ی پلیس - بخش اول
21 دقیقه
فصل پنجم: بیوه‌ی پلیس - بخش دوم
19 دقیقه
فصل ششم: گدایان - بخش اول
20 دقیقه
فصل ششم: گدایان - بخش دوم
21 دقیقه
فصل هفتم: مغازه‌ی بارانی فروشی - بخش اول
17 دقیقه
فصل هفتم: مغازه‌ی بارانی فروشی - بخش دوم
18 دقیقه
فصل هشتم: راز مونیک - بخش اول
16 دقیقه
فصل هشتم: راز مونیک - بخش دوم
20 دقیقه
فصل نهم: قاضی کاملیو بیتابی می‌کند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین
نویسنده
مترجمابراهیم اقلیدی
راویمحمدرضا رجبی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۴۰۰۰ ۳۷,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین

محمد اسائیان
۱۴۰۲/۴/۲۲
نکته خاصی برای این کتاب وجود ندارد. کم مایه و نسبتا خالی از لطف. گویا نویسنده برای تحویل یک داستان و بجا آوردن قرارداد با ناشر داستان را سرهم بندی کرده است.
خوب نبود
رضا اکبری
۱۴۰۲/۲/۸
داستان مثل همه داستانهای جنایی تخیلی نیست مگره هم مثل شرلوک و بقیه کاراگاها نیست و به واقعیت نزدیکتره جالبه و ارزش گوش دادن رو داره من که خوشم اومد
Mehdi tanha
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
سلام
ژرژ سیمنون جنایی نویس درجه یک و شخصیت مگره بسیار خوب پرداخته و دلنشین است اما این کتاب تقریبا جزء ضعیفترین آثارشان بود...
باتشکر از راوی
وحید سحری
۱۴۰۲/۷/۲۶
کلا مجموعه کتاب‌های مگره عالیه با این که خیلی امتیاز نمیدن اما خیلی ساده و با دید خوبی نوشته شده که کاملا با اون ارتباط برقرار میکنی
پریسا صمدی
۱۴۰۲/۵/۲۶
مثل یه نمایشنامه بود. خیلی نتونستم با واقعیتی که شاید تو داستان بود ارتباط برقرار کم. فکر کنم دیگه از ژرژ سیمنون چیزی نخونم.
ساسان
۱۴۰۲/۲/۱۸
با سلام گوینده بسیار زیبا و جذاب بود خود داستان کتاب هم عالی بود جریانش زیبا بود که از ۱ کفش به قاتل رسیدند
حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۲/۲/۹
مثل اکثر کتاب‌های ژرژ سیمنون برای افرادی که علاقه مند ژانر پلیسی هستند کتاب خوبی بود.
سارا
۱۴۰۲/۲/۱۱
خیلی معمولی بود وبسیار ناگهانی تمام شد.
کتابی بدون پیچش و معما.
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین

برای دریافت کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.