معرفی و دانلود کتاب صوتی مگره و دیوار سنگی

عکس جلد کتاب صوتی مگره و دیوار سنگی
قیمت:
74000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مگره و دیوار سنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مگره و دیوار سنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مگره و دیوار سنگی

در کتاب صوتی مگره و دیوار سنگی نوشته‌ی ژرژ سیمنون گذر کارآگاه مگره به یک پرونده‌ی قتل هولناک می‌افتد. پرونده‌ای که در آن مرد میانسالی به‌نام امیل گاله در اتاق یک هتل در فرانسه به قتل می‌رسد. به‌راستی چه رمز و رازی در این قتل نهفته است؟

درباره‌ی در کتاب صوتی مگره و دیوار سنگی

در هتلی در سانسر، شهری در مرکز کشور فرانسه، مردی به‌نام امیل گال، مقیم سن‌فارژو، بر اثر اصابت گلوله به صورت و سپس ضربات چاقو به قلبش کشته می‌شود. اما چنان که همسرش معتقد است، امیل گاله در ساعت قتلش می‌بایست در روئن، شهری در شمال فرانسه، در سفری کاری باشد. کاراگاه مگره تحقیقات خود را بر روی پرونده آغاز می‌کند و این‌چنین است که داستان کتاب صوتی مگره و دیوار سنگی (Maigret Stonewalled) نوشته‌ی ژرژ سیمنون (Georges Simenon) آغاز می‌شود.

کارآگاه مگره در تحقیقات خود بر روی پرونده متوجه می‌شود که امیل گاله درست در روز قتل، با دو نفر درگیر مجادلاتی شده است: سنت‌هیلر، اربابی که در نزدیکی هتل زندگی می‌کرده است، و همچنین پسر بیست‌وپنج ساله‌اش هانری گاله که تصادفاً به منطقه‌ای آمده بوده است که معشوقه‌اش الئونور نیز در آن جا حضور داشته.

در ادامه‌ی داستان می‌فهمیم که از هجده سال پیش امیل گاله فعالیت‌های تجاری خود را کنار گذاشته بوده و برای امرار معاش به شیادی و اخاذی روی آورده است. دیری نمی‌گذرد که با شخصیت‌های دیگری همچون آورور گال، همسر پنجاه‌ساله‌ی امیل و همچنین مردی به‌نام ژاکوب آشنا می‌شویم که هر دو نقش پررنگی در داستان کتاب صوتی مگره و دیوار سنگی ایفا می‌کنند.

در طول داستان رابطه‌ی بین گاله و سنت‌هیلر نامشخص است. اما مگره با انجام تحقیقات دقیق و موشکافانه به حقیقتی هولناک دراین‌باره پی می‌برد. حقیقتی که ترجیح می‌دهد برای آرامش طرفین درگیر پرونده آن را مکتوم نگه دارد. شما چه فکر می‌کنید؟ میان قتل دلخراش امیل گاله با دیگر شخصیت‌های داستان، هانری گال، الئونور، ژاکوب، آورور و سنت هیلر چه خط‌وربطی وجود دارد؟ برای حل کردن معمای این پرونده کتاب صوتی مگره و دیوار سنگی را بشنوید و با کارآگاه مگره همراه شوید.

تنها ترجمه‌ی فارسی موجود از این کتاب که انتشارات هرمس آن را چاپ کرده است، کاری‌ست از ابراهیم اقلیدی. همچنین نشر صوتی رادیو گوشه آن را در قالب کتاب گویا تهیه و منتشر کرده است.

در کتاب صوتی مگره و دیوار سنگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌ها و رمان‌های جنایی و معمایی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی و دیگر جلدهای این مجموعه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با ژرژ سیمنون بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی بلژیکی بیشتر بابت خلق شخصیت ژول مگره شناخته می‌شود. مگره شخصیت ثابت تعدادی از آثار جنایی و کارآگاهی ژرژ سیمنون است. نخستین بار در رمان «مسافری که با ستاره‌ی شمال آمد» بود که سیمنون این شخصیت را خلق کرد. این افسر پلیس خیالی را می‌توان پس از شرلوک هلمز، مشهورترین و محبوب‌ترین کارآگاه جهان ادبیات معاصر دانست. از میان حدود 500 اثری که از سیمنون منتشر شده است، در 103 اثر شامل رمان‌ها و داستان‌های کوتاه، این کاراکتر محبوب حضور دارد.

«دلواپسی‌های مگره»، «تردید مگره»، «مگره و یکصد چوبه‌ی دار»، «شکیبایی مگره»، «مگره از خود دفاع می‌کند»، «کارآگاه در کاباره»، «شبی در چهارراه»، «دیوانه‌ای در شهر»، «مسافری که با ستاره‌ی شمال آمد»، «مشتری شنبه‌ها» و «نامزدی آقای ایر» از جمله آثار ژرژ سیمنون هستند که به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند.

در بخشی از در کتاب صوتی مگره و دیوار سنگی می‌شنویم

حالا فقط دو سه گروه آدم دوروبر میزشون می‌پلکیدن. صدای بچه‌ها از طبقه‌ی بالا شنیده می‌شد که به بزرگترها که می‌خواستن به‌زور اونا رو بخوابونن اعتراض می‌کردن. از یک پنجره‌ی باز صدای زنی اومد: «اون آقا چاقه رو می‌بینید؟ پلیسه. اگه بچه‌ی خوبی نباشی می‌بردت زندان.» مگره که تمام این مدت فقط می‌خورد و با بی‌حالی به صحنه خیره شده بود، لحظه‌ای از اون صدای وزوز سمج آسوده نبود. صدای بازرس گرونیه اهل نِوِر بود که فقط به‌صرف این که صداش به گوش کسی می‌رسید، یه‌بند فک می‌زد: «باز اگه چیزی اون می‌دزدیدن، اون‌وقت کار خیلی ساده بود. امروز دوشنبه‌ست، مگه نه؟ جنایت بین شنبه‌شب و صبح یکشنبه اتفاق افتاده بوده. بازار باز بوده. همچین وقتی از میون این معرکه‌گیرا که من اصولاً یه جو قبولشون ندارم که بگذریم، از هر قماشی توی اینجا آدم پلاسه. تو این مناطق روستایی رو نمی‌شناسی جناب سربازرس. حتی ممکنه اینجا آدم‌هایی بدتر از زاغه‌نشین‌های پاریستون هم وجود داشته باشن.» مگره دوید وسط حرفش: «درواقع اگر بازار مکاره نبود این جنایت بلافاصله کشف می‌شد.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
30 دقیقه
یک: باز هم یک دردسر دیگر
23 دقیقه
دو: مرد جوان عینکی
30 دقیقه
سه: جواب‌های هانری گاله
26 دقیقه
چهار: حقه‌باز سلطنت‌طلب
27 دقیقه
پنج: عشاق ناخن‌خشک
21 دقیقه
شش: ملاقات روی دیوار
23 دقیقه
هفت: گوش ژوزف موئرز
32 دقیقه
هشت: آقای ژاکوب
20 دقیقه
نه: ازدواج تقلبی
23 دقیقه
ده: دستیار
16 دقیقه
یازده: یک معامله‌ی تجاری - قسمت یک
26 دقیقه
یازده: یک معامله‌ی تجاری - قسمت دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مگره و دیوار سنگی
نویسنده
مترجمابراهیم اقلیدی
راویآرش راسخ
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
74000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مگره و دیوار سنگی

زهره محمودی
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
گوینده و نحوه خواندن خیلی خوب بود. داستان هم مشابه دیگر داستانهای مگره در فضای کمی غمگین و همدلانه سپری می‌شد. قصه قشنگ و نوآورانه‌ای داشت. مشابه اتفاق این داستان را قبلاً فقط یک بار دیده بودم.
سیدمحمدرضا
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
ژرژ سیمنون‌ کتابهای مگره‌ همه‌ذهن‌را چالش دعوت میکنه‌و صدای راسخ‌ حتی وقتی بخاطر کارکترها صداشو تغییر میده ترکیب خوبی کنار هم هستند من به دوستداران کتب جنایی پیشنهاد میکنم
نغمه جماعت لو
۱۴۰۱/۹/۱۶
شنیدن این کتاب با صدای آقای راسخ بسیار لذت بخش بود بسیار شنیدنش رو پیشنهاد میکنم.
خاطره خورشیدی
۱۴۰۱/۹/۲۷
نسبت به داستان‌های دیگه‌ی مگره بد نبود... سطح متوسطی داشت
Hani Khodadadian
۱۴۰۱/۹/۲۳
صدا پیشگی عالییییی داستان عالی
Faran Kamali
۱۴۰۱/۹/۱۳
خوب است بهتر ست شنیده شود
لیلی ولایی
۱۴۰۱/۹/۲۱
دوست نداشتم کتاب رو
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مگره و دیوار سنگی

برای دریافت کتاب صوتی مگره و دیوار سنگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.