معرفی و دانلود کتاب نحوه انتخاب موضوع پایان نامه و رساله دکتری

برای دانلود قانونی کتاب نحوه انتخاب موضوع پایان نامه و رساله دکتری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نحوه انتخاب موضوع پایان نامه و رساله دکتری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نحوه انتخاب موضوع پایان نامه و رساله دکتری

امروزه در حوزه‌ی مطالعات پژوهشی با طیف وسیعی از اطلاعات مواجهیم که احاطه‌ی کامل بر آن تقریباً غیر ممکن است، اما با دانستن نقشه‌ی راه کار برایتان آسان‌تر خواهد شد. در کتاب نحوه انتخاب موضوع پایان نامه و رساله دکتری، نوشته‌ی مهدی کلانتری، صفورا دانشی مقدم و نجمه سادات رضایی با مراحل شناسایی موضوع، نحوه‌ی طراحی سؤالات تحقیق و اهداف و ابزارهای پژوهشی آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب نحوه انتخاب موضوع پایان نامه و رساله دکتری

ممکن است شما هم جزو آن دسته از دانشجویانی باشید که به محض دیدن حجم گسترده‌ای از اطلاعات درباره‌ی یک موضوع واحد، دچار سردرگمی می‌شوند. احتمالاً در چنین مواقعی احساس می‌کنید برای رسیدن به معیارهای قابل قبولتان باید مسیری طولانی و طاقت‌فرسا را سپری کنید و بر حجم بالایی از منابع مسلط شوید. این احساس شما کاملاً طبیعی‌ست، اما واقعیت این است که محدودیت زمان و عمر ما اجازه نخواهد داد تا این درجه نسبت به یک موضوع اشراف پیدا کنیم و قرار نیست برای تمام ابهامات یک موضوع پاسخی داشته باشیم! خواندن کتاب نحوه انتخاب موضوع پایان نامه و رساله دکتری، نوشته‌ی مهدی کلانتری، صفورا دانشی مقدم و نجمه سادات رضایی شما را در این مسیر یاری می‌کند. پس ناامید نشوید و با مجموعه‌ای از روش‌های اصولی و استاندارد قدم در این راه بگذارید.

نویسندگان این کتاب ادعا نمی‌کنند که توانسته‌اند همه‌ی اطلاعات مورد نیاز شما را برای انجام یک پژوهش حرفه‌ای تأمین نمایند، اما ابزارهایی را به شما معرفی می‌کنند تا به کمک آن‌ها ایده‌هایتان را گسترش دهید و اطلاعات خوبی برای انتخاب موضوعتان به دست بیاورید. اولین گام این است که یاد بگیرید چطور یک موضوع تحقیقاتی برای خودتان انتخاب کرده و آن را به دغدغه‌ی اصلی خود بدل کنید. همچنین در این کتاب به‌خوبی با روش‌های استاندارد انتخاب موضوع و جمع‌آوری اطلاعات آشنا خواهید شد.

در مجموع، پیش‌بینی مراحل احتمالی یک تحقیق، و ابزارهای لازم در هر مرحله به شما کمک می‌کند نقشه‌ی راهتان را بدانید و سریع‌تر به هدف مورد نظرتان دست یابید. با این حال تا زمانی که قدم در راه نگذاشته‌اید، نمی‌توانید از موانع احتمالی باخبر شوید. گاهی بهترین راه شما شروع یک کار است و اصلاً ایرادی ندارد در این مسیر مرتکب خطا شوید، یا حتی به این نتیجه برسید که باید موضوعتان را تغییر دهید. مهم این است که بعد از مرحله‌ی آزمون و خطا راهی را که به نظرتان صحیح‌تر است، انتخاب کنید.

کتاب نحوه انتخاب موضوع پایان نامه و رساله دکتری از سوی انتشارات مهد پژوهش منتشر شده و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار دارد.

کتاب نحوه انتخاب موضوع پایان نامه و رساله دکتری مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به دانشجویان دکترای رشته‌های گوناگون که می‌خواهند در انتخاب موضوع رساله‌ی خود موفق عمل کنند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب نحوه انتخاب موضوع پایان نامه و رساله دکتری می‌خوانیم

نخستین کار در توسعه‌ی یک مطالعه‌ی پژوهشی، تصمیم‌گیری در مورد موضوع احتمالی تحقیق است. برای برخی دانشجویان، این می‌تواند یک فرایند مهیج باشد: یعنی توانایی ادامه‌ی یک موضوع تحقیق که در طول زندگی‌تان به آن علاقه‌مند بوده‌اید، ولی هرگز زمان یا فرصتی برای ادامه آن‌ها نداشته‌اید (این بدین معنی نیست که شما اکنون در مقطع تحصیلات تکمیلی هستید، زمان کامل و قابل توجهی را دارید، بلکه به این معنی است که نمی‌توانید بگویید در این مقطع فرصت انجام این کار را ندارید).

برای سایر دانشجویان، دست‌یابی به یک موضوع می‌تواند یک تجربه‌ی دردناک و ترسناک باشد: آن‌ها بین چندین موضوع گیر می‌کنند، برخی موضوعات جالب‌تر از موضوعات دیگر هستند، و یا می‌خواهند همه‌چیز را بررسی کنند و هیچ‌چیز پنهانی باقی نماند و بر این باورند که اگر یک روز دیگر، قبل از تصمیم‌گیری برای انتخاب موضوع صبر کنیم، همین موضوع مطالعاتی است که در نهایت جهان را تغییر خواهد داد (و یا به زودی این تغییر به واسطه‌ی این مطالعه رخ خواهد داد). و برخی دانشجویان نیز وجود دارند که با تحقیق، غریب هستند، آن‌ها به شدت علاقه‌مند به یک موضوع گسترده و خاص می‌باشند، ولی اطلاعات کمی در مورد آن، یا تحقیقات فعلی که آن را تأیید می‌کنند، دارند.

آن‌ها هیچ ایده‌ای در خصوص شیوه‌ی انجام مطالعه روی این موضوع ندارند. بیشتر دانشجویان کارشناسی ارشد در دوره‌ی مقدماتی تحقیقات آموزشی، در این گروه پایانی که گفته شد قرار می‌گیرند. بنابراین، آرام باشید، یک نفس عمیق بکشید و سپس به آرامی نفس خود را بیرون بدهید. این دقیقاً همان‌جایی است که بایستی اکنون در این فرآیند باشید و این یک مرحله‌ی شگفت‌انگیز است: آمادگی برای ماجراجویی و کشف.

فهرست مطالب کتاب

اهداف
شروع کار
توسعه‌ی ایده‌هایی برای مطالعات پژوهشی: موضوعات احتمالی
از موضوعات تا سؤالات
توسعه‌ی یک سؤال تحقیق متمرکزتر
جست‌وجو و مرور منابع
انواع منابع
یافتن منابع
خلاصه‌سازی اطلاعات از مقالات
چه زمانی تحقیق کافی است؟
جمع‌بندی
مفاهیم کلیدی
فعالیت‌ها یا سؤالاتی برای بحث

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نحوه انتخاب موضوع پایان نامه و رساله دکتری
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-622-96098-4-2
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نحوه انتخاب موضوع پایان نامه و رساله دکتری

برای دریافت کتاب نحوه انتخاب موضوع پایان نامه و رساله دکتری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.