معرفی و دانلود کتاب چراغ جادوی علی بابا

عکس جلد کتاب چراغ جادوی علی بابا
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چراغ جادوی علی بابا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چراغ جادوی علی بابا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چراغ جادوی علی بابا

کتاب چراغ جادوی علی بابا نوشته‌ی دانکن کلارک، نخست شما را با مهم‌ترین نقاط قوت تجارت الکترونیکی آشنا می‌کند، سپس با نگاهی موشکافانه نحوه‌ی پیدایش شرکت بزرگ علی بابا و اهداف آن را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

آیا تاکنون نام شرکت علی بابا به گوشتان خورده است؟ آیا با نحوه شکل‌گیری این شرکت بزرگ آشنا هستید؟ آیا می‌خواهید شما هم همانند جک ما (Jack Ma)، بنیان‌گذار شرکت علی بابا، جهان را دگرگون کنید؟ پس درنگ نکنید و کتاب (Alibaba: the house that Jack Ma built) را بخوانید. در این کتاب شگفت‌انگیز دانکن کلارک (Duncan Clark) تجارت الکترونیکی را از دیدگاه جک ما به شما معرفی می‌کند.

درباره شرکت علی بابا:

علی بابا (Alibaba) نامی غیرعادی برای یک شرکت چینی است. بنیانگذار آن، جک ما، معلم سابق زبان انگلیسی، کسی بود که تبدیل شدنش به یک غول شرکتی برای همگان بعید به نظر می‌رسید.

با این حال خانه‌ای که جک ساخت هم اکنون بزرگ‌ترین مرکز خرید مجازی در جهان محسوب می‌شود، مرکز خریدی که به سرعت از نظر مقدار فروش کالا از وال مارت پیشی گرفت. سهام این شرکت به سرعت رشد کرد و توانست با ارزش تقریباً 300 میلیارد دلار به یکی از ده شرکت ارزشمند جهان تبدیل شود. بله، این چنین علی بابا، پس از گوگل، به ارزشمندترین شرکت اینترنتی جهان مبدل شد و ارزش سهامش از مجموع سهام آمازون و ای بای سبقت گرفت.

البته از زمان آن اوج، زندگی علی بابا به عنوان یک شرکت عمومی طبق برنامه پیش نرفت. سهام آن پس از اوج عرضه‌ی اولیه به نصف کاهش یافت، حتی برای مدت کوتاهی به زیر قیمت اولیه رسید. به طوری که باعث نگرانی سرمایه‌گذاران در اوایل سال 2015 شد. اما نکته قابل توجه در آن است که این شرکت بزرگ به مرور زمان علی رغم فراز و نشیب‌های بازار سهام، با داشتن سهم غالب تجارت الکترونیکی به طوری منحصر به فرد در موقعیت خوبی قرار گرفت تا از افزایش طبقات مصرف کننده‌ی چینی بهره‌مند شود. در حال حاضر بیش از 400 میلیون نفر (بیشتر از جمعیت ایالات متحده) هر ساله خریدهای وب سایت‌های علی بابا را تشکیل می‌دهند. از ده‌ها میلیون بسته‌ای که روزانه تولید می‌شود، تقریباً دو سوم تحویل بسته‌ها در چین صورت می‌گیرد.

امروزه علی بابا نحوه‌ی خرید چینی‌ها را تغییر داده و به آن‌ها امکان دسترسی به دامنه و کیفیتی از محصولاتی را می‌دهد که نسل‌های قبلی فقط می‌توانستند رویایش را ببینند. در حقیقت مانند آمازون در غرب، علی بابا راحتی تحویل در خانه را برای میلیون‌ها مشتری خود به ارمغان آورده است.

در آخر باید بدانید که، اگر چه بیشتر فعالیت‌های علی بابا در چین انجام می‌شود اما این شرکت به دنبال گسترش بین‌المللی تجارتش است. مایکل ایوانز می‌گوید: دوست داریم که بگوییم علی بابا در چین متولد شده است اما ما او را برای جهان ساخته شده‌ایم.

کتاب چراغ جادوی علی بابا مناسب چه کسانی است:

بدون شک این کتاب برای همه کسانی که می‌خواهند با یکی از غول‌های دنیای تجارت الکترونیکی آشنا شوند، نوشته شده است.

جک ما را بیشتر بشناسیم:

بنیان‌گذار شرکت علی بابا، جک ما، با بیشتر همتایان میلیاردر اینترنتی خود فرق دارد. جک در زمان کودکی در ریاضیات مشکل داشت و بی‌خبری از فناوری برایش افتخارآمیز بود. اما بلندپروازی‌ها و استراتژی‌های غیرعادی او باعث شد نام مستعار جک دیوانه به او داده شود. در این کتاب دانکن کلارک به بررسی گذشته و رفتار غیرعادی او می‌پردازد تا روش دیوانگی‌اش را به شما بیاموزد.

در حال حاضر جک ما، بیش از هر کس دیگری، مظهر چهره‌ی چین جدید است. او که به نوعی قهرمان ملی کشور محسوب می‌شود، در تقاطع فرقه‌های جدید مصرف‌گرایی و کارآفرینی چینی قرار دارد. شهرت جک اکنون فراتر از مرزهای چین را در برگرفته است. به طوری که رئیس‌جمهورها، نخست وزیران و شاهزاده‌ها، مدیر عامل‌ها، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و ستارگان سینما و... همگی مشتاق ملاقات با او هستند.

جملات برگزیده کتاب چراغ جادوی علی بابا:

- با ایده وارد شوید، کاری کنید که برای افراد جالب باشد و چیزی در آن بدمید زیرا در غیر این صورت صرفاً یک ایده باقی می‌ماند. این جادوی جک است.

- اگر در چین یک نفر از بین یک میلیون نفر هستید، شما یکی از 1300 نفر هستید.

- چین یک میلیون شرکت دارد که می‌خواهند در خارج از کشور فروش داشته باشند (صادرات)، اما نمی‌دانند چگونه.

- اگر صنعت سنتی و تجارت الکترونیکی با موفقیت در هم ادغام شوند، محدودیتی برای دور بعدی توسعه‌ی اقتصادی چین وجود نخواهد داشت.

- اینترنت [مانند آب ‌میوه] است... چیزهای خوبش در پایین هستند. بدون حباب، آب‌ میوه صاف است و کسی نمی‌خواهد آن را بنوشد.
- آخرین فرد پایدار باش.

در بخشی از کتاب چراغ جادوی علی بابا می‌خوانیم:

در 8 سپتامبر 2014، دو روز قبل از پنجاهمین سالگرد تولد جک، گروه علی بابا نمایش جهانی خود را در شهر نیویورک آغاز کرد.

پانزده سال پس از بالا رفتن از پله‌های سیمانی و ناهموار داخل مجتمع آپارتمانی باغ‌های کنار دریاچه، از پله‌های مرمری صیقلی هتل والدورف آستوریا در منهتن بالا رفتم. من آمده بودم تا شاهد تولد "بابا" باشم.

کامیون‌های ماهواره‌ای پخش زنده و ماشین‌های شاسی بلند مشکی بیرون از هتل بودند. در داخل، جک، جو و بقیه‌ی اعضای تیم مدیریت ارشد آماده‌ی سخنرانی بودند. از کنار سرمایه گذارانی که از خیابان چهل و نهم تا لابی تا آسانسورهای طلا کاری شده‌ی هتل ایستاده بودند، رد شدم. امروز همه چیز در مورد چین جدید بود. محل برگزاری مناسب بود، زیرا خود والدورف آستوریا مدت کوتاهی پس از آن، با پرداخت 2 میلیارد دلار، توسط یک شرکت چینی خریداری شد.

به محض رسیدن به طبقه‌ی بالا، مچ‌بندهایی به سرمایهگذاران داده شد که مشخص می‌کرد آیا آن‌ها صدای علی بابا را در سالن اصلی یا در یکی از سالن‌ها می‌شنوند یا خیر. یک سرمایه‌گذار گفت که این کار او را به یاد عرضه‌ی آیفون انداخت.

همه‌ی نگاه‌ها به جک بود. اگر چه جاناتان لو، به عنوان مدیر عامل، چهره‌ی اصلی نمایش بود، اما جک - مانند امروز - شخصیت علی بابا را حفظ کرد. هنگامی که نوبت او شد، جک داستان اولین سفر ناموفق خود را برای جمع آوری سرمایه با جو به ایالات متحده، پانزده سال قبل، برای سرمایه گذاران تعریف کرد. وی گفت که به دنبال 2 میلیون دلار از شرکت‌های سرمایه گذاری، دست خالی بازگشت. اما حالا او برگشته و کمی بیشتر می‌خواست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: مثلث آهنین
فصل 2: جادوی جک
فصل 3: از دانش‌آموز تا معلم
فصل 4: امیدواری و آمدن به آمریکا
فصل 5: چین وارد می‌شود
فصل 6: حباب و تولد
فصل 7: پشتیبانان: گلدمن و سافت بانک
فصل 8: ترکیدن حباب و بازگشت به چین
فصل 9: تولد دوباره: تائو بانو و تحقیر e-Bay
فصل 10: شرط میلیارد دلاری یاهو
فصل 11: مشکلات و فشار‌ها
فصل 12: تندیس یا ایکاروس؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چراغ جادوی علی بابا
نویسنده
مترجملیلا دژآلون
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات396
زبانفارسی
شابک978-622-284-012-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چراغ جادوی علی بابا

مهری عین جعفری
۱۴۰۰/۱/۱۴
من به دلیل اینکه تعریف زیادی از این کتاب شنیدم خریدم، میدونم ک کتاب عالی هست، ممنون از کتاب راه و تمام کسانی که زحمت کشیدند تا این کتاب نوشته شود
الهام علیزاده
۱۴۰۲/۸/۱۶
کتاب انگیزشی هست در واقع، پر از درس برای کسانی که می‌خوان قدم در راه موفقیت بگذارند.
Mehdi Shokouhi
۱۴۰۰/۸/۲۸
به نظر من این مرد، بی نظیره، و دنیا به چنین تفکراتی بیش از حد نیاز داره، عاشقشم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب چراغ جادوی علی بابا

برای دریافت کتاب چراغ جادوی علی بابا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.