دانلود کتاب رهایی از زندان ذهن


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از زندان ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب رهایی از زندان ذهن

با مطالعه کتاب رهایی از زندان ذهن نوشته متیو مک کی و کاترین سوتکر خواهید آموخت که در مقابل اندیشه‌های مزاحم و منفی مقاومت کنید و با استفاده از تمرین‌های ارائه شده، از آسیب رساندن به ذهن خود جلوگیری نمایید و از افکار منفی هر چه بیشتر و بهتر دوری کنید.

درباره کتاب رهایی از زندان ذهن:

کار ذهن تولید فکر است و این کار را پشت سر هم و مداوم انجام می‌دهد. برخی از افکار معنادار هستند و برخی از آن‌ها بی‌معنی. برخی باعث حل مشکلات می‌شوند و برخی دیگر، با ایجاد ترس، ما را زمین‌گیر می‌کنند. برخی افکار به ما کمک می‌کنند تا کشتی زندگی‌مان را به جلو برانیم و برخی دیگر، ما را در انبوه سرزنش‌ها و نفرت از خود به عمق می‌نشانند.

درک ذهن با مشاهده‌ی هفت نوع اندیشه و آموختن چگونگی فرق قائل شدن یکی با دیگری آغاز می‌شود: تماشای زمان حال، مرور خاطرات گذشته، قضاوت کردن و قرار دادن هر چیزی در دسته خوب‌ها یا بدها، داستان سرایی، آینده نگری. فکرهایی که از نوع آینده نگری هستند خود به سه نوع تقسیم می‌شوند: برنامه‌ریزی، رویاپردازی، پیش‌گویی.

کتاب رهایی از زندان ذهن (Leave your mind behind) به شما آموزش می‌دهد که بتوانید نظاره‌گر ذهن خود باشید و به این درک برسید که پرداختن به کدام افکار و تمایلات برایتان سودمند خواهد بود و کدام اندیشه‌ها برای شما دردسرساز است و باید از آن‌ها پرهیز کنید. همه این اعمال بخشی از فرایند ذهن آگاهی هستند و هر چقدر که بیشتر بتوانید افکار خود را شناسایی و دسته‌بندی کنید، آگاهی و تسلطتان نسبت به عملکرد ذهن بیشتر می‌شود و بهتر می‌توانید خلق و خو و وضعیت زندگیتان را کنترل کنید.

از آنجایی که شما حق انتخاب افکاری که به ذهن‌تان می‌آیند را ندارید و همچنین به دلیل اینکه نمی‌توانید جلوی آن‌ها را بگیرید، لازم است توانایی خود را صرف تعیین نوع ارتباط‌تان با افکار و پیامدهای ناشی از این ارتباط کنید.

متیو مک کی و کاترین سوتکر را بیشتر بشناسیم:

دکتر متیو مک کی (Matthew McKay) استاد روان‌شناسی انستیتوی رایت در برکلی است. وی تا کنون به تنهایی و با کمک دیگران بیش از بیست و پنج کتاب در حوزه‌ی روان‌شناسی منتشر کرده است. از جمله‌ی این کتاب‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: زندانیان باور، تکنیک‌های آرام‌بخشی و کاهش استرس، پیام‌ها، افزایش عزت نفس، و تکنیک‌های رفتاردرمانی دیالکتیک. او مدرک دکترای روان‌شناسی بالینی خود را از دانشکده روان‌شناسی کاربردی کالیفرنیا اخذ کرد و در حوزه‌ی درمان شناختی - رفتاری اضطراب، افسردگی و خشم تخصص و تجربه‌ی کافی دارد.

کاترین سوتکر (Catharine Sutker) تا به حال چندین کتاب به رشته‌ی تحریر در آورده است و کتاب راهنمای عزت نفس او از جمله کتاب‌های کاربردی و راه‌گشا برای رهایی از مشکلات ناشی از کمبود عزت نفس است.

مطالعه کتاب رهایی از زندان ذهن مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های حوزۀ موفقیت، خودیاری و رشد فردی علاقه‌مند هستید، این کتاب را از دست ندهید.

جملات برگزیده کتاب رهایی از زندان ذهن:

- زمان حال، گران و ارزشمند است. در زمان حال است که احساسات تجربه می‌شوند، تصمیم‌ها گرفته می‌شوند و تغییرات امکان‌پذیر می‌شوند. امّا قدرت زمان حال، اغلب ما را فریب می‌دهد و ما را از زمان حال غافل می‌کند.

- ما می‌توانیم از لحظه‌لحظه‌ی عشق، دوست داشتن و تعلّق خاطری که در گذشته تجربه کرده‌ایم لذت ببریم یا غمگنانه شکست‌ها را مرور کنیم.

- ذهن ما عادت دارد آنچه را که در اطراف‌مان تجربه می‌کنیم، تحت عنوان خوب یا بد تقسیم کند.

- یکی از روش‌های مهم برای درک چگونگی عملکرد ذهن‌تان و دست‌یابی به چشم‌اندازی سالم، این است که یاد بگیرید آنچه را که می‌بینید، می‌شنوید و در بدن‌تان احساس می‌کنید، از قضاوت‌های خود دور کنید.

- برخی از خیال‌پردازی‌ها مفیدند. این نوع خیال‌پردازی‌ها باعث می‌شوند که به وقایع زندگی خود سر و سامان دهید. برخی به شما کمک می‌کنند تا اهداف جدیدی را در زندگی خود تشکیل بدهید.

در بخشی از کتاب رهایی از زندان ذهن می‌خوانیم:

اصل اساسی توفان مغزی این است که هیچ فکر و عقیده‌ای احمقانه تلقی نمی‌شود. هر کسی حق دارد نظرش را مطرح کند و عقیده‌ای را به زبان بیاورد که ممکن است به پیشرفت گروه کمک کند. اولین و مهم‌ترین گام این است که هدف گروه مشخص شود. به عبارت دیگر، شما چطور می‌توانید مطمئن شوید که کدام فکر و عقیده بیشتر به گروه کمک می‌کند؟ اگر هدفی وجود نداشته باشد، پس بحث هم هیچ نتیجه یا فایده‌ای به دنبال ندارد.

لازم نیست که در توفان مغزی، افکار و نظرات مطرح شده را پذیرفت و تأیید نمود، بلکه فقط بایستی آن‌ها را شنید. هر فردی در گروه، ایده‌ای را پیشنهاد می‌کند درباره‌ی اینکه شما چه کاری بایستی انجام دهید. برخی افراد فقط گوش می‌کنند و درباره‌ی حرف‌های دیگران، فکر می‌کنند. هر فردی به عنوان عضوی از گروه، نقش و عملکرد خودش را دارد. یک نفر ممکن است خلاق و مشتاق باشد و ایده‌های نوین و جدید مطرح کند و حتی گاهی اوقات، شرط احتیاط را نیز رعایت نکند.

عملکرد ذهن‌تان را همانند یک جلسه‌ی توفان مغزی تصور کنید. افکاری در گوشه و کنار ذهن‌تان وجود دارد که معنا دارند. برخی از این افکار قصد دارند از شما در مقابل درد و رنج محافظت کنند. بعضی به شما کمک می‌کنند تا تکلیفی را به انجام برسانید و بقیه‌ی افکار درون ذهن‌تان را بشنوید، گویی هر فکر، ایده‌ای است که در جلسه‌ی توفان مغزی مطرح می‌شود. از آن‌جایی که هیچ یک از این افکار، حقیقت محض نیستند و هنوز در مرحله‌ی ایده و نظرورزی هستند، دست نگه دارید و فقط به هر ایده و فکر، بی‌طرفانه گوش کنید، قبل از این که فکر خاصی را بپذیرید و تأیید کنید.

 ۱۲۷ صفحه، ۲۰۵ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-600-8392-15-6 

چاپ ۱۳۹۶: ۳۰۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۱۰۰۰۰ ت - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

بخش اوّل: به چه فکر می‌کنید؟
قسمت اوّل: دیدن زمان حال: نوار مراقبه‌ی متحرک
قسمت دوّم: تماشای زمان حال: رفت و آمد بین تجربه‌ی دنیای درون و بیرون
قسمت سوّم: تماشای دیروز: خاطره در مقابل مشاهده
قسمت چهارم: افکار سگی
قسمت پنجم: دیدن و احساس‌کردن در مقابل قضاوت‌کردن
قسمت ششم: افکار داستان‌گویانه
قسمت هفتم: بعدش چه می‌شود؟ برنامه‌ریزی در مقابل پیشگویی‌
قسمت هشتم: افکار آینده‌نگرانه: خیال‌پردازی در برابر مشاهده
قسمت نهم: تسمه‌ نقاله‌ی افکار
بخش دوم: افکار شما چه تأثیری بر زندگی‌تان می‌گذراند؟
قسمت دهم: آزمون کاربردپذیری
قسمت یازدهم: پیوندهای ذهنی
قسمت دوازدهم: قضاوت‌ درباره‌ی همه چیز
قسمت سیزدهم: این فکر چه هدفی را دنبال می‌کند؟
قسمت چهاردهم: افکارمان چه دنیایی برایم ما می‌سازند؟
قسمت پانزدهم: فرار بزرگ
قسمت شانزدهم: افکار گمراه‌کننده
قسمت هفدهم: افکار شیطانی
قسمت هجدهم: توفان افکار
قسمت نوزدهم: افکار رئیس‌مآبانه
قسمت بیستم: نان بیات
قسمت بیست‌ویکم: شما فقط افکارتان نیستید
قسمت بیست‌ودوم: فکرکردن به یک واقعه، باعث انجام آن نمی‌شود
قسمت بیست‌وسوم: پذیرش یک روز بارانی
قسمت بیست‌وچهارم: ذهن تک‌بعدی
قسمت بیست‌وپنجم: فکر را به آگاهی‌تان راه بدهید
قسمت بیست‌و ششم: به‌دنبال نقص‌ها
قسمت بیست‌و هفتم: افکار شبیه ستاره‌ها هستند
قسمت بیست‌و هشتم: زنجیره‌ی افکار
قسمت بیست‌و نهم: پاهایتان را حرکت بدهید
بخش سوم: هر فکری که به ذهن‌تان خطور می‌کند را باور نکنید
قسمت سی‌ام: نام‌گذاری افکار
قسمت سی‌و یکم: قایق‌های ماهی‌گیری
قسمت سی‌و دوم: قضاو‌های‌تان را رها کنید
قسمت سی‌و‌سوم: تصویر افکارتان را بکشید
قسمت سی‌وچهارم: افکارتان را با صدای بلند تکرار‌کنید
قسمت سی‌و‌پنجم: آوازها و حرف‌های خنده‌دار
قسمت سی‌و‌ششم: جابه‌جایی حروف افکار
قسمت سی‌و هفتم: کاغذنگه‌دار
قسمت سی‌و‌هشتم: افکار فضول‌مآبانه
قسمت سی‌و نهم: چاه غصه
قسمت چهلم: مراقبه‌ی اتاق سفید
قسمت چهل‌ویکم: افکار بد را از خود دور کنید
قسمت چهل‌ودوم: مشتری ناراضی
قسمت چهل‌و سوم: افکار داخل ظرف غذا
قسمت چهل‌وچهارم: فکر را مثل یک پَر تصور کنید
قسمت چهل‌و پنجم: فکر شکلات
قسمت چهل‌وششم: غذادادن به ببر
قسمت چهل‌وهفتم: بگذارید نگرانی‌ها از کنارتان بگذرد
قسمت چهل‌وهشتم: وارد زندگی خود شوید
قسمت چهل‌و نهم: طناب‌ را رها کنید
قسمت پنجاهم: افکار غول‌آسا

راهنمای دانلود کتاب رهایی از زندان ذهن

برای دانلود کتاب رهایی از زندان ذهن و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  رهایی از زندان ذهن

نظرات کتاب رهایی از زندان ذهن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.