دانلود کتاب صوتی آموزش ساده مدیتیشن


خرید کتاب صوتی

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آموزش ساده مدیتیشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب صوتی آموزش ساده مدیتیشن

کتاب صوتی آموزش ساده مدیتیشن اثر افشین عباس پور به شما کمک می‌کند بار ترس، نگرانی و اضطراب در زندگیتان را کاهش دهید.

مدیتیشن به معنای متمرکز کردن ذهن است. این تمرکز می‌تواند بر روی یک صدا، عبارت یا دعا، شئ، تصویر، آگاهی از خویشتن، نحوه تنفس، فرائض دینی و... صورت گیرد. هدف از مدیتیشن آگاهی از لحظه حال، رسیدن به آرامش و کاهش استرس است. مدیتیشن موجب ارتقای شخصیت و رشد روحانی و معنوی می‌شود.

مدیتیشن می‌تواند به آرامش افراد در استرس، به حفظ سلامتی و به بهبودی بیماران کمک کند. کسانی که مدیتیشن را به صورت مرتب انجام می‌دهند، هم کمتر دچار اضطراب و افسردگی می‌شوند و هم شادمانی و رضایت بیشتری از زندگی دارند. مدیتیشن آرامش عمیقی ایجاد می‌کند که در آن احساس توازن و تعادل فکری خواهید کرد. دستاورد این تعادل فکری افزایش بصیرت، ارتقای افکار و خونسردی در برخورد با مشکلات است. آرامش و خودشناسی بیشتر و پذیرش بهتر دیگران روابط اجتماعی را نیز دگرگون می‌کند. مدیتیشن با ایجاد شرایط رهایی از استرس می‌تواند به کاهش علائم بسیاری از بیماری‌ها کمک کند.

براساس یافته‌های بالینی مدیتیشن منظم می‌تواند در درمان حمله اضطراب، اختلال اضطرابی فراگیر، زخم‌های گوارشی، التهاب روده بزرگ، پسوریازیس و برخی اختلالات افسردگی مانند دیس تایمی موثر باشد.

مدیتیشن می‌تواند به عنوان مکمل درمان در فشار خون بالا، پیشگیری از سکته قلبی، سخت شدن دیواره عروق، التهاب مفاصل، دردهای عضلانی، سرطان، بی‌خوابی، میگرن، و سکته مغزی به کار رود.

مدیتیشن می‌تواند درمان مکملی برای آلرژی‌های خفیف تا متوسط و آسم باشد، چون کاهش استرس در این بیماری‌ها نقش پیش‌گیری کننده دارد. هم‌چنین موجب کاهش علائم و بهبود عملکرد در بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون،‌ ام اس و صرع می‌شود.

مدیتیشن برای بیشتر افراد بی‌خطر است. اما به نظر می‌رسد دوره‌های عزلت نشینی طولانی در برخی از انواع مدیتیشن برای افراد مبتلا به اختلالات روانی، اختلال افسردگی اساسی و اختلالات شدید شخصیتی، نامناسب است. برخی تحقیقات بیان می‌کنند که حالت آرامش و خلسه مانند مدیتیشن مشابه هیپنوتیزم است.

مطالعات علمی که از سال 1960 تا به حال صورت گرفته‌اند، نشان می‌دهند که مدیتیشن متابولیسم و سوخت و ساز بدن، سیستم غدد درون ریز، سیستم عصبی مرکزی و سیستم اعصاب خودکار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تعداد تنفس، ضربان قلب و فشار خون کاهش یافته و امواج مغزی آلفا افزایش می‌یابد. این‌ها موجب کاهش اضطراب و درد می‌شوند. نیاز به مصرف مسکن‌ها نیز کم می‌شود.

در قسمت‌های از کتاب صوتی آموزش ساده مدیتیشن می‌شنویم:

هشیاری آگاه بودن از همه چیزهایی است که در حال روی دادن است. شما به گونه عادی نمی‌توانید از همه چیزهایی که در حال رخ دادن است هشیار باشید زیرا بدین گونه نامتمرکز خواهید شد. بخش نفی شده، بخش ناخود آگاهتان تنها زمانی می‌تواند پویا و آفریننده باشد که شما به زندگی بعد تازه‌ای بیفرایید بعد سرخوشی و بعد بازی کردن را.

وقتی ارتباط با کل هستی دور از گزینش باشد و به هر چیزی اجازه پیش آمدن دهید این شادکامی مراقبه است. آگاهی یافتن از ناخودآگاه یعنی آگاهی از این که ذهن شما آگاه نیست و ذهن آگاه تنها بخشی از ذهن است. «من» هر دو بخش هستم و بخش بزرگتر نامشروط و بیقید و بند است. مراقبه کوششی است برای پریدن به ناخودآگاه. با حسابگری نمی‌توان پرش انجام داد زیرا هر محاسبه‌ای آگاهانه است و ذهن آگاه به شما اجازه پرش نمی‌دهد.

از راه بندهای منفی از طریق مراقبه می‌توانید به سوی دیگر هل داده شوید. وقتی شما از گذشته خود رها شوید آن‌گاه در همان دم انفجاری رخ می‌دهد و درست همان دم به مرکز می‌روید و در هستی خود متمرکز می‌شوید، آن‌گاه همه چیزهایی را که همواره از آن‌تان بوده‌اند و همه چیزهایی را که هم اینک در انتظارتان هستند خواهید شناخت.

در هنگام مدیتیشن از هر گونه تمرکز ذهنی بپرهیزید و آرامش داشته باشید. دوم این که هر چه در درون‌تان اتفاق می‌افتد را بدون هیچ دخالتی فقط نگاه کنید و سوم آن که هیچ گونه قضاوتی درباره آن چه در درون شما اتفاق می‌افتد، انجام ندهید.

فهرست مطالب

۶۴ دقیقه
آموزش ساده مدیتیشن
 ۱ ساعت و ۴ دقیقه، ۸۸ مگابایت، زبان فارسی، MP3، 
چاپ ۱۳۹۷، قیمت الکترونیکی: ۱۰۰۰۰ ت - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب صوتی

راهنمای دانلود کتاب صوتی آموزش ساده مدیتیشن

برای دانلود کتاب صوتی آموزش ساده مدیتیشن و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب صوتی  آموزش ساده مدیتیشن
Rohollah Saeedy
۱۳۹۷/۹/۲۶
من نمونه رو گوش دادم ولی اصلا آرامش به دست نمی آوردم چون ریتم گوینده تنده و انگار از صدای واقعی خودشون استفاده نمیکنن (انگار ادا در میارن) در واقع اصلا مجال نمیدادن تا بتونم مطلب رو درک کنم و حس کنم فضا رو
Nima Karizma
۱۳۹۷/۱۱/۷
صدای راوی مناسب این نوع کتابها نیس بیشتر برا کودکان مناسبه ،صداری اقای رئیسی و ساعتچی ،صمصامی مناسبه این نوع کتابهاس
Masoud Arjman
۱۳۹۷/۷/۴
عالی بود ای کاش خانم آذرسا میتونستند یک کلیپ صوتی با استفاده از تکنیکهای این کتاب ضبط کنند که بشه با اون کاملا مدیتیشن کرد.من مشتریه اولش میشم. با تشکر فراوان
مشاهد همه دیدگاه‌ها (۱۹)