معرفی و دانلود کتاب صوتی پرنده به پرنده: درس‌هایی چند درباره نوشتن و زندگی

عکس جلد کتاب صوتی پرنده به پرنده: درس‌هایی چند درباره نوشتن و زندگی
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرنده به پرنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرنده به پرنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پرنده به پرنده: درس‌هایی چند درباره نوشتن و زندگی

کتاب صوتی پرنده به پرنده اثری پرفروش با موضوع نویسندگی‌ست که به قلم آن لاموت به رشته‌ی تحریر درآمده است. آنچه این کتاب را از آثاری با موضوع مشابه متمایز می‌کند، اشاراتِ فراوان لاموت به تجاربی‌ست که شخصاً در مسیر بدل شدن به یک نویسنده پشت سر گذاشته است.

درباره کتاب صوتی پرنده به پرنده:

هر ساله بی‌شمار کتاب با موضوع نویسندگی نوشته و منتشر می‌شود؛ آثاری غالباً بی‌ارزش، که وعده‌ی «نویسنده ساختن» از مخاطب را می‌دهند اما در عمل چیزی بر معلومات او نمی‌افزایند. در این میان اما آثاری استثنایی نیز پیدا می‌شود. از جمله کتاب پرنده به پرنده (Bird by Bird) که چاپ نخست آن به سال 1994 بازمی‌گردد، اما کماکان پرخواننده و پرطرفدار است.

این اثر که اکنون نسخه‌ی صوتی آن با خوانش فروغ حداد خدمتتان عرضه می‌شود، کتابی‌ست در باب نویسندگی. با این حال در هیچ کجای آن ادعایی مبنی بر اینکه در پی آموزش رموز و اسرار نگارش است، نمی‌توان یافت. آن لاموت در پی فریب شما نیست. او خوب می‌داند آنکه استعدادی در زمینه‌ی نوشتن ندارد، هرگز نویسنده نخواهد شد. بنابراین آموزش نویسندگی، از صفر تا صد، کاری محال است. با این حال هستند افراد بااستعدادی که در ابتدای مسیر نوشتن قرار دارند، و ممکن است تجارب پیشکسوتانِ عرصه‌ی نویسندگی تا حدودی به کارشان بیاید. لاموت این کتاب را دقیقاً برای همین دسته از افراد نوشته است.

او با مرورِ زندگی حرفه‌ای خود به عنوان یک نویسنده، از چالش‌ها و موانعی سخن گفته که غالباً در مسیر نویسندگان تازه‌کار پیش می‌آید. قصد او از شرح این چالش‌ها و موانع، اعتماد به نفس دادن به مخاطبینی بوده که ممکن است در برابر آنها سر تسلیم فرود آورند و قلم را زمین بگذراند. او به شما نشان می‌دهد دست‌وپنجه نرم کردن با وسوسه‌ی کمالگرایی، درجا زدن در پرداخت طرح داستانی، ناتوانی در ترغیب ناشرین به انتشار اثرتان و بسیاری از چالش‌های این‌چنینی دیگر، مسائلی طبیعی در امر نوشتن‌ محسوب می‌شوند، نه مصائبی غیرقابل حل.

از دیگر نکات برجسته‌ی کتاب آن لاموت، جز مواردی که برشمردیم، یکی هم سبکِ نگارش جذاب اوست که در عین گرم و سرزنده بودن، فاصله‌‌ای را که وجود آن لازمه‌ی اثرگذاری کتابی این‌چنینی بر مخاطب است، با خواننده یا شنونده‌ی خود حفظ می‌کند. در همین راستا، به طور کلی می‌توان چنین گفت که زبان و ساختار کتاب پرنده به پرنده، صرف نظر از محتوای اثر، خود پر از نکاتِ آموزنده برای علاقه‌مندان به نویسندگی‌ست.

نکوداشت‌های کتاب صوتی پرنده به پرنده:

- مفرح، مفید و محرک. (The New York Times Book Review)
- راهنمایی گرم و فوق‌العاده در باب نویسندگی. (Los Angeles Times)
- بیدارباشی برای آن‌ که به خود تکانی بدهیم و همین حالا، یعنی زمانی که هنوز جانی داریم، شروع به نوشتن کنیم. (seattle times)

کتاب صوتی پرنده به پرنده مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به نویسندگی مخاطبین اصلیِ اثر حاضرند.

با آن لاموت بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده‌ی اهل آمریکا و متولد سال 1954 است. سوای کتاب پرنده به پرنده که موضوع نوشتار حاضر است، آثار دیگری نیز از آن لاموت (Anne Lamott) به انتشار رسیده که بیشترشان داستانی‌اند. از جمله رمان‌هایی با عناوینِ «خنده‌ی سخت»، «رزی» و «همه‌ی مردم جدید». گفتنی‌ست که لاموت تاکنون در سر‌تا‌سر ایالات متحده کلاس‌ها و کنفرانس‌های متعددی در باب نگارش برپا داشته است. او همچنین افتخاراتی از قبیل جایزه‌ی گوگنهایم را نیز در کارنامه دارد.

در بخشی از کتاب صوتی پرنده به پرنده می‌شنویم:

پدرم دائماً می‌گفت: «نوشتن را هر روز، ساعات و دقایقی انجام بده. انگار بخواهی گام‌های موسیقی را روی پیانو تمرین کنی. آن را مثل کاری که قبلاً با خودت هماهنگ کرده‌ای و برنامه‌اش را ریخته‌ای انجام بده. آن را مثل قول شرفی که داده‌ای و حال باید به آن وفا کنی انجام بده و با خودت عهد کن کارهایی را به انجام برسانی و تمامشان کنی.»

بدین ترتیب، علاوه بر نوشتن مخفیانه که در دفتر انجام می‌دادم، هر شب هم یک ساعت یا بیشتر می‌نوشتم. غالباً در نوشگاه‌ها با دفترچه یادداشت و خودکار می‌نوشتم و مقادیر زیادی هم شراب می‌نوشیدم. چون این همان کاری‌ست که نویسندگان انجام می‌دهند. این همان کاری بود که پدرم و همه‌ی دوستانش انجام می‌دادند. نوشیدن در مورد آنها جواب داده بود، هرچند اکنون یک چیز تازه و ناراحت‌کننده‌ی دیگر هم بینشان باب شده بود: افتاده بودند به خودکشی!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
پشت جلد (یک)
1 دقیقه
پشت جلد (دو)
2 دقیقه
سپاسگزاری‌ها
56 دقیقه
مقدمه
57 دقیقه
بخش اول: نوشتن (قسمت یک)
60 دقیقه
بخش اول (قسمت دو)
47 دقیقه
بخش اول (قسمت سه)
47 دقیقه
بخش اول (قسمت چهار)
57 دقیقه
بخش دوم: چهارچوب ذهنیِ نوشتن (قسمت یک)
21 دقیقه
بخش دوم (قسمت دو)
40 دقیقه
بخش سوم: کمک گرفتن‌های بین راه (قسمت یک)
26 دقیقه
بخش سوم (قسمت دو)
51 دقیقه
بخش سوم (قسمت سه)
45 دقیقه
بخش چهارم: انتشار کتاب و دلایل و انگیزه‌های دیگری برای نوشتن (قسمت یک)
54 دقیقه
بخش چهارم (قسمت دو)
36 دقیقه
بخش پنجم: درس آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پرنده به پرنده: درس‌هایی چند درباره نوشتن و زندگی
نویسنده
مترجممهدی نصراله زاده
راویفروغ حداد
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پرنده به پرنده

کاربر b
۱۴۰۲/۱/۸
این کتاب در زمره یکی از منابع آموزش نویسندگی بوده و تا اندازه‌ای در این زمینه کلاسیک محسوب می‌شود. شاید جالب‌ترین نکته در سبک نگارش خانم لاموت اتوبیوگرافی بودن و بیان نکته‌های مهم لابه لای صحبت‌ها و خاطرات بی ربط می‌باشد. از طرفی نگاه طنزآمیز و شیطنت نویسنده باعث تازگی نثر شده و یکنواختی وخسته کنندگی کتاب‌های مشابه را ندارد
mahrokh sarbandi
۱۴۰۱/۱۲/۸
انگیزه خوبی میدهد برای شروع نوشتن من این انگیزه رو در ابتدا با کتاب تا میتوانی بنویس پیدا کردم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پرنده به پرنده

برای دریافت کتاب صوتی پرنده به پرنده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.