معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز: اسکارلت پیمپرنل

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز: اسکارلت پیمپرنل
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز: اسکارلت پیمپرنل

بارونس اورچی در خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز شما را به قرن هجدهم فرانسه می‌برد تا شاهد یکی از آشفته‌ترین دوران تاریخ باشید. کشتار مردم و توطئه و دسیسه‌چینی علیه بی‌گناهان رخدادهای ناگواری هستند که موضوعات محوری این کتاب را می‌سازند. البته عشق و امید نیز در این روزهای دشوار در کنار قهرمانان داستان هستند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز

وقتی که انقلاب مردم فرانسه در قرن 18 به پیروزی رسید، کمتر کسی تصور می‌کرد که این جنبش هم به‌زودی راه انحراف را پیش بگیرد. مردم هر روزه نظاره‌گر دسته‌دسته بی‌گناهانی بودند که در میدان شهر به گیوتین سپرده می‌شدند. این دوران پرآشوب اگرچه برای معاصرانش تاریک و شوم بود اما موضوع یکی از شاهکارهای ادبیات کلاسیک را تشکیل می‌دهد. بارونس اورچی (Baroness Orczy) در خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز (The Scarlet pimpernel) داستانی هیجان‌انگیز را از تلخ‌ترین روزهای پاریس برایتان روایت می‌کند.

انقلاب 1792 به‌جای اینکه وضع نابسامان جامعه و حکومت را بهبود ببخشد، بیش از پیش بر فساد اجتماعی و قتل و غارت مردم افزود. روزهایی که باید به دوران طلایی فرانسه تبدیل می‌شد، در عوض «عصر وحشت» لقب گرفت. انقلابیون نه‌تنها به اشراف حکومت سابق رحم نمی‌کردند، بلکه از جان زنان و کودکانی که طرفدار اشراف بودند هم نمی‌گذشتند. پاریس به میدان جنگی بدل شده بود که با سنگربندی دورتادور آن از فرار اشراف جلوگیری می‌کرد. با‌این‌وجود برخی از خانواده‌های اشراف مانند «کنتس دو تورنه» و دو فرزندش به نام‌های «سوزان» و «ویکنت» موفق می‌شوند تا از شهر بگریزند. «پرسی» و همسرش «مارگاریت» از دیگر شخصیت‌هایی هستند که که در خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز با سرگذشت آ‌ن‌ها آشنا می‌شوید. مارگاریت زن زیبا و جوانی است که در گذشته هنرپیشه‌ی محبوب فرانسه بوده اما با وجود اوضاع آشفته‌ی فرانسه باید راه دیگری برای زندگی انتخاب کند. بخش گسترده‌ای از داستان روایتگر زندگی پرفرازونشیب و تلاش‌های این زوج برای بقاست.

اگرچه خواننده از همان جمله‌های نخست، با ناامیدی و هراس مردم روبه‌رو می‌شود اما بارونس اورچی با ترسیم کردن صحنه‌های عاشقانه، کمی از تلخی داستان می‌کاهد.

علاقه‌مندانی که بی‌صبرانه مشتاق خواندن این رمان هستند اما زمان کافی برای مطالعه‌ی ندارند، می‌توانند با شنیدن خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز به ساختار رمان و ماجراهای اصلی این کتاب پی ببرند. گفتنی است این خلاصه کتاب صوتی یکی از چکیده‌های پنجاه رمان کلاسیک است و کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) گزینش و گردآوری آن را به عهده داشته. اثر حاضر را با ترجمه‌ی فاطمه عبدی‌زاده و خوانش سحر بیرانوند از سوی انتشارات نوژین می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازید. «کشیش ویکفیلد»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب آناغالیس قرمز

  • تاکنون فیلم‌های سینمایی بسیاری براساس این رمان تولید شده که مشهورترین آن‌ها (The Scarlet Pimpernel) در سال 1934 با بازی لزلی هاوارد به نمایش درآمد.
  • نمایش موزیکالی (The Scarlet Pimpernel) که در سال 1997، به کارگردانی فرانک وایلدهورن به اجرا درآمد. داگلاس سیلز، کریستین آندریاس و ترنس مان در این اثر به ایفای نقش پرداختند.
  • دو مجموعه تلویزیونی هر کدام در سه قسمت، با اقتباس از رمان آناغالیس قرمز تهیه شده و در سال‌های 1999 و 2000 پخش شد. ریچارد ای. گرانت، مارتین شاو و الیزابت مک گاورن از ستارگان این سریال بودند.
  • یک نمایش رادیویی با الهام از این کتاب به سرپرستی هری آلن تاورز از طریق شرکت تولید برج‌های لندن تولید شد. ماریوس گورینگ از صداپیشگان این نمایش بود.

در نکوداشت کتاب آناغالیس قرمز

  • بهترین داستان ماجراجویی منتشر شده و تأثیرگذارترین داستانی که در دهه‌های ابتدایی قرن بیستم ظاهر شده است. (گری هاپن استند)

خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از طرفداران داستان‌های ماجراجویانه، آن هم از نوع عاشقانه و تاریخی هستید، خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز شما را با یکی از بهترین نمونه‌های این ژانر آشنا می‌کند. شنیدن این خلاصه کتاب را به علاقه‌مندان ادبیات کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم.

با بارونس اورچی بیشتر آشنا شویم

بارونس اورچی، زاده‌ی 23 سپتامبر 1865، نویسنده و نمایش‌نامه‌نویس مشهور بریتانیایی بود. آنچه که سبب شهرت این نویسنده شد، انتشار رمان آناغالیس قرمز بود که الهام‌بخش بسیاری از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی شد. بارونس اورچی علاوه بر نگارش چندین رمان و نمایشنامه، در نگارش داستان‌های کوتاه نیز مهارت بالایی داشت. این بانوی هنرمند سرانجام پس از سال‌ها آفرینش ادبی در 12 نوامبر 1947 درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز می‌شنویم

مارگریت از بالکن وارد اتاق می‌شود و اندور آنجا را ترک می‌کند تا پرسی را پیدا کند و به او هشدار دهد. شائولن بعد از رفتن اندرو سر می‌رسد و مارگریت شاهد دستوراتی‌ست که او برای گرفتن پرسی می‌دهد. شائولن مشغول غذا خوردن است که پرسی سر می‌رسد و او را بابت اینکه خود را به شکل راهبان کاتولیک درآورده، مسخره می‌کند.

پرسی انفیگانش که از فلفل پر کرده به شائولن تعارف می‌کند و در این بین که او مشغول سرفه و نفس تنگی‌ست، اتاق را ترک می‌کند. شائولن از اینکه فریب آناغالیس قرمز را خورده عصبانی‌ست و از یهودی در آن حوالی که اسب و گاری دارد می‌خواهد او را به کلبه‌های نزدیک صخره‌های ساحلی ببرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
آناغالیس قرمز

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز: اسکارلت پیمپرنل
نویسنده،
مترجمفاطمه عبدی زاده
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی آناغالیس قرمز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.