معرفی و دانلود خلاصه کتاب ادام بید

عکس جلد خلاصه کتاب ادام بید
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ادام بید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ادام بید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب ادام بید

روایت معصومیت از دست رفته؛ کتاب ادام بید اولین و ماندگارترین اثر جورج الیوت، نویسنده‌ی برجسته‌ی انگلیسی است که همواره جزو آثار کلاسیکِ پرفروش بوده. این اثر روایت زندگی دختری زیبا و یتیم است که یک عشق نافرجام عاقبت ناخوشایندی را برایش رقم می‌زند. اثر حاضر به عنوان خلاصه‌ای از کتاب ادم بید با بازنویسی کلاید نهرنز منتشر شده.

درباره‌ی خلاصه کتاب آدم بید

اینگونه روایت شده، مری آن ایوانس (Mary Ann Evans) که با نام هنری جورج الیوت (George Eliot) آثار خود را منتشر می‌کرد، کتاب ادم بید (آدام بید) (Adam Bede) را با الهام از داستانی نوشت که عمه‌اش الیزابت ایوانس برای او تعریف کرده بود. درحالی‌که اغلب داستان‌های عاشقانه ماجرای یک مثلث عشقی را روایت می‌کنند، جورج الیوت مثلثات عشق را بر هم زده و از یک عشق چند وجهی رونمایی می‌کند.

کتاب ادام بید سرگذشت دختری زیبا به نام هتی سورِل را بیان می‌کند که ساکن دهکده‌ای با جامعه‌ای متدین است. او دخترکی یتیم است که به خاطر زیبایی مسحورکننده‌اش، خواستگاران زیادی دارد. ادام بید یک نجار ساده و بی‌ادعاست که قصد دارد با هتی ازدواج کند، اما هتی درگیر عشق و محبت نسبت به شخصی با نام آرتور است که البته وارث یک مَلاک ثروتمند نیز هست. در این میان دینا موریس که فردی با ایمان و مبلغ مذهبی‌ست، به عنوان یکی از خویشاوندان هتی نقشی کلیدی در داستان ایفا می‌کند. حاصل کشمکش عشقی میان این چهار تن، تولد نوزادی ناخواسته است که سرنوشت همگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده و سرانجامی غیرمنتظره برایشان رقم می‌زند.

اثر حاضر به عنوان خلاصه‌ای از کتاب ادام بید با ترجمه‌ی آرمین فیروزگاه، توسط نشر نوژین در دسترس علاقه‌مندان به شاهکارهای ادبی جهان قرار گرفته است.

اقتباس‌های هنری از کتاب ادام بید

  • اجرای نمایش ادام بید در تئاتر سلطنتی ادینبورگ در سال 1885
  • فیلم صامت ادام بید با بازی برانزبی ویلیامز و ایوی کلوز در سال 1918
  • سریال تلویزیونی ادام بید ساخته شده توسط شبکه‌ی بی‌بی‌سی، با هنرنمایی لیان گلن و پتسی کنزیت در سال 1991
  • ساخت نمایش رادیویی با اقتباس از کتاب ادام بید توسط رادیو بی‌بی‌سی در سال 2001

افتخارات کتاب ادام بید

  • جزو پرفروش‌ترین آثار ادبیات کلاسیک
  • ترجمه به زبان‌های متعدد

نکوداشت‌های کتاب ادام بید

  • رمانی درجه یک! (تایمز)
  • اولین و بهترین اثر جورج الیوت. (آمازون)
  • زندگی روستایی که در کتاب آدم بید به تصویر کشیده شده، به قدری واقعی و اصیل است و با چنان هنرمندی و مهارتی گزینش و پرداخت شده که زبانم از تحسین آن قاصر است. (چارلز دیکنز)

خلاصه کتاب ادام بید مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی خلاصه ‌کتاب ادا بید به دوستداران شاهکارهای ادبی جهان، داستان‌های عاشقانه و افرادی که فرصت مطالعه‌ی نسخه‌ی کامل چنین آثاری را ندارند، پیشنهاد می‌شود.

با جورج الیوت بیشتر آشنا شویم

مری آن ایوانس با نام هنری جورج الیوت، نویسنده، شاعر، مترجم و ژورنالیست انگلیسی در سال 1819 به‌دنیا آمد. او را یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان دوران ویکتوریایی می‌دانند که نقشی مهم در پیشرفت ادبیات ایفا کرده است. وی از همان کودکی شیفته‌ی کتاب بود و بیشتر اوقات خود را صرف مطالعه می‌کرد. در جوانی همراه با پدرش به لندن نقل مکان کرد و این امر باعث شد تحصیلاتش را تکمیل کند و با حلقه‌ی روشنفکران آشنا شود. بنابراین همنشینی با آن‌ها تأثیری عمیق بر دیدگاه‌ها و نوشته‌های او گذاشت.

جورج الیوت مقاله‌های خود را ابتدا بیشتر برای نشریات می‌نوشت و به کار ترجمه نیز مشغول بود. او توانست اولین داستان خود را با عنوان «اقبال غم‌انگیز کشیش آموس بارتون» در سال 1857 در یک مجله منتشر کند و هویت اصلی‌اش تا سال‌ها برای خوانندگان آثارش پنهان بود. «ادام بید» اولین اثر الیوت است که در قالب کتاب انتشار یافت و طولی نکشید که تبدیل به یکی از محبوب‌ترین رمان‌های انگلستان شد. گفته می‌شود ملکه ویکتوریا یکی از طرفداران پروپاقرص این کتاب بود، به گونه‌ای که دستور داد برخی از صحنه‌های آن را برایش نقاشی کنند. «میدل مارچ»، «سیلاس مارنر» و «آسیاب کرانه‌ی فلاس» از دیگر آثار مشهور جورج الیوت هستند. او در سال 1880 بر اثر بیماری کلیوی از دنیا رفت.

در بخشی از خلاصه کتاب ادام بید می‌خوانیم

اَدِم و برادرش سِت بِید در پایان روز، کارگاه نجاری جاناتان بِرگ را ترک می‌کنند، سِت عازم هِیسلوپ گیرین می‌شود. جایی که دینا موریسِ 25 ساله بناست برای متودیست‌ها موعظه ‌کند. سِت دلباخته دینا شده است.

دینا به سِت گفته است که اگر چه هیچ مردی نیست که به اندازه او برایش اهمیت داشته باشد، اما هرگز با او ازدواج نخواهد کرد زیرا راه خود را موعظه و خدمت به مردم می‌داند. اَدِم به خانه می‌رود و با پدر مست خود، تیاس بِید، روبه‌رو می‌شود؛ تیاسِ نجار هنوز تابوت مراسم فردا را آماده نکرده است. اَدِم تمام شب در کارگاه خانگی خود به ساخت تابوت می‌پردازد و فردا صبح اَدِم و برادرش سِت، تابوت را تحویل می‌دهند. آن‌ها در راه برگشت با جسد پدرشان در رودخانه روبرو می‌شوند.

اِرواین، چهل‌وهشت ساله و کشیش کلیسای هِیسلوپ، با مادر پیر و دو خواهر مجردش، زندگی می‌کند؛ یعنی آن که معلول است و کِیت. هنگامی‌که وی قصد ملاقات با خانواده بِید برای عرض تسلیت را دارد، با کاپیتان آرتور دانیتورن 24 ساله مواجه می‌شود. آرتور دانیتورن وارث آینده املاک دانیتورن است. املاک دانیتورن صاحب بیشتر زمین‌های منطقه است.

مقصد آرتور مزرعه هال فارم بود که در اجاره آقای پویسر است. از آنجا که مزرعه هال فارم در مسیر خانه خانواده بِید است و چون کشیش اِرواین شکایاتی در مورد موعظه‌های دینا موریس شنیده و می‌خواهد با او صحبت کند، آرتور را تا مزرعه همراهی می‌کند. دینا متولد اسنوفیلد، شهری در سی مایلی آن منطقه و خواهرزاده آقای پویسر هست و در مدت اقامتش در این شهر نزد خانواده پویسر زندگی می‌کند.خانواده پویسر سه فرزند دارند و هم‌زمان قیم خواهرزاده دیگرِ آقای پویسر، یعنی هِتی سورل هستند که هفده‌سال دارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب ادام بید
نویسنده،
مترجمآرمین فیروزگاه
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات20
زبانفارسی
شابک978-622-6675-60-4
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب ادام بید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب ادام بید

برای دریافت خلاصه کتاب ادام بید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.