معرفی و دانلود خلاصه کتاب آسیاب رودخانه فلاس

عکس جلد خلاصه کتاب آسیاب رودخانه فلاس
قیمت:
11900 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آسیاب رودخانه فلاس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آسیاب رودخانه فلاس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب آسیاب رودخانه فلاس

جورج الیوت شما را به قلب دوران ویکتوریایی انگلستان می‌برد تا در خلاصه کتاب آسیاب رودخانه فلاس رنج‌های عمیق یک دختر جوان را برایتان روایت کند. «مگی تولیور» دختری است که باید تصمیم بگیرد در دوراهی سخت زندگی، آیا رضایت خانواده‌اش را انتخاب می‌کند یا به دنبال آرزوهای دور و درازش می‌رود؟

درباره‌ی خلاصه کتاب آسیاب رودخانه فلاس

در حوالی رودخانه‌ی فلاس دختری زندگی می‌کند که روحیات پرشور او و البته جدالی که با سنت‌های اجتماعی دارد، شخصیتش را به جورج الیوت (George Eliot)، نویسنده‌ی کتاب آسیاب رودخانه فلاس (The Mill on the Floss) نزدیک می‌کند. این نویسنده‌ی مشهور انگلیسی تجربه‌های زیسته‌ی خود را در شخصیت «مگی» برای ما بیدار می‌کند و به این طریق گوشه‌ای از زندگی یک دختر هنجارشکن قرن نوزدهمی را به خوانندگانش نشان می‌دهد.

مگی دختر پرنشاطی است که با عشق به کتاب و یادگیری به دنیا آمده و برای شناخت دنیای اطرافش، اشتیاق سیری‌ناپذیری دارد. اما گویا زندگی برای او برنامه‌های دیگری چیده و آینده با آنچه که مگی در ذهن دارد، بسیار متفاوت است. از یک طرف برادر مگی، از طرف دیگر خواستگار او و نیز پسر دشمن خانوادگی آن‌ها، مثلث مردانه‌ای را می‌سازند که قرار است زندگی را برای این دختر جوان سخت و سخت‌تر کند. جورج الیوت با نمایش زندگی مگی در خلاصه کتاب آسیاب رودخانه فلاس، نه‌تنها سرگذشت خود، بلکه زندگی هزاران دختری را روایت می‌کند که در عصر ویکتوریایی راهی جز پذیرفتن سنت‌ها نداشتند. از آنجایی که هوش و شور جوانی مگی او را از اطرافیانش متمایز می‌کند، خواننده انتظار دارد که رفتار متفاوتی از این دختر ببیند؛ شجاعتی که او را به سنت‌شکنی وادار کرده یا سرنوشت او را از دختران هم‌سن‌و‌سالش جدا کند. آیا سرانجام مگی در جدال با خانواده‌اش، تسلیم می‌شود یا راه جدیدی برای زندگی انتخاب می‌کند؟

ورشکستگی پدر، فشارهای خانوادگی، وابستگی شدید به برادر و... فقط بخشی از زندگی پرهیاهوی مگی را می‌سازند. اگرچه خواننده‌ی امروزی فاصله‌ی زیادی با زمان نگارش این رمان دارد اما به‌خوبی می‌تواند با تصاویر ملموس و توصیفات احساسی جورج الیوت ارتباط برقرار کند. نویسنده در بیان روحیات و دغدغه‌های زنانه بسیار موفق بوده است.

چکیده کتاب آسیاب رودخانه فلاس را موسی زمان‌‌زاده دربان به فارسی ترجمه کرده و نشر نوژین آن را به چاپ رسانده است.

در نکوداشت کتاب آسیاب رودخانه فلاس

  • وقتی کسی بعد از سال‌ها غیبت به کتاب‌های [الیوت] برگردد، کتاب‌ها برخلاف انتظارش، مملو از همان انرژی و گرمای سابق است، به طوری که دلمان می‌خواهد بیش از هر چیزی در این گرما وقت بگذرانیم. (ویرجینیا وولف)

خلاصه کتاب آسیاب رودخانه فلاس برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران رمان‌های کلاسیک عاشقانه، به‌خصوص داستان‌های تاریخی انگلیس حتما به چکیده کتاب آسیاب رودخانه فلاس علاقمند خواهند شد.

با جورج الیوت بیشتر آشنا شویم

ماری آن ایوانس ملقب به جورج الیوت (George Eliot) در 22 نوامبر سال 1819 در چیلور کتون در ایالت ورکشایر انگلیس زاده شد. او که یکی از مهم‌ترین نویسندگان دوره ویکتوریایی به شمار می‌رود، پایه‌گذار روش آنالیز شخصیت رمان‌های مدرن نیز بوده است. کتاب‌های او با توجه به سبک قلم و همین‌طور دیدگاه‌های رئالیستی و روان‌شناختی و مطرح کردن واقعیت‌ها و مشکلات جامعه توانست توجه بسیاری از دوستداران ادبیات را به خود جلب کند. «آدام بید»، «افسانه جوبال»، «فلیکس هالت افراطی»، «سیلاس مارنر»، «میدل مارچ» و «دانیل دروندا» از جمله آثار او هستند. الیوت سرانجام در 22 دسامبر سال 1880 در لندن درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب آسیاب رودخانه فلاس می خوانیم

آقای تولیور که صاحب آسیاب دورلکوت هست برای آینده تام شغلی بهتر از یک آسیاب‌بان یا مزرعه‌دار را انتظار دارد. او تصمیم دارد تام را به «مدرسه‌ای واقعاً ممتاز» بفرستد، پس با دوست خود، آقای رایلی که یک دلال و کارشناس مالی است مشورت می‌کند.

آقای رایلی از نظر تحصیلات و اعتبار شغلی بسیار مورد تکریم آقای تولیور است. او کشیش استلینگ را معرفی می‌کند، شخصی کارآزموده که دانش‌آموزان را در منزل خود اقامت می‌دهد.تام سیزده‌ساله است و خواهر هشت ساله‌اش شدیداً متأثر از اوست. تام هم احساس خوبی از حامی و برادر بزرگ بودن دارد. روزی تام از مدرسه برمی‌گردد و می‌بیند که مگی نتوانسته به خوبی از خرگوش‌های او مواظبت کند و همه خرگوش‌ها مرده‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب آسیاب رودخانه فلاس
نویسنده،
مترجمموسی زمان زاده دربان
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات28
زبانفارسی
شابک978-622-287-036-2
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
11900 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب آسیاب رودخانه فلاس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب آسیاب رودخانه فلاس

برای دریافت خلاصه کتاب آسیاب رودخانه فلاس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.