معرفی و دانلود خلاصه کتاب شیب

عکس جلد خلاصه کتاب شیب
قیمت:
4800 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب شیب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب شیب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب شیب

میکروکتاب شیب به قلم ست گودین که در گروه پرفروش‌های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال قرار دارد، مفهوم مهم و چالش‌برانگیز «جا زدن» را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و به شما نشان می‌دهد که گاهی جا زدن یک استراتژی مفید و یک راه زیرکانه است.

درباره‌ی میکروکتاب شیب:

میکروکتاب شیب (The dip) اثری کوتاه در مورد مسئله‌ای مهم و اساسی به نام جا زدن است. معمولاً در کتاب‌ها، نشریات و سایر رسانه‌ها دیده‌اید «جا زدن» کار نادرستی است و همواره باید به تلاش کردن ادامه داد اما ست گودین (Seth Godin) با این توصیه‌ها موافق نیست. از نظر او «جا زدن» کاری است که باید مرتب تکرار شود، اما در مکان و زمان مناسب.

ممکن است همه‌ی شما در شرایطی قرار گرفته باشید که بین «ترک کردن» و «ماندن و جنگیدن» دچار تردید شوید. اگر بدانید دقیقا در چه زمانی، چه کاری را ترک کنید و کجا با اراده به راهتان ادامه دهید، چندین قدم به موفقیت نزدیک شده‌اید. گودین در این میکروکتاب به طور خلاصه به شما می‌آموزد که چه وقت کار را رها کنید و چه وقت با ادامه دادن کار به موفقیت و پیروزی برسید.

هنگامی که برای نخستین بار خود را برای انجام کاری آماده می‌کنید، آن عمل برای شما جذاب و سرگرم ‌کننده‌ است و شما به طور حتم فیدبک‌های مثبتی از اطرافیان‌تان دریافت خواهید نمود. طی روزها و هفته‌های آتی یادگیری سریعی که تجربه‌ کردید، کمکتان می‌کند تا در ادامه‌ مسیرتان گام بردارید. فارغ از اینکه آن عمل جدید چه چیزی است، به آسانی درگیرش می‌شوید. حال درست در همین لحظه دره‌ی موفقیت اتفاق می‌افتد.

نویسنده در میکروکتاب شیب به شما نشان خواهد داد که دره موفقیت راهی طولانی و دشوار از نقطه‌ی شروع تا نقطه‌ی موفقیت است؛ راهی که در واقع یک میانبر محسوب می‌شود، زیرا بسیاز سریع‌تر از هر راه دیگری، شما را به جایگاه و شرایط دلخواه‌تان خواهد رساند.

میکروکتاب شیب برای چه کسانی مناسب است؟

ست گودین این کتاب را برای تمام افرادی که به کتاب‌های موفقیت و انگیزشی علاقه‌مند هستند، به رشته‌ی تحریر در آورده‌ است.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب شیب می‌خوانیم:

حتما شما هم بارها فوق‌ستاره‌ها را دیده‌اید، اگر نتوانستید حضوری آن‌ها را ببینید، حداقل در فضای مجازی در مورد شیوه زندگی و سبک کاری‌شان آشنایی دارید. این افراد در کاری که انجام می‌دهند، مهارت بالایی دارند. اینطور به نظر می‌رسد که آن‌ها بیشتر از آن چیزی که سهم‌شان است درآمد، احترام و ارزش دریافت می‌کنند. این موضوع در مورد همه مشاغل صدق می‌کند. مثلا یک موسیقی‌دان فوق‌ستاره چند ساعت روی یک آهنگ کار می‌کند و در نهایت درآمد و تشویقی دو برابر یک موسیقی‌دان معمولی به دست می‌آورد.

فوق‌ستاره‌ها در کاری که در آن تخصص دارند بهترین هستند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای اینکه به فوق‌ستاره تبدیل شوید، باید به دنبال یک شیب عمیق باشید. این شیب بین شمایی که واقعا می‌خواهید به جایی برسید با کسانی که فقط برای تفریح وارد میدان شدند، فاصله ایجاد می‌کند. البته ماندن در شیب هم کار درستی نیست.

وقتی آن را شناسایی کردید، بعد باید با بهترین ترفندها از آن عبور کنید. البته عبور از شیب سخت است و هر کسی نمی‌تواند آن را انجام دهد چرا که اگر ساده بود همه به راحتی می‌توانستند به فوق‌ستاره تبدیل شوند.

هر شیبی باعث ارزشمندی پروژه شما می‌شود و کمک می‌کند که بتوانید در هر رقابتی نفر اول باشید و حریفان خود را از میدان به در کنید. البته فقط تمرکز بر شیب اهمیت ندارد، باید بتوانید بن‌بست‌هایی که در سر راهتان قرار دارد را شناسایی کنید و به موقع از آن‌ها جدا شوید. یعنی اگر می‌بینید که سرمایه‌گذاری در پروژه‌ای موثر نیست و نمی‌تواند برایتان مفید باشد، باید جا بزنید و برنامه‌ دیگری برای خود در نظر بگیرید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه: احساس می‌کنم باید تسلیم شوم
فصل اول: بهترین در جهان
چرا ارزشمندی در دنیا مهم است؟
مشکل بی‌نهایت بودن در چیست؟
بزرگ‌ترین اشتباهی که در مدرسه صورت گرفته است
جادوی فکر کردن و نقش آن در، جا زدن چیست
فصل دوم: منحنی اول: شیب
منحنی دوم: بن‌بست
منحنی سوم: صخره
اگر فکر می‌کنید که کاری ارزش انجام دادن را دارد، احتمالا با یک شیب روبرو هستید
موفقیت‌ها فقط در شیب اتفاق می‌افتد
رازی که جک ولش (Jack Welch) آن را می‌دانست
فصل سوم: سخنی کوتاه در مورد باد
چرا این کار را انتخاب کرده‌ایم؟
مردم از جا زدن، می‌ترسند
نحوه شکست شیب توسط آرنولد
تفکر فوق‌ستاره
موانع بهترین شدن در جهان
فصل چهارم: 8 منحنی اصلی شیب
شیب اول: تولید
شیب دوم: فروش
شیب سوم: تحصیل
شیب چهارم: ریسک
شیب پنجم: رابطه
شیب ششم: مفهومی
شیب هفتم: غرور
شیب هشتم: توزیع
تشخیص شیب و بن‌بست شاتل فضایی
فصل پنجم: متوسط بودن برای بازنده‌هاست
فروشندگانی که به راحتی جا می‌زنند
فصل ششم: اگر فکر می‌کنید که شماره یک نمی‌شوید، جا بزنید
جا زدن به معنای شکست خوردن نیست
قبل از شروع جا بزنید
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب شیب
نویسنده
مترجمفاطمه فراهانی
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب شیب

Dr . emad Bl
۱۴۰۰/۱۱/۹
شیوه‌ای جالب در بیان نحوه طی کردن مسیر پیشرفت، و اینکه آیا جا زدن و کنار کشیدن در هر قسمتی از مسیر مجاز است یا خیر. شیوه برخورد با بن بست‌های پیش رو، کنار کشیدن یا ادامه دادن.
....
۱۴۰۱/۲/۲۰
یک کتاب تهی و پوچ. بیشتر با الفاظ بازی کرده بود. کل حرفش هم این بود تو سختی‌ها باید ادامه بدید تا به موفقیت برسید.
Ftm Jhn
۱۴۰۱/۹/۲۴
این کتاب پیشنهاد استادم بود و از خوندنش چیزای جالبی یاد گرفتم... مطمعنم برای شما هم مفید واقع میشه
سیده اسرا حسینی
۱۴۰۰/۷/۲
عالی بود سپاس از سبکتو
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب شیب

برای دریافت خلاصه کتاب شیب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.