معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی آبلوموف

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی آبلوموف
قیمت:
۴۸۰۰۰ 33600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آبلوموف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آبلوموف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی آبلوموف

کتاب صوتی آبلوموف نوشته‌ی ایوان گنچاروف، درمورد نجیب‌زاده‌ای روسی‌ست که کسالت و تنبلی روح و جسم او را به تسخیر درآورده و حتی تلاشی اندک برای رشد زندگی شخصی و اجتماعی خود نمی‌کند. این کتاب موفق شد نامزد جایزه کتاب AATSEEL شود و همچنین مورد تحسین نویسندگان بزرگی مثل «تولستوی» و «داستایفسکی» قرار گرفت.

درباره کتاب صوتی آبلوموف:

در سال 1849 داستان کوتاهی به اسم «رویای اوبلوموف» نگاشته شد که ایوان گنچاروف بعدها در سال 1859 آن را گسترش داد و به یک رمان جذاب و گیرا تبدیل کرد. شخصیت اصلی این داستان «ایلیا ایلیچ اوبلوموف» پسر یکی از اعضای طبقه اشرافی در قرن نوزدهم روسیه است که حتی عشق هم نمی‌تواند تنبلی را از او دور کند.

کتاب آبلوموف (Oblomov) از طریق روایت داستانی تصویری روشن از واقعیت انسان معاصر را برای بشریت عرضه می‌کند. این رمان با این که با لحن کمدی نوشته شده، توانسته بسیاری از موضوعات مهم در جامعه روسیه قرن نوزدهم را به صورت جدی بررسی کند.

داستان از اینجا شروع می‌شود که ابلوموف در رختخواب خود دراز کشیده و نامه‌ای از طرف مدیر املاک کشور دریافت می‌کند. متن نامه درمورد وخامت وضعیت مالی اوست که نیاز به تصمیم‌گیری‌های اساسی دارد و ابلوموف باید به آن جا مراجعه کند. اما ترک اتاق خواب برای ابلوموف کار دشواری است.

ابلوموف دوست صمیمی به نام آندره اشتولتز دارد که از بچگی با او بزرگ شده است. اما چیزی که آن دو را از هم متفاوت می‌کند این است که اشتولتز برعکس ابلوموف فردی فعال است و مرتب ابلوموف را تشویق می‌کند تا او هم همینطور باشد. نقطه جذاب داستان عاشق شدن ابلوموف است؛ روزی که به دیدن یکی از دوستان خانوادگی‌شان می‌رود و «الگا» را می‌بیند و عشق او در قلبش نفوذ می‌کند...

سرانجام عشق این دو نفر روز به روز بیشتر می‌شود و رابطه عاشقانه‌ای را شکل می‌دهند. الگا تمام سعی خود را می‌کند که تنبلی را از ابلوموف بزداید، اما تقلای او هیچ فایده‌ای ندارد...

رمان گنچاروف موجب شکل‌گیری مفهوم «ابلومویسم» در روسیه شد که منظور آن نوعی سستی، خمودگی، تنبلی، بی‌انگیزگی و بی‌تفاوتی در مواجهه با زندگی است. این انفعال شخصیت در بسیاری از انسان‌های عضو طبقه‌ی بالای جامعه در روسیه آن زمان دیده می‌شد و اکثر آن‌ها مثل ابلوموف کم‌هوش و و تنبل بودند.

رمان آبلوموف در تمام جهان ترجمه و منتشر شد و فیلم‌های بسیاری از روی آن بر روی پرده سینما و تلویزیون رفت. نمایشنامه‌ای هم از این کتاب در کشورهای مختلفی بر روی صحنه رفته است. مشهورترین فیلم اقتباسی از رمان ابلوموف توسط «نیکیتا میخایلکوف»، کارگردان روس، در سال 1979 با نام «چند روز از زندگی ابلوموف» ساخته شد. همچنین «مارسل کوولیه» نمایش‌نامهٔ «آبلوموف» را از رمان حاضر اقتباس کرده‌است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آبلوموف:

- گونچاروف از نظر استعداد ده سر بالاتر از من است. (آنتون چخوف – داستان‌نویس برجسته روس)

- اوبلوموف یک اثر واقعاً عالی است که نمونه‌ای از آن خیلی وقت بود که نوشته نشده بود. من در داستان این کتاب غرق شدم و مدام آن را بازخوانی می‌کنم. (لئو تولستوی – نویسنده روس)

ایوان گنچاروف را بیشتر بشناسیم:

او در سال 1812 در شمال روسیه متولد شد و دوران کودکی خود را در مسکو گذراند. این نویسنده تحصیلات خود را در دانشکده‌ی زبان و ترجمه‌ی مسکو گذراند و بعد از اتمام تحصیلات خود به سنت پترزبورگ رفت. ایوان الکساندرویچ گنچاروف (Ivan Goncharov) همچنین مدتی را به عنوان مترجم در وزارت دارایی مشغول به کار شد و بعد از آن به کشورهای مختلفی از جهان سفر کرد که روایات آن را در کتاب «کشتی پالاس» آورده است.

از دیگر آثار نویسنده ابلوموف می‌توان به «یک داستان همیشگی» و رمان «سیلاب» اشاره کرد. ایوان گنچاروف در سال 1891 در سنت پترزبورگ از دنیا رفت.

شنیدن کتاب صوتی آبلوموف به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به رمان‌های کلاسیک روسی علاقه دارید، شنیدن این کتاب برای شما لذت‌بخش خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی آبلوموف می‌شنویم:

هر بار که ابلوموف در زیر بار رخوت سنگین خود مقهور تنبلی می‌شد یا عنان خیال را رها می‌کرد تا به هر سو پر بکشد، رویایی پیوسته ذهنش را مشغول می‌داشت. رویای زنی که روزگاری همسر یا دلدار او می‌شد. پس از اعترافی که از زبان ابلوموف بیرون جسته شد، آن‌ها مدتی دراز با یکدیگر روبه‌رو نشدند. ابلوموف به محض دیدن الگا خود را همچون طفلی مکتبی پنهان می‌ساخت. رفتار دختر جوان عوض شده بود اما از ابلوموف نمی‌گریخت. فقط بیشتر در فکر فرو می‌رفت. اما همه چیز چه خوب آغاز شده بود. آن‌ها به چه سادگی با هم آشنا شده و چه آسان پیوند پیدا کرده بودند. شخصیت ابلوموف به پیچیدگی اشتولتز نبود و مهربان‌تر از او بود. ولی نمی‌توانست به خوبی اشتولتز او را سرگرم کند و به خنده اندازد. اما با همان که بود او را سرگرم می‌کرد و طعنه‌های او را به آسانی می‌بخشود. از این گذشته اشتولتز به هنگام عزیمت ابلوموف را به او سپرده و از او خواسته بود که زیر نظرش گیرد و نگذارد که تنها در خانه بماند. الگا در سر زیبای هوشمند خود نقشه‌ای پر دامنه طرح کرده بود تا عادت خواب بعد از ناهار را از سر او بیندازد. و نه فقط عادت به خوابیدن را بلکه حتی به او اجازه نمی‌داد که در طی روز روی کاناپه دراز بکشد و از او می‌خواست تا سوگند یاد کند که چنین نخواهد کرد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
فصل اول
30 دقیقه
فصل دوم
23 دقیقه
فصل سوم
24 دقیقه
فصل چهارم
23 دقیقه
فصل پنجم
32 دقیقه
فصل پنجم
21 دقیقه
فصل هفتم
33 دقیقه
فصل هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی آبلوموف
نویسنده
مترجممصطفی جمشیدی
راویشاهین علایی نژاد
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۸۰۰۰ 33600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی آبلوموف

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۶/۲۷
ابلوموف موجود غریبی نیست، همه ما شاید در اطرافمان نمونه‌هایی از آن را دیده باشیم و حتی شاید در وجود خودمان آبلوموفی داشته باشیم.
این کتاب خلاصه خوبی است که خواننده را به خواندن اثر اصلی ترغیب می‌کند. طنز جالبی خاص خوانندگان روس در کل داستان جاری است که بر جذابیت اثر می‌افزاید.
نویسنده با قلم به
خود خوبی احوالات آبلوموف را شرح می‌دهد به گونه‌ای خواننده را با خود همراه می‌کند.
روایت اثر بسیار جالب توجه بود و همسو با طنز داستان.
با تشکر از کتابراه
غزال ایلخانی‌زاده
۱۴۰۲/۱/۱۵
کتاب خیلی بد خلاصه شده بود... خلاصه‌ی این کتاب باتوجه به تعداد صفحات نسخه‌ی کامل، میتونست فصل‌های بیشتری داشته باشه که کسی که این کتاب رو قبلا نخونده حداقل تاحدودی کلیت داستان رو متوجه بشه...!!!
بهار جلیلیان
۱۴۰۰/۶/۲۴
به نظر من خوب خلاصه نشده بود (البته من کل رمانو نخوندم ولی تو این نسخه خلاصه شدست داستان یهو میپرید)... خیلی کتاب کسل کننده‌ای بود و من هیچ نتیجه گیری نداشتم ازش.
Mohammad Ali Yousefkhani
۱۴۰۰/۱۰/۸
زندانی که رویدادهایش جز با گشودن وقایع آن معنای زندگی درک نخواهد شد.
شهلا جعفرزاده
۱۴۰۰/۷/۱۸
خیلی مفرّح بود! همه ما دور و بر خودمون کم از این ابلوموف‌ها ندیدیم!
فریدون لازر
۱۴۰۱/۹/۱۰
عالی بود و جالب توجه بود
امین اشجع زاده
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
زیادی خلاصه شده بود
یاسمن کرامتی
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
ابلوموف کتاب خوبیه
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی آبلوموف

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی آبلوموف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.