معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر
قیمت:
23900 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر

فرصتی بی‌نظیر برای علاقمندان ادبیات کلاسیک! خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر شما را با یکی از مشهورترین رمان‌های انگلیسی قرن نوزدهم آشنا می‌کند. امیلی برونته در این اثر، ماجرای عشق نافرجامی را برایتان روایت می‌کند که با وجود شور‌و‌شوق اولیه، سرانجام تسلیم سنت‌های خانوادگی می‌شود.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر

از همان لحظه‌‌ای که پا به عمارت «ارنشاو»ها می‌گذارید، فضای هولناک خانه و کابوس‌های دائمی آقای «هیت کلیف» به شما نشان می‌دهد که این خانه شاهد اتفاقات هولناکی بوده. البته سال‌هاسن از اتفاقات شوم این عمارت می‌گذرد تا اینکه آقای «لاک‌وود» به‌عنوان مستأجر وارد این خانه شده و از رازهای آن پرده بردارد. امیلی برونته (Emily Jane Bronte) در خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر (wuthering heights) داستان عشق‌هایی را روایت می‌کند که به‌خاطر مغایرت با ارزش‌های جامعه، محکوم به شکست بوده‌اند.

ماجرای داستان از زمانی آغاز می‌شود که آقای ارنشاو، پدر خانواده، کودک فقیر و بی‌سرپرستی را با خود به خانه می‌آورد تا نگهداری از او را به عهده بگیرد. اگرچه پسر آقای ارنشاو هرگز با این پسربچه که هیت کلیف نام دارد به سازش نمی‌رسد اما «کاترین» از همان نخستین دیدار دلبسته‌ی او می‌شود. علاقه‌ی کودکانه‌ی کاترین و هیت کلیف در دوران بزرگسالی به عشق آتشینی تبدیل می‌شود که به نظر می‌رسد حتی سنت‌های اجتماعی هم توان مقابله با آن را ندارند؛ اما برخلاف انتظار، کاترین سرانجام تسلیم باورهای اجتماعی طبقه‌ی خود می‌شود و هیت کلیف را به‌خاطر ازدواج با خواستگار جدیدش رها می‌کند. پس از این اتفاق نیز، ذره‌ای از عشق هیت کلیف نسب به کاترین کم نمی‌شود؛ اما برعکس، نفرت او نسبت به خانواده‌ی کاترین بیشتر می‌شود تا جایی که برای انتقام از آن‌ها نقشه‌های هولناکی می‌کشد.

نوع روایت امیلی برونته این اثر را به رمان‌های کارآگاهی نزدیک می‌کند. به‌طوری که خواننده هر لحظه به دنبال رازگشایی از معماهای داستان است. شخصیت‌پردازی‌ قوی نویسنده نیز درخور توجه است. چرا که با وجود اختلاف زمانی و فرهنگی بسیار بین ما و شخصیت‌های داستان، حالات روحی و رفتارهایشان برایمان کاملاً ملموس و قابل‌درک است.

اگر از طرفداران این رمان مشهور هستید اما فرصتی برای مطالعه‌ی آن ندارید، شما را به شنیدن خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر دعوت می‌کنیم. این اثر، شما را با بخش‌های اصلی و طرح کلی رمان آشنا کرده و درحقیقت معرفی‌نامه‌ای برای متن اصلی به شمار می‌رود. این خلاصه کتاب یکی از مجموعه چکیده‌های پنجاه رمان کلاسیک است که کلاید نهرنز وظیفه‌ی گزینش و گردآوری آن را به عهده داشته است.

خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر را با برگردان نیلوفر شیرازیان و خوانش سحر بیرانوند، از سوی انتشارات نوژین می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب نوبولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازیم: «کشیش ویکفیلد»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

اقتباس سینمایی از کتاب بلندی‌های بادگیر

از سال 1847، زمانی که بلندی‌های بادگیر برای نخستین بار منتشر شد، تا به امروز کارگردانان بسیاری این رمان را دستمایه‌ی ساختن فیلم‌های سینمایی خود کرده‌اند. نخستین‌بار در سال 1920 بود که از روی این رمان یک فیلم صامت ساخته شد. ویلیام والر نیز از جمله کسانی بود که در سال 1939 با اقتباس از این رمان، فیلمی با همین عنوان ساخت که لارنس الویویه و ماریه اوبرون در آن به ایفای نقش پرداختند. این فیلم در هشت رشته‌ی مختلف نامزد جایزه‌ی اسکار شد. همچنین جان پاول کری، لوئیس بونوئل، عبدالرشید کاردار و کارلوس سگیون رینا دیگر کارگردانانی هستند که اقتباس از این شاهکار ادبی را در کارنامه‌ی سینمایی خود دارند.

خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر برای چه کسانی مناسب است؟

علاقمندان رمان‌های کلاسیک و عاشقانه، شنیدن خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر را هرگز از دست ندهند.

با امیلی برونته بیشتر آشنا شویم

امیلی برونته در سال 1818 در روستای تورنتن یورک‌شایر در انگلستان چشم به جهان گشود. او برادری به نام برانول، یک خواهر بزرگتر به نام شارلوت و خواهر دیگری به نام آن دارد. هر یک از این خواهران به‌عنوان شاعر و نویسنده‌ی برجسته‌ی ادبیات انگلستان شناخته شدند و هر سه نیز عمری کوتاه داشتند و در جوانی درگذشتند. خواهران برونته بیشتر از هر چیزی به انزواطلبی مشهور هستند و روابط اندکی با دیگران داشتند. شاید بتوان گفت که همین شرایط سخت موجب شد هرسه‌ی آن‌ها به سمت تخیل و نویسندگی روی بیاورند. امیلی برونته در 30 سالگی بر اثر بیماری سل، در حالی که تنها یک رمان و تعدادی شعر از خود به جای گذاشته بود، دار فانی را وداع گفت.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر می‌شنویم

چهره‌ی دختر بچه‌ای را میان تاریکی‌ پشت پنجره تشخیص دادم، وحشت ذهنم را از کار انداخت و با بی‌رحمی دست دختر بچه را به لبه‌ی تیز پنجره کشیدم. خون ملحفه‌ی سفید تخت را آغشت و دختر دستش را از دستم بیرون کشید. بلافاصله با دسته‌ی کتاب سوراخ روی شیشه را پوشاندم و پتو را روی سرم کشیدم. کوشیدم صدای گریه‌ای را که از پشت پنجره به گوش می‌رسید نادیده بگیرم اما طاقتم طاق شد و فریاد زدم:

از این جا برو حتی اگه بیست سال دیگه هم منتظر وایسی تو رو به داخل راه نمی‌دم. صدای کودکانه از پشت پنجره پاسخ داد: بیست ساله که همین جا توی تاریکی منتظر ایستادم.

دست کوچک به کتاب‌ها رسید و سعی کرد آن‌ها را هل بدهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
83 دقیقه
بلندی‌های بادگیر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر
نویسنده،
مترجمنیلوفر شیرازیان
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
23900 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر

پریا شفیعی
۱۴۰۲/۱/۲۰
واقعا سحر بیرانوند خیلی لذت بخش گویندگی میکنه با اینکه داستان کتاب برام جالب نبود بازم خیلی باحوصله گوشش دادم
به کسایی توصیه میکنم که مثل من از رمان‌های کلاسیک و عاشقونه خوششون نمیاد و میتونن برای سرگرمی خلاصه این کتاب‌های معروفو گوش بدن یا موقع‌هایی ک بیخوابی ولشون نمیکنه
Faeze Yazdani
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
کتاب سریعی بود و داستان بدی نداشت ولی در کل گوینده موزیک و حتی فصل بندی مناسب کتاب و از حالت ویتمیک درآورده بود و خیلی سریع خوند البته تلاش برای تقلید صدای اعضای کتاب جای تحسین داشت و امیدوارم این کتاب راهنمای کتاب بعدی گوینده باشه
لیلا جورابلو
۱۴۰۲/۴/۶
کتاب مفهوم و داستان دلنشینی داشت. فقط صدا پیشه با اینکه بسیار صدای گوشنوازی داشت نوعی شتابزدگی در خواندن نشان می‌داد که من احساس اضطراب داشتم و همراه با ایشان حس شتابزدگی عجیبی داشتم.
فاطمه، خواسته
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
این قصه خلاصه داستان هست
به نظرم انقد خوب و خاص بود (با اینکه جزو ادبیات کلاسیک) که کتاب کاملش رو هم آدم بگیره بخونه
Sanaz Nasiri
۱۴۰۲/۴/۲۷
بعضی کتابها با وجود اینکه در زمان خودشون شاهکاره برای سال ۲۰۲۳ دیگه جواب نمیده انسانها از این دوران گذر کردن
طیبه اکبری
۱۴۰۲/۱/۱۱
مکث‌های بجا جملات با تواما نینه آرام و با احساس لذت شنیداری را بسیار میکند ممنون
عبدالکامل عبادی
۱۴۰۲/۱۱/۵
با سلام! تلخیصش در غایت زیبایی است. با تشکر از مترجم، ملخص، گوینده و کادر کتابراه
حنانه گیلک
۱۴۰۲/۱/۱۰
خوب بود اما موضوع داستان را نپسندیدم
ارین رادمهر
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
بینظیر هستش و واقعا تاثیر گزار
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.