معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟
قیمت:
۵۰۰۰ ۳,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟

خواب خوب و باکیفیت بر تمام ابعاد زندگی تأثیر می‌گذارد. به همان اندازه کمبود خواب نیز می‌تواند آسیب‌زا باشد. حمیدرضا عرفانی‌فر در خلاصه کتاب صوتی چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ که مطالب آن را از مقالات سایت هاو کن یو برگرفته و ترجمه کرده است، راهکارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با آن‌ها می‌توانید از عوارض ناشی از بی‌خوابی یا بدخوابی جلوگیری کنید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟

به طور کلی کمبود خواب دو حالت را در بر می‌گیرد: کافی نبودن ساعت‌های خواب و برخوردار نبودن خواب از کیفیت مناسب. کمتر از هفت ساعت خواب روزانه به‌طور منظم می‌تواند عواقبی را در پی داشته باشد که بر کل بدن شما تأثیر می‌گذارد. کمبود خواب می‌تواند عوارض کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت مخربی را به همراه داشته باشد. اگر خواب شما در طول شبانه‌روز کمتر از میزان نیازتان باشد یا از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد، سلامتی جسمی و روانی شما در معرض خطر و آسیب قرار می‌گیرد. بسیاری از این آسیب‌ها جبران‌ناپذیرند و بعضاً در طولانی مدت خود را نشان می‌دهند.

کمبود خواب می‌تواند توانایی‌های ذهنی شما را به ‌طرز چشم‌گیری کاهش دهد. اختلال در حافظه، کاهش تمرکز، چالش‌های خلقی و خواب‌آلودگی از جمله عوارض ذهنی و روانی پدیده‌ی کمبود خواب هستند. مشکلاتی همچون افزایش وزن، ضعف سیستم ایمنی و اختلالات هورمونی نیز از جمله پیامدهای جسمانی کمبود خواب به شمار می‌آیند.

با این حال گاهی اوقات بسیاری از ما لاجرم در شرایطی قرار می‌گیریم که خواب کافی نداریم و مجبوریم در روز بعد نهایت بازدهی خود را به منوال سابق حفظ کنیم. از طرفی محرک‌هایی مانند کافئین برای رفع نیاز عمیق بدن به خواب کافی نیستند. این خلاصه کتاب صوتی راهکارهای اساسی و کارآمدی را برای جبران کمبود خواب در اختیار شما قرار می‌دهد.

این اثر که در مجموعه‌ی چگونه‌های دست‌یافتنی قرار دارد و از مقالات سایت هاو کن یو برگرفته شده است، با ترجمه‌ی حمیدرضا عرفانی‌فر و به همت نشر صوتی نوین کتاب در قالب خلاصه کتاب صوتی منتشر و روانه‌ی بازار شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی چگونه‌های دست‌یافتنی

مجموعه‌ی چگونه‌های دست‌یافتنی اطلاعات مهم و باارزشی را در زمینه‌های مختلف به شما ارائه می‌کند. از جمله موضوعاتی که به آن‌ها پرداخته می‌شوند، می‌توان به موفقیت در زندگی شخصی و کاری، سلامت جسم و روان و رشد و توسعه‌ی فردی اشاره کرد. نکته‌ی جالب‌توجه درمورد این کتاب‌ها این است که تألیف و ترجمه‌ی آن‌ها را متخصصان مختلف ایرانی و خارجی بر عهده داشته‌اند. علاوه‌براین راهکارهای تأثیرگذاری در این کتاب‌ها به شما ارائه می‌شوند که با کمک آن‌ها بتوانید زندگی خودتان را در حوزه‌های گوناگون ارتقا دهید و عادات نامناسبتان را با عادت‌های مفید و مناسب جایگزین کنید.

خلاصه کتاب صوتی چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از عوارض ناشی از کمبود خواب رنج می‌برید، شنیدن این خلاصه کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ می‌شنویم

اگر به یادداشت‌های روزانه‌تان نگاه کردید و متوجه برخی کارها شدید، از جمله آن‌هایی که منجر به کم‌خوابی می‌شوند، زیاد نگران نشوید. اگر در حال حاضر به اندازه‌ی کافی استراحت نمی‌کنید، می‌توانید کم‌خوابی خود را جبران کرده و احساس راحتی و سلامتی خود را بازیابید. برخی افراد معتقدند که کم‌خوابی جبران‌پذیر نیست. اما مطالعات نشان داده‌اند که بخش‌هایی از آن را می‌توان جبران کرد. فقط کمی زمان می‌برد. جبران کم‌خوابی با خواب آخر هفته انجام نخواهد شد. در ادامه لیستی از کارهایی که می‌توانید برای کمک به رسیدن به استراحت کامل شبانه انجام دهید، وجود دارد.

اختصاص دادن یک اتاق به خواب: داشتن محیط کار جداگانه و جای مناسب برای خواب مهم است. این باعث بیداری و پویایی شما در طول روز می‌شود و به شما کمک می‌کند تا از شر برخی انرژی‌های بیهوده خلاص شوید و همچنین بتوانید حرکات کششی انجام دهید تا از آسیب دیدن عضلاتتان جلوگیری شود و در نهایت خواب راحتی داشته باشید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟
نویسنده
مترجمحمیدرضا عرفانی فر
راویکاوه یانقی
ناشر چاپی هاو کن یو
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی
۵۰۰۰ ۳,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.