معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی شناخت مغز

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی شناخت مغز
قیمت:
4000 تومان - 0.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی شناخت مغز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی شناخت مغز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی شناخت مغز

خلاصه کتاب صوتی شناخت مغز نوشتهٔ تریسی پکیام الووی و تیموتی‌ای پارکر، نکات ساده‌ای را به شما ارائه می‌کند که به کمک آن‌ها بتوانید مغز خود را بشناسید و آن را تقویت کنید. این فایل صوتی یکی از فصل‌های کتاب «پرورش مغز» است که به شکل گسترده‌تری ویژگی‌های این بخش مهم از بدن را بررسی کرده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی شناخت مغز:

زندگی همهٔ ما به یک عضو یک کیلوگرمی وابسته است که کارکرد آن به‌قدری شگفت‌انگیز است که انسان‌ها قرن‌ها است دربارهٔ آن تحقیقات به عمل می‌آورند. مغز را می‌توان مهم‌ترین عضو بدن دانست که همهٔ اعضای دیگر برای فعالیت از آن دستور می‌گیرند. همچنین هر چیزی که ما در طول زندگی‌مان می‌آموزیم، با کمک مغز انجام و با رشد آن کامل می‌شود.

درصورتیکه حتی بخش کوچکی از مغز ما دچار آسیب شود، ممکن است قسمت مهمی از فعالیت‌های بدن با اختلال مواجه شود. تریسی پکیام الووی و تیموتی‌ای پارکر در کتاب شناخت مغز که فصل دوم کتاب پرورش مغز (Training Your Brain for Dummies) است، مغز و ویژگی‌های اصلی آن را مورد بررسی قرار داده‌اند.

کتاب حاضر لوب‌های مختلف مغز و کارکرد هرکدام را به شما معرفی کرده و شیوهٔ عملکرد نیمکره‌های راست و چپ مغز را نیز شرح می‌دهد. با شنیدن این کتاب می‌توانید واقعیت‌ها و داستان‌ها و افسانه‌هایی را که دربارهٔ آن گفته شده از هم تفکیک کنید. همچنین متوجه می‌شوید که چگونه حجم به این کوچکی مسئولیت‌های بزرگی بر عهده دارد.

اگر دوست دارید مغز را بهتر بشناسید و فعالیت‌های مهم آن را دریابید، این کتاب مثل یک راهنما برای شما عمل کرده و شما را در جریان تمام مسائل مربوط به مغز قرار می‌دهد. از طریق شناخت بهتر مغز خود قادر خواهید بود کارایی آن را بهبود بخشید و مهارت‌های مختلفی را که به مغز مربوط است، تقویت کنید.

خلاصه کتاب صوتی شناخت مغز مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به شناخت مغز و نحوهٔ عملکرد آن، می‌توانند از این کتاب مفید مطالب آموزنده‌ای یاد بگیرند.

نویسندگان خلاصه کتاب صوتی شناخت مغز را بیشتر بشناسیم:

دکتر تریسی پکیام الووی (Tracy Packiam Alloway) مدیر مرکز «حافظه و یادگیری در زندگی» دانشگاه استرلینگ بریتانیا است. او در سال 2009 به‌خاطر ارائهٔ تحقیقات علمی فراوانی که انجام داده، جایزه جوزف لیستر را دریافت کرد. وی تابه‌حال بیش از 75 کتاب و مقاله علمی در حوزه مغز و حافظه تألیف کرده است. این محقق برجسته را به‌عنوان اولین طراح آزمون‌های استاندارد جهانی در زمینه حافظه فعال می‌شناسند.

تحقیقاتی که او انجام داده در سطح بین‌المللی و در مؤسساتی از جمله ساینتیفیک امریکن، فوربز، یو اس نیوز، بی سی، بی بی سی، گاردین و دیلی‌میل مورداستفاده قرار گرفته‌اند.

تیموتی اریک پارکر (Timothy E Parker) در سال 1960 به دنیا آمد. او را به‌عنوان ویراستار پازل آمریکایی و خالق بازی‌های فکری می‌شناسند. وی تابه‌حال بیش از 50 کتاب و تعداد زیادی کتاب جدول در انتشارات دامیز تألیف کرده است. پارکر همچنین تقویم سالانه جدول کلمات متقاطع را در USA Today و جدول کلمات متقابل را در Family Time نوشته یا ویرایش کرده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی شناخت مغز می‌شنویم:

دانش شما از لوب برداری ممکن است بر پایهٔ تصور فوق‌العاده‌ای باشد که «جک نیکلسون» در فیلم «دیوانه از قفس پرید» در نقش یک بیمار سرکش در بیمارستان نشان داد. بنا بر گفتهٔ بیماران دیگر آن بیمارستان لوب‌برداری عملاً به شخص وضعیت ذهنی مشابه به مانکن پشت ویترین مغازه می‌دهد؛ بی‌احساس و بی‌عاطفه.

فرایند لوب برداری برش نورون‌های رابطی را دربر می‌گیرد که به قشر پیش قدامی وارد و از آن خارج می‌شوند. پزشکان لوب‌برداری را گام آخر اصلاح رفتارهای پرخطری می‌دانستند که درمان‌های دیگر نظیر شوک‌درمانی یا شوک الکتریکی برای تغییر رفتار بیمار به کار نمی‌آمد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
30 دقیقه
شناخت مغز

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی شناخت مغز
نویسنده،
مترجمحسین سلیمانی
راویحافظ کاظم زاده
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی
4000 ت - 0.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی شناخت مغز

شیرین ملکپوش
۱۴۰۱/۳/۱۵
کارآمد است بدون شک فایده‌ای در زندگی ما دارد از هزینه‌ای که برایش پرداخت میکنیم خیلی خیلی بیشتر است و ارزشمند تر است اگر درست آن را درک کنیم و در زندگیمان به مو به موی آن عمل کنیم
میتوانم که بگویم پس از اتمام این کتاب زندگی را بادسواد تر و اگاهانه ترجربه خواهیم کرد
علیرضا رضائیان
۱۴۰۰/۸/۸
یک کتاب پراکنده و ضعیف که اصلا نمیشه متوجه شد چی میخواد بگه وقتتون هدر ندید
ف احمدی
۱۴۰۰/۱۰/۲۵
کتابهای صوتی را ترجیح میدم و مفید بود
مجتبی بذرافشان
۱۴۰۲/۸/۱۲
خیلی کتابش گنگ بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی شناخت مغز

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی شناخت مغز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.