معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه چیز نیست

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه چیز نیست
قیمت:
۲۶۷۰۰ ۱۸,۶۹۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه چیز نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه چیز نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه چیز نیست

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه چیز نیست دیدگاه اقتصاددانان سنتی را پیرامون گسترش هزینه‌های فرصت مورد بررسی قرار داده و با بهره بردن از علم روان‌شناسی و نظریه‌ی اقتصاد رفتاری به موضوعات مهمی چون تعدیل عرضه و تقاضا پرداخته است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه چیز نیست

درحقیقت، رشته‌ی‌ اقتصاد رفتاری به تحلیل‌گران کمک می‌کند عوامل روان‌شناختی و اجتماعی مؤثر بر تصمیمات مالی افراد را بهتر درک کنند و به نقش الگوهای غریزی، فشارهای اجتماعی و قالب‌بندی‌های ذهنی در شکل‌گیری واکنش‌های اقتصادی توجه بیشتری نشان دهند.

در کتاب چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه چیز نیست، نوشته‌ی موریس آلتمن (Morris Altman) با مجموعه‌ای از معیارهای مهم غیر اقتصادی در عرصه‌های مالی آشنا می‌شوید. این نوع اقتصاد بیشتر بر عوامل غیراقتصادی و تأثیر آن بر قیمت‌ها، میزان درآمد و چگونگی انتخاب‌های فردی می‌پردازد و برای تبیین هر پدیده‌ی اقتصادی نگاهی واقع‌گرا به رفتارهای انسان دارد.

برخی منتقدان اقتصاد رفتاری معتقدند این رویکرد ریشه‌ی علمی ندارد و حتی آن را در حد یک نظریه‌ی عامه‌پسند تنزل می‌دهند. این در حالی است که همواره در تصمیم‌گیری‌های مختلف مالی، علاوه‌ بر اهمیت عوامل اقتصادی، عوامل دیگری همچون تمایلات اخلاقی نیز دخیل هستند.

از آن‌جایی‌که علم اقتصاد، به معنای مرسوم و متعارف آن، محدود و خام به نظر می‌رسد، یا به‌طور کلی به انگیزه‌های غیر اقتصادی توجه نشان نمی‌دهد یا دقت به چنین ظرایفی در آن بسیار اندک است. به‌ همین‌ سبب از نیمه‌ی قرن بیستم توجهِ هم‌زمان به متغیرهای اقتصادی و غیراقتصادی مورد توجه اقتصاددانان مدرن قرار گرفت.

در همین زمان بود که آدام اسمیت به‌عنوان یکی از اندیشمندان قرن هجدهم نظریه‌ی احساسات اخلاقی را مطرح نمود؛ نظریه‌ای که امروزه بسیاری از اقتصاددانان معتقدند اسمیت بنیانگذار آن بوده و سبب شده اقتصاد معاصر به ابعاد معنوی پدیده‌های اقتصادی توجه بیشتری نشان دهد. لازم به ذکر است که اقتصاد رفتاری نمی‌خواهد پول را بی‌اهمیت جلوه دهد، اما نشان می‌دهد که پول در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مدرن نمی‌تواند تنها عامل تعیین‌کننده باشد. به‌ بیان‌ دیگر در نظر گرفتن عوامل غیراقتصادی، سبب خواهد شد مدل اقتصادی استانداردی تدوین شود که در تجزیه و تحلیل‌های خود دقیق‌تر و جامع‌تر عمل می‌کند.

در مجموع شما در خلاصه کتاب صوتی چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه چیز نیست، با نقش انگیزه‌های اقتصادی و غیراقتصادی در تصمیم‌گیری افراد و عوامل حائز اهمیتی چون اخلاق، هنجارها، عمل متقابل، تمایلات اخلاقی و اعتماد آشنا می‌شوید. گفتنی‌ است ترجمه‌ی این اثر بر عهده‌ی محسن رنانی بوده و حامد خدادادی گویندگی کتاب را برعهده داشته است. این کتاب از سوی انتشارات متنی آوند دانش به چاپ رسیده و از سوی نشر صوتی استودیو نوار منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه‌کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز نشرهای گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در وب‌سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

خلاصه کتاب صوتی چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه چیز نیست مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این کتاب به دانشجویان رشته‌های اقتصاد، مدیریت، روان‌شناسی و کلیه‌ی علاقه‌مندان به نظریه‌های اقتصادی توصیه می‌شود.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن استاد دانشگاه است و در رشته‌ی اقتصاد رفتاری در دانشگاه ویکتوریای نیوزیلند تدریس می‌کند. او رئیس سابق و عضو هیئت‌مدیره‌ی انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه چیز نیست می‌شنویم

افراد نمی‌توانند هرچیزی را که دلشان خواست با درآمدشان بخرند، آن‌ها همواره مجبورند دست به انتخاب بزنند و گاهی در مورد کالاهای مصرفی‌شان و آنچه انجام می‌دهند فداکاری می‌کنند. این مفاهیم صرفاً در اقتصاد متعارف جزو مفاهیم کلیدی نیست، بلکه در اقتصاد رفتاری نیز اهمیت زیادی دارد.

چرا پول تنها چیزی‌ست که در اقتصاد متعارف اهمیت دارد؟

اقتصاد متعارف عوامل اقتصادی را بهترین روش توضیح نحوه‌ی رفتار افراد و چرایی نتایج اقتصادی قلمداد می‌کند. این اقتصاد معتقد است که معرفی عوامل غیر اقتصادی صرفاً ابزارهایی غیر ضروری را به جعبه‌ابزار اقتصاد اضافه می‌کند؛ بدون اینکه روشی برای بهبود درک ما از کارکردهای اقتصاد فراهم آورد. آن‌ها ادعا می‌کنند که در نظر گرفتن عوامل غیر اقتصادی مثل استفاده از یک چرخ خیاطی برای دوختن یک دکمه یا به کار بردن چاقوی جینسو برای مالیدن کره‌ی بادام زمینی و مربا روی نان است. اقتصاددانان متعارف معتقدند که با وجود احتمال اهمیت این ابزارهای فانتزی همچنان مفاهیم عملی محدودی به جعبه‌ابزار اضافه شده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
87 دقیقه
چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه‌چیز نیست
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه چیز نیست
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
۲۶۷۰۰ ۱۸,۶۹۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه چیز نیست

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه چیز نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.