معرفی و دانلود خلاصه کتاب ماه الماس

عکس جلد خلاصه کتاب ماه الماس
قیمت:
11900 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ماه الماس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ماه الماس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب ماه الماس

داستان سرگذشت سحرآمیز یک الماس که شاهد بسیاری از وقایع مهم تاریخی بوده. خلاصه کتاب ماه الماس، به قلم ویلکی کالینز، روایتگر ماجراهای »الماس زرد» است که مدتی در معابد هندوها، سال‌ها در دست مسلمانان و دست آخر نیز مهمان خانه‌ی «هرنکسل»ها بوده. این داستان پلیسی در سال 2013 به‌عنوان نامزد بهترین رمان از سوی سی. دبلیو. ای. برگزیده شده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب ماه الماس

از قرن یازدهم که جنگجویان مسلمان با یورش به معبد هندوها، الماس زرد را به یغما بردند تا سال 1799 که بریتانیایی‌ها با حمله به قلعه‌ی مسلمانان الماس را به تصاحب خود درآوردند، این سنگ باشکوه و گرانبها دورانی پر از فراز و نشیب را پشت سر گذاشته. آخرین مالک این الماس در سال 1850، سرهنگ جان هرنکسل بوده اما در کمال شگفتی، از خانه‌ی او هم ناپدید می‌شود. جست‌و‌جو برای بازیابی الماس و بازگرداندن آن به مالکان حقیقی‌اش درون‌مایه‌ی خلاصه کتاب ماه الماس (The Moonstone) را می‌سازد. ویلکی کالینز (Wilkie Collins) با بهره‌گیری از بیانی جذاب و نیز ریتم تند وقایع، روایتی پرکشش و هیجان‌انگیز آفریده است.

اگرچه رنگ معمایی این کتاب آن را در دسته‌های رمان‌های پلیسی قرار می‌دهد اما نویسنده به تاریخ و جادو هم گوشه‌چشمی داشته است. اسرار روحانیون هندو که محافظت از الماس را به عهده دارند، نشان می‌دهد که الماس زرد چیزی بیش از یک سنگ گرانبهاست. در حقیقت نمادی از گذشته‌ی سحرآمیز ادیان باستانی است که نوعی تقدس را با خود به همراه دارد. در سراسر خلاصه کتاب ماه الماس شاهد تکاپوی خانواده‌ی هرنکسل هستیم که خود را مالکان برحق الماس می‌دانند اما گویا سرنوشت الماس با تصورات ایشان تفاوت بسیاری دارد.

اگر مشتاق آشنایی با این رمان هستید اما فرصتی برای مطالعه ندارید، پیشنهاد ما به شما خواندن خلاصه کتاب ماه الماس است. با شنیدن این خلاصه کتاب به درون‌مایه و رخدادهای اصلی داستان پی‌برید. اثر حاضر از مجموعه‌ی پنجاه رمان کلاسیک است که کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) گزینش و گردآوری آن را به انجام رسانده.

خلاصه کتاب ماه الماس با برگردان موسی زمان‌زاده دربان از سوی انتشارات نوژین به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازید. «کشیش ویکفیلد»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب ماه الماس

  • اولین، طولانی‌ترین و بهترین رمان پلیسی مدرن انگلیسی در ژانری که ویلکی کالینز مبدع آن بوده، نه ادگار آلن پو. (تی. اس. لیوت)
  • یکی از بهترین داستان پلیسی که تاکنون نوشته شده است. (دوروتی ال. سیرز)
  • احتمالاً بهترین داستان پلیسی در جهان! (جی. کی. چسترتون)

اقتباس فرهنگی و سینمایی از کتاب ماه الماس

  • نخستین اقتباس سینمایی از رمان ماه الماس در سال 1934 از سوی شرکت مونوگرام پیکچرز صورت گرفت. این فیلم به کارگردانی رجینالد بارکر ساخته شده بود و دیوید منرز، چارلز ایروین و فیلیس بری در آن به ایفای نقش پرداختند.
  • در سال 2011، رادیو بی. بی. سی. این داستان را در چهار قسمت یک ساعته با حضور النور برون، پل ریس، جاسمین هاید و... طی یک نمایش رادیویی به اجرا درآورد.
  • در سال 2016، مجموعه‌ای تلویزیونی در پنج قسمت با الهام از این کتاب ساخته شده و از شبکه‌ی بی‌. بی‌. سی. به نمایش درآمد.

خلاصه کتاب ماه الماس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از طرفداران ژانر پلیسی و معمایی هستید، حتماً مجذوب خلاصه کتاب ماه الماس خواهید شد. علاقه‌مندان به آثار فاخر ادبیات کلاسیک هرگز خواندن این خلاصه کتاب را از دست ندهند.

با ویلکی کالینز بیشتر آشنا شویم

ویلیام ویلکی کالینز، متولد 1824 در لندن، نویسنده، نمایشنامه‌نویس نامدار انگلیسی است. تحصیلات او در رشته‌ی حقوق و تجربیاتش در این زمینه، تأثیر چشمگیری بر آثار ادبی‌اش داشته است. برخی او را اولین و برخی نیز او را بزرگترین داستان‌نویس ژانر پلیسی می‌دانند. از رمان‌های دیگر این نویسنده می‌توان به «سفید پوشی در لیمریج» اشاره کرد. ویلکی کالینز در 23 سپتامبر 1889، درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب ماه الماس می خوانیم

تاریخ الماس زرد یا ماه‌الماس به قرن یازدهم و معبد هندوی سومنات مقدس برمی‌گردد. در آن روزگار، ماه الماس بر پیشانی یک الهه هندو می‌درخشیده. وقتی که معبد توسط یک فاتح مسلمان تسخیر شد، الماس به طور مخفیانه به جای امنی در یکی از شهرهای مقدس هند انتقال داده شد. الهه حاکم آن‌شهر دستور داد که سه روحانی باید روز و شب آن‌را نگهبانی کنند. روحانیان متعهدانه از آن مواظبت کردند تا در اوایل سده هجدهم، فاتحان مسلمان به معبد حمله کردند و الماس به مالکیت فرمانده‌ای مسلمان درآمد. در اواخر همان قرن، سلطانِ سرینگاپاتام الماس را در دسته دشنه‌ای جای داد و آن را در خزانه کاخش نگه داشت.

در تمام آن سال‌های حکومت اسلامی در هند، سه روحانی نگهبان خود را مسلمان وانمود کردند و از الماس محافظت کردند. در ماه می سال 1799، بریتانیایی‌ها به قلعه سرینگاپاتام یورش بردند و سه نگهبان توسط سرهنگ جان هرنکسل کشته شدند که یکی از آن‌ها هنگام مرگ دشنه را در دست داشت. روحانی هندو در لحظه جان باختن سر در گوش هرنکسل کرد و گفت «ماه‌الماس انتقامش را از تو و اهل تو خواهد گرفت.» این زمزمه توسط پسرعموی هرنکسل که شاهد صحنه بود برای آیندگان ضبط شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب ماه الماس
نویسنده،
مترجمموسی زمان زاده دربان
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات24
زبانفارسی
شابک978-622-287-039-3
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
11900 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب ماه الماس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب ماه الماس

برای دریافت خلاصه کتاب ماه الماس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.