معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی ماه الماس

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی ماه الماس
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ماه الماس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ماه الماس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی ماه الماس

ویلکی کالینز در خلاصه کتاب صوتی ماه الماس داستان تکه الماسی را برایتان روایت می‌کند که به سبب زیبایی خیره‌کننده‌ی آن، سرگذشت پرماجرایی را پشت سر گذاشته؛ از معبد سومنات در هند تا درخشش بر دشنه‌ی مسلمانان! این داستان توانسته در سال 2013 به‌عنوان نامزد بهترین رمان از سوی سی. دبلیو. ای معرفی شود.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی ماه الماس

از قرن یازدهم که جنگجویان مسلمان با یورش به معبد هندوها، الماس زرد را به یغما بردند تا سال 1799 که بریتانیایی‌ها با حمله به قلعه‌ی مسلمانان الماس را به تصاحب خود درآوردند، این سنگ باشکوه و گرانبها دورانی پر از فراز و نشیب را پشت سر گذاشته. آخرین مالک این الماس در سال 1850، سرهنگ جان هرنکسل بوده اما در کمال شگفتی، از خانه‌ی او هم ناپدید می‌شود. جست‌و‌جو برای بازیابی الماس و بازگرداندن آن به مالکان حقیقی‌اش درون‌مایه‌ی خلاصه کتاب صوتی ماه الماس (The Moonstone) را می‌سازد. ویلکی کالینز (Wilkie Collins) با بهره‌گیری از بیانی جذاب و نیز ریتم تند وقایع، روایتی پرکشش و هیجان‌انگیز آفریده است.

اگرچه رنگ معمایی این کتاب آن را در دسته‌های رمان‌های پلیسی قرار می‌دهد اما نویسنده به تاریخ و جادو هم گوشه‌چشمی داشته است. اسرار روحانیون هندو که محافظت از الماس را به عهده دارند، نشان می‌دهد که الماس زرد چیزی بیش از یک سنگ گرانبهاست. در حقیقت نمادی از گذشته‌ی سحرآمیز ادیان باستانی است که نوعی تقدس را با خود به همراه دارد. در سراسر خلاصه کتاب صوتی ماه الماس شاهد تکاپوی خانواده‌ی هرنکسل هستیم که خود را مالکان برحق الماس می‌دانند اما گویا سرنوشت الماس با تصورات ایشان تفاوت بسیاری دارد.

اگر مشتاق آشنایی با این رمان هستید اما فرصتی برای مطالعه ندارید، پیشنهاد ما به شما گوش سپردن به خلاصه کتاب صوتی ماه الماس است. با شنیدن این خلاصه کتاب به درون‌مایه و رخدادهای اصلی داستان پی‌برید. اثر حاضر از مجموعه‌ی پنجاه رمان کلاسیک است که کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) گزینش و گردآوری آن را به انجام رسانده.

خلاصه کتاب صوتی ماه الماس را با برگردان موسی زمان‌زاده دربان و صدای ایمان اصفهانی از سوی نشر صوتی نوژین می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازید. «کشیش ویکفیلد»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ماه الماس

  • اولین، طولانی‌ترین و بهترین رمان پلیسی مدرن انگلیسی در ژانری که ویلکی کالینز مبدع آن بوده، نه ادگار آلن پو. (تی. اس. الیوت)
  • یکی از بهترین داستان پلیسی که تاکنون نوشته شده است. (دوروتی ال. سیرز)
  • احتمالاً بهترین داستان پلیسی در جهان! (جی. کی. چسترتون)

اقتباس فرهنگی و سینمایی از کتاب ماه الماس

  • نخستین اقتباس سینمایی از رمان ماه الماس در سال 1934 از سوی شرکت مونوگرام پیکچرز صورت گرفت. این فیلم به کارگردانی رجینالد بارکر ساخته شده بود و دیوید منرز، چارلز ایروین و فیلیس بری در آن به ایفای نقش پرداختند.
  • در سال 2011، رادیو بی. بی. سی. این داستان را در چهار قسمت یک ساعته با حضور النور برون، پل ریس، جاسمین هاید و... طی یک نمایش رادیویی به اجرا درآورد.
  • در سال 2016 نیز، مجموعه‌ای تلویزیونی در پنج قسمت با الهام از این کتاب ساخته شده و از شبکه‌ی بی‌. بی‌. سی. به نمایش درآمد.

خلاصه کتاب صوتی ماه الماس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از طرفداران ژانر پلیسی و معمایی هستید، حتماً مجذوب خلاصه کتاب صوتی ماه الماس خواهید شد. علاقمندان آثار فاخر ادبیات کلاسیک هرگز شنیدن این خلاصه کتاب را از دست ندهند.

با ویلکی کالینز بیشتر آشنا شویم

ویلیام ویلکی کالینز، متولد 1824 در لندن، نویسنده و نمایشنامه‌نویس نامدار انگلیسی است. تحصیلات او در رشته‌ی حقوق و تجربیاتش در این زمینه، تأثیر چشمگیری بر آثار ادبی‌اش داشته است. برخی او را اولین و برخی نیز او را بزرگترین داستان‌نویس ژانر پلیسی می‌دانند. از رمان‌های دیگر این نویسنده می‌توان به «سفید پوشی در لیمریج» اشاره کرد. ویلکی کالینز در 23 سپتامبر 1889، درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی ماه الماس می‌شنویم

فرانکلین بلیک در سفری خارجی است و مطلع می‌شود که پدرش فوت کرده و او ارث کلانی را کسب خواهد کرد. او سریعاً به لندن باز می‌گردد و با گابریل بترج ملاقات می‌کند تا تحقیقش در مورد الماس گمشده را از سر گیرد. آن‌ها نامه‌ای را خطاب به فرانکلین پیدا می‌کنند که توسط دوشیزه پیشخدمت پیشین خانواده وریندر قبل از اینکه خوکشی کند نوشته شده است.

در نامه به فرانکلین گفته است که او الماس را برداشته است و مدرک اثباتش را هم در همان جعبه فلزی حاوی نامه گذاشته. او نامه و مدرک –که لباس خواب فرانکلین است که همان شب با در تازه رنگ‌شده اتاق راشل تماس پیدا کرده و رنگی شده است– را برداشته به سراغ آقای بروف می‌رود و از او می‌خواهد که ملاقاتی با راشل ترتیب دهد. آن‌ها ملاقات می‌کنند و بالأخره فرانکلین راشل را متقاعد می‌کند تا حکایت آن شب را بازگو کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
ماه الماس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی ماه الماس
نویسنده،
مترجمموسی زمان زاده دربان
راویایمان اصفهانی
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی ماه الماس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی ماه الماس

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی ماه الماس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.