معرفی و دانلود کتاب این قدر فکر و خیال نکن

عکس جلد کتاب این قدر فکر و خیال نکن
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این قدر فکر و خیال نکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این قدر فکر و خیال نکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این قدر فکر و خیال نکن

بسیاری از افراد، درگیر اضطرابی همیشگی هستند که آن‌ها را در چرخه‌ی معیوب نشخوار فکری گیر می‌اندازد. کتاب این قدر فکر و خیال نکن از نیک ترنتون، با بررسی مفهوم نشخوار فکری و دلایل آن، راهکارهای مفیدی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم عادت بیش ‌از حد فکر کردن را ترک کنیم و کمتر به اضطراب‌هایمان دامن بزنیم. گفتنی‌ست این اثر یکی از عناوین برتر سایت آمازون است.

درباره‌ی کتاب این قدر فکر و خیال نکن

مطمئن باشید در تجربه‌ی احساس اضطرابی که این روزها به دلایل مختلف محیطی و ژنتیکی برای شما به وجود آمده، تنها نیستید. همه‌ی ما به نحوی درگیر مسائلی هستیم که به اضطراب پنهان ما دامن می‌زنند، آن را از گوشه‌های ذهن‌مان خارج می‌کنند، اضطراب را به یکی از اصلی‌ترین کنترل‌کننده‌های اعمال ما تبدیل کرده و باعث ایجاد اختلال در روال زندگی‌مان می‌شوند. پس مجبوریم راهی پیدا کنیم که به خیال خود به جنگ این اضطراب برویم و از گسترش آن جلوگیری کنیم؛ سلاحی که بسیاری از ما برای این جنگ انتخاب می‌کنیم، بیش از حد فکر کردن است. احتمالاً احساس می‌کنیم با این کار می‌توانیم از بروز اتفاقات بدی که استرس ما را بیشتر می‌کنند، جلوگیری کنیم. نیک ترنتون (Nick Trenton) در کتاب این قدر فکر و خیال نکن (Stop Overthinking)، به ما ثابت می‌کند سلاحی که انتخاب کردیم، به مرور ما را ضعیف‌تر کرده و در نهایت باعث شکست ما خواهد شد. با مطالعه‌ی این کتاب، بررسی‌هایی درباره‌ی دلایل و پیامدهای نشخوار فکری می‌خوانیم و راهکارهایی را به دست خواهیم آورد که به رهایی از این هجوم افکار کمک می‌کنند. راهکارهایی که کارآمدی بیشتری در غلبه بر احساسات منفی خواهند داشت.

احساس مداوم استرس و اضطراب و نگرانی‌، همان احساسی‌ست که باعث پایین آمدن میزان عملکرد مثبت ما می‌شود. متأسفانه بعضی از ما حتی به صورت ژنتیکی هم استعداد بیشتری در تجربه‌ی این دست احساسات داریم. اما سهم ژنتیک در این اتفاق چندان هم چشم‌گیر نیست؛ طبق آن‌چه در کتاب این قدر فکر و خیال نکن می‌خوانیم، سهم کروموزوم‌ها در انتقال چنین تجربیاتی تنها 26 درصد است. باقی دلایل اضطراب، همگی برآمده از محیط‌اند و اعمال درونی ما. اگر مدتی درگیر اضطراب بوده باشیم و نگران بودن به یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی ما تبدیل شده باشد، احتمالاً پروسه‌ی بیش از حد فکر کردن برای کنترل اتفاقات را تجربه کرده‌ایم. در این شرایط، تلاش می‌کنیم تا با فکر کردن به تمام جوانب یک موضوع، همه‌ی احتمالات ممکن و حتی تا حدودی غیرممکن را پیدا کنیم و خود را برای مقابله با آن‌ها آماده کنیم، یا حتی از پیش آمدن آن جلوگیری کنیم. اما این تمام ماجرا نیست و نشخوار فکری به پیش‌بینی آینده محدود نمی‌شود. گاهی این بیش از حد فکر کردن‌ها، ما را در اتفاقات گذشته غرق می‌کنند که کاملاً از کنترل ما خارج شده‌اند؛ پس خود را درگیر احساسات منفی بیشتری می‌کنیم. همه‌ی این مواردی که گفتیم، به یک نتیجه خلاصه می‌شوند: بیش از حد فکر کردن، نه تنها سلاح خوبی برای مبارزه با اضطراب و احساسات منفی نیست، بلکه از مسببان اصلی گسترش آن‌هاست.

معرفی و دانلود کتاب این قدر فکر و خیال نکن

کتاب این قدر فکر و خیال نکن، همراه خوبی برای ماست تا ما را از هزارتوی بیش از حد فکر کردن و نشخوار فکری خارج کند. این کتاب شما را برای افکاری که دارید سرزنش نمی‌کند، بلکه کاملاً درک می‌کند که چرا هر بار در این هزارتو گیر می‌افتید و راه خروج را پیدا نمی‌کنید. همراه با این کتاب می‌توانید با گذشت زمان الگوی فکری نادرست و منفی خود را کنار بگذارید، با اضطراب‌ها و نگرانی‌هایی که دارید مبارزه کنید و خود را کنترل کنید تا در افکار غرق نشوید. راهکارهای این کتاب، جای اضطراب و استرسی را که همیشه آن‌ها را کنار خود احساس می‌کنید خواهند گرفت. با تداوم در پایبندی به این راهکارها و کنار گذاشتن عادت‌های نادرست ذهنی، می‌توانید بازدهی خود در کارهای کوچک و بزرگ را نیز افزایش دهید.

نیک ترنتون در کتاب این قدر فکر و خیال نکن، الگوهای ذهنی ما را می‌شکافد، عواقب نشخوارهای فکری را برای ما توضیح می‌دهد، ما را در تنش‌زدایی و مدیریت استرس راهنمایی می‌کند و به ما کمک می‌کند تا احساسات درونی خود را به خوبی کنترل و مدیریت کنیم. خطاهای شناختی و رهایی از آن‌ها، تغییر الگوهای فکری، ایجاد تعادل در احساسات و راه‌های بازگرداندن آرامش، دیگر مواردی هستند که با مطالعه‌ی این کتاب، درک خوبی از آن‌ها به دست می‌آوریم.

این کتاب که از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون است، توسط حمیده رستمی ترجمه شده و انتشارات لیوسا آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های در مسیر آرامش

نیک ترنتون در مجموعه کتاب در مسیر آرامش (The Path to Calm)، به دنبال نشان دادن راهی‌ست که بتوانیم با پیشروی در آن از احساسات منفی درونی‌مان رها شویم و آرامش را جایگزین آن‌ها کنیم. آثار این مجموعه بر کنترل افکار و احساسات منفی، بهبود عملکردهای فردی و غلبه بر نگرانی و استرس و بررسی آثار مخرب آن‌ها متمرکز شده‌اند. کتاب این قدر فکر و خیال نکن از این مجموعه کتاب‌هاست که راهکارهای تاثیرگذاری برای رهایی از اضطراب، مدیریت افکار و تغییر الگوهای نادرست ذهنی ارائه می‌کند.

کتاب این قدر فکر و خیال نکن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اضطراب و فکر و خیال‌ همراهان همیشگی شما هستند و به دنبال راه موثری برای رهایی از آن‌ها هستید، مطالعه و به کارگیری راهکارهای این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. همچنین مطالعه‌ی آن برای علاقه‌مندان به موضوعات روانشناختی نیز مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب این قدر فکر و خیال نکن می‌خوانیم

از دفترچه‌ خاطرات یا دفتر یادداشت روزانه‌ات برای هرچه دوست داری یا آنچه در موقعیتت کارآیی دارد، استفاده کن. اگر خلق‌وخوی درست‌وحسابی نداری و می‌بینی کلاً مشوش و مضطرب هستی و به‌ نظر می‌رسد همه‌ی حیطه‌های زندگی‌ات را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، شاید نوشتن موارد قابل شکرگزاری در دفترچه‌ یادداشت‌ روزانه‌ات به‌ دردت بخورد و کمک‌حالت باشد. کافی است روزی پنج موردی را بنویسی که بابتش خدا را شکر می‌کنی، حتی اگر بیشتر از یک‌ فنجان قهوه‌ی صبحگاهی‌ات یا یک‌ جفت جوراب‌ نو و قشنگت هیجان‌زده و برانگیخته‌ات نکنند. این کار ممکن است تمرکزت را به‌ طرزی نامحسوس بر منابع و امکاناتت معطوف کند و احساس و دیدگاهت را تغییر بدهد. اگر درگیر پردازش یک حادثه‌ی آسیب‌زای زندگی‌ات هستی یا اوقاتی دشوار را از سر می‌گذرانی، شاید بدت نیاید خاطراتت را صرفاً برای رهایی از احساسات هیجانی‌ات بنویسی. همه‌ی احساساتت را بریز روی کاغذ و به آن‌ها بپرداز. همین‌که آن‌ها روی کاغذ بیایند، ممکن است به‌طور طبیعی تاحدودی به خودشناسی برسی یا به نکاتی برای پیشروی در راه‌هایی که پیش رو داری، پی ببری.

فهرست مطالب کتاب

1. افراط‌اندیشی به‌معنی زیاد فکرکردن نیست
دلایل آشفتگی ذهنی و عذاب روحی
از خودِ تو نشئت می‌گیرد؟
از محیط اطرافت نشئت می‌گیرد؟
اجزای پنهان: الگوهای ذهنی ما
عواقب فکروخیال زیادی
نکات مهم و کلیدی
2. فرمول تنش‌زدایی و موارد اثبات آن
چهار اصل مؤثر در مدیریت استرس
دفترچه یادداشت روزانه‌ی استرس‌
روش متعادل‌کننده‌ی 5-4-3-2-1
روایت‌درمانی و برون‌سازی
نکات مهم و کلیدی
3. مدیریت زمان و درون‌دادها
مدیریت استرس 101
چطور زمان، انرژی، و درون‌دادهایت را مدیریت کنی
روش کانبان
تقسیم‌بندی وقت‌
نکات مهم و کلیدی
4. راه دستیابی آنی به آسودگی و آرامش
تعلیم و تمرین اتوژنیک
تصویرسازی ذهنی و تجسم هدفمند
وارهیدگی گام‌به‌گام عضلات
به‌تأخیر انداختن نگرانی
نکات مهم و کلیدی
5. تعویض الگوهای فکری‌
تحریفات و خطاهای شناختی‌ات را پیدا کن
الگوی پیامد رفتارِ پیشایند
افکار ناکارآمد را یادداشت کن
خلاصی از دست تحریفات شناختی
تغییر ساختار شناختی
آزمایش‌های رفتاری
به‌کارگیری رفتاردرمانی شناختی برای پاکسازی گفتگوی ذهنی
تهیه‌ی شرح‌حال: پرورش و تقویت گفتگوی ذهنی مثبت
نکات مهم و کلیدی
6. نگرش‌های تازه و تعدیل احساسی
تعدیل احساس هیجانی از طریق عمل متضاد
نشخوار کردن در یک کلام
نکات مهم و کلیدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این قدر فکر و خیال نکن
نویسنده
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-3403-32-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این قدر فکر و خیال نکن

مهرداد قربانی
۱۴۰۳/۲/۱
به نظر من این کتاب باید یکی از کتاب‌های مرجع بشه. نسخه صوتی کتاب حاضر هم با اسم نشخوار فکری توسط شادان پژواک منتشر شده. این کتاب کاملاً علمی و همچنین کاربردی هست. تقریباً تمام تکنیک هاش جوابگو هست. من هم نسخه‌ی متنی و هم صوتیش رو خریدم. نشخوار فکری یکی از معضلات بزرگی هست که اکثر افراد باهاش حتی که درگیرند. خیلی‌ها خودشون متوجه نیستن این مشکل رو دارن و این قضیه به اضطرابشون دامن می‌زنه. کتاب از ابتدا شروع میکنه تحلیل کامل نشخوار فکری و معضلات رو بیان میکنه و نقش اون تو استرس و تنش رو بررسی میکنه. نقش ژنتیک و خصوصیات ارثی رو هم بررسی میکنه بعد تکنیک 5 مرحله‌ای در گیر شدن حواس پنجگانه رو معرفی میکنه که وقتی دچار اضطراب بشی بلافاصله بتونی از اون وضعیت خارج بشی. اونم با روشی که مغز رو وارد لحظه‌ی حال میکنه. این یکی از تکنیک‌هایی هست که جواب میده و سطح استرس رو تا حد قابل قبولی پایین میاره. از اونجا که منبع اصلی استرس‌های ما شناختی (فرآیند‌های ذهنی) هست میشه تا حد بسیار زیادی بهش غلبه کرد. این کتاب به نحوه‌ی تفکر صحیح و مواجهه با استرس و کنترلش بسیار کمک میکنه. در ادامه تکنیک‌های دیگه‌ای رو مطرح میکنه که اکثرأ مبنای علمی و تحقیقاتی دارن. میتونم بگم این کتاب به همراه کتاب "وقتی اضطراب حمله می‌کند" دکتر دیوید برنز خیلی به مهار استرس کمک میکنه. اساساً استرسی که مبنای شناختی داره به چند دلیل ایجاد میشه که از جمله میشه به: کمال‌گرایی، اهمال کاری، نشخوار فکری، مدیریت نامناسب زمان، تفکر همه یا هیچ اشاره کرد. در زمینه‌ی کمال‌گرایی کتاب استفان گایز رو معرفی میکنم. کتاب غلبه بر اهمال کاری هم برای اهمال کاری و نشخوار فکری هم همین کتاب حاضر. همه هم تو کتابراه هست.
Ayda
۱۴۰۳/۱/۳۰
ریشه‌ای و علمی اظطراب و استرس رو برسی کرده و راهکار ارائه داده لذت بردم 😊
Masoud habibi
۱۴۰۳/۱/۲۳
بسیار خوب برای کسایی که شدیداً فکرمنفی میکنن
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب این قدر فکر و خیال نکن

برای دریافت کتاب این قدر فکر و خیال نکن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.