معرفی و دانلود کتاب صوتی ذهن حواس جمع: چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید

عکس جلد کتاب صوتی ذهن حواس جمع: چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ذهن حواس جمع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ذهن حواس جمع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ذهن حواس جمع: چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید

در هجوم بی‌امانِ عوامل حواس پرتیِ این روزها، می‌توانید همچنان متمرکز باقی بمانید. این پیام نیر ایال و جولی لی در کتاب صوتی ذهن حواس جمع است. نویسندگانِ این کتاب پرفروش و برنده‌ی جایزه‌ی Indie در سال 2020، با راهکارهای متعددی که ارائه می‌دهند، شما را یاری خواهند کرد تا با توجه و تمرکز، به میانبری برای موفقیت دست یابید.

درباره‌ی کتاب صوتی ذهن حواس جمع

آیا با نگاهی به زندگیِ روزمره‌ی خود به این نتیجه رسیده‌اید که با عوامل حواس‌پرتی احاطه شده‌اید؟ آیا تصور می‌کنید توانایی متمرکز ماندن را از دست داده‌اید؟ آیا گمان می‌کنید از این مزیت فوق‌العاده که عاملی تعیین‌کننده در فضای رقابتیِ زندگی و کار عصر مدرن است، بی‌بهره‌اید؟ این موضوع توجه نیر ایال (Nir Eyal) و جولی لی (Julie Li-Eyal) را نیز به خود جلب کرد و به خلق اثری منتهی شد که امروزه منبعی عالی در این حوزه به شمار می‌رود: کتاب صوتی ذهن حواس جمع (Indistractable) .

معرفی و دانلود کتاب صوتی ذهن حواس جمع

ما همه روزه و هر لحظه در معرض کوهی از داده‌ها و اطلاعات قرار داریم که به جز معدودی، باقیِ آن‌ها چندان فایده و کاربردی برای ما ندارند. هجوم این اطلاعات درون فکر و زندگیِ ما، تنها آشفتگی و جا ماندن از جریان اصلی زندگی را به دنبال خواهند داشت و یکی از عوامل بنیادیِ مشکلات رفتاری ما به شمار می‌روند. اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟

یک روز کاری را تصور کنید. صبحِ زود پشت میز خود می‌نشینید و قصد دارید دیگر امروز را به کار اختصاص دهید و به خود قول می‌دهید که نگذارید حواس شما پرت شود؛ اما در همان زمان، اعلانِ یک پیام، شما را به سمت تلفن همراهتان می‌کشاند. پاسخ دادن به پیام و بالا و پایین کردن و بررسی صفحات، حدود یک ساعتی وقت شما را به هدر می‌دهد! تلاش می‌کنید به کار برگردید و بر پروژه‌ای که در دست دارید، تمرکز کنید که همکارتان شما را صدا می‌زند و مدتی را نیز به گفت‌وگو با او می‌گذرانید. پروژه را به خانه می‌برید تا شاید از منزل بتوانید آن را انجام دهید اما برنامه‌های تلویزیونی و مطالب صفحات مجازی، نه‌تنها فرصتی را برای انجام پروژه در اختیار شما قرار نمی‌دهند بلکه از کیفیت رابطه‌ی شما با اعضای خانواده‌تان نیز می‌کاهند و به این ترتیب، روز بدون هیچ دستاوردی به پایان می‌رسد و شما می‌مانید و آرزوی این که ای کاش می‌توانستید عوامل پرت‌کننده‌ی حواس را از خود دور کنید و بر ضروریاتِ زندگی‌تان متمرکز شوید. خبر خوب این است که این کار، کاملاً انجام‌شدنی است و اگر نمی‌دانید چگونه باید آن را انجام دهید، نیر ایال و جولی لی در کتاب صوتی ذهن حواس جمع، راهکارها و ترفندهای فوق‌العاده‌ای را برای آن ارائه داده‌اند.

نیر ایال، مدرسِ سابق دانشگاه استنفورد، کارشناس طراحی رفتار و نویسنده‌ی بین‌المللی آثار پرفروش است. او در دیگر کتابِ پرفروش خود، با نام قلاب نیز به موضوع حواس‌پرتی پرداخته است. نیر ایال به همراه جولی لی، دیگر کارشناس مدیریت زمان، به پژوهش و تألیف کتاب‌هایی در این باره دست زده‌اند. ایال و لی در کتاب صوتی ذهن حواس جمع، عوامل ذهنی و روان‌شناسیِ حواس‌پرتی را معرفی کرده و با زبانی ساده و قابل درک برای همه، توضیح می‌دهند چرا راه‌حل‌های به‌اصطلاح دم‌دستی برای حل این معضل ناکارآمد هستند و پرهیز از پرداختن به کاری، اغلب به تمایل بیشتر برای انجام آن کار منتهی می‌شود. نیر ایال و جولی لی به ما نشان می‌دهند که بهره‌برداری از تمام مزیت‌های فناوری، بدون آنکه خللی در جریان‌های حیاتیِ زندگی ما به‌وجود آید، امکان‌پذیر است و برای این موضوع، مدلی متشکل از چهار موضوع محوری معرفی کرده‌اند:

  • چرا حواس‌پرتی در محل کار نشانه‌ی ناکارآمدیِ فرهنگ شرکت است و چگونه باید آن را برطرف کنیم؟
  • چه عواملی رفتارهای انسان را هدایت می‌کنند و چرا مدیریت زمان دشوار است؟
  • چرا روابط انسانی تا این اندازه تحت تأثیر عوامل حواس پرتی قرار دارند؟
  • چگونه می‌توانیم در دنیایی که عوامل حواس پرتی رو به افزایش هستند، کودکانی متمرکز را تربیت آوریم؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی ذهن حواس جمع

کتاب ذهن حواس جمع، استراتژی‌های کاربردی و نوینی را برای کنترل زمان و توجه فرد ارائه داده‌ است و به او کمک می‌کند به آن نوع از زندگی که همیشه آرزو داشته، دست پیدا کند. شنیدنِ راهکارهای ارائه شده در کتاب صوتی ذهن حواس جمع نه تنها برای زندگی شخصیِ افراد که برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ نیز خالی از لطف نخواهد بود.

ذهن حواس جمع را فاطمه علی‌پور تنگسیری به فارسی برگردانده و نشر آموخته آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی ذهن حواس جمع به همت نوین کتاب گویا و با خوانش ابوالفضل شاه‌بهرامی در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی ذهن حواس جمع

  • دریافت جایزه‌ی کتاب ایندی (Indie) در سال 2020
  • معرفیِ ویژه در خبرنامه‌ی بررسی کتاب آمازون در سال 2020
  • حضور در فهرست بیست اثر برتر حوزه‌های کسب‌وکار و رهبری توسط سایت آمازون
  • حضور در فهرست پنج اثر برترِ حوزه‌ی رشد فردی سایت اودیبل
  • برنده‌ی جایزه‌ی آثار برجسته‌ی ادبی (OWL) در سال 2019
  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب علمیِ گودریدز در سال 2019
  • فینالیستِ برترین کتاب‌ علم و فناوریِ گودریدز در سال 2019

نکوداشت‌های کتاب صوتی ذهن حواس جمع

  • ذهن حواس جمع کامل‌ترین راهنمایی است که تا به حال درباره‌ی موضوع تمرکز مطالعه کرده‌ام. این کتاب هدیه‌ای برای هر کسی است که می‌خواهد زمان خود را آزاد کند تا بتواند به یک زندگی بهتر، رضایت‌بخش‌تر و کم‌مشغله‌تر دست یابد. (دن شاوبل، نویسنده‌ی کتاب بازگشت به انسان)
  • اگر برای زمان، تمرکز یا روابط خود ارزش قائل هستید، مطالبِ این کتاب برای شما کاربردی و ضروری خواهند بود. من به نوبه‌ی خود این ایده‌ها را عملی خواهم کرد. (پروفسور جاناتان هایت، نویسنده‌ی کتاب ذهن درستکار)
  • ذهن حواس‌ جمع دوره‌ی آموزشیِ پیشرفته‌ای برای درک علل اصلیِ حواس‌پرتی است. [مطالعه‌ی] این کتاب به هر کسی که به دنبال انجام کار عمیق‌تر است، توصیه می‌شود. (کال نیوپورت، نویسنده‌ی کتاب کار عمیق)
  • نویسنده‌ی کتاب ذهن حواس جمع، به برخی از استراتژی‌های رفتاری و مدیریت کارآمد زمان اشاره کرده است تا به ما کمک کند از نو با زندگیِ واقعی روبه‌رو شویم. (روزنامه‌ی وال استریت)
  • در دنیای پر سر و صدا و آشفته‌ی امروزی، کتاب ذهن حواس‌ جمع، چهارچوبی را ارائه داده است که تمرکز لازم برای دستیابی به نتیجه‌ی مطلوب را در اختیار ما قرار می‌دهد. (جیمز کلیر، نویسنده‌ی کتاب عادت‌های اتمی)

کتاب صوتی ذهن حواس جمع برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در جست‌وجوی راهکارهای مؤثری برای کنترل ذهن و افزایش تمرکز خود هستید و می‌خواهید از طریق متمرکز کردن توجه و انرژی خود، به موفقیت دست یابید، شنیدنِ کتاب صوتی ذهن حواس جمع انتخاب بسیار خوبی برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی ذهن حواس جمع: چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید می‌شنویم

چه تحت‌تأثیر محرک‌های درونی قرار بگیریم چه خارجی، اقدامات حاصله یا با هدف کلی‌ترمان هماهنگ‌اند (حواس‌جمعی) یا نیستند (حواس‌پرتی). حواس‌جمعی کمک می‌کند اهداف‌مان به نتیجه برسند؛ حواس‌پرتی ما را از آن‌ها دور می‌کند.

البته مشکل این است که دنیای ما همیشه پر از چیزهایی بوده که برای پرت کردن حواس ما طراحی شده‌اند. امروزه مردم وابسته‌ی تلفن همراه‌شان هستند، ولی تلفن‌ها آخرین موانع بالقوه‌ی حواس‌جمعی‌اند. از زمان ابداع تلویزیون، مردم از نیروی جادویی آن شاکی‌اند. پیش از آن هم از تلفن، کتاب‌های مصور و رادیو شاکی بودند. به گفته‌ی سقراط، حتی مطالب نوشته‌شده هم در ایجاد «فراموشی در روح یادگیرنده‌ها» مقصرند. هرچند در مقایسه با چیزهای وسوسه‌انگیز امروزی برخی از آن‌ها پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسند، ولی عوامل حواس‌پرتی همیشه واقعیت زندگی بوده و خواهند بود.

امروزه عوامل حواس‌پرتی متفاوت‌اند. مقدار اطلاعات در دسترس، سرعت بالای انتشارشان و سهولت دسترسی به محتواهای جدید روی دستگاه‌های الکترونیکی سه متهم اصلی حواس‌پرتی‌اند. این روزها حواس‌پرتی آسان‌تر از همیشه است.

هزینه‌ی این همه حواس‌پرتی چیست؟ در سال 1971، هربرت ای. سایمون، روان‌شناس، گفت: «داشتن گنجینه‌ای از اطلاعات به‌معنای کمبود چیزی دیگر، یعنی فقر توجه است.» محققان معتقدند توجه و تمرکز مواد خام خلاقیت و شکوفایی انسان‌اند. در عصری که ماشینی شدن رو به افزایش است، پرطرفدارترین مشاغل آن‌هایی‌اند که به خلاقیت در حل مسئله، راه‌حل‌های بدیع و نوعی ابتکار انسانی نیاز دارند که از تمرکز عمیق روی وظیفه‌ی محوله به‌دست می‌آید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
مقدمه
38 دقیقه
قسمت اول
34 دقیقه
قسمت دوم
54 دقیقه
قسمت سوم
53 دقیقه
قسمت چهارم
53 دقیقه
قسمت پنجم
50 دقیقه
قسمت ششم
42 دقیقه
قسمت هفتم
36 دقیقه
قسمت هشتم
35 دقیقه
قسمت نهم
24 دقیقه
قسمت دهم
18 دقیقه
قسمت یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ذهن حواس جمع: چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید
نویسنده،
مترجمفاطمه علی پور تنگسیری
راویابوالفضل شاه بهرامی
ناشر چاپینشر آموخته
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ذهن حواس جمع

کامران کاویان
۱۴۰۳/۱/۲۳
برای مدیریت درست خواندن این کتاب ضروریست
حسین نظری کتولی
۱۴۰۳/۱/۳۱
شنیدنش برای من لازم و جذاب بود
الیاس کار
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
کتابی جامع و کم نظیر
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ذهن حواس جمع

برای دریافت کتاب صوتی ذهن حواس جمع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.