معرفی و دانلود کتاب در محاصره احمق‌ها: شناخت آدم‌هایی که نمی‌توانیم بشناسیم

عکس جلد کتاب در محاصره احمق‌ها: شناخت آدم‌هایی که نمی‌توانیم بشناسیم
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در محاصره احمق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در محاصره احمق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در محاصره احمق‌ها: شناخت آدم‌هایی که نمی‌توانیم بشناسیم

کتاب در محاصره احمق‌ها با بیان نکاتی به زبان ساده درباره‌ی روان‌شناسی شخصیت، به ما کمک می‌کند تا به درک بهتری از رفتارهای اطرافیانمان برسیم و روابط خود را بر پایه‌ی شناختی عمیق، بهبود بخشیم. توماس اریکسون در این کتابِ برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال سوئد، کمک می‌کند ضمن شناختِ بهترِ خودمان، مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی‌مان را پرورش دهیم، تعارضات را با اعتمادبه‌نفس مدیریت کنیم و بیشترین بهره را از ارتباطات خود ببریم. گفتنی‌ست این اثر در سال 2014 برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال سوئد شد.

درباره‌ی کتاب در محاصره احمق‌ها

ارتباط ما با دیگران بخش مهمی از زندگیِ اجتماعی و حتی فردی‌مان را دربرمی‌گیرد. بنابراین مهم است که شناختی از شخصیت‌هایِ پیرامونمان داشته باشیم تا بتوانیم ارتباطی عمیق‌تر و واقعی‌تر را با دیگران شکل دهیم.‌ ما با آدم‌های مختلفی سروکار داریم که هرکدام شخصیتی بسیار متفاوت از دیگری دارند، این مسئله ما را به درکِ این نکته می‌رساند که نمی‌توان با همه‌ی افراد به‌طور یکسان رفتار کرد. این موضوع به این معنی نیست که باید خودمان را تغییر دهیم، بلکه نشان می‌دهد می‌توانیم مهارت‌های ارتباطی خود را جهت بهبود کیفیت روابطمان در خانه و محل کار توسعه دهیم. کتاب در محاصره احمق‌ها (Surrounded by Idiots) حول محور ارتباطات انسانی و میان‌فردی می‌چرخد. توماس اریکسون (Thomas Erikson) تیپ‌های شخصیتی مختلف را در چهار گروهِ جداگانه تحت عناوینِ گروه‌های آبی، سبز، قرمز و زرد جای می‌دهد. شاید این دسته‌بندیِ کلی بسیاری از جزئیاتِ منحصربه‌فرد را نادیده بگیرد، اما اطلاعاتی کلی را درباره‌ی هر گروه در اختیار مخاطب می‌گذارد.

معرفی و دانلود کتاب در محاصره احمق‌ها

چیزی که نباید فراموش کنیم این است که ما برای شناخت دیگران، نیاز داریم اول خودمان را بشناسیم. شاید فکر کنیم شناختِ خویشتن موضوعی بدیهی است، اما اگر دقیق‌تر شویم می‌بینیم که ما در بسیاری موقعیت‌ها از جانبِ خود شگفت‌زده می‌شویم. بزرگ‌ترین عارفان و معلمان نیز نمی‌توانند ادعا کنند خودشان را به‌طور کامل می‌شناسند. زیرا وجود انسان ماهیتی متغیر است و در هیچ دو لحظه‌ای ثابت نخواهد بود. بنابراین تا وقتی که زنده‌ایم تغییر می‌کنیم و تا وقتی که تغییر می‌کنیم، نیاز داریم روندِ شناخت خود را ادامه دهیم. حال علاوه‌بر شناخت خویشتن، باید به شناختی از دیگران نیز دست یابیم تا در روابطمان کمتر دچار سوءتفاهم و تعارض شویم. یک رابطه‌ی سالم اصلاً به معنای نداشتنِ هیچ‌گونه سوءتفاهمی نیست، برعکس، ما با وجود اختلاف نظرها راهی جدید و خلاقانه می‌یابیم. کتاب در محاصره‌ی احمق‌ها با شناساندن شخصیت‌های مختلف به مخاطب، کمک می‌کند که از دل تعارض‌ها و تفاوت‌ها به خلاقیت دست یابد و هر ارتباطی را به چشمِ فرصتی برای رشد ببیند.

معرفی و دانلود کتاب در محاصره احمق‌ها

هرگاه در این موضوع دقیق شویم که همه‌ی انسان‌ها مانند اثر انگشتشان، متفاوت و منحصربه‌فردند، ممکن است ترس به وجودمان رخنه کند که چطور می‌توانیم با انبوهی از انسان‌های مختلف تعاملی سازنده داشته باشیم. انسان برای شناختِ هر پدیده‌ای ناچار است آن‌ را در یک دسته‌بندی و طبقه‌بندی بگنجاند. این کاری است که توماس اریکسون در کتاب در محاصره احمق‌ها انجام می‌دهد. او گروهِ آبی را متشکل از افرادی می‌داند که منطق، دقت و تحلیل‌گری را نسبت به احساسات و هیجانات خود ارجح می‌دانند، دسته‌ی سبز کسانی هستند که همکاری و هماهنگی خوبی نسبت به سایر افراد در یک گروه دارند و صبور و شنونده بودن از ویژگی‌های آن‌ها برشمرده می‌شود. گروه زرد افرادی هیجانی، اجتماعی و زودجوش هستند و درنهایت افرادِ گروه قرمز عملگرا هستند، در تصمیمات خود قاطعیت زیادی دارند و به نتیجه اهمیت زیادی می‌دهند.

برای آشنایی بیشتر با تیپ‌های شخصیتیِ مختلف و کسب مهارتِ برقراری ارتباط با افرادِ هریک از این گروه‌ها، کتاب در محاصره‌ی احمق‌ها را با ترجمه‌ی علی‌اکبر عبدالرشیدی به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب توسط نشر گویا به چاپ رسیده و روانه‌ی بازار شده است.

جوایز و افتخارات کتاب در محاصره احمق‌ها

  • پرفروش‌ترین کتاب سال 2019 سوئد؛
  • فروش میلیونی در سراسر اروپا و جهان؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال سوئد در سال 2014؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب تجاری آلمان در سال 2016؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال مدیریت هلند در سال 2015؛
  • ترجمه‌شده به بیش از سی زبان زنده‌ی دنیا.

نکوداشت‌های کتاب در محاصره احمق‌ها

  • راهنمایی مفید برای برقراری ارتباط با افرادی که سخت ارتباط می‌گیرند. (پابلیشرز ویکلی)
  • این کتاب برای همه مفید و سودمند است؛ بااین‌همه، والدین، مربیان، و دانش آموزان بینشِ توماس اریکسون را خواهند ستود. (بوک لیست)
  • هر کسی که این کتاب را نخواند در واقع یک احمق است. (مجله‌ی Kvalitets)

کتاب در محاصره احمق‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال بهبود روابط خود در محیط‌های مختلف هستید و می‌خواهید شناخت بیشتری از خود و اطرافیانتان به دست آورید، کتاب در محاصره‌ی احمق‌ها انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب در محاصره احمق‌ها: شناخت آدم‌هایی که نمی‌توانیم بشناسیم می‌خوانیم

من وقتی سمیناری در باب مدیریت و رهبری برگزاری می‌کنم، به موضوع نقد هم می‌پردازم. موضوع نقد و بیان نکات منفی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین مباحثی است که در این سمینار‌ها مطرح می‌شود. در بیان نکات منفی و انتقاد و در دریافت آن معمولاً احساسات هم دخالت دارند. توصیه‌ی من درباره‌ی آبی‌ها همان توصیه‌ای است که درباره‌ی دارندگان رنگ‌های دیگر می‌کنم: از کارمندان آبی خود بخواهید توافقات با شما را تکرار کنند. آبی باید منظور شما بفهمد.

این احتمال وجود دارد که آبی حرف‌های شما را تأیید کند، اما اگر سخنان شما مبهم باشد و اگر سعی کرده باشید هم حرفتان را زده باشید و هم در حفظ رابطه‌یتان تلاش کرده باشید، معلوم نیست بتواند سخنان شما را عمیقاً درک کند و به خاطر بسپارد. ممکن است چیزی را تکرار کرده باشد که می‌دانسته شما مایل به شنیدن آن هستید. اما آن سخن الزاماً حاکی از باور کردن انتقاد شما نبوده و نیست؛ یعنی شاید انتقاد شما را وارد ندانسته باشد.

انتقاد در مورد تأخیر در اجرای پروژه‌ی انتقادی تند و دامی خطرناک است. پروژه‌ای که حتی با تأخیر تحویل مشتری داده شده است برای مشتری بسیار ارزشمند است. دست‌آخر کیفیت است که اهمیت دارد. بر اساس موازین و مبانی مورد اعتقادِ آبی، اگر ما در اجرای پروژه دقت نکرده باشیم، سفارش دیگری از مشتری دریافت نخواهیم کرد. درآمدِ ازدست‌رفته چه ارزشی دارد؟ آیا سروقت تمام کردن پروژه ارزشمند‌تر است یا کیفیت کارِ انجام شده؟ آبی از منظر منطقی نمی‌تواند ارزش‌گذاری شما را تأیید کند. اما اگر معتقدید که منطق و حرف شما درست است، نه اینکه احساس می‌کنید درست است، اطمینان یابید که آبی روی خط صحیح قرار بگیرد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی کتاب و نویسنده
دیباچه
مقدمه
1. ارتباط بر اساس شرایط فرد گوش‌دهنده به سخنان شما برقرار می‌شود
2. چرا ما کسی هستیم که هستیم؟
3. مقدمه‌ای بر سیستم
4. رفتار قرمزها: چگونه مختصات واقعی را بشناسیم و مانع ظهور آن‌ها نشویم؟
5. رفتار زردها: چگونه می‌توان زردها را شناخت؟ چگونه می‌توان افراد بیگانه با سختی را با واقعیت آشنا کرد؟
6. رفتار سبزها: چرا تغییر این‌قدر سخت است؟ چگونه می‌توان بر این سختی غلبه کرد؟
7. رفتار آبی‌ها: در جست‌وجوی کمال
8. هیچ‌کس کامل نیست: قوت‌ها و ضعف‌ها
9. چیزهایی جدید یاد بگیریم: چگونه آموخته‌هایمان را به کار ببریم؟
10. زبان اندام یا زبان بدن: چرا مطالب ذهنی را در حرکات بدنمان به نمایش می‌گذاریم؟ چطور به نظر می‌آییم؟
11. نمونه‌ای از زندگی واقعی: میهمانی‌های اداری؛ چگونه ملاقات‌شوندگان را درک کنیم؟
12. انطباق یافتن: چگونه با احمق‌ها رفتار کنیم؟ (احمق یعنی کسی که مثل ما نیست)
13. چطور نظرمان را بگوییم؟ چطور خبرِ بد را بدهیم؟ چالشِ بیان منظور
14. چه کسی رفیق است؟ چرا رفاقت به درد می‌خورد؟ پویایی گروهی در بهترین شکل
15. ارتباطات نوشته‌شده: وقتی کسی پیش ما نیست چگونه ارزیابی می‌شود؟
16. چه چیز باعث عصبانیت شدید ما می‌شود؟ مزاج چهارگانه می‌تواند همه‌ی خصوصیات فرد را برملا کند
17. عوامل زاینده‌ی استرس و زایل‌کننده‌ی انرژی: استرس و فشار روحی چیست؟
18. نگاهی به تاریخ: وضع همیشه همین‌گونه بوده است
19. صداهایی از زندگی واقعی
20. آزمونی کوتاه برای اطمینان از درک مفاهیم کتاب
21. الگویی نهایی از زندگی روزمره: شاید بهترین تیم کاری در تاریخ جهان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در محاصره احمق‌ها: شناخت آدم‌هایی که نمی‌توانیم بشناسیم
نویسنده
مترجمعلی اکبر عبدالرشیدی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات316
زبانفارسی
شابک978-622-729106-3
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در محاصره احمق‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در محاصره احمق‌ها

برای دریافت کتاب در محاصره احمق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.