معرفی و دانلود کتاب صوتی اسیر خشکی

عکس جلد کتاب صوتی اسیر خشکی
قیمت:
۹۳,۶۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اسیر خشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اسیر خشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اسیر خشکی

مارتا کوئست، به‌عنوان زنی فعال و مبارز در متن یکی از دوره‌های پرفرازونشیب تاریخ، میان احساسات خود سردرگم مانده است. دوریس لسینگ در کتاب صوتی اسیر خشکی، با قلم تأثیرگذار خود و توانایی منحصربه‌فردش در شخصیت‌‌پردازی یک زن، همدلی ما را نسبت به مارتا کوئست برمی‌انگیزد. این رمان، راوی عمیق‌ترین احساساتی است که یک زن در زندگی خود تجربه کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی اسیر خشکی

در آثار بسیاری از نویسندگان بزرگ، تحولات درونی شخصیت اصلی و تحولات جامعه و محیط بیرون از او را، هم‌گام با هم تجربه می‌کنیم. دوریس لسینگ (Doris Lessing) نیز ازجمله همین نویسندگان توانمند است که در کتاب صوتی اسیر خشکی (Landlocked) توانسته چالش‌های عمیق عاطفی و فکری شخصیت اصلی داستانش، یعنی مارتا کوئست را به تحولات جهان پیرامون او گره بزند. این کتاب جلد چهارم از مجموعه‌ی پنج‌جلدی فرزندان خشونت به‌قلم دوریس لسینگ است.

مارتا کوئست زنی است آگاه و هوشمند که با خواسته‌‎ی خود وارد حزب و گروهی کمونیستی شده است. او مدت‌های زیادی را با تعهد و اشتیاق عمیق نسبت به آرمان‌های حزبش زیسته و فعالیت کرده است. اما حالا، هم‌زمان با چالش‌هایی که در روابط خانوادگی‌اش پیدا کرده، نسبت به هم‌حزبی‌هایش نیز مردد شده است. در همین دوران است که مارتا با یک رفیق هم‌حزبی روابطی عاطفی پیدا می‌کند. دوریس لسینگ در کتاب صوتی اسیر خشکی، داستان زنی را روایت می‌کند که عمیقاً سردرگم شده است و نمی‌داند چه کند.

کتاب صوتی اسیر خشکی در دوران پس از جنگ جهانی دوم می‌گذرد. مارتا کوئست در این زمان احساس سرخوردگی زیادی پیدا کرده، باورش نسبت به جنبش کمونیستی آفریقا را از دست داده و ازدواجش با یکی از رهبران این جنبش نیز درحال فروپاشی است. آیا در چنین شرایطی عشق می‌تواند به کمکش بشتابد و آرامش و شادی را برای او به ارمغان بیاورد؟

کتاب صوتی اسیر خشکی را نشر صوتی ماه آوا با صدای سپیده مالمیر و براساس ترجمه‌ی سهیل سمی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را نیز انتشارات ققنوس به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه فرزندان خشونت

مجموعه فرزندان خشونت (The Children of Violence) شامل پنج رمان نیمه‌اتوبیوگرافی از نویسنده‌ی برجسته‌ی بریتانیایی، دوریس لسینگ است. این پنج جلد، شباهت بسیاری به زندگی خود نویسنده، سرباززدنش از ایفای نقش خانه‌داری در خانواده و پیوستنش به جریان‌های کمونیستی دارد. دوریس لسینگ این مجموعه را نوعی رمان تربیتی (Bildungsroman) می‌داند که بر بلوغ عاطفی و فکری شخصیت اصلی در تقابل با هنجارهای جامعه تمرکز دارد.

شخصیت محوری این پنج جلد، مارتا کوئست نام دارد که در این مجموعه، داستان زندگی او را از بلوغ تا مرگ پیگیری می‌کنیم. ماجرای چهارجلد اول در دهه‌ی 1930 و 1940 و در کشوری شبیه زیمبابوه که دوریس لسینگ در آن زندگی می‌کرده، می‌گذرد و ماجرای جلد آخر، در لندن و دهه‌های 1950 و 1960. پنج جلد این مجموعه به این ترتیب هستند:

«جلد اول: مارتا کوئست (Martha Quest)»، «جلد دوم: ازدواج شایسته (A Proper Marriage)»، «جلد سوم: موجی از طوفان (A Ripple from the Storm)»، «جلد چهارم: اسیر خشکی (Landlocked)» و «جلد پنجم: شهر چهاردروازه (The Four-Gated City)».

نکوداشت‌های کتاب صوتی اسیر خشکی

  • دوریس لسینگ، کاساندرای رمان‌های مستند است. برای چیزی سوگواری می‌کند که در عصر فعلی به‌کلی کنار گذاشته شده است. او اشتیاق امور جادویی و غیرعقلانی را در سر دارد. اهمیتی که به زندگی می‌دهد، فراغتی که نسبت به هرگونه قضاوت‌شدن دارد و استعدادش در تشخیص سر نخ‌هایی که مشکلات جامعه را تشکیل می‌دهند، خارق‌العاده است. (The Observer)

  • دوریس لسینگ نه‌تنها بهترین زن رمان‌نویسی است که می‌شناسیم، بلکه جدی‌ترین، باهوش‌ترین و صادق‌ترین نویسنده‌ی نسل پس از جنگ است. (Sunday Times)

  • دوریس لسینگ با نگاهی منصفانه و زیرکانه، وقایع تاریخ معاصر را مشاهده کرده و به تصویر درآورده است. (New Republic)

کتاب صوتی اسیر خشکی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی اسیر خشکی برای تمام علاقه‌مندان به ادبیات جهان و آثار نویسندگان بزرگ، خصوصاً علاقه‌مندان به رمان‌های تاریخی و سیاسی مناسب است.

با دوریس لسینگ بیشتر آشنا شویم

دوریس لسینگ از رمان‌نویسان بزرگ بریتانیایی است که برخی او را با جین آستن مقایسه می‌کنند. دوریس لسینگ، سال 1919 از پدر و مادری انگلیسی در کرمانشاه ایران متولد شد. در کودکی همراه با خانواده‌ی خود به قسمتی از آفریقا (زیمبابوه کنونی) سفر کرد و تا سال 1949، یعنی زمانی که به لندن رفت، آن‌جا زندگی کرد. تجربیات وسیع دوریس لسینگ از سراسر جهان، او را به نویسنده‌ای تأثیرگذار تبدیل کرد که کارهایش متفاوت با نویسندگان بریتانیایی دیگر است.

آثار دوریس لسینگ در مراحل مختلف زندگی او، چهره‌های متفاوتی به خود گرفته‌اند. او که در جوانی گرایشات کمونیستی داشت، مضامین سوسیالیستی را وارد بسیاری از آثار خود کرده است. بعد از مدتی او به سمت سبک علمی – تخیلی و رازآلود متمایل گشت و در بخش عمده‌ای از آثارش نیز با مضامین صوفیانه روبه‌رو هستیم.

در سال 2007، جایزه‌ی نوبل ادبی به دوریس لسینگ تعلق گرفت. «کافه پاریس»، «شیرین‌ترین رویاها»، «خاطرات یک بازمانده» و «کلاه رامبراند» ازجمله آثار منتشرشده‌ی او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی اسیر خشکی می‌شنویم

افکار عمومی تغییر می‌کند. دو دهه، یک دهه و در این روز و روزگار که همه‌چیز شتاب پیدا کرده، حتی یک سال کافی است تا ثابت کند که موسم یک باور و تصور همگانی چطور ناگهان پایان می‌یابد. انگار قانون ناگهان ضد خودش می‌شود؛ یا دست‌کم وضعیتی پیش می‌آید که برای پرهیز از خطرها و دردسرها بهتر آن است که بر استثناهای آن قانون چشم ببندیم. این اولین‌بار بود که مارتا با چنین چیزی مواجه می‌شد. آخرین‌بار که تغییری رخ داده بود، مارتا هم هماهنگ با موقعیت تغییر کرده بود. چهار سال پیش، مارتای فعلی، این زن به‌لحاظ سیاسی آگاه، انگار از بطن نبرد استالینگراد متولد شده بود. چقدر غریب بود که آدمی فضول و همه‌جاحاضر که مدام این طرف و آن طرف می‌گشت (آنتون همان شب گذشته دوباره این جمله را به زبان آورده بود) این زن می‌توانست از دل نبردی بزرگ متولد شود و سربرآورد که هزاران مایل آن‌سوتر رخ داده بود. که البته تصور مضحکی بود. مارتا متوجه شد که لبخندبه‌لب سرجایش نشسته است و سخنران روی سکو، وسط جمله‌ای است درباره‌ی قحطی‌زدگی و مرگ مردم در اروپا.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
70 دقیقه
شناسنامه - بخش اول: فصل اول - قسمت اول
64 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
69 دقیقه
فصل دوم
77 دقیقه
فصل سوم
44 دقیقه
فصل چهارم
68 دقیقه
بخش دوم: فصل اول و دوم
59 دقیقه
فصل سوم - قسمت اول
61 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
58 دقیقه
فصل چهارم
62 دقیقه
بخش سوم: فصل اول و دوم
87 دقیقه
فصل سوم
100 دقیقه
بخش چهارم: فصل اول و دوم
92 دقیقه
فصل سوم
55 دقیقه
فصل چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اسیر خشکی
نویسنده
مترجمسهیل سمی
راویسپیده مالمیر
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اسیر خشکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اسیر خشکی

برای دریافت کتاب صوتی اسیر خشکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.