معرفی و دانلود کتاب صوتی اصول اخلاقیات: آنچه هر رهبری باید بداند

عکس جلد کتاب صوتی اصول اخلاقیات: آنچه هر رهبری باید بداند
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اصول اخلاقیات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اصول اخلاقیات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اصول اخلاقیات: آنچه هر رهبری باید بداند

آیا فکر می‌کنید تقلب و دروغ در بازار کار زیاد شده؟ اگر پاسختان مثبت است، کتاب صوتی اصول اخلاقیات برای شما نوشته شده است. جان سی ماکسول، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با رعایت قانون طلایی اخلاق، به موفقیت دست یافت.

درباره‌ی کتاب صوتی اصول اخلاقیات

ما در مدرسه چیزهای زیادی یاد گرفتیم؛ از ریاضی و علوم گرفته تا ورزش، زبان و هنر. اما درباره‌ی چگونه تصمیم گرفتن در مدرسه چه چیزی آموخته‌ایم؟ راجع‌به اینکه انسان خوبی باشیم و دیگران را خوشحال کنیم چطور؟ جان سی ماکسول (John C. Maxwell) نویسنده‌ و مربی آمریکایی در کتاب صوتی اصول اخلاقیات (Ethics 101)، این خلأ محیط‌های آموزشی را پر می‌کند و از اصولی می‌گوید که در هر جایی و در هر زمانی باید رعایت کرد؛ به‌خصوص در محیط کسب‌وکار.

زمانی که از ماکسول پرسیدند که اخلاق تجاری چیست، او پاسخ داد که ما چنین چیزی نداریم. فقط و فقط اخلاق اهمیت دارد! شاید با شنیدن این پاسخ تعجب کنیم؛ زیرا امروزه اخلاق در تجارت یکی از مهم‌ترین موضوعات به شمار می‌رود و افراد زیادی درگیر آن هستند. ماکسول عقیده دارد که یک قانون اخلاقی وجود دارد که در هر شرایطی صدق می‌کند: قانون طلایی. او در کتاب صوتی اصول اخلاقیات نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با استفاده از قانون طلایی و بدون در نظر گرفتن دین، فرهنگ، نژاد، جنسیت و... اخلاقی عمل کرد.

احتمالاً بیشتر افراد با فروشندگانی برخورد داشته‌اند که با دروغ گفتن، سعی در به فروش رساندن کالای خود داشته‌اند. چنین افرادی شاید در ابتدا سود کنند؛ اما در بلندمدت کمتر کسی به آنان اعتماد می‌کند و رفته‌رفته، سود آن‌ها به زیان بدل می‌شود. مدیران بعضی از کسب‌وکارها فکر می‌کنند رعایت اخلاق پول و وقت آنان را هدر می‌دهد؛ ولی تحقیقات نشان داده‌اند که سود شرکت‌های اخلاق‌مدار تداوم دارد و رشدشان صعودی است. این شرکت‌های موفق قانونی مهم را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌اند: با دیگران به گونه‌ای رفتار کن که دوست داری با خودت رفتار شود. جان سی ماکسول بررسی می‌کند و می‌بیند در هر دین و فرهنگی، بدون استثنا، نسخه‌ای از قانون طلایی وجود دارد. و همین موضوع جرقه‌ی نوشتن کتابی درباره‌ی اصول اخلاقیات را در ذهن او روشن می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی اصول اخلاقیات

واضح است که با دیدن قاعده‌ی طلایی به فکر فرو می‌رویم و احساس می‌کنیم که همه باید چنین قانونی را در زندگی‌شان پیاده کنند. البته که در طی این سال‌ها چندین متفکر ایراداتی به این قانون وارد کرده‌اند؛ اما قانون طلایی هنوز هم یکی از مهم‌ترین قواعد اخلاقی محسوب می‌شود. شاید همه‌ی ما در اغلب موارد به اصول اخلاقی پایبند باشیم؛ اما در بعضی شرایط دشوار است که عیار اصلی هر شخص معیّن می‌شود. مثلاً همه‌ی ما فکر می‌کنیم در زمان به قدرت رسیدن، از موقعیتمان سوء‌استفاده نمی‌کنیم؛ اما آیا همه‌ی ما دقیقاً مطابق همان چیزی که می‌اندیشیم رفتار می‌کنیم؟ جان سی ماکسول پیشنهاد می‌کند پیش از رویارویی با چنین مواردی در زندگی‌تان، اولویت‌های خود را مشخص کنید تا دچار مشکل نشوید. او در کنار این توصیه‌، نکات دیگری را نیز در کتاب صوتی اصول اخلاقیات گوشزد می‌کند:

  • مسئولیت‌ کارهای خود را بپذیرید.
  • انضباط شخصی داشته باشید و به دنبال اهدافتان بروید.
  • نقاط ضعف خود را بشناسید.
  • اولویت‌ها و ارزش‌های خود را مشخص کنید.
  • اشتباه خود را قبول کنید.
  • در امور مالی محتاط باشید. در بخشش به دیگران سخاوت به خرج دهید و تا جایی که می‌شود، از دیگران پول قرض نگیرید.
  • به خانواده بیش از کار اهمیت دهید.
  • برای انسان‌های دیگر ارزش قائل شوید.

کتاب صوتی اصول اخلاقیات برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی اصول اخلاقیات برای کسانی است که به مسائل اخلاقی علاقه دارند. همچنین اگر قصد دارید یک زندگی شاد و موفقیت‌آمیز داشته باشید، این کتاب جان سی ماکسول را بخوانید.

در بخشی از کتاب صوتی اصول اخلاقیات: آنچه هر رهبری باید بداند می‌شنویم

مدتی قبل مقاله‌ای درباره‌ی مرد جوانی می‌خواندم که در بیست‌وسه سالگی کارش را به‌عنوان کشیشی جوان در کلیسایی شروع کرد. برایش کار مشکلی به نظر می‌رسید؛ زیرا باید برای کسانی حرف می‌زد که از او بزرگ‌تر بودند و همسر و فرزند داشتند. تحت‌تأثیر ماجرای او قرار گرفتم؛ زیرا خودم هم زمانی با این مسئله برخورد کرده بودم. اما او چگونه با این مشکل روبه‌رو شد؟ با احترام گذاشتن به اشخاص و تقاضای احترام متقابل از آن‌ها. او برای توضیح بیشتر ده نکته را با اشخاص در میان گذاشت. قول داد به این ده اصل اخلاقی پایبند بماند و متقابلاً از دیگران خواست این‌ها را در مقابل او رعایت کنند.

  1. اگر با من مسئله‌ای داشتید، آن را به‌طور خصوصی با من در میان بگذارید.
  2. اگر من مسئله‌ای با شما داشتم، آن را به‌طور خصوصی با شما در میان می‌گذارم.
  3. اگر کسی با من مسئله‌ای داشت و به شما مراجعه کرد، او را نزد من بفرستید و من هم این کار را در قبال شما می‌کنم.
  4. اگر کسی با من مسئله‌ای داشت و با این حال به من مراجعه‌ نکرد، بگویید «بیا با هم به‌سراغ او برویم. مطمئناً کاری صورت می‌دهد.»
  5. مراقب برداشتتان از سخنان من باشید. در زمینه‌هایی که مطلبی برایتان قابل‌درک نیست، تحت‌تأثیر فشار موجود از حرف‌های من، برداشتی نکنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
فصل اول: بر سر اخلاقیات شغلی چه آمده؟ - قسمت اول
10 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل دوم: چرا این قاعده طلایی است؟
21 دقیقه
فصل سوم: قاعده‌ی طلایی با شما شروع می‌شود
22 دقیقه
فصل چهارم: زندگی در حد طلای 24 عیار
14 دقیقه
فصل پنجم: پنج عاملی که می‌تواند قاعده‌ی طلایی را خدشه‌دار کند - قسمت اول
11 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
16 دقیقه
فصل ششم: بهره‌برداری از فرصت طلایی
21 دقیقه
فصل هفتم: ماجرای لمس میداس
9 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اصول اخلاقیات: آنچه هر رهبری باید بداند
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
راویامیرمحمد شماخی
ناشر چاپینشر پیکان
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اصول اخلاقیات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اصول اخلاقیات

برای دریافت کتاب صوتی اصول اخلاقیات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.