معرفی و دانلود کتاب صوتی افسانه فردگرایی: نیروهای اجتماعی چگونه ما را شکل می‌دهند

عکس جلد کتاب صوتی افسانه فردگرایی: نیروهای اجتماعی چگونه ما را شکل می‌دهند
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افسانه فردگرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افسانه فردگرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی افسانه فردگرایی: نیروهای اجتماعی چگونه ما را شکل می‌دهند

نیروهای اجتماعی گوناگون چگونه به زندگی ما سروشکل می‌دهند و آن را در مسیرهای مختلف می‌اندازند؟ نسبت اراده‌ی ما با این نیروها چیست؟ کتاب صوتی افسانه فردگرایی نوشته‌ی پیتر ال. کالرو اثری تحسین‌شده است که به این پرسش‌ها و سؤلات اساسی دیگری در این‌باره پاسخ می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی افسانه فردگرایی

پیتر ال. کالرو (Peter L. Callero) در کتاب صوتی افسانه فردگرایی (The Myth of Individualism) مقدمه‌ای مختصر بر جامعه‌شناسی ارائه می‌دهد. او در این اثر این باور غالب را به چالش می‌کشد که رفتار انسان نتیجه‌ی انتخاب‌های آزادانه و مستقل اوست. این کتاب صوتی از خلال داستان‌های شخصی، رویدادهای تاریخی و تحقیقات جامعه‌شناختی، دیدگاهی آموزنده را درمورد مشکلات اجتماعی پایدار در اختیار مخاطبان می‌گذارد. دیدگاهی که می‌تواند به شما در شروع فرآیند توسعه‌ی دیدگاه جامعه‌شناختی‌تان کمک کند. چرا که با پذیرش محدودیت‌ها و کنترل فردگرایی، می‌توانیم بینشی گشوده‌تر نسبت به زندگی خود و دیگران به دست آوریم.

کالرو در کتاب صوتی افسانه‌ فردگرایی با نثر و رویکری جذاب، موضوعات مهمی را پیرامون فردگرایی در بستر جامعه‌شناسی بررسی می‌کند: اهمیت اساسی نمادهای فرهنگی، تأثیر خانواده و طبقه‌بندی‌های اجتماعی بر روی فردگرایی، دامنه‌ی وسیع سرمایه‌داری جهانی و خط‌وربط آن با مقوله‌ی فردگرایی، پتانسیل انقلابی کنش جمعی و... نویسنده همچنین به نمونه‌های جدیدی از بحران‌های مالی اخیر و گفتمان بهار عربی نیز می‌پردازد. در ویراست جدیدی که اکنون پیش روی شماست، کالرو فصلی از کتاب را نیز به مقوله‌ی کارآمد و اساسی قدرت رسانه‌های جمعی و چگونگی تأثیر رسانه‌ها بر زندگی اختصاص داده است. افسانه‌ فردگرایی دربردارنده‌ی مطالبی مفید و آموزنده برای هر کسی است که می‌خواهد از چگونگی شکل دادن نیروهای قدرتمند اجتماعی به زندگی فردی سر دربیاورد.

این کتاب نه‌تنها اطلاعات ارزشمندی را پیرامون فردگرایی در اختیار شما می‌گذارد، بلکه رهنمودهای آن برای زندگی روزمره نیز قابل اجراست و چشمان شما را به روی طرز فکری جدید و روشی تازه برای تماشا و تحلیل جامعه باز می‌کند. چیزی که همه‌ی ما در برهه‌های زمانی خاصی مثل حالا به آن نیاز داریم.

نشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر با همکاری انتشارات بیدگل، ترجمه‌ی هادی جلیلی را از این کتاب برگزیده و آن را در قالب کتاب گویا تهیه و منتشر کرده است. کتاب صوتی افسانه فردگرایی را با صدای مهران نوروزی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی افسانه فردگرایی

  • به کسانی که قصد ایجاد تغییرات مثبت در جامعه‌ دارند، شدیداً این کتاب را توصیه می‌کنم. (جوزف آر. نیکلز)
  • افسانه فردگرایی به دانشجویان انگیزه می‌دهد که توضیح‌های تقلیل‌گرایانه را برای رخدادهای اجتماعی پس بزنند و تفکر جامعه‌شناختی را در پاسخ به مسائل روزمره به‌کار بگیرند. (پیتر کولیر)
  • کالرو با نشان دادن این که چطور می‌توانیم به خودمان هم به عنوان محصول و هم سازنده‌ی جامعه بنگریم، تفکر جامعه‌شناختی و معنای آن را تقویت می‌کند که به ما در ساختن یک جهان عادلانه کمک خواهد کرد. (مایکل شوالبی)

کتاب صوتی افسانه فردگرایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های حوزه‌ی جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی علاقه دارید، این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با پیتر ال. کالرو بیشتر آشنا شویم

پیتر ال. کالرو استاد جامعه‌شناسی دانشگاه اورگان غربی است و در حوزه‌ی نظریه‌های اجتماعی، سازماندهی اجتماعی، روش تحقیق، انحرافات و جامعه‌شناسی فردی تخصص دارد. او در سال‌های اخیر چندین جلد کتاب مقدماتی برای مخاطبان گسترده و علاقه‌مند به جامعه‌شناسی منتشر کرده‌ است. از ال. کالرو تا کنون تنها کتاب «افسانه فردگرایی» که اثر شاخص اوست به فارسی ترجمه شده‌ است. از آثار ترجمه‌نشده‌ی او می‌توان به نابرابر بودگی و خون دادن اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب افسانه فردگرایی

  • جرئت دانستن داشته باش! (امانوئل کانت)
  • اِعمال اقتدار با فروتنی و پذیرفتن اطاعت با جان و دل؛ این است قاموس روح ما. (سی. اس. لوئیس)
  • هرچه انزوای آدمی از انواع اجتماعات بیشتر باشد، یا به‌عبارت‌دیگر هرچه خودپرستی آدمی بیشتر باشد در برابر خودتخریبی آسیب‌پذیرتر خواهد بود. (امیل دورکیم)
  • هدف حکومت بخشیدنِ توان زندگی در امنیت و سعادت به مردم کشور است. حکومت باید در خدمت حکومت‌شوندگان باشد نه در خدمت حکومت‌کنندگان. (توماس جفرسون)

در بخشی از کتاب صوتی افسانه فردگرایی می‌شنویم

در 1692 موج جنایت ترسناکی تمام دهکدۀ کوچک مستعمره‌نشین سِیلِم را واقع در نیوانگلند درنوردید. طی مدت کوتاهی از ماه فوریه تا سپتامبر، بیش از دویست زن و مرد به ظن دست داشتن در سحر و جادو بازداشت و زندانی شدند. در نهایت بیست نفر به جرم جادوگری و نیز دو سگ به ظن اینکه واسطۀ شیطان هستند، اعدام شدند. این غلیان فعالیت‌های مجرمانه در مکانی رخ داد که کل جمعیتش را در آن زمان ششصد نفر برآورد کرده‌اند.

استعمارگران نیوانگلند اولین کسانی نبودند که جادوگری را جرم محسوب می‌کردند. بیش از دویست سال بود که محاکمه‌ها و اعدام‌های مشابهی در اروپا انجام می‌شد و مورخان برآورد کرده‌اند که بیش از صدهزار زن و مرد بین سال‌های 1450 و 1750 به جرم جادوگری تحت تعقیب قرار گرفته بوده باشند. از میان این تعداد در نهایت شصت هزار نفر اعدام شدند؛ بیشتر این افراد زنده‌زنده، در‌حالی‌که روی کپه‌های هیزم به تیرکی چوبی بسته شده بودند، در آتش سوزانده شدند. یک نکتۀ منحصربه‌فرد در این موج از جنایت‌ها جهش ناگهانی آن بود و به همان سرعت هم به حالت سابق، یعنی نرخ پایین‌تر اتهام‌ها و محاکمه‌ها، بازگشت. برای فهم ماهیت این جرم و این موج از جنایت باید به بستری که این اتفاقات درون آن رخ دادند توجه کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه - یک
نمونه - دو
1 دقیقه
متن پشت جلد - یک
1 دقیقه
متن پشت جلد - دو
5 دقیقه
پیش‌گفتار
5 دقیقه
قدردانی
33 دقیقه
مقدمه
44 دقیقه
یک - فردگرایی: قدرت یک افسانه - قسمت اول
33 دقیقه
یک - فردگرایی: قدرت یک افسانه - قسمت دوم
40 دقیقه
دو - تبدیل شدن به شخص: قدرت نمادها - قسمت اول
41 دقیقه
دو - تبدیل شدن به شخص: قدرت نمادها - قسمت دوم
34 دقیقه
سه - هم‌نوایی و نافرمانی: قدرت گروه - قسمت اول
46 دقیقه
سه - هم‌نوایی و نافرمانی: قدرت گروه - قسمت دوم
38 دقیقه
چهار - خانواده مهم است: قدرت طبقۀ اجتماعی - قسمت اول
34 دقیقه
چهار - خانواده مهم است: قدرت طبقۀ اجتماعی - قسمت دوم
39 دقیقه
پنج - جهانی شدن: قدرت سرمایه‌داری - قسمت اول
42 دقیقه
پنج - جهانی شدن: قدرت سرمایه‌داری - قسمت دوم
28 دقیقه
شش - کنترل حکومتی: قدرت دولت - قسمت اول
35 دقیقه
شش - کنترل حکومتی: قدرت دولت - قسمت دوم
26 دقیقه
هفت - خشونت، رابطۀ جنسی و سیاست: قدرت رسانه‌های جمعی - قسمت اول
40 دقیقه
هفت - خشونت، رابطۀ جنسی و سیاست: قدرت رسانه‌های جمعی - قسمت دوم
34 دقیقه
هشت - از «من» به «ما»: قدرت کنش جمعی - قسمت اول
46 دقیقه
هشت - از «من» به «ما»: قدرت کنش جمعی - قسمت دوم
11 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی افسانه فردگرایی: نیروهای اجتماعی چگونه ما را شکل می‌دهند
نویسنده
مترجمهادی جلیلی
راویمهران نوروزی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی افسانه فردگرایی

فوآد شبانی
۱۴۰۱/۱۰/۲
هوالعلیم. بعنوان کسی که از دوران دبیرستان جزو افرادی بودم که با وجود اینکه در رشته‌ای متفاوت از سرشاخه علوم انسانی تحصیل نموده و بعدها هم در رشته‌هایی غیرمرتبط ادامه تحصیل را در دانشگاه تجربه نموده، صادقانه اعتراف میکنم: اگر به جامعه شناسی و مردم شناسی علاقه مندید و دوست دارید از یک کتاب دلنشین و و برای آلودگی آغشته شدن ذهنتان به این موضوع عمیق استفاده کنید یقینا این کتاب یک پیشنهاد یک گزینه طلایی است. بماند که برای داننشجویان رشته جامعه شناسی که میتواند بمراتب مفید باشد.
باور دارم این کتاب به شما قدرت تحلیل و داشتن نگاهی با عمق بیشتر را میدهد.
معتقدم اگر تا قبل از مطالعه این کتاب شما و نگرشتان دست کم دو الی سه بعد فکری را تجربه کرده تا بعد ششم و هفتم را براحتی با کمک راهبری نویسنده که همانند یک مربی دستتان را گرفته درک خواهید کرد.
چشم سوم شما با این کتاب برای دیدن انچه تا دیروز در خصوص جوامعی که بر اساس سبک زندگی متکی بر فرد انگونه باز خواهد شد که شیرینی درک و تجربه ان فراتر از تصور است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی افسانه فردگرایی

برای دریافت کتاب صوتی افسانه فردگرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.