معرفی و دانلود کتاب صوتی باران: رهایی از رنج کودکی

عکس جلد کتاب صوتی باران: رهایی از رنج کودکی
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باران: رهایی از رنج کودکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باران: رهایی از رنج کودکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی باران: رهایی از رنج کودکی

کتاب صوتی باران: رهایی از رنج کودکی، کتابی است در حیطه‌ی روان‌شناسی که در آن مشکلات دوران خردسالی بررسی و تحلیل می‌شوند. معصومه وارسته در این کتاب به نخستین تجربه‌های رنج‌آلود انسان می‌پردازد و راهکارهایی برای رهایی از آن‌ها ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب باران: رهایی از رنج کودکی

بی‌تردید یکی از اساسی‌ترین و تأثیرگذارترین مراحل زندگی انسان دوران کودکی اوست. در این دوران بذرهایی در زمین بکر ذهن و مغز کودک کاشته می‌شوند که ممکن است سال‌ها بعد نهالشان پدیدار شود. گاهی اتفاقاتی که در کودکی برای فرد رقم می‌خورند، تأثیر غیرقابل‌انکاری روی روان او بر جای می‌گذارند و بعضاً آنقدر عمیق، که فرد تا پایان عمر با آن‌ها دست‌به‌گریبان است. کتاب «باران: رهایی از رنج کودکی» نگاهی تحلیل‌گرایانه بر این برهه‌ی زندگی دارد.

معصومه وارسته در این کتاب درباره‌ی انسان‌هایی حرف می‌زند که به‌سبب ضعف‌ها و نقص‌هایی که در کودکی به آن‌ها دچار بوده‌اند، دست به تصمیمات زیان‌باری زده‌اند؛ تصمیماتی برای معنا بخشیدن به زندگی، خویشتن و والدین. انتخاب‌هایی که بعدها در نوجوانی و بزرگسالی فرد، آسیب خود را آشکار کرده‌اند.

او می‌کوشد تا این تصمیمات را از خلال تجربه‌های افراد واقعی شناسایی کند؛ به‌سراغ ریشه‌یابی این انتخاب‌ها برود؛ آن‌ها را در بستر روانی دوران کودکی فرد تحلیل کند؛ و در نهایت به فرد کمک کند تا از طریق بازتولید موقعیتی مشابه آنچه که در کودکی برایش اتفاق افتاده، تصمیمی جدید در پیش بگیرد تا با این کار، شدت این آسیب روانی و فکری او کاهش یاابد و فرد به رهایی دست یابد.

کتاب صوتی باران: رهایی از رنج کودکی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب پیشنهاد خوب و مفیدی برای علاقه‌مندان به مباحث روان‌شناسی به شمار می‌رود. اگر در کودکی برایتان اتفاقی رقم خورده که هنوز با آن دست‌به‌گریبانید، با خواندن کتاب باران: رهایی از رنج کودکی می‌توانید از زیر سایه‌ی آن تجربه‌ی تلخ و رنج‌آلود خارج شوید و به آفتاب رهایی پناه ببرید.

معصومه وارسته را بیشتر بشناسیم

معصومه وارسته نویسنده‌ای ایرانی است که در حوزه‌ی نگارش کتاب‌های روان‌شناسی فعالیت می‌کند. از دیگر آثار او می‌توان به «فرینا: رهایی از رنج کودکی»، «آینه‌ای در برابر خود» و «مبدأ سخن، منشأ رفتار» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی باران: رهایی از رنج کودکی می‌شنویم

باران در اتاق درمان به یاد می‌آورد که پانزده‌ساله و در سن بلوغ است. مادر نشانی خانه‌ای را به او و خواهر و برادرش می‌دهد. و با آژانس آن‌ها را روانه‌ی جایی می‌کند. باران کوچک و بیشتر دنباله‌رو است و درک نمی‌کند چه اتفاقی در شرف وقوع است. او می‌گوید: ‌«توی اون خونه پدرمو با یه زن دیدم. پدر وقتی ما رو ناگهان جلوی در منزلش دید جا خورد. صورت پدر حالت آویزون و پژمرده و غمگین ولی عصبانی داشت.

از دستش عصبانی بودم. ولی دلمم براش می‌سوخت. احساس می‌کردم که بالاخره مادرو نجات دادیم. بالاخره چیزی رو همیشه تو موبایل پدر جست‌وجوش می‌کرد پیدا کردیم و حالا این هدیه‌ی بزرگ رو تقدیم مادرم می‌کنیم. غافل از این که ندونسته مورد سوءاستفاده‌ی مادر قرار گرفته بودیم. پدر برام معنای ضدونقیض پیدا کرد. پدر هم قوی بود، هم پژمرده و پشیمان. جوری که دلم می‌خواست نجاتش بدم و دلم براش می‌سوخت. پدر یعنی خیانتکار، ولی مهربون. احساسی که من به علی دارم و تصویری که از مردها ساخته‌م بر پایه‌ی همین تعریفه. مردها اگه مهربون باشن من از اون‌ها خیانتکار می‌سازم. و اگه خیانتکار باشن من با اونا مهربون می‌شم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
9 دقیقه
یادداشت نویسنده
5 دقیقه
مقدمه
6 دقیقه
پیشگفتار
5 دقیقه
باران
23 دقیقه
فصل اول: غم و افسردگی (بخش یک)
19 دقیقه
فصل اول: غم و افسردگی (بخش دو)
20 دقیقه
فصل دوم: خشم و مچ‌گیری (بخش یک)
17 دقیقه
فصل دوم: خشم و مچ‌گیری (بخش دو)
14 دقیقه
فصل سوم: جنسیت (بخش یک)
17 دقیقه
فصل سوم: جنسیت (بخش دو)

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی باران: رهایی از رنج کودکی
نویسنده
راوینسترن حسنی، شهره روحی، فریبا فصیحی تاش، هوتن شاطری پور، کامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی باران: رهایی از رنج کودکی

shahrooz bagheri
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
این شاید سومین کتابی باشه که من خوندم و نویسندش ایرانی هست و اما با جرات میتونم بگم که کتابی عالی و کاربردی هست وقتی این کتاب رو گوش میکنید به مطالبی برمیخوریم که به نظر میاد همه میدونن اما در نهایت شگفتی در میابید که با اینکه اینارو میدونستید اما هرگز اونا رو درک نکرده بودین و واقعاً شگفت زده از و میشید اینکه چنین مطالبی رو تا امروز درک نکردید اما نوع توضیحی که نویسنده داده به گونه‌ای هست که باعث درک کردن موضوع به بهترین نحو ممکن میشه میتونید به خیلی از چیزهایی که در زندگی و مخصوصا در دوران کودکی براتون رخ داده و امروزه دارن زندگیتون رو تحت تاثیر قرار میده رو از بین ببرین و آرامش و شادی خیلی بیشتری رو به زندگی خودتون وارد کنید البته حتما باید چند دفعه این نسخه صوتی کتاب رو کامل گوش بدین و هر بار بهتر از قبل درکش میکنین... من جا داره همینجا از نویسنده محترم تشکر کنم و بعد هم از عوامل کتابراه که این نسخه صوتی رو براحتی در دسترش ما قرار دادن. ممنونم
زهرا رفیعی
۱۴۰۱/۸/۱۵
خیلی جالب بود
اینکه هر مشکل روحی و یا حتی جسمی ما میتونه ریشه در کودکی داشته باشه
ماجرای کتاب مشکلات دختری به نام باران است که به روانشناس مراجعه میکنه و با هیپنوتیزم به ریشه مشکلاتش پی میبره و سعی در درمانشون میکنه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی باران: رهایی از رنج کودکی

برای دریافت کتاب صوتی باران: رهایی از رنج کودکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.