معرفی و دانلود کتاب صوتی فرینا: رهایی از رنج کودکی

عکس جلد کتاب صوتی فرینا: رهایی از رنج کودکی
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرینا: رهایی از رنج کودکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرینا: رهایی از رنج کودکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فرینا: رهایی از رنج کودکی

معصومه وارسته در کتاب صوتی فرینا: رهایی از رنج کودکی به ماجرای زندگی یکی از مددجویان خود می‌پردازد و می‌کوشد با تحلیل کودکی وقایع کودکی مراجع خود، به تحلیلی دقیق از وضعیت روانی او دست یابد و به فرینا کمک کند که خود را از رنجی که بدان مبتلاست، وارهاند.

درباره‌ی کتاب صوتی فرینا: رهایی از رنج کودکی

اریک برن، پژوهشگر پرآوازه‌ی حوزه‌ی روانشناسی از ایده‌ای تحت عنوان نظریه‌ی پیش‌نویس صحبت می‌کند. ایده‌ای که معصومه وارسته چنان که خود نیز به آن آگاه و مُقر است، در نگارش کتاب صوتی فرینا: رهایی از رنج کودکی از آن بهره گرفته است. اریک برن این نظریه را درباره‌ی تأثیر کودکی بر زیست بزرگسالی بیان کرده است. او می‌گوید هر یک از ما انسان‌ها در حقیقت بازیگران تئاتر زندگی خود هستیم. تئاتری که نه یک مونودرام، بلکه نمایش پرشخصیتی است که با حضور پرسوناژهای دیگر، درام در آن شکل می‌گیرد و فراز و فرودهای دراماتیک، گاه تراژیک و گاه کمیک را طی می‌کند. اریک برن معتقد است ما در کودکی پیش‌نویسی از متن این نمایشنامه را تهیه می‌کنیم. انسان با آنچه که در کودکی در برخورد با والدین، اطرافیان و جهان پیرامونش تجربه می‌کند، به پرسش‌های وجودی خود در بزرگسالی پاسخ می‌دهد.

معصومه وارسته در مقدمه‌ی این کتاب صوتی، روان انسان را به آبی جاری و زلال و بی‌رنگ تشبیه می‌کند. او می‌گوید وقایعی که در کودکی برای ما رخ می‌دهند و همچنین برداشت‌هایی در کودکی که به زندگی بزرگسالی ما سروشکل می‌دهند، مانند لکه‌های جوهری هستند که این آب زلال را آلوده می‌سازند. برای پالودن آب از این لکه‌ها باید مسیری سخت را طی کرد؛ سخت اما ممکن. برای زدودن این لکه‌های تیره پیش از هر چیز باید ماهیت آن‌ها را بشناسیم و سپس فرایند زدودن آن‌ها را آغاز کنیم.

این کتاب صوتی که اکنون پیش روی شماست داستان زندگی یکی از مراجعان نویسنده را شرح می‌دهد. چهار راوی مختلف هر یک روایت‌های خود را از زندگی فرینا بازگو می‌کنند تا در نهایت تصویر کاملی از او برای ما بسازند. کودکی فرینا، فرینای زمان حال، مادر فرینا و خود نویسنده که در جای‌جای کتاب نظریاتش را از خلال داستان بیان می‌کند، راویان بخش‌های مختلف این کتاب هستند.

نشر صوتی جیحون این اثر را در قالب کتاب گویا منتشر و عرضه کرده است.

کتاب صوتی فرینا: رهایی از رنج کودکی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با معصومه وارسته بیشتر آشنا شویم

معصومه وارسته نویسنده‌ای ایرانی است که در حوزه‌ی نگارش کتاب‌های روان‌شناسی فعالیت می‌کند. از دیگر آثار او می‌توان به «باران: رهایی از رنج کودکی»، «آینه‌ای در برابر خود» و «مبدأ سخن، منشأ رفتار» اشاره کرد. این نویسنده، مددکار و کارشناس امور اجتماعی، کلینیک روانشناسی آیین مهر را در سال 1383 تأسیس کرد. او همچنین دارای گواهی‌های معتبری از انجمن بین‌المللی تحلیل رفتار متقابل و دانشگاه UWA استرالیاست.

در بخشی از کتاب صوتی فرینا: رهایی از رنج کودکی می‌شنویم

او به دوران کودکی‌اش بازمی‌گردد و می‌گوید: «من کوچولوام. مامانم هر روز صبح کلی غرغر می‌کنه و گاهی هم منو با شلنگ توالت می‌زنه. هر روز صبح تشکمو روی ایوون خونه پهن می‌کنه تا خشک بشه. خیلی خجالت می‌کشم. حتی از بابام. ولی وقتی مامان دعوام می‌کنه خیلی خوب می‌شه. چون بابا ازم طرفداری می‌کنه و من عزیز بابام می‌شم. هرچند کتک می‌خورم و خجالت می‌کشم، ولی از هیچی بهتره. سعی می‌کنم شبا دیر بخوابم تا اون اتفاق نیفته. از خدا می‌خوام کمکم کنه تا خوب باشم و مامانمو اذیت نکنم. هر روز صبح با استرس بیدار می‌شم و اولین کاری که می‌کنم اینه که به تشکم دست می‌زنم تا ببینم اتفاقی نیفتاده باشه. انقدر هر روز صبح با اضطراب و استرس زیاد بیدار می‌شم، که عادت کرده‌ام هر وقت استرس دارم، اول خودمون خیس کنم.»

ادامه می‌دهد: «حالا نکته‌ی مهمی رو می‌فهمم. با خیس کردن خودم مامانو متوجه خودم می‌کنم. خودمو خالی می‌کنم و آبروشو می‌برم.» فرینا روی صندلی درمان به شش‌سالگی‌اش برمی‌گردد: «شیش سالمه. مدیر کودکستان صدام می‌کنه که به دفترش برم...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
9 دقیقه
یادداشت نویسنده
5 دقیقه
مقدمه
6 دقیقه
پیشگفتار
17 دقیقه
فصل اول: فرینا - قسمت اول
16 دقیقه
فصل اول: فرینا - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل دوم: نامه‌ی مادر فرینا - قسمت اول
23 دقیقه
فصل دوم: نامه‌ی مادر فرینا - قسمت دوم
15 دقیقه
فصل سوم: تحلیل رابطه‌ی فرینا با مادرش - قسمت اول
19 دقیقه
فصل سوم: تحلیل رابطه‌ی فرینا با مادرش - قسمت دوم
16 دقیقه
فصل سوم: تحلیل رابطه‌ی فرینا با مادرش - قسمت سوم
19 دقیقه
فصل سوم: تحلیل رابطه‌ی فرینا با مادرش - قسمت چهارم
3 دقیقه
سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فرینا: رهایی از رنج کودکی
نویسنده
راوینسترن حسنی، فریبا فصیحی تاش، نسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فرینا: رهایی از رنج کودکی

فرح پاسخی
۱۴۰۲/۱/۱۲
خوب بود اما در ارتباط با آسیبهای دوران کودکی کتابهای قویتری هم هست برای شروع بنظرم خوبه... همه‌ی ما در دوران کودکی آسیبهای بسیاری دیدیم و متاسفانه در مقام والد هم ناآگاهانه به فرزندانمون اسیب رساندیم ایکاش قبل از اینکه صاحب فرزندی شویم ابتدا خودمان را بشناسیم و درمان کنیم تا کودکیِ خود را در جستجو فرزندانمان نکنیم و ناخواسته به آن‌ها آسیب نرسانیم.. همه این شانس رو ندارند که مانند مادرِ فرینا بتوانند جبران کنند تا شاید زندگیِ امثالِ فرینا دوباره ساخته شود... به امید اگاهی و دانایی برای همه‌ی پدران و مادران...
زهرا رفیعی
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
هر دو کتاب خانم وارسته رو مطالعه کردم امیدوارم کتابهای بیشتری به این سبک بنویسند خیلی دوست داشتم ماجرای افکار هر کس به کودکی اون شخص برمیگرده
توی ایران فقط پولدارها میروند پیش روانشناس و خیلیا بابت چنین مشکلاتی اصلا نمی‌توانند هزینه کنند
و حتی خیلیا تابو دارن از برخورد با روانشناس‌ها که البته از
ماهر نبودن خیلی روانشناس‌ها هم بی تقصیر نیست. به نظرم خانم وارسته خیلی ماهر هستن
با تشکر از ایشون. کاش ب جای افراد پولدار (باران و فرینا) با افراد کم بضاعت یا طبقه اجتماعی معمولی هم صحبت شود
Darya Fakhari
۱۴۰۱/۱۱/۹
شنیدنش را توصیه می‌کنم👌🏻مطالب از زاویه دید افراد مختلف درگیر با ماجرا بود تلخ بود اما نشون می‌داد هیچوقت برای حمایت و همبستگی اعضای خانواده دیر نیست و با پذیرش و عشق بدون قید و شرط کیفیت زندگی خیلی بالا میره🌹
شادی شادباد
۱۴۰۱/۱۲/۱
بسیار مفید و علمی در رابطه با طرحواره‌هایی که در کودکی برای ما شکل میگیره، خیلی کاربردی هم برای فرزندان و هم برای والدین.
ممنون از کتابراه.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فرینا: رهایی از رنج کودکی

برای دریافت کتاب صوتی فرینا: رهایی از رنج کودکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.