معرفی و دانلود کتاب صوتی خانه گربه‌ها

عکس جلد کتاب صوتی خانه گربه‌ها
قیمت:
63000 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانه گربه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانه گربه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خانه گربه‌ها

هیوا قادر از شاخص‌ترین نویسندگان کرد در صحنه‌ی ادبیات امروزِ دنیاست. اطهر کلانتری در کتاب صوتی خانه گربه‌ها، با صدای گرم خود، یکی از بهترین رمان‌های این نویسنده‌ی خوشفکر و خوش‌ذوق را برایتان خوانده است؛ رمانی که به گفته‌ی خالقش، برای به تصویر کشیدن تنهایی انسان معاصر به رشته‌ی تحریر درآمده...

درباره کتاب صوتی خانه گربه‌ها:

هیوا قادر در یکی از مصاحبه‌هایی که پس از انتشار ترجمه‌ی فارسی کتاب خانه گربه‌ها انجام داده، بر این واقعیت که زبان و ادبیات کردی تا امروز خصلتی بیش و کم بومی داشته صحه گذاشته، و بر ضرورت برون‌رفت از حصارهای فرهنگی و زبانی برای جهانی شدن ادبیات این اقلیم تأکید نموده است. خود او چنین تلاشی را مستلزم «جهانی نوشتن» نویسندگان کرد می‌داند.

به باور قادر ادبیات کردستان از پتانسیل‌های روایی و زبانی بالایی برخوردار است؛ با این همه، نویسندگانِ آن نیاز به اندکی اعتماد به نفس بیشتر دارند، تا بتوانند مخاطبینی از زبان‌ها و فرهنگ‌های دیگر را نیز مجذوب آثار خود گردانند. خود او که سال‌ها سابقه‌ی زندگی در غرب را داشته، با بهره‌گیری از امکانات زبا‌ن‌هایی چون سوئدی، انگلیسی، فارسی و عربی، رمانی کردی به رشته‌ی تحریر درآورده که دست‌کمی از بهترین رمان‌های غربی ندارد. این رمان خانه گربه‌ها نام دارد؛ اثری که هم‌اینک نسخه‌‌ی صوتی آن با خوانش فوق‌العاده‌ی اطهر کلانتری پیش رویتان است.

این رمان از بیست و چهار اپیزود تشکیل شده، که در هر یک از آنها گربه‌ای با نژادی خاص به عنوان کانون روایت معرفی شده است. البته چنانچه خود نویسنده اذعان داشته، پرداختن به گربه‌ها، بهانه‌ای بوده برای نقب زدن به جهان تنهاییِ آدمیان. در هر یک از خرده‌روایت‌های این رمان، به یکی از معضلاتِ روانشناختی انسان معاصر پرداخته شده است. خصوصاً معضلاتی که زن‌ها در روزگار ما با آنها دست به گریبانند. از این منظر، باید خانه گربه‌ها را اثری روانشناختی نامید که در آنها سویه‌هایی از سرخوشی پست‌مدرنیستی نیز قابل مشاهده است.

کتاب صوتی خانه گربه‌ها مناسب چه کسانی است؟

از تمام دوست‌داران ادبیات روز جهان و علاقه‌مندان به رمان‌های روانشناختیِ مدرن دعوت می‌کنیم که شنونده‌ی رمان صوتی خانه گربه‌ها از هیوا قادر باشند.

با هیوا قادر بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی کردِ اهل عراق به سال 1964 در شهر سلیمانیه دیده به جهان گشوده است. بیشتر سال‌های عمر قادر در کشور سوئد سپری شده. از او علاوه بر چندین رمان و مجموعه شعر ارزشمند، ترجمه‌هایی نیز از زبان‌هایی چون عربی و انگلیسی به کردی منتشر شده است. هیوا قادر حوالی سال 2012 به میهن خود بازگشت، و از آن زمان تاکنون در همانجا مشغول فعالیت ادبی‌ست.

از آثارِ به فارسی ترجمه‌شده از این نویسنده، می‌توان به دو کتاب با عناوین «بچه‌های محله» و «خانه‌ی گربه‌ها» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی خانه گربه‌ها می‌شنویم:

سوار قطار می‌شویم. بیشتر مسافران صبح دوشنبه خسته و اندوهگین‌اند. شما هم همینطور. هیچ‌کس هیچ‌کس را نمی‌بیند. هیچ‌کس با هیچ‌کس حرف نمی‌زند. مسافران با روزنامه و کتاب سرگرم‌اند. پس از پشت سر گذاشتن ایستگاهی، دیگر در میان ایستگاه‌های روباز، صدای باز شدن در و طوفان و وزیدن بادِ همراه با برف به درون قطار را نمی‌شنوید.

هر دو سر هدفون را در گوش فرو می‌کنید. صدای اندوهگین عود در هدفون، شما را با خودش می‌برد. چشم‌اندازها، آدم‌ها، برف بیرون، چراغ داخل تونل‌ها و تاریکی‌ها را نمی‌بینید. در خیالات غرق می‌شوید. بعد از بیست دقیقه، در ایستگاه پیاده می‌شوید. مسیر دوچرخه‌ای که شما را به جلوی در خانه‌ی گربه‌ها می‌رساند، طوری با برف پوشیده شده است، که سیاهی آن دیده نمی‌شود...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
9 دقیقه
مایا، آنگورای ترکی
14 دقیقه
فیندوس، گربه‌ی جنگل نروژی
14 دقیقه
سوفی، شاعر گربه‌ها
18 دقیقه
فرشته شریفی
27 دقیقه
مین کوون
15 دقیقه
چهار گربه‌ی وانی با چشم‌های آبی و تیله‌ای کهربایی
19 دقیقه
خواب گونیلا و گربه‌ی سیاه
27 دقیقه
گربه‌ی زرد بزرگ، کارینا
14 دقیقه
دو زیبا
15 دقیقه
گربه‌ی بی‌موی کانادایی، اسفینکس
14 دقیقه
سوفی و ماناکس
15 دقیقه
گونیلا مدام خواب گربه‌ی سیاه را می‌بیند
18 دقیقه
مانکی نکو، گربه‌ای که ناگهان ضربه می‌زند
20 دقیقه
زیبا خانم برای اویلن بار زیبا را می‌بیند
18 دقیقه
اولین دیدار پیا کورپ و معشوقش
22 دقیقه
گربه‌ی آبی روسی
13 دقیقه
دیداری عجیب
24 دقیقه
آدرس پشت تصویر سیاه و سفید وان
24 دقیقه
گربه‌ی داخل ماسه، گربه‌ی بمبئی
33 دقیقه
لوسیفر و گونیلا
22 دقیقه
سوفی و داستانی گمگشته
21 دقیقه
یک دسته گل و یک مشت سنگ
45 دقیقه
آخرین روز
30 دقیقه
شعله‌ی آبی، شعله‌ی سرخ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خانه گربه‌ها
نویسنده
مترجممریوان حلبچه ای
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
63000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خانه گربه‌ها

رکسانا رضامند
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
از نظر من کتاب خیلی قوی نبود البته اطلاعات کلی در مورد نژاد گربه‌ها و علاقه انسان‌ها به گربه‌ها میداد اما میتوانست قوی تر باشد و داستان از نظر من ضعف داشت
البته در مورد گربه‌های سیاه واقعا باید بگم که این نژاد از مظلوم‌ترین و مهربون‌ترین گربه‌ها هستن و واقعا در کتاب به خوبی به تصور آدمها به این گربه‌ها نوشته بود
صنم‌ کازرونیان‌
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
کتابی ساده روان‌ و دلنشین
درباره کار اجباری در خانه نگهداری از گربه‌ها
اطلاعات زیادی درباره گونه‌های متفاوت گربه‌ها دارد
تمثیل و پند‌های مفید و دلیل وابستگی ‌نیاز آدم‌ها به حیوانات خانگی را بیان می‌کند بطور کلی اشاره به مشکلات افراد تنها هست و امید برای ساخت زندگی بهتر.
Farshid Sadatsharifi
۱۴۰۱/۹/۹
کتابی کمترشناخته از ادبیات کرد به کوشش مترجمی کاربلد که اجرایی گوش‌نواز هم آن را دلنشین‌تر کرده.
آنا
۱۴۰۱/۷/۶
افتخار دیدن جناب آقای هیوا قادر رو در نقد کتابشون داشتم، عالی بود.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خانه گربه‌ها

برای دریافت کتاب صوتی خانه گربه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.