معرفی و دانلود کتاب صوتی خاکستر

عکس جلد کتاب صوتی خاکستر
قیمت:
62400 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاکستر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاکستر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خاکستر

سرگذشت عشقی نامشروع و پنهان که تا یک نسل بعد از خود، ترکش‌هایی دردناک بر جای می‌گذارد. گراتزیا دلدا در کتاب صوتی خاکستر داستان روزالیا و آنانیا را روایت می‌کند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند مسیر زندگی‌شان را در بیغوله‌ای پرفرازونشیب ادامه دهند. انتخابی پرهزینه که پرداختن تبعات آن تنها گریبان‌گیر زندگی خودشان نیست.

درباره‌ی کتاب صوتی خاکستر

روزالیا دختر نوجوان پانزده‌ساله‌ای است که به همراه پدر و برادرانش در خانه‌‌ای در حومه‌ی شهر ساردین زندگی می‌کند. او با پسر ثروتمندی به‌نام آنانیا آشنا می‌شود که رویای رسیدن به گنج‌های پنهان نوراگه، شهری باستانی در ایتالیا، را در سر دارد و سهام‌دار مزارعی در همان حوالی است. روزالیا و آنانیا به یکدیگر دل می‌بندند اما در این میان یک راز نهفته و ناگفته وجود دارد: آنانیا متأهل است و این را از روزالیا پوشیده نگه داشته. طولی نمی‌کشد که حقیقت برای او روشن می‌شود اما آن‌ها تصمیم می‌گیرند مخفیانه به رابطه‌ی خود ادامه دهند و ثمره‌ی این عشق ممنوع پنهانی برایشان یک فرزند است. فرزندی که بعدها روزالیا به‌خاطر تنگ‌دستی او را ترک می‌کند. او با پدرش بزرگ می‌شود و تلاش می‌کند به‌رغم نامشروع بودن، مشروعیت اجتماعی قابل قبولی برای خود دست‌وپا کند. اما بزرگ‌ترین دغدغه‌ی او این است که مادرش را پیدا کند. آیا او موفق خواهد شد این دیدار را محقق کند؟

گراتزیا دلدا (Grazia Deledda) در رمان خاکستر (Ashes) نابسامانی‌های عمومی زمانه‌ی خود را در قرن نوزدهم میلادی با ادبیات فولکلور ایتالیا درهم می‌آمیزد. او به موضوعات اجتماعی مهمی همچون راهزنی، روابط نامشروع، مسائل بهداشتی و فحشا می‌پردازد اما مسئله‌ی اصلی او در این رمان، به تصویر کشیدن رابطه‌ی والدین با فرزندانشان و تأثیر این رابطه در سرنوشت آن‌هاست.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی خاکستر

فیبو ماری در سال 1916 با اقتباس از رمان خاکستر فیلم صامتی با همین عنوان ساخت که الئونورا دوزه، بازیگر پیشکسوت تئاتر ایتالیا، در آن به ایفای نقش پرداخته است.

کتاب صوتی خاکستر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات قرن نوزدهم اروپا و به‌خصوص ایتالیا علاقه دارید، شنیدن این کتاب را از دست ندهید.

با گراتزیا دلدا بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی ایتالیایی در جزیره‌ی ساردینیای ایتالیا در خانواده‌ای کم‌بضاعت به دنیا آمد. وضعیت اجتماعی آن‌ها چندان مناسب نبود و عوامل زیادی از جمله عدم پذیرش تحصیل زنان توسط جامعه‌ی قرن نوزدهم ایتالیا، سبب شدند که گراتزیا نتواند درس بخواند. اما او که شیفته‌ی ادبیات بود، توانست با خواندن کتاب‌های کتابخانه‌ی عمه‌اش و همچنین از طریق یک معلم خصوصی درس و دانش را فرا بگیرد و از این دریچه با جهان ادبیات روسیه و فرانسه آشنا شود. «راه خطا» رمانی بود که با انتشار آن دلدا به شهرت رسید و سی سال بعد، در پنجاه‌وپنج سالگی، توانست نوبل ادبیات را از آن خود کند. گراتزیا دلدا تنها زن نویسنده‌ی ایتالیاست که تا کنون موفق به کسب این جایزه شده است. از آثار ترجمه‌شده‌ی او می‌توان به چشم‌های سیمونه، راز مرد گوشه‌گیر، وسوسه، حریق در باغ زیتون، رقص گردنبند و راه خطا اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی خاکستر می‌شنویم

در کالیاری آنانیا دبیرستان را به پایان رساند و برای دو سال به دانشگاه رفت. در دانشکده‌ی حقوق تحصیل می‌کرد. آن‌ سال‌ها در زندگی او مکثی محسوب می‌شدند. مکثی آکنده از زیبایی و هماهنگی. از همان لحظه‌ای که سوار قطار شده بود و مناظر متروک جزیره‌ی ساردنی که به‌خاطر فصل پاییز غم‌انگیزتر شده بودند، از جلوی دیدگانش عبور می‌کردند، حس می‌کرد که به زندگی جدیدی پا می‌گذارد. حس می‌کرد که به موجود تازه‌ای تبدیل شده. لباس خودش را عوض کرده بود. و به‌جای او لباس ژنده و تنگ، لباسی نو پوشیده بود که راحت و نرم و گرم بود.

شاید آنچه به زندگی امیدوارش کرده بود، بوسه‌ی مارگریتا بود یا شاید ترک کردن آن‌همه فقر و بدبختی گذشته. شاید هم شرف آمیخته با ترس به دست آوردن آزادی. شاید تصور جهانی ناشناس که به‌سرعت به طرفش می‌رفت. نمی‌دانست. نمی‌خواست بداند. نوعی سرمستی آمیخته به غرور و هوس همانند بخاری معطر در خود پیچیانده بودش. از میان این پرده افق‌هایی را می‌دید که حتی در رویا هم ندیده بود. آخ که چه زندگی آسان و شیرین بود. حس می‌کرد که نیرومند است، خوشگل است. پیروز است. همه‌ی زن‌ها عاشقش هستند و تمام درهای زندگی به رویش گشوده شده‌اند. در طول سفر بین نوئورو و نوکومر روی قسمت باز واگن ایستاده بود و سرعت آن قطار کوچک تکانش می‌داد. در ایستگاه‌های متروک چند نفری پیاده یا سوار می‌شدند. درختان بلندی که گل داده بودند گویی منتظر ورود قطار بودند تا گلبرگ‌های گل‌هایی شبیه اقاقی ولی زردرنگ خودشان را به طرفش پرتاب کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
45 دقیقه
بخش اول
60 دقیقه
بخش دوم
72 دقیقه
بخش سوم
84 دقیقه
بخش چهارم
60 دقیقه
بخش پنجم
99 دقیقه
بخش ششم
45 دقیقه
بخش هفتم
57 دقیقه
بخش هشتم
45 دقیقه
بخش نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خاکستر
نویسنده
مترجمبهمن فرزانه
راوینگین خواجه نصیر
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
62400 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خاکستر

فاطمه کشتکار
۱۴۰۲/۵/۲۲
کتاب خوبی بود هر چند خیلی از موضوع اصلی خارج می‌شد و وارد حاشیه میشد و بنظرم از حوصله‌ی بعضی از افراد خارج هست
اما پایان کتاب برایم مبهم بود مادری که فرزندش را ناگهانی رها می‌کند و در پایان کتاب بخاطر آینده‌ی فرزندش به زندگی‌اش پایان می‌دهد و بنظرم من که یک مادرم چنین چیزی محال است چون از نظر یک
مادر امن‌ترین و بهترین جای دنیا کنار خودش است حتی اگه متحمل سختی‌ها باشد و دراین کتاب داستان به نحوی روایت شده که مادر برای آسایش فرزندش او را رها کرده و از نظر یک زن و یک مادر چنین چیزی محال است بنظرم عشق فرزند به مادر در این رمان بیشتر بود اما چیزی که در این کتاب نظرم را جلب کرد این بود که چقدر نحوه‌ی بزرگ شدن یک فرزند و جایگاهش نزد پدر و مادر بر روان یک فرد تاثیر میگذارد و دراین رمان به وضوح شاهد دوشخصیتی بودن این پسر هستیم به طوری که تا زمانی که وارد مسیر جدیدی از زندگی خود میشود یعنی همان ازدواج هنوز درگیر این بیماری هست
فرح حقیقی
۱۴۰۱/۱۰/۱
کتاب جذابی بود و تا آخر گوش دادم، در آغاز کتاب یه معصیت مسیر زندگی دختری پاک و زیبا رو عوض میکنه و بدنبالش اتفاقاتی میفته که تاثیر یه گناه رو روی سرنوشت یه نسل به تصویر میکشه، اینجاست که اهمیت تعالیم اسلام راستین مشخص میشه. خوندن این کتابو به دوستان توصیه میکنم.
الهه اسماعیلی
۱۴۰۳/۱/۸
بد بود طولانی و بیخود از خانم خواجه نصیر تعجب میکنم که چطور این کتابو روایت کردند؟!!! من به اعتبار کارهای قبلی ایشون این کتابو خریدم، خیلی پشیمون شدم.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خاکستر

برای دریافت کتاب صوتی خاکستر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.