معرفی و دانلود کتاب صوتی حریق در باغ زیتون

عکس جلد کتاب صوتی حریق در باغ زیتون
قیمت:
۸۲۶۸۰ ۵۷,۸۷۶ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حریق در باغ زیتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حریق در باغ زیتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حریق در باغ زیتون

گراتزیا دلدا نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی ادبی نوبل در کتاب صوتی حریق در باغ زیتون ماجراهای دو خانواده را روایت می‌کند که به دلیل نامزدی دختر و پسری جوان به هم متصل شده‌اند، اما با ظهور عواطفی غیرمنتظره روابط آن‌ها رو به تیرگی می‌گذارد....

درباره‌ی کتاب صوتی حریق در باغ زیتون

داستانی مملو از احساسات عمیق و خفته. کتاب صوتی حریق در باغ زیتون (L'incendio nell'oliveto) قصه‌ی افرادی است که هرکدام در تنهایی خود معنایی یگانه برای انسانیت می‌یابند. یک طرف این رمان پرکشش خانواده‌ای فقیر است که به دنبال راهی برای نجات آینده‌شان هستند و سمت دیگر، ‌خانواده‌ای مرفه که ارتباطی نزدیک با آن‌ها دارند. گراتزیا دلدا (Grazia Deledda) در خانه‌ی هرکدام آن‌ها ماجراهایی را به جریان انداخته که با وجود تفاوت‌ها در یک نقطه مشترکند: تغییر سنت‌ها.

خانواده‌ی مارینی را مادربزرگ آگوستینا در چنگ گرفته که زندگی کنونی‌اش پاسخگوی جاه‌طلبی‌های او نیست. تنها اعضای خانواده‌ی او پسری میانسال و بی‌جربزه، عروس بیوه‌اش نینا، نوه‌ها و یک خدمتکار است که هیچ برگ برنده‌ای در اختیار او قرار نمی‌دهند. پس آگوستینای سالخورده در کوشش برای ارتقا وضعیت مالی و اجتماعی نوه‌هایش نتیجه می‌گیرد که راهی جز ازدواج نوه‌ی بزرگش -آناروزا- با مردی ثروتمند وجود ندارد.

در همان حوالی خانواده‌ی مورا، قوم‌وخویش ثروتمندشان زندگی می‌کنند؛ زن و شوهری سالمند با پسری جوان که تنها وارث آن‌هاست. مرد خانه پسرش را برای ادامه‌ی تحصیل به جای دیگری فرستاده و خوب می‌داند آینده‌ای درخشان در انتظار اوست. در واقع اگر بخواهیم صادق باشیم تمام اهالی به حضور مردی لایق چون استفانو مورا می‌بالند. همه چیز در جمع کوچک سه‌نفره‌شان به‌نظر بی‌نقص می‌رسد، گویی که خانواده‌ی مرفه مورا سعادتمندترین افراد کتاب صوتی حریق در باغ زیتون هستند اما خانم پاسکددا مورا ناگهان در بستر مریضی می‌افتد... .

بیماری پیرزن مانند شکستن سد، سیل حوادث را جاری می‌سازد. آگوستینا که این اتفاق را به فال نیک گرفته عروسش را به منزل مورا می‌فرستد تا کمکشان باشد. استفانو به خانه بازمی‌گردد. آناروزا که از نقشه‌ی مادر و مادربزرگش آگاه است سعی می‌کند از عاشق سرسختش جدا شود. پدرو مورا تلاش دارد همسرش را نجات دهد و در این هیاهو برخلاف انتظار همگی، استفانو عشق و هوسی رام‌نشدنی را نسبت به نینا تجربه می‌کند.

در این نقطه از کتاب حریق در باغ زیتون روابط شخصیت‌ها ناگهان دگرگون و بسیار پیچیده می‌شود. به‌نظر می‌رسد شخصیت‌های داستان در کلافی سردرگم گرفتار شده‌اند و هیچ‌کس قدرت گشودن گره‌ها را ندارد. سپس خبر آتش گرفتن تنها باغ زیتون خانواده‌ی مورینی در شهر می‌پیچد و وضعیت را حتی بغرنج‌تر از قبل می‌سازد. آیا نقشه‌های آگوستینو برای نجات خانواده‌اش به سرانجام می‌رسند؟ عاقبت محبت پنهان استفانو چیست؟ نابودی آخرین سرمایه‌ی مورینی‌ها چه عواقبی را به دنبال خواهد داشت؟ برای فهمیدن پاسخ‌ این سوالات، شما را به شنیدن رمان صوتی حریق در باغ زیتون با ترجمه‌‌ی بهمن فرزانه دعوت می‌کنیم.

شایان ذکر است که این رمان عمیق و پراحساس توسط انتشارات ققنوس به چاپ رسیده و نشر صوتی ماه آوا،‌ نسخه‌ی گویای آن را تولید کرده است.

کتاب صوتی حریق در باغ زیتون مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این داستان عاشقانه را به تمامی دوستداران این ژانر پیشنهاد می‌کنیم.

با گراتزیا دلدا بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی ایتالیایی در جزیره‌ی ساردینیای ایتالیا در خانواده‌ای کم‌بضاعت به دنیا آمد. وضعیت اجتماعی آن‌ها چندان مناسب نبود و عوامل زیادی از جمله عدم پذیرش جامعه‌ی قرن نوزدهم ایتالیا برای تحصیل زنان، سبب شدند که گراتزیا نتواند درس بخواند. اما او که شیفته‌ی ادبیات بود، توانست با خواندن کتاب‌های کتابخانه‌ی عمه‌اش و همچنین از طریق یک معلم خصوصی درس و دانش را فرا بگیرد و از این دریچه با جهان ادبیات روسیه و فرانسه آشنا شود. «راه خطا» رمانی بود که دلدا با آن به شهرت رسید و سی سال بعد در 55 سالگی توانست نوبل ادبیات را از آن خود کند. گراتزیا دلدا تنها زن نویسنده‌ی ایتالیا است که تا کنون موفق به کسب این جایزه شده است. از آثار ترجمه‌شده‌ی او می‌توان به «چشم‌های سیمونه»، «راز مرد گوشه‌گیر»، «وسوسه»، و «رقص گردنبند» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی حریق در باغ زیتون می‌شنویم

بیماری آن زن خویشاوندشان طولانی شد. نینا مدام در حال رفت‌وآمد بود و هروقت که حال بیمار وخیم می‌شد شب را آن جا به صبح می‌رساند. ابتدا چنین می‌نمود که انگار از این جریان تفریح هم می‌کند. وقتی به خانه برمی‌گشت چهره‌اش شاداب می‌نمود، چشمانش می‌خندیدند و تعریف می‌کرد که خاله پاسکددا گرچه تبش شدت گرفته و یک پایش لب گور است ولی با این حال برای امور خانه به هیچکس به‌جز او اعتماد نمی‌کند:

- وقتی من اونجا نیستم حالش بدتر می‌شه. گرچه شوهرش از خونه پا بیرون نمی‌ذاره. همونجا روی صندوق نشسته است و چپق می‌کشه و هروقت حال خاله پاسکددا کمی بهتر می‌شه براش داستان و قصه تعریف می‌کنه. خود منم از داستانش‌هاش لذت می‌برم. اون پشت سر هم چیز تعریف می‌کنه و بعد یه مرتبه حس می‌کنی که داره شنونده رو مسخره می‌کنه. ولی به هرحال داستان‌های قشنگی تعریف می‌کنه. بله، اون پیرمردیه بسیار زرنگ و شیطون.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
66 دقیقه
فصل اول
22 دقیقه
فصل دوم
25 دقیقه
فصل سوم
45 دقیقه
فصل چهارم
67 دقیقه
فصل پنجم
48 دقیقه
فصل ششم
52 دقیقه
فصل هفتم
38 دقیقه
فصل هشتم
36 دقیقه
فصل نهم
35 دقیقه
فصل دهم
17 دقیقه
فصل یازدهم
20 دقیقه
فصل دوازدهم
24 دقیقه
فصل سیزدهم
21 دقیقه
فصل چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حریق در باغ زیتون
نویسنده
مترجمبهمن فرزانه
راویمتین بختی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۲۶۸۰ ۵۷,۸۷۶ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حریق در باغ زیتون

Mahsa Bashiri
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
کتاب درباره زدگی دو خانواده و فامیل است که از بچگی اسم دختر و پسر را روی هم گذاشته‌اند و طبق قول و قرار خانواده هر کدام از بچه‌ها به احترام بزرگترهای خود از عشق‌های واقعی و اول خود می‌گذرند
داستانی کوتاه زیبا و روان است که گوینده بسیار زیبا و جذاب آن را خوانش مرده و با گوش سپردن به اون متوجه گذر زمان نمیشی
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۲/۱
در دنیایی که عشق محکوم است و صداقت، دیوانگی
عاشقان شوربختند و صادقان محکوم به فنا
این داستان همه چیز داشت، شخصیتها به قدری زیبا توصیف شدند که انگار سالهاست میشناسیدشان
و البته روایت متین خانم بختی هم مثل همیشه جذابیت داستان را دوچندان کرده بود
ممنون
شیما شریفیان
۱۴۰۲/۷/۱۹
نمیدونم چرا تقریبا پایان بندی همه آثار دلدا یه جوره تقریبا همشون تسلیم سرنوشت میشن ولی باز هم قلمش رو. و توصیف زیباش و استعاره هاش رو دوست دارم و این که متین جان بی نظیر هستند واقعا شخصیت سازی خوبی با صداشون دارن
فرنوش محسن
۱۴۰۲/۷/۱۱
فضای داستان برای فرهنگ ما آشناست، بزرگتر خانواده برای بقیه تصمیم می‌گیرد، احساسات یک بیوه جوان ندیده گرفته می‌شود و ازدواج مصلحتی به جای عشق.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حریق در باغ زیتون

برای دریافت کتاب صوتی حریق در باغ زیتون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.