معرفی و دانلود کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد

عکس جلد کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد
قیمت:
14000 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد

توانایی پیش‌بینی آینده تنها در داستان‌های فانتزی دیده نمی‌شود؛ افراد خلاق نیز می‌توانند نیازهای آینده را پیش‌بینی کنند. دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد نشان می‌دهد که نوآوری و خلاقیت، پیش‌بینی کردن و ساختن آینده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد

شیوه‌ی زندگی اکنون ما مدیون خلاقیت‌های افرادی است که توانایی تصور کردن آینده‌ای جدید را داشته‌اند. دیوید کاکس (David Cox) در خلاصه کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد، به سراغ برخی از این خلاقیت‌ها می‌رود تا نشان دهد تلاش‌های فردی انسان‌های خلاق چگونه آینده‌ی جوامع را ساخته‌اند. این خلاصه کتاب صوتی فصل 15 از کتاب تفکر خلاق (Creative thinking for Dummies) است.

ایده‌های خلاقانه‌ای که در خلاصه کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد مطرح شده‌اند مجموعه‌ی متنوعی از دستاوردهای مهم تاریخ معاصر هستند. در این کتاب صوتی دیوید کاکس ما را با خلاقیت‌های یوهانس گوتنبرگ (Johannes Gutenberg)، گالیلئو گالیله (Galileo Galilei)، ایزاک نیوتون (Isaac Newton)، هنری فورد (Henry Ford)، توماس ادیسون (Thomas Edison)، نیکولا تسلا (Nikola Tesla)، گولیلمو مارکونی (Guglielmo Marconi)، پابلو پیکاسو (Pablo Picasso)، آلن تورینگ (Alan Turing) و ریچارد فاینمن (Richard Feynman) آشنا می‌کند.

بسیاری از ایده‌های خلاق و نوآورانه درواقع ترکیبی از ایده‌ها و مفاهیمی هستند که قبلاً کنار هم قرار نگرفته بودند. دستگاه چاپ گوتنبرگ مثالی از خلق چیزی با استفاده از شیوه‌ی جدید کنار هم قرار دادن چیزهای پیشین است. اختراع تلسکوپ توسط گالیله یکی دیگر از ایده‌هایی است که جایگاه انسان را در جهان تغییر داده است. خلاقیت گالیله در استفاده از نظریه‌های علمی پیش از خود و یافتن روشی علمی برای اثبات آن‌ها بود. دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد نشان می‌دهد ایده‌های گالیله در مورد ارتباط بین جرم و سرعت تأثیر زیادی بر نیوتون داشته است. همه‌ی این افراد ایده‌هایی انتزاعی را مطرح کرده‌اند که پس از سال‌ها پایه‌ی نگاه ما به جهان شده است.

تصور دنیای امروز بدون ماشین امری غیرممکن است. چنین دنیایی تحت تأثیر خلاقیت‌های اقتصادی و مدیریتی هنری فورد ممکن شده است. ایده‌ی خلاقانه‌ی او تولید انبوه ماشین و ساختن یک جامعه‌ی مصرفی اخلاق‌گرا بود. یکی از خلاق‌ترین افراد طول تاریخ که در خلاصه کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد موردتوجه دیوید کاکس قرارگرفته توماس ادیسون است. رقابت تسلا و ادیسون باعث شکل‌گرفتن ایده‌های خلاقانه‌ی بسیاری شده است که جهان امروز را شکل داده‌اند. اختراع رادیو توسط مارکونی با استفاده از خلاقیت‌های نیوتون در کنار الگوی اولیه‌ی کامپیوتر که آلن تورینگ آن را ساخت، برای شنوندگان خلاصه کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد درس‌هایی مفید از ایده‌پردازی و خلاقیت دارند.

همه‌ی ایده‌هایی که در خلاصه کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد مطرح می‌شوند حاصل تلاش خلاقانه‌ی افرادی هستند که همواره در حال تمرین خلاقیت و بهبود قدرت ذهنی خود بوده‌اند. آشنایی با آن‌ها راه‌کارهای خلاقانه‌ای برای پرورش ایده‌های نو به ما می‌دهد. این خلاصه کتاب صوتی از کتاب‌های مجموعه دامیز است. انتشارات آوند دانش به‌عنوان ناشر رسمی مجموعه کتاب‌های دامیز در ایران این کتاب را با ترجمه‌ی فیروزه زارع فراشبندی و خسرو زارع فراشبندی منتشر کرده. خلاصه کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد با صدای محمدرضا علی اکبری توسط استودیو نوار تهیه و تولید شده است.

درباره مجموعه کتاب‌های دامیز

مجموعه‌ کتاب‌های دامیز (For Dummies) کتاب‌های آموزشی در زمینه‌های مختلفی هستند که طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارند. در این مجموعه کتاب‌ها مسائل متنوع با زبانی ساده و قابل‌فهم به‌نوعی توضیح داده می‌شود که بتواند هم افراد مبتدی و هم متخصص را با خود همراه کند. کتاب‌های بسیاری از این مجموعه به فارسی ترجمه شده‌اند. مجوز انحصاری انتشار این مجموعه در ایران در اختیار انتشارات آوند دانش است. کتاب‌های «داستان‌نویسی»، «روان‌شناسی مثبت»، «راهنمای بارداری» و «الفبای اخلاق تجارت و کسب‌وکار» بخشی از کتاب‌های این مجموعه هستند.

خلاصه کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد برای چه کسانی مناسب است؟

این خلاصه کتاب صوتی برای کسانی که قصد دارند با ایده‌های خلاق و تاثیرگذار تاریخ آشنا شوند جذاب خواهد بود. اگر به‌دنبال یافتن راه‌کارهایی عملی برای بهبود خلاقیت خود و ایده‌پردازی هستید از شنیدن این خلاصه کتاب صوتی لذت خواهید برد.

با دیوید کاکس بیشتر آشنا شویم

دیوید کاکس مدرس و سخنران علاقه‌مند به موضوعات مرتبط با خلاقیت است. او درزمینه‌ی هنرهای زیبا و روانشناسی تحصیل و مدتی به‌عنوان روانشناس بالینی فعالیت کرده است. تجربیات متنوع دیوید کاکس در زمینه‌های نظری مختلف و تجربه‌ی کاری او به‌عنوان مشاور آژانس‌های تبلیغاتی باعث شده راه‌کارهای مناسبی برای افزایش خلاقیت و نوآوری در زندگی و کار داشته باشد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد می‌شنویم

آلن تورینگ معمار رایانه‌های مدرن به‌عنوان رمزنگار نقش مهمی در پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم داشت. روزگار سرنوشت شومی برای او رقم زده بود. زمانی که هم‌جنس‌گرایی جرم محسوب می‌شد او به این عمل اعتراف کرد و به همین دلیل با استفاده از مواد شیمیایی اخته شد. تورینگ این مواد شیمیایی را باعث کاهش هوش خود می‌دانست و همین مسئله باعث افسردگی و درنهایت خودکشی او شد. وی پیش از مرگ غم انگیزش جهش‌های بزرگی از تصورات را در دوره‌ای مداوم انجام داد تا بتواند اولین رایانه‌ی کاملاً کاربردی جهان و به همراه آن مفهوم هوش مصنوعی را تصور کند و بسازد و ارائه دهد.

آزمایش تورینگ که می‌گوید انسان و ماشینی که شطرنج‌بازی می‌کنند نباید از هم قابل‌تفکیک باشند؛ نه‌تنها توجه دانشمندان علوم رایانه را به خود جلب کرد بلکه موجب ظهور ژانر جدیدی از داستان‌های علمی تخیلی شد. او الهام‌بخش نسل بزرگی از متفکران خلاق شد؛ ازجمله بیل گیتس مؤسس مایکروسافت و استیو جابز و استیو وازنیک که شرکت اپل را پایه‌گذاری کردند و ویلیام هولت و دیوید پاکارد بنیان‌گذاران اچ‌پی برای آوردن رایانه‌ها به همه‌ی خانه‌ها.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
27 دقیقه
ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد
2 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد
نویسنده
مترجمخسرو زارع فراشبندی، فیروزه زارع فراشبندی
راویمحمدرضا علی اکبری
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
14000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد

برای دریافت کتاب صوتی ده ایده عالی که به واقعیت تبدیل شد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.