معرفی و دانلود کتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی: رشد غیرمعمول در عصر دیجیتال

عکس جلد کتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی: رشد غیرمعمول در عصر دیجیتال
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی: رشد غیرمعمول در عصر دیجیتال

با کتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی، همچون حرفه‌ای‌ها به کسب‌وکار خود نگاه کنید! دیوید آکر، نویسنده‌ی این کتاب موفق، از یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های موفقیت تجاری یعنی بررسی «زیرمجموعه‌ها» خواهد گفت. این کتاب به شما می‌آموزد تا با بررسی و طراحی مجدد زیرمجموعه‌های کسب‌وکار خود، خود را یک‌قدم با عصر دیجیتال و الزامات آن هم‌گام‌تر کنید و همچون فرایند بازسازی یک ‌ساختمان، ثبات و استحکام بیشتری به بازار و نشان تجاری خود ببخشید.

درباره‌‌ی کتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی

در دنیای شلوغ معاصر و در کنار بمباران اطلاعات که به‌واسطه‌ی فضای اینترنت در دستان یک‌یک ما قرار گرفته، دیگر یکه‌تاز بودن در بازار رقابت تجاری و رسیدن به سود ثابت، به‌ راحتی گذشته نیست. به بیان دیگر، مشتریان بیش از هر زمانی به آگاهی رسیده‌اند و ما شاهد آنیم که رقابت در بازار تولید و فروش هرروز رکورد روز قبل را می‌شکند. در چنین شرایطی هیچ موضوعی همچون داشتن یک استراتژی و برنامه‌ی کاری مدون و مشخص برای زنده ماندن در بازار رقابت ضروری نیست. «تغییر زیرمجموعه‌ها» یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های شناخته‌شده برای طراحی و همچنین بازسازی یک کسب‌وکار و رسیدن به موفقیت تجاری است؛ موضوعی که دیوید آکر (David Aaker) نویسنده‌ی کتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی (Owning Game-Changing Subcategories) به‌خوبی از پس تفهیم و تشریح آن به مخاطب برآمده است.

معرفی و دانلود کتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی

بازار تجارت به مجموعه‌های متنوع و مجزا تقسیم شده؛ مجموعه‌هایی که هدف آن‌ها ارائه‌ی خدمات و یا محصولاتی مشخص به خریدار است. در یک مثال ساده، آبمیوه در مجموعه‌ی اقلام و کالاهای نوشیدنی قرار می‌گیرد. درحالی‌که صاحبان برند و مجموعه‌ها مشغول رقابتی معمول با یکدیگر هستند، در لایه‌های عمیق‌تر بازی‌ تجارت، زیرمجموعه‌ها نقشی به مراتب مهم و حیاتی‌تر ایفا می‌کنند. زیرمجموعه‌ها گروه‌هایی کوچک‌تر از مجموعه‌ها هستند؛ گروه‌هایی که به‌ نسبتِ کل مجموعه، اهداف ویژه‌تری را دنبال می‌کنند و در این میان البته از نیازهای مخاطب نیز غافل نمی‌شوند. در‌ این‌ جاست که تمایز میان برند‌های معمولی و آن‌هایی که به‌طور حرفه‌ای به خواسته‌های مشتری می‌اندیشند، آشکار خواهد شد.

نکته‌ی قابل‌توجه دیگر در این میان، شکل‌گیری بازار دیجیتال و رشد نیاز مشتریان به نسبت امکانات جدید است که اهمیت موضوع زیرمجموعه‌ها را بیش از گذشته افزایش داده است. دیوید آکر، در کتاب خود یعنی زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی، به‌طور خاص به نقش و اهمیت زیرمجموعه‌ها در زیرورو کردن نتایج موفقیت در بازار تجاری می‌پردازد. به عبارت‌ ساده‌تر، توجه به یک نیاز و نکته‌ی ویژه درخصوص کالا، می‌تواند آغاز شکل‌گیری یک زیرمجموعه‌ی تازه باشد؛ زیرمجموعه‌ای که می‌تواند نقطه‌ی تمایز و قوت میان نشان تجاری ما با دیگر رقبا، و سکوی پرتابی برای موفقیت نشان‌ تجاری ما شود. برای مثال، درمورد کالای آبمیوه، نمایش سلامت و طبیعی بودن محصول با اضافه کردن قطعات پالپ میوه در آبمیوه، یک نوآوری ویژه بود که در زمان خود، رقابت در بازار نوشیدنی را به‌کل زیرورو کرد! کتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی، طی یازده فصل به مخاطبان ارائه و مطالب آن به‌گونه‌ای طراحی شده تا برای طیف وسیعی از مخاطبان، از صاحبان بزرگ‌ترین نام‌های تجاری تا تازه‌واردان به دنیای بازار رقابت، بتوانند از آن بهره ببرند.

این کتاب اولین‌بار در سال 2020 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش انتشارات برآیند و ترجمه‌ی خوب سروش صیادی به دست علاقه‌مندان رسیده است.

در نکوداشت کتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی

  • دیوید آکر در کتاب خود به ما می‌آموزد چگونه به کمک قدرت زیرمجموعه‌ها در عصر دیجیتال رشد کنیم. مطالعه‌ی این کتاب برای تمام مدیران و رهبران کسب‌وکار ضروری است. (فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی نوین)

کتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب کاربردی و مفید را به تمامی مدیران کسب‌وکار و صاحبان تجارت پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی: رشد غیرمعمول در عصر دیجیتال می‌خوانیم

بسیاری از زیرمجموعه‌ها بر اساس تعدادی «نیاز واجب» تعریف می‌شوند. کیفیت طراحی، برنامۀ «پنج قاب عینک را امتحان کنید»، خدمات پاسخ‌گویی مشتری و قیمت نازل، «نیازهای واجب» واربی پارکر به شمار می‌روند. نست از یادگیری ماشین، سهولت استفاده و طراحی منحصربه‌فرد استفاده می‌کند. در حالت‌ کلی، «نیاز واجب» به دو نوع افقی و عمودی تقسیم می‌شود. «نیازهای واجب» عمودی به سطوح مختلف رسیدگی می‌کنند. بالاترین سطح یا چتر «واجب»، مبنایی کلی برای ایجاد ارتباطی ویژه با مشتری است. این سطح بالا ممکن است با شخصیت، مأموریت اجتماعی یا مجموعه‌ای از ویژگی‌ها با هدف یا علاقه به زمینۀ مشترک همراه باشد. «نیاز واجب» سطح بالا ممکن است اهمیت کمی داشته باشد و بر این اساس، اعتبار کمی داشته باشد. در این وضعیت، باید از «نیاز واجب» پشتیبان استفاده کرد. «واجب» پشتیبان شاید به‌نوبۀ خودش، دست‌کم مدتی، تأثیرگذار باشد؛ ولی تأثیر آن زمانی افزایش می‌یابد که به بقیۀ نیازهای واجب متصل شوند و تحت چتر «واجب» سطح بالا قرار بگیرد.

برای مثال، ازنظر اتسی، اجتماع فروشنده‌ها و علاقه به محصولات دست‌ساز، هر دو یک «نیاز واجب» سطح بالا یا چتری است که حس ارزش و حس تعلق به گروهی از افراد با علایق و دل‌مشغولی‌های مشترک به خودشان را به وجود می‌آورد. برای هر دو «نیاز واجب» گفته‌شده، «واجب» پشتیبان نیز وجود دارد که در قالب برنامه‌های مخصوصی که نقاط اثبات‌کننده99 به شمار می‌روند، بروز می‌یابند. بدون این موارد پشتیبان، «نیازهای واجب» سطح بالا، اهمیت کمتری خواهند داشت. برای مثال، اجتماع فروشنده از کتابچۀ راهنما، تالار گفت‌وگو و بحث درون‌تیمی به‌عنوان «واجب» پشتیبان بهره می‌گیرد و به‌صورت فعال از آن حمایت می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سخن مترجم
دربارۀ نویسنده
پیش درآمد. الگوهای ایجاد تحول در بازار
فصل 1. یگانه راه رشد: ایجاد و تملک زیرمجموعۀ سرنوشت ساز
فصل 2. پاداش
فصل 3. تحول دیجیتال: شش کلید موفقیت اِیربی ان بی
فصل 4. تحول دیجیتال: تجارت الکترونیک
فصل 5. تحول دیجیتال: اینترنت اشیاء
فصل 6. استفاده از قدرت ارتباطات دیجیتال برای ایجاد وفاداری: داستان ها، اجتماعات و شخصی سازی
فصل 7. کشف «نیازهای واجب» جدید
فصل 8. ارزیابی «نیازهای واجب» بالقوه
فصل 9. نقش برند نمونه و مدیریت «نیازهای واجب»
فصل 10. ایجاد موانع: حفظ «نیازهای واجب»
فصل 11. بیست آموزه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی: رشد غیرمعمول در عصر دیجیتال
نویسنده
مترجمسروش صیادی
ناشر چاپیانتشارات برآیند
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات212
زبانفارسی
شابک978-600-6466-86-6
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی

برای دریافت کتاب زیرمجموعه‌های تغییردهنده‌ی بازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.