معرفی و دانلود کتاب صوتی وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی: نگاهی تازه برای نسل امروز

عکس جلد کتاب صوتی وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی: نگاهی تازه برای نسل امروز
قیمت:
62400 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی: نگاهی تازه برای نسل امروز

کتاب صوتی وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی یکی از عناوین شنیدنیِ حوزه‌ی خودیاری است. ملودی بیتی در این اثر آموزنده آموزه‌هایی کاربردی را در اختیار شما گذاشته که در صورت توجه به آن‌ها، موانع رشد فردی را یکی پس از دیگری پشت سر خواهید گذاشت. کتاب پیش رو بیش از همه به کار آن دسته از افرادی می‌آید که خواهان ترک وابستگی‌های مخربند.

درباره کتاب صوتی وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی:

وابستگی دقیقاً چه نوع عاطفه‌ای است؟ چه فرقی هست میان وابستگی به یک فرد، و احساس مسئولیت در قبال او؟ وابستگی افراطی ما را به کجا می‌برد؟ آیا افرادی خاص بیشتر مستعد وابستگی شدیدند، یا این خطری است که همگان را به یک اندازه تهدید می‌کند؟ چگونه می‌توان بر وابستگی‌های مخرب و زیان‌بار فائق آمد؟ این‌ها و بسیاری از پرسش‌های مشابه دیگر، موضوع کتابی بود با عنوان وابستگی متقابل (Codependent No More) که در سال 1986 به انتشار رسید.

نویسنده‌ی اثر نامبرده ملودی بیتی (Melody Beattie) نام داشت؛ زنی دردمند و دردآشنا که سال‌های متمادی با غول‌های بدسرشتی چون مشکل خانوادگی، اعتیاد، افسردگی و ... دست‌به‌گریبان بود، اما در نهایت با توسل به فلسفه‌ای شخصی بر همه‌ی آن مشکلات چیره گشت. او این فلسفه‌ی شخصی را نخستین بار در کتاب وابستگی متقابل توضیح داد. این اثر خیلی زود طرفداران بسیار پیدا کرد و نام بیتی را بر سر زبان‌ها انداخت.

کتاب وابستگی متقابل - دو (با عنوان فرعیِ نگاهی تازه برای نسل امروز) به نوعی ادامه‌ای است بر کتاب مشهور وابستگی متقابل. ملودی بیتی در این کتاب جدید، به بازاندیشیِ نگاه پیشین خود پرداخته و اصول خودسازانه‌ای را که سال‌ها پیش عرضه نموده، با توجه به نیازهای متفاوتِ مخاطبِ امروز، مجدداً صورت‌بندی کرده است.

البته که موضوع کتاب صوتی وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی (The New Codependency) تفاوت چندانی با موضوع کتاب نخست ندارد. در این اثر نیز آنچه بیش از همه در مرکز توجه است، مسئله‌ی وابستگی‌ست. نگاه ملودی بیتی به این مسئله اما، در کتاب حاضر اندکی متفاوت بوده است. با این حال، حرف اصلی او یکی‌ست: برای درست زیستن، باید رها کردن و رها بودن را بیاموزید. برای این منظور نیز، پیش از همه باید وابستگی‌های کوچک و بزرگ خود را شناخته و بر آن‌ها فائق آیید. چگونه؟ بیتی در کتاب پیش رو دقیقاً به دنبال پاسخِ همین «چگونه؟» بوده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی:

- مطالعه‌ی این کتاب یک ضرورت است. (Christine Stapleton)
- یک کتاب راهنمای کاربردی. (Amazon)

کتاب صوتی وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی خودیاری مخاطبین اصلی آثار ملودی بیتی‌اند.

با ملودی بیتی بیشتر آشنا شویم:

ملودی بیتی متولد سال 1948 و اهل کشور آمریکاست. او بیش از همه به سبب کتاب‌های بی‌نظیرش در ژانر خودپروری شناخته می‌شود. از میان آثار مشهور او می‌توان به کتاب‌های «وابستگی متقابل»، «وابستگی متقابل - دو» و «کتاب کوچک شکرگزاری» اشاره کرد.

باید بدانید که ملودی بیتی، اگرچه در آثار خویش همواره شاد زیستن را ترویج می‌کند، خود زندگی بسیاری دشواری را پشت سر گذاشته. او تقریباً تمام درد و رنج‌های بزرگ را تجربه کرده، و طعم تلخ انواع و اقسام عواطف منفی را چشیده است. به همین خاطر، آنچه در باب زندگی شاد و سالم می‌گوید، ابداً برآمده از دلی خوش و پشتی گرم نیست!

در بخشی از کتاب صوتی وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی می‌شنویم:

زنی درباره‌ی پسرش که اکنون مردی سالم و پخته بود، گفت: «او بیشتر دوران جوانی‌اش را صرف مواد مخدر کرد. بارها بر اثر مصرف زیاد، حتی تا پای مرگ رفت. اوایل دیوانه‌وار در قبال او، عکس‌العمل نشان می‌دادم و به حدی در برابر یاغی‌گری‌هایش شورش می‌کردم که اگر قطع وابستگی را نیاموخته بودم، پسرم اکنون مرده بود. او معلم من در وادی رها کردن شد.»

این زن اکنون آموخته بود که چگونه به شرایط دردناک زندگی‌اش که انتظارش را نداشت، با دیدی متفاوت بنگرد. ما باید افرادی را که باعث درد و رنج ما هستند، به چشم معلم ببینیم، نه دشمن. دردناک‌ترین شرایط زندگی ما می‌تواند به بخشی مهم از زندگی ما تبدیل شود، و یا می‌توانیم آن‌ها را اشتباه خود بخوانیم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
45 دقیقه
شکستن حدومرزها و بازگشت مجدد به آن‌ها
48 دقیقه
رهایی از دام کنترل و رسیدن به برکت الهی
48 دقیقه
مراقبت: قلب هم‌وابستگی
53 دقیقه
وابستگی به مواد و هم‌وابستگی
41 دقیقه
ارتباطات: فکس یا فیلم
36 دقیقه
کنترل: دام کنترل
41 دقیقه
میراث جدید ریشه‌های خانوادگی ما
44 دقیقه
بدرفتاری‌ها
38 دقیقه
اسرار قدرت
32 دقیقه
عدم مقاومت
49 دقیقه
بگیرید و رها کنید
40 دقیقه
ترس
38 دقیقه
راهنمای مشکل‌گشایی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی: نگاهی تازه برای نسل امروز
نویسنده
مترجمنسرین سلامت
راویفرنوش پیغامی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
62400 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی

فاطمه فلاح
۱۴۰۲/۲/۱
خوندن این‌کتاب واجبه برای هرکسی. من در مورد وابستگی متقابل یک هم‌این حسو داشتم که خوده درد را صادقانه بررسی و ریشه یابی میکند عالیه. مشکلات را صادقانه مطرح میکند چیزی که امثال من سالها انکارش کردند و قلمی توانا و شیوا دارد ملودی بیتی. اصلا در خریدش شک نکنید. برای شما بعنوان یک شخص والد و حتی فرزندانتان برای سناخت احساسات و افزایش عزت نفس عااالیه
محمود قربانی
۱۴۰۱/۸/۲۰
این کتاب پیرو مطالب وابستگی متقابل جلد یکمه. اگر یک رو خوندید، این هم حتما بخونید
افسانه اقاعلی
۱۴۰۱/۶/۲۵
خدایی اولین کتاب صوتی بودگوش دادم عالی بود عالی
سلوینا
۱۴۰۱/۶/۱۱
مثل همیشه عالی و عمیق است
فاطمه علیرضایی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
کتابی که نیاز داشتم ممنونم از کتابراه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی

برای دریافت کتاب صوتی وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.