معرفی و دانلود کتاب صوتی وابستگی متقابل

عکس جلد کتاب صوتی وابستگی متقابل
قیمت:
۶۷۰۸۰ 46956 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وابستگی متقابل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وابستگی متقابل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وابستگی متقابل

چگونه می‌توان از وابستگی به افراد و عادت‌های مخرب دست برداشت؟ ملودی بیتی در کتاب صوتی وابستگی متقابل با ارائه راهکارهایی به شما کمک می‌کند تا به‌جای تسلط بر دیگران، بر روی زندگی و رفتارهای خودتان مسلط باشید. گفتنی‌ست پس از انتشار این کتاب محبوب، بیش از پنج میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

درباره کتاب صوتی وابستگی متقابل:

حتماً شما هم در بین اطرافیان خود کسانی را می‌شناسید که همیشه دوست دارند نقش نجات‌دهنده را داشته باشند و با نادیده‌گرفتن خود سعی دارند تا از نظر دیگران دوست‌داشتنی باشند و افکار و قضاوت‌های دیگران نیز برایشان اهمیت زیادی دارد. از نظر روان‌شناسی به این افراد اصطلاحاً «وابستهٔ متقابل» می‌گویند؛ یعنی کسانی که تمام تلاششان را می‌کنند تا رفتارهای اطرافیانشان را کنترل کنند.

این افراد با وجود تمام تلاش‌هایشان به نتیجه دلخواه‌شان نمی‌رسند و حتی بیشتر از قبل به آسیب‌های روحی عمیق نیز مبتلا می‌شوند. ملودی بیتی در کتاب وابستگی متقابل (Codependent no more) با روایت داستان‌های آموزنده و الهام‌بخش، به شما کمک می‌کند استقلال و ارزش‌های فردی خود را حفظ کنید و برای همیشه از وابستگی متقابل رها شوید.

این نویسنده افراد وابستهٔ متقابل را کسانی تعریف می‌کند که به اطرافیان خود این اجازه را می‌دهند که با رفتار مخرب‌شان بر آن‌ها تأثیر بگذارند. با شنیدن این کتاب صوتی می‌توانید وابستگی بیش از حد خود به مواد مخدر، نوشیدنی‌های الکلی و افراد مخربی که با آن‌ها در رابطه هستید از بین ببرید. همچنین قادر خواهید بود به‌جای تمرکز بر روی مشکلات دیگران، بیشتر زمانتان را صرف خود کنید.

در بخش نخست کتاب وابستگی متقابل درمورد معنای این کلمه می‌شنوید و با ویژگی‌های افراد وابستهٔ متقابل نیز آشنا خواهید شد. با شناخت افراد وابسته، مشکلات و ناهنجاری‌های مربوط به آن‌ها، می‌توانید این ویژگی را در هر زمانی در خود یا اطرافیانتان شناسایی کنید و اقدامات لازم در جهت رفع آن را به کار بگیرید.

در بخش دوم کتاب نیز با حالت‌های مختلف وابستگی آشنا خواهید شد و از اهمیت پذیرش صحیح واقعیت‌ها و زیستن در لحظهٔ حال آگاه خواهید شد. همچنین نویسنده به شما یاد می‌دهد به‌جای کنترل دیگران، با زندگی خودتان سازگاری بیشتری داشته باشید و از خودتان در برابر ناملایمات و سختی‌ها محافظت کنید. در این صورت است که رنج کمتری می‌کشید و به خوشبختی واقعی دست پیدا می‌کنید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی وابستگی متقابل:

- یکی از چهار کتاب ضروری خودیاری که امروزه در دسترس است. (مجله نیوزویک)
- ملودی بیتی یک پدیده آمریکایی است. (مجله تایم)

کتاب صوتی وابستگی متقابل مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای تمام کسانی که خود را در زندگی نادیده می‌گیرند و با کمبود اعتمادبه‌نفس مواجه شده‌اند مناسب است. همچنین شنیدن راهکارهای ارائه شده در کتاب صوتی وابستگی متقابل برای آن دسته از افرادی که درگیر اعتیاد هستند، بسیار راهگشا خواهد بود.

ملودی بیتی را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده آمریکایی در سال 1948 متولد شد. او از نعمت حضور پدر در زندگی محروم بود و در کنار مادربزرگش زندگی می‌کرد و در کودکی و نوجوانی مورد آزار جنسی قرار گرفت. ملودی بیتی (Melody Beattie) در 13 سالگی به مصرف الکل و در 18 سالگی به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد. وی بعد از سال‌ها مشکلات، تصمیم به ترک اعتیاد گرفت و مسیری درست و مثبت را در زندگی انتخاب نمود.

بیتی تصمیم گرفت تجربیات خود را در اختیار افراد دیگر نیز قرار دهد و شروع به نوشتن کرد. بیشتر کتاب‌های این نویسنده برجسته برگرفته از تجربیات شخصی و افرادی که با آن‌ها در ارتباط بوده هستند. ملودی بیتی در سال 1986 با انتشار کتاب «وابستگی متقابل» به شهرت و موفقیت رسید. کتاب‌های او بیشتر به مسائلی مانند روان‌شناسی خودسازی، بهبود روابط شخصی و رشد و تکامل در زندگی می‌پردازد.

جملات برگزیده کتاب صوتی وابستگی متقابل:

- بعضی افراد دائماً وابستهٔ متقابل‌اند و برخی دیگر دارای این حالات هستند.
- اعتیاد به هرگونه مواد شیمیایی تنها مشکل خانوادگی نیست که فردی را وابستهٔ متقابل می‌سازد.
- پاره‌ای اوقات رفتار وابستهٔ متقابل به‌گونه‌ای تفکیک‌ناپذیر با نقش همسر، مادر، برادر یا مؤمنی واقعی گره‌خورده است.

در بخشی از کتاب صوتی وابستگی متقابل می‌شنویم:

تصمیمات من نشان‌دهندهٔ مسئولیت‌پذیری من بر اقبال خویش است. تصمیمات من ازجمله وظایف من در قبال همسر و فرزندان و اقوام و دوستان و افراد دیگر محسوب می‌شود. با برآورد مسئولیت‌های خویش و تعیین خط‌مشی خود در زندگی تصمیم می‌گیرم و درعین‌حال حقوق افراد پیرامون خود را نیز در نظر می‌گیرم.

قائل شدن حق زندگی به‌نحوی‌که شایستهٔ ایشان است. من حق ندارم با مراقبت از خود به حقوق آنان تجاوز کنم و آنان نیز اجازه ندارند با من چنین کنند. مراقبت از خود نوعی گرایش، در جهت ایجاد احترام متقابل است و مفهوم آن فراگیری مسئولیت‌پذیری در زندگی خویش و نیز فرصت دادن به دیگران برای انتخاب شیوهٔ زندگی خود است. البته تا زمانی که با منافع ما تداخل پیدا نکند.

مراقبت از خود به آن صورت که مردم تصور می‌کنند، خودخواهی محسوب نمی‌شود. اما در ضمن آن‌طور که وابستگان متقابل معتقدند، عاری از نفس‌پرستی هم نیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
مقدمه
17 دقیقه
بخش اول: وابستگی متقابل چیست وابستهٔ متقابل کیست؟ / یک: سرگذشت جسیکا
28 دقیقه
دو: سرگذشت‌های دیگر
25 دقیقه
سه: وابستگی متقابل
39 دقیقه
چهار: ویژگى‌هاى وابستگى
30 دقیقه
بخش دوم: اصول اولیه‌ى مراقبت از خود / پنج: قطع وابستگى
24 دقیقه
شش: عضو حزب باد نباشید
15 دقیقه
هفت: رهایى خود
39 دقیقه
هشت: قربانى را رها کنید
41 دقیقه
نه: استقلال
17 دقیقه
ده: براى خود زندگى کنید
24 دقیقه
یازده: خود را دوست بدارید
35 دقیقه
دوازده: هنر پذیرش را بیاموزید
27 دقیقه
سیزده: به احساسات خود میدان دهید
33 دقیقه
چهارده: خشم
15 دقیقه
پانزده: بله، شما مى‌توانید فکر کنید
20 دقیقه
شانزده: اهداف خود را معین کنید
25 دقیقه
هفده: طریقه‌ى ارتباط با خود و دیگران
17 دقیقه
هجده: قدم‌هاى دوازده‌گانه
51 دقیقه
نوزده: موارد متفرقه
23 دقیقه
بیست: یک بار دیگر دوست داشتن و زندگى کردن را فرا گیریم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وابستگی متقابل
نویسنده
مترجمنسرین سلامت
راویمتین بختی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۶۷۰۸۰ 46956 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وابستگی متقابل

محمود قربانی
۱۴۰۱/۸/۲۰
فوق العاده کتاب جالبیه. اگر اوایل کتاب میبینید درباره اعتیاد صحبت میکنه، کتاب رو رها نکنید، چون این کتاب درباره وابستگیه و حادترین نوع وابستگی، اعتیاد به مواد مخدره، اوایل کتاب مثالهای اعتیاد به مواد مخدر میزنه ولی کم کم وارد مباحث اصلی و جدی میشه و نکاتی رو میگه که واقعا باید بدونیم
باید بدونیم که چطور خودمونو برای ابادانی دیگران، ویران نکنیم
omid fardinmehr
۱۴۰۱/۶/۱۲
سلاااام. واقعا گوینده با تمام وجود کار خود رو انجام داده. واقعا هنرمندانه. واقعا با احساس. من این کتاب رو خونده بودم. ولی با صدای این گوینده‌ی اکتور، این گو اینکه این کتاب بار دیگر نوشته شده است. عالییییی بود. ارادتمند، دکتر فردین مهر
Hoori
۱۴۰۲/۶/۲۵
خوب میشد اگر بحث وابستگی به افراد رو از وابستگی به مواد مخدر جدا میکرد و هر کدوم رو در یک کتاب جدا می‌نوشت. انگار از این پله می‌پره رو اون پله، و دوباره می‌پره رو پله قبلی! این باعث شده یه کم گیج کننده باشه.
افسون
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
خیلی عالی بود این مشکل اکثر زنان ایرانی است که سعی می‌کنند خود را فدای اطرافیانشان کنند به گونه‌ای که اصلا برای خود و زندگی خود ارزش قائل نیستند من دو بار گوش کردم خیلی آموزنده بود
فاطمه فلاح
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
انگار دوای همه دردهاست. سرگردانی‌ها و آشفتگی ها. خصوصا در مورد زن و شوهرها پدرو مادرها و فرزندان. مسئله وابستگی موضوعی عام است که اکثر قریب باتفاق مبتلا هستند. به شدت توصیه مبکنم
Mirzaee
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
کتاب بسیار عالی و کاربردی هست مخصوصا برای ما زنان که وابستگی‌های زیادی داریم توصیه به خواندن میکنم. و تشکر از گوینده با احساس
غلام فرجادزاده
۱۴۰۲/۲/۳
سلام عالی بود واقعا تمام عیب هایم را شناختم
وهمین آگاهی‌ها کمی در رفع آن‌ها مغزم فعال شده
سپاسگذارم
Mahsa Mortazavi
۱۴۰۱/۸/۱۰
عالی بود مخصوصا برای خانواده‌هایی که عاجز هستن برای برخورد افراد معتاد خانوادشون
لیلا صادقیان
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
من دو مرتبه گوش کردم و نوت برداری کردم. می‌تونه بسیار موثر باشه
اعظم محمدیان
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
این کتاب ارزش بارها شنیدن و زندگى کردن را دارد، بسیار عالى، مفید و کاربردى بود.
Hamid Mahdian
۱۴۰۱/۳/۱۵
کتاب فوق‌العاده کاربردی هست و تدوین و گویندگی بسیار خوب بود. سپاس...
Kamelia Abolhassani
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
فوق العاده تاثیر گذاره ممنون و واقعا خسته نباشید
مهناز سلیمانی
۱۴۰۱/۸/۱۷
این کتاب عالیه. به همه توصیه می‌کنم مطالعه کنند.
Zahra M
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بسیار عالی سپاسگزارم
داود علایی
۱۴۰۱/۱۱/۴
بسیار عالی بود سپاسگزارم
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وابستگی متقابل

برای دریافت کتاب صوتی وابستگی متقابل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.