معرفی و دانلود کتاب وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی: نگاهی تازه برای نسل امروز

عکس جلد کتاب وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی: نگاهی تازه برای نسل امروز
قیمت:
53000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی: نگاهی تازه برای نسل امروز

وابستگی‌های افراطی و مخرب، همان غول‌هایی هستند که می‌توانند هرکدام از ما را به خاک سیاه بنشانند؛ اما آیا ما نمی‌توانیم در مقابل آن‌ها مقاومت کنیم یا آن‌ها را رها کنیم؟ کتاب وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی اثر ملودی بیتی به شما می‌آموزد که این اعتیادها از کجا نشأت می‌گیرند و چگونه می‌توان آن‌ها را کنار گذاشت. با این اثر همراه شوید تا ببینید که پس از مطالعه‌ی آن به آدم دیگری تبدیل شده‌اید. اثر حاضر، جلد دوم کتاب وابستگی متقابل است.

درباره‌ی کتاب وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی

همه‌ی ما در زندگی وابستگی‌هایی داریم. بسیاری به خانواده‌ی خود وابسته‌ایم، تعداد زیادی به شریک زندگی خود، عده‌ای به کار یا ماشین و بسیاری موارد دیگر. علاوه بر این دسته از وابستگی‌ها، ممکن است برخی از ما درگیر وابستگی به چیزهایی مخرب شویم؛ مثلا مواد مخدر، روابط ناسالم، افسردگی و اندوه، عواملی‌اند که اعتیاد به آن‌ها می‌توانند به زندگی ما آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کنند. حتی وابستگی افراطی به موارد دسته‌ی اول نیز می‌تواند زندگی ما را دچار چالش کند.

ملودی بیتی (Melody Beattie)، نویسنده‌ی کتاب وابستگی متقابل 2 (هم‌وابستگی) (The New Codependency: Help and Guidance for Today's Generation)، شخصی است که با پشت سر گذاشتن لحظاتی سخت در زندگی خود و مشکلاتی که بر سر راه داشت، به فلسفه‌ی زندگی شخصی خود رسید. او که با اعتیاد، مشکلات خانوادگی و افسردگی دست به گریبان بود، متوجه شد تا چه اندازه وابستگی‌های مخرب، زندگی‌اش را به خطر انداخته‌اند؛ بنابراین تصمیم گرفت که از این مهلکه نجات یابد. او راه خود را از میان پستی‌ها و بلندی‌های بسیار پیدا کرد و اثر حاضر، شرح این سفر طاقت‌فرسا و امیدوارکننده است.

ایده‌ی اصلی کتاب وابستگی متقابل 2 (هم‌وابستگی)، آن است که برای داشتن زندگی شاد و با آرامش، باید بتوانید قدرت و توان رها کردن را پیدا کنید. آنچه شما را به خود وابسته کرده است، همان چیزی است که زندگیتان را از مسیر خود منحرف می‌کند؛ بنابراین برای رسیدن به اهداف و احساس خوشبختی، چاره‌ای جز ترک اعتیادهای مخرب وجود ندارد.

ملودی بیتی در این کتاب - که جلد دوم کتاب وابستگی متقابل است – بار دیگر به مسئله‌ی خود اندیشیده است: اینکه چگونه می‌توان از شر وابستگی‌های مخرب خلاص شد؛ اما با این تفاوت که صورت‌بندی او در این کتاب به شیوه‌ی دیگری انجام گرفته است. بیتی، افکار خود را با توجه به نیازها و اقتضائات جدید هماهنگ کرده است و به همین دلیل، کتاب او در میان نسل جدید، از استقبال کم‌نظیری برخوردار شده است.

صداقت کتاب وابستگی متقابل دو (هم‌وابستگی)، از تجربیات نویسنده‌ی آن سرچشمه می‌گیرد. بیتی، نه مانند بزرگ‌تری عصا قورت داده که مدام مشغول نصیحت دیگران است، بلکه مانند دوستی آگاه و باتجربه، شما را به تماشای دنیای خود می‌برد و از راهی که خود پیموده با شما سخن می‌گوید. این کتاب، به بهترین نحو، شما را برای رها کردن وابستگی‌های مخرب و افراطیتان یاری می‌کند؛ پس از همین لحظه با آن همراه شوید.

نکوداشت‌های کتاب وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی

  • مطالعه‌ی این کتاب یک ضرورت است. (Christine Stapleton)
  • یک کتاب راهنمای کاربردی. (Amazon)

کتاب وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی مناسب چه کسانی است؟

این اثر در حوزه‌ی کتاب‌های خودیاری قرار می‌گیرد؛ بنابراین کسانی که قصد دارند عادت‌ها و وابستگی‌های مخرب و افراطی خود را ترک کنند، این کتاب را مفید خواهند یافت.

با ملودی بیتی بیشتر آشنا شویم

او نویسنده‌ای است که در سال‌های اخیر به واسطه‌ی آثارش در حوزه‌ی خودسازی و خودیاری به شهرت رسیده است. کتاب‌های بیتی علاوه بر کاربردی بودن، بسیار نوآورانه‌اند و حاصل تجربیات مستقیم او از زندگی هستند. از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان به «وابستگی متقابل» و «کتاب کوچک شکرگزاری» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی

- هر روز یک کار انجام دهید که شما را مى‌ترساند. (النور روزولت)

- هر هفته کارى انجام دهید که دیگران را مى‌ترساند. (ملودى بیتى)

- من حقیقتاً مى‌توانم ادعا کنم که چندان احساس گناهى ندارم، چون در این راه خیلى تلاش کرده‌ام، وقتى گناه ظاهر مى‌شود به جاى اجتناب به آن تسلیم مى‌شوم و سعى مى‌کنم پیام آن را بشنوم، آیا چیزى قرار است برایم آشکار شود؟ احساس گناه فلج‌کننده است و من آن را هرچه زودتر آزاد مى‌کنم.

- سى سال آزگار «نه» گفتن برایم امرى غیرممکن بود. حالا دیگر نه گفتن برایم آسان شده است و تعیین حد و مرز با چنان سهولتى از دهانم خارج مى‌شود که مردم به‌سختى متوجه آن مى‌شوند، اما درعین‌حال به آن احترام مى‌گذارند. اکنون کارهایى را مى‌توانم انجام دهم که در گذشته تصورش را نیز نمى‌کردم. این امر نیز مثل هر کار دیگرى به تمرین، آزمون و خطا، زمان و از همه مهم‌تر، به شجاعت نیاز دارد. حد و مرزهاى خود را حتى وقتى مى‌ترسید و ناراحتید تعیین کنید. به مرور به‌راحتى و سهولت بدان مبادرت مى‌ورزید.

در بخشی از کتاب وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی می‌خوانیم

زنى مى‌گفت که پسرش پس از درمان ترک اعتیاد دوباره مصرف مواد را شروع کرد. او به پسرش گفت که نمى‌تواند در حین رانندگى از خود بیخود باشد و خواست کلید اتومبیل را از او بگیرد. پسرش از دادن کلید خوددارى کرد و مادر پس از اینکه پسرش به خواب رفت، پلاک اتومبیل را جدا کرد و آن را با پُست براى یکى از دوستانش فرستاد.

گاهى اجراى حد و مرزها به خلاقیت نیاز دارد و انرژى ما را مى‌گیرد، میزان مصرف انرژى به پافشارى فرد و پشتکار ما براى اجراى حد و مرزهایمان بستگى دارد.

مردى پس از اینکه دخترش خانه را ترک کرد به حمایت مالى از او ادامه داد. او قصد داشت براى شروع زندگى دخترش به وى کمک کند. سال‌ها گذشت و دخترش هنوز به‌دنبال کار نرفته بود و او از اینکه در این بى‌مسؤولیتى با دخترش همکارى کرده بود رنج مى‌برد. این مرد اظهار مى‌کرد آنچه بیش از همه آزارش مى‌داد این بود که دخترش زمانى با او تماس مى‌گرفت که به پول نیاز داشت، اما از آنجا که مطالعاتى در این زمینه داشت فهمید که زمان تعیین حد و مرز فرا رسیده است و چون مى‌خواست رفتارى عادلانه داشته باشد به دخترش اخطار داد که تا شش ماه دیگر مقررى ماهانه‌ى او را قطع خواهد کرد. سپس هر ماه به دخترش تلفن زد و تاریخ مقرر را به او یادآورى کرد، تا اینکه تاریخ شش ماه به پایان رسید و او ماهانه‌ى دخترش را قطع کرد.

دخترش تلفن زد و تقاضاى پول کرد، و او در جواب به دخترش گوشزد کرد که فرصت او تمام شده و دیگر پولى در کار نیست و به‌دنبال آن کارت اعتبارى دخترش را نیز از درجه‌ى اعتبار ساقط کرد.

دخترش او را متهم به بدترین پدر دنیا کرد، گریه کرد، فریاد کشید، دلبرى کرد، اما او جایگاه خود را ترک نکرد و سر حرف خود باقى ماند. وقتى دخترش تلفن مى‌کرد، او گوشى را مى‌گذاشت و دخترش مجددا تلفن مى‌کرد. او مى‌گفت چند ماهى را با عذاب سپرى کرد و دخترش هر حیله‌اى که مى‌توانست به‌کار برد، حتى بعضى اوقات شش تا هشت بار در روز به او تلفن مى‌زد.

ما باید به دیگران فرصت دهیم که حد و مرزهایمان را امتحان کنند. آدم‌ها هرچه بیشتر زمینه‌ى باخت داشته باشند بیشتر ایستادگى مى‌کنند و از فشار و تلاش دست نمى‌کشند مگر به جدیت ما پى ببرند.

فهرست مطالب کتاب

بخش یک: شکستن حد و مرزها و بازگشت مجدد به آن‌ها
1. از خودمان مراقبت کنیم
2. چگونه از این کتاب راهنما استفاده کنیم
3. هم‌وابستگى چه هست و چه نیست
4. هم‌وابستگى
5. رها کردن برچسب الگوها
بخش دوم: رهایى از دام کنترل و رسیدن به برکت الهى
1. هنر متحول شدن در مراقبت از خود
2. حد و مرزها
3. مراقبت
4. وابستگى به مواد و هم‌وابستگى
5. ارتباطات
6. کنترل
7. انکار
8. وابستگى
9. میراث جدید ریشه‌هاى خانوادگى ما
10. بخشش و دریافت
11. دوست داشتنِ خود مسرى است
12. بدرفتارى
13. بیایید بازى کنیم
14. بال و پر دادن
15. وسواس و مشغله‌ى ذهنى
16. اسرار قدرت
17. پیشرفت هم‌وابستگى
18. شفاى درد
19. آزادى براى هویت‌مان
20. عدم مقاومت
21. صمیمیت جنسى و هم‌وابستگى
22. تسلیم شدن به مشیت الهى
بخش سوم: ارتباطى آگاهانه با خودتان برقرار کنید
احساسات هیجانى
آزمون خشم
آزمون ترس
آزمون معتادان به مصیبت و بدبختى
آزمون احساس تقصیر
آزمون اندوه و فقدان
بخش چهارم: بگیرید و رها کنید: این فقط یک احساس است
1. باز شدن جعبه‌ى پاندورا
2. کنار آمدن با احساسات
3. ترس
4. همنشین ما حوصله بدبختى ندارد
5. احساس تقصیر و گناه
6. راهى به سوى قلب‌ها
بخش پنجم: راهنماى مشکل‌گشایى
1. چه موقع چه کار کنیم
2. چگونه براى همه چیز کمک جستجو کنیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی: نگاهی تازه برای نسل امروز
نویسنده
مترجمنسرین سلام
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-600-5138-66-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
53000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی

ماریا عدالت
۱۴۰۲/۴/۹
هر کتاب دریچه ایست به سوی آگاهی بیشتر. کتاب اموزنده ودر حین حال یاد آوری کننده این نکته بود که هیچ اتفاقی بی دلیل نیست و تاکید به اثر معنوی وبازگشت به معنویات بیشتر در مطالب نمود پیدا میکرد
شمس الدین صادقی
۱۴۰۲/۹/۱۳
باعث رهایی ذهنی ما از مشکلات ذهنی افراد و بررسی ریشه اون و آرامش ما و راه حل‌ها میشه
زینب مجدی
۱۴۰۲/۶/۱۶
من تو شرایط خیلی بدی از زندگیم با این کتاب اشنا شدم واقعا عالی بود
علی علیزاده
۱۴۰۲/۱/۴
کتابی که تمام انسان‌ها باید بخوانند چون هر انسانی لااقل به یک چیز وابسته است
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی

برای دریافت کتاب وابستگی متقابل - دو: هم‌وابستگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.