معرفی و دانلود کتاب وابستگی کافی است

عکس جلد کتاب وابستگی کافی است
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وابستگی کافی است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وابستگی کافی است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وابستگی کافی است

ملودی بیتی در کتاب وابستگی کافی است به شرح ویژگی‌های شخصیتی یک فرد وابسته می‌پردازد و اثرات مخرب چنین شخصیتی را به مخاطبان خود گوشزد می‌کند. نویسنده با این کتاب که بیش از هشت میلیون نسخه از آن به فروش رسیده، میلیون‌ها انسان را تشویق می‌کند تا کیفیت زندگی خود را ارتقا دهند و تمریناتی را دربردارد که مراقبت از خود را به خوانندگان می‌آموزد. درک مفهوم وابستگی و چگونگی تشخیص آن، دستاورد مطالعه‌ی کتاب پیش‌ رو است.

درباره‌ی کتاب وابستگی کافی است

کتاب‌های اندکی وجود دارند که قادرند در سطح جهانی تأثیرگذار واقع شوند. در این میان، کتاب وابستگی کافی است (Codependent No More)، نوشته‌ی ملودی بیتی (Melody Beattie)، یکی از نمونه‌های شاخص و اثرگذار در زمینه‌ی کتاب‌های خودیاری است. از این کتاب به‌عنوان «پدیده‌ای فرهنگی» یاد می‌شود؛ کتابی که به بهبود زندگی میلیون‌ها نفر کمک کرده است تا با درک مفهوم وابستگی عاطفی، از این معضل روانی رها شوند. نویسنده در ادامه با روایت داستان‌هایی از زندگی شخصی‌اش توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان بین مشکلات خود و دیگران تمایز قائل شد و از وابستگی عاطفی در روابط خود دست کشید.

ملودی بیتی معتقد است که افراد وابسته معمولاً می‌توانند رفتارهای دیگران را تحلیل کنند، اما از بررسی ویژگی‌های شخصیتی خود عاجزند. چنین افرادی حتی از احساسات و افکار خود نیز مطمئن نیستند و عمدتاً تلفیقی از نگرش‌های اطرافیان را بروز می‌دهند. آن‌ها به‌جای اصلاح رفتارهای خود سعی دارند تا دیگران را کنترل کنند و از آن‌جا که چنین امکانی میسر نیست، پس از مدتی دچار احساس سرخوردگی می‌شوند. نویسنده در ادامه‌ی کتاب با ذکر مثال‌هایی از زندگی شخصی خود توضیح می‌دهد که عدم مراقبت از خود، بزرگ‌ترین غفلت انسان‌هاست. افراد با عدم توجه به خواسته‌ها و نیازها فردی، آسیب‌های فراوانی به خود وارد می‌کنند و وابستگی یکی از همین موارد است که محدودیت و نارضایتی به‌همراه دارد.

فصل اول این کتاب درباره‌ی مفهوم وابستگی صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد که این معضل چه کسانی را درگیر می‌کند. در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت مراقبت از خود، وارد مبحث احساسات می‌شود و سعی دارد از طریق این آموزه‌ها، خواننده را راهنمایی کند تا شناخت بهتری نسبت‌ به خود داشته باشد. هنر پذیرش، زندگی کردن، عشق ورزیدن و تعیین اهداف، شماری از دیگر مباحث این کتاب‌اند که در خلال مثال‌ها و تمرین‌های متعدد تشریح شده‌اند. شایان ذکر است که تمرینات طرح‌شده به علاقه‌مندان کمک می‌کند تا پس از تشخیص وابستگی، الگوهای ویران‌گر را کنار بگذارند و آزادی و نشاط را تجربه کنند. اینجاست که ملودی بیتیِ نویسنده در جایگاه مشاوری کارآزموده وارد میدان می‌شود تا افراد را به‌سمت زندگی بهتری هدایت کند.

کتاب وابستگی کافی است، اثری پیش‌گامانه محسوب می‌ود که مباحث آن همچنان با چالش‌های زمانه در ارتباط‌اند. این کتاب اولین‌بار در سال 1986 منتشر شد و بعدها مورد بازبینی نویسنده قرار گرفت. نسخه‌ی جدید آن که فصل جدیدی با موضوع اضطراب و تروما در بر دارد، با ترجمه‌ی منوچهر سرحدی توسط انتشارات پرتا قلم منتشر شده است.

نکوداشت‌‌های کتاب وابستگی کافی است

  • کتاب وابستگی کافی است یکی از چهار کتاب برتر در حوزه‌ی خودیاری است. (مجله‌ی نیوزویک)

  • ملودی بیتی، یک پدیده‌ی آمریکایی است. او دل به دریا زدن را درک می‌کند و این مسئله به او کمک کرده که تا پرفروش‌ترین راه نجات را به آن‌هایی که هنوز گمراه‌اند نشان دهد. (مجله‌ی تایم)

کتاب وابستگی کافی است برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمامی علاقه‌مندان به کتاب‌های خودیاری توصیه می‌شود. همچنین کسانی که قصد دارند تحولاتی مثبت در زندگی خود ایجاد کنند هم از آموزه‌های ارزنده‌ی این کتاب سود خواهند برد.

با ملودی بیتی بیشتر آشنا شویم

ملودی بیتی، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی محبوب آمریکایی در ژانر خودیاری‌ست که در سال 1948 متولد شده است. او تاکنون پانزده کتاب منتشر کرده که به بیست زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند. همچنین برای مجلات شناخته‌شده‌ای نظیر تایم، پیپل و نیوزویک مقاله می‌نویسد و در نوشته‌هایش از تجربیات تلخی که پشت‌سر گذاشته، بهره می‌گیرد. کتاب‌های «معجزه در چهل روز» و «وابستگی عاطفی»، نمونه‌هایی از بهترین کتاب‌های ملودی بیتی‌اند که نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی آن‌ها به فارسی هم منتشر شده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب وابستگی کافی است

  • وقتی احساسم را سرکوب می‌کنم دل من یا‌داشت می‌کند. (جان پاول)
  • مانند شب که روز را دنبال می‌کند حقیقت برای کسی پوشیده نخواهد ماند(شکسپیر)
  • باورکنید که زندگی ارزش زیستن دارد و باور شما حقیقت می‌آفریند. از زندگی کردن نهراسید. (ویلیام جیمز)

در بخشی از کتاب وابستگی کافی است می‌خوانیم

در آشپزخانه نشستم، قهوه می‌نوشیدم. راجع به کارهای ناتمام منزل فکر می‌کردم. گردگیری ظرف‌ها، لباسشوئی. لیست بی‌پایان بود، در عین حال نمی‌توانستم شروع کنم. آنقدر زیاد بود که فکر کردن به آنهم سخت بود. بنظر می‌رسید انجام آن برایم غیر‌ممکن بود. فکر می‌کردم، دقیقاً تصویر زندگی من بود.

احساس داشتن چربی خون، یک عارضه خانوادگی، بر من مستولی شد. رفتم بطرف اطاق خواب یک مرتبه لذت چرت شیرینی برمن غالب شد. تقریباً خوابیدن تنها چیزی بود که می‌توانستم انجام دهم انگیزه من کجا رفته بود؟ عادت به داشتن انرژی اضافه حس می‌شد حالا. کوشش من شانه کردن موهای سرم بود و توالت روزانه نیز جزء کارهای پرتلاش من بود که آنرا قبلاً انجام نمی‌دادم. من در رختخوابم یَله زدم و به خوابی عمیق رفتم. وقتی از خواب بیدار شدم، اولین فکر و احساسم دردآور بود. این هم چیز تازه‌ای نبود، مطمئن نبودم بیشترین آزار کدام بود: درد خامی که احساس می‌کردم این بود که احساس می‌کردم ازدواج ما به پایان رسیده عشق رفته پی کارش.

خاموش کردن آن با دروغ‌ها و مِی‌خوارگی و بدقولی و مشکلات مالی و خشم طوفنده‌ای که من به شوهرم احساس می‌کردم، مردی که سبب تمام آن‌ها بود. احساس ناامیدی که داشتم به خاطر اعتمادی که به خداوند داشتم مرا تسلیم نموده بود. با به خود هموار نمودن آنچه پیش آمده و با آمیختن ترس، بی‌یاوری و نا‌امیدی که با تمام احساسات هیجانی من با هم ترکیب شده بودند. او را لعنت کردم. فکر کردم چرا باید او به من دروغ می‌گفت؟چرا نمی‌توانست به آن اندازه که او را دوست داشته‌ام مرا دوست داشته باشد؟ چرا دست از نوشیدن الکل بر‌نداشت که آن را سال‌ها پیش رها کند آن وقت که من اهمیت می‌دادم؟ هیچوقت قصد نداشتم که با یک الکلی ازدواج کنم. پدرم یکی از آن‌ها بود که سعی کرده بود من با دقت همسرم را انتخاب کنم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ای به چاپ 1992
مقدمه
بخش 1: وابسته چیست و چه کسی درگیر اوست؟
1: «داستان جیسکا»
2: داستان‌های دیگر
3: وابستگی
4: مشخصات وابسته
بخش 2: مقدمات مراقبت از خود
5: جداسازی
6: با هر با دی ندمید یا به حرکت در نیائید
بخش 7: خودت را آزاد کن
بخش 8: قربانی‌ها را کنار بکشید (رها کنید)
بخش 9: وابسته‌ها
بخش 10: زندگی خود را بر پا نگهدارید
بخش 11: به خود عشق بورزیم
بخش 12: آموختن هنر پذیرش (پذیرفتن)
بخش 13: احساس خود را داشته باش (توی حالت خودت باش)
بخش 14: خشم
بخش 15: بلی، می‌توانید فکر کنید
بخش 16: مقاصد خود را تنظیم و مشخص کنید
بخش 17: ارتباط (مراوده)
بخش 18: «چگونه دوازده قدم کار را انجام دهیم»
بخش 19: قطعات و نکته‌ها
بخش 20: آموختن، زندگی کردن و دوباره عشق ورزیدن
بخش 21: اتمام و حجت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وابستگی کافی است
نویسنده
مترجممنوچهر سرحدی
ناشر چاپیانتشارات پرتا‌ قلم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات366
زبانفارسی
شابک978-622-98690-1-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وابستگی کافی است

سمیه بهامین
۱۴۰۲/۱/۱۳
موضوع کتاب خوبه، اما متاسفانه اصلا ترجمه‌ی خوبی نداشت، ترجمه‌ی مطالب نامفهوم و گاها ناقص بود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب وابستگی کافی است

برای دریافت کتاب وابستگی کافی است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.