معرفی و دانلود کتاب صوتی وارکرفت: روز اژدها

عکس جلد کتاب صوتی وارکرفت: روز اژدها
قیمت:
۹۳,۶۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وارکرفت: روز اژدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وارکرفت: روز اژدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وارکرفت: روز اژدها

کتاب صوتی وارکرفت: روز اژدها روایتگر ماجراهایی است که رونین برای نجات الکسترزا، ملکه‌ی اژدهایان پشت سر می‌گذارد. ریچارد ای. ناک، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز با توصیف‌های مبهوت‌کننده شما را دوباره به سرزمین آزروث می‌برد تا گوشه‌ای از رقابت‌های خونین بعد از ظهور لژیون سوزان را تماشا کنید... .

درباره‌ی کتاب صوتی وارکرفت: روز اژدها

ماجراهای این جلد از مجموعه وارکرفت در روزگاری سپری می‌شود که ساکنینش، گذشته‌ی صلح‌آمیز آزروث را فراموش کرده‌اند. حمله‌ی لژیون سوزان مانند دستی بدخواه طومار تاریخ را درهم پیچید و حالا افراد اندکی می‌دانند الف، اژدها، کوتوله و جادوگرها روزی کنار همدیگر زندگی آرام و دوستانه‌ای داشته‌اند. هرچه اکنون در کتاب صوتی وارکرفت: روز اژدها (Warcraft: Day of the Dragon) نوشته‌ ی ریچارد ای. ناک می‌شنوید کینه، خشم و رقابت است، روایت دوره‌ای که هر نژاد و گروهی می‌خواهد سلطه‌ی خودش را بر جهان تحمیل کند.

رونینِ جادوگر، شخصیت اول روز اژدهاست. در ابتدای کتاب سریعا می‌فهمیم او مورد غضب هم‌کیشان خود قرار گرفته و هیچ متحدی در کنارش نیست. مرگ هم‌رزمان در ماموریت‌های اخیر، گستاخی و خودپسندی باعث شده محبوبیت مرد جوان از بین برود اما مجمع جادوگران برای آخرین‌بار رونین را احضار می‌کند. شایعاتی از زنده بودن مرگبال در دست است که کمر به مرگ دیگر اژدهایان بسته. از طرفی اورک‌ها هر روز بیشتر از قبل ویرانی به بار می‌آورند و موفق شده‌اند الکسترزا -ملکه‌ی اژدها- را به بند بکشند. ساحران و جادوگران قدرتمند از رونین می‌خواهند برای آزادسازی ملکه به کازمودان سفر کند تا حیثیت لکه‌دارشده‌اش را به او بازگردانند. ماموریت او باید محرمانه باقی بماند و نماینده‌ای الف در کنارش خواهد بود، اما آن‌ها خیلی زود می‌فهمند که رازشان فاش شده. دشمنان از هر سمت به رونین هجوم می‌آورند و سرنوشت آزروث دوباره در خطر نابودی قرار می‌گیرد... .

کتاب صوتی وارکرفت: روز اژدها با ترجمه‌ی افشین اردشیری، توسط نشر صوتی ماه آوا تهیه شده است. انتشارات ویدا چاپ نسخه‌ی کاغذی آن را برعهده داشته تا علاقه‌مندان مجموعه وارکرفت بار دیگر به این دنیای آشفته اما باشکوه و فراموش‌نشدنی سفر کنند.

درباره‌ی مجموعه‌ی وارکرفت

از اولین روزی که پرده‌ی نقره‌ای سینما بالا رفت و مردم شگفت‌زده را به مشاهده تصاویر متحرک دعوت کرد، بیش از یک قرن می‌گذرد. هنرمندان بسیاری ایده‌های درخشان خود را به روی صحنه بردند و فیلم‌هایی عظیم خلق شدند. بشر که تا آن لحظه برای اندیشیدن به زمان و مکان دیگر، ابزاری جز کلام نداشت ناگهان با جادویی مسحورکننده روبه‌رو شد. بعد از این محبوبیت وسیع رسانه تصویری، بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری متولد شدند. آنچه از صفحه‌های نمایش پخش می‌شد تماشاگرانش را مفتون می‌کرد، پس تهیه‌کنندگان برای کسب سود بیشتر به اقتباس آثار بزرگ روی آوردند و کم‌کم این باور شکل گرفت که کتاب هرگز محبوبیت سابق را به دست نخواهد آورد. البته این پیش‌بینی اشتباه بود چرا که صنعت کتاب نیز به چاپ آثاری بر محور رسانه تصویری دست زد و مجموعه‌ کتاب وارکرفت (World of Warcraft) مثالی عالی برای این موضوع است.

اولین نسخه از بازی وارکرفت با نام «وارکرفت: ‌ارک‌ها و انسان‌ها» در سال 1994 به جهان معرفی گشت. خلاقیت و جذابیت داستان چشم‌های بسیاری را خیره کرد و باعث شد تا سال 1996 دو نسخه دیگر از آن منتشر شود. امروز که شما در حال مطالعه این سطور هستید (پاییز 1401) هجدهمین قسمت آن با عنوان «وارکرفت: سرزمین‌های سایه» توسط بلیزارد اینترتیمنت (Blizzard Entertainment) نیز در دسترس است. این علاقه‌ی جهانی باعث شد نویسندگان مختلفی تالیف رمان بر اساس شخصیت‌های وارکرفت را آغاز کنند.

اما وارکرفت دقیقاً درباره‌ی چیست؟

پاسخ دادن به این سوال راحت نیست چون نمی‌توان خط زمانی مستقیمی را برای این مجموعه تعیین کرد. از سال 2000 تاکنون بیشتر از سی جلد براساس وقایع این دنیای تخیلی به تحریر درآمده و حداقل هفت نویسنده در تالیف آن مشارکت داشتند. بازی‌ها و رمان‌ها نیز در طول این بیست و دو سال الهام‌بخش و گاه رقیب یکدیگر بودند چون علاقه‌مندان بازی‌ها مشتاقانه به سمت داستان‌ها ‌جذب می‌شدند و طرفداران کتاب‌ها ناگهان پتانسیل خود برای گیمر شدن را کشف می‌کردند. در نتیجه‌ این وقایع، صنعت ساخت بازی و چاپ به گونه‌ای درهم آمیخته شد که موارد مشابه اندکی را می‌توان مانند آن یافت.

انتشار هر نسخه جدیدی از وقایع وارکرفت در قالب‌های گوناگون بعد جدیدی به آن می‌افزود. قلم‌های متفاوت نویسندگان، اقتباس‌های سینمایی و وجود نسخه‌های متعدد از بازی دلایلی هستند که توصیف وارکرفت را دشوار می‌سازند. اگر بخواهیم موضوعی را به‌عنوان هسته‌ی اصلی این مجموعه برگزینیم قطعا نبرد خیر و شر خواهد بود. با وجود شخصیت‌های خاکستری متعدد، بیشتر افراد داستان را به سادگی می‌توان در گروه «آدم خوب‌ها» و «آدم بد‌ها» قرار داد (صرف نظر از اینکه بسیاری از شخصیت‌ها انسان نیستند!) وجود روایتی که مجموعه‌ی وارکرفت براساس دست‌نوشته‌های ناتمام جی. آر. آر. تالکین (J. R. R. Tolkien) خالق مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها به وجود آمده هم این ادعا را تقویت می‌کند چون ستایش خصایلی مانند فداکاری، مبارزه، سختکوشی قهرمان‌دوستی و چهارچوب‌های اخلاقی مشخص را به وضوح می‌توان در داستان مشاهده کرد.

برای جمع‌بندی، مجموعه‌ی وارکرفت روایت داستانی با جهان‌های موازی بسیار و نبردهایی است که میان نیروهای شیطانی حریص و مدافعان اخلاقمند اتفاق می‌افتد. اگر طرفدار ژانر فانتزی-حماسی هستید از مطالعه‌ی این روایت‌ها لذت می‌برید و قهرمان ایده‌آل خود را در آن خواهید یافت، زیرا به لطف تعدد نویسندگان و خلاقیت‌های کم‌مانندشان شخصیت‌های جذاب بسیاری در این سری کتاب حضور دارند!

از این دنیای فانتزی تا امروز سه مجموعه‌ی «وارکرفت»، «نبرد باستانیان» و «وقایع جنگ» منتشر شده است. بیست و یک جلد دیگر هم تحت عنوان «جهان وارکرفت» تالیف شده که هر کدام برشی از زمان و گوشه‌ای از دلاوری‌های جنگجویان را به تصویر می‌کشند.

اقتباس از مجموعه‌ی وارکرفت

ساخت فیلمی سینمایی براساس داستان‌های وارکرفت در سال 2006 آغاز شد و حاصل آن در سال 2016 به اکران درآمد. بازیگرانی مانند تراویس فیمل، بن فاستر، پائولا پاتون و دومینیک کوپر در آن هنرنمایی کردند. گفتنی است که این اثر نمرات خوب و متوسطی را از منتقدان دریافت کرد و حدود پانصد میلیون دلار در سطح جهان فروش داشت.

کتاب صوتی وارکرفت: روز اژدها مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این داستان صوتی را به تمام دنبال‌کنندگان ژانر فانتزی، به‌ویژه طرفداران دنیای وارکرفت توصیه می‌کنیم.

با ریچارد ای. ناک بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی آمریکایی-انگلیسی یکی از شناخته‌شده‌ترین مولفان مجموعه‌ی وارکرفت است. شش جلد از رمان‌های او در این دنیای تخیلی می‌گذرند و شهرتی جهانی برایش به ارمغان آورده‌اند. جالب است بدانید ریچارد ای. ناک (Richard A. Knaak) خالق چند داستان مستقل نیز هست که از آن‌ها می‌توان به «King of the Grey»، «Ruby Flames» و «Rex Draconis» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی وارکرفت: روز اژدها می‌شنویم

دنیا یک پارچه آتش شده بود. وریزا و همراهش ناگهان در میان فوران مهیب آتش، از طرف هیولایی قرمز و قدرتمند قرار گرفتند. اگر رونین در ابتدای سفر تاخیر نکرده بود با این مشکل روبه رو نمی‌شدند. تا حال آن‌ها می‌بایست به هزیک رسیده باشند و او باید تا به حال از هم‌سفرش خداحافظی کرده باشد. اما اکنون به‌نظر می‌رسید هردوی آن‌ها باید با زندگی خداحافظی کنند.

وریزا می‌دانست اورک‌های کازمودان همواره اژدهایان خود را برای ایجاد رعب و وحشت به سرزمین‌های آرام دشمنان خود می فرستادند اما چرا وریزا و همراهش باید با یکی از آن‌ها برخورد کنند؟ تعداد اژدهایان رو به کاهش بود و پهنه‌ی اتحاد هم. بسیار گسترده. الف نگاهی به رونین انداخت که به اعماق جنگل می‌گریخت. درست است، به هر حال همراه او یک جادوگر بود و الف می دانتس اژدها از حواسب به مراتب برتر، حتی برتر از الف‌ها برخوردار است و گفته می‌شود آن‌ها توانایی دارند بدون هیچ مانعی بوی جادو را تعقیب کنند. پس این بدبختی به‌خاطر رونین بود... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
63 دقیقه
بخش اول
67 دقیقه
بخش دوم
75 دقیقه
بخش سوم
82 دقیقه
بخش چهارم
98 دقیقه
بخش پنجم
83 دقیقه
بخش ششم
84 دقیقه
بخش هفتم
81 دقیقه
بخش هشتم
76 دقیقه
بخش نهم
81 دقیقه
بخش دهم
51 دقیقه
بخش یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وارکرفت: روز اژدها
نویسنده
مترجمافشین اردشیری
راویامیر فرحان نیا
ناشر چاپینشر ویدا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وارکرفت: روز اژدها

mani eslami
۱۴۰۲/۴/۱۸
روز اژدها از کتاب‌های خوبه این مجموعه است. فقط تو این کتاب توازن قدرت‌ها اونجوری که باید باشه نبود. البته این از جذابیت این قسمت کم نمیکنه. خواهش میکنم اگه امکانش هست از بیشتر از یک راوی استفاده کنید که تنوع صداها بیشتر بشه
Soroush Fathi
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
بی اندازه عالیه. کاش برای شخصیت‌های زن از صداپیشه زن استفاده می‌شد برای فضا سازی بهتر. کم بود صداهای محیطی مثل صدای پرندگان و باد و باران در این کتاب به شدت احساس می‌شد. اما در کل عالیه.
سجاد شیردل
۱۴۰۲/۶/۱۴
واقعا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های وارکرفت صدای راوی واقعا زیباست اما یه راوی برای این همه شخصیت کافی نیست
Shahin
۱۴۰۲/۴/۲۰
کارتون خیلی خوبه
ولی روند رو خیلی واضح باید می‌بود، نبود.
در کل خیلی دوست داشتنیه
حسین
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
خیلی قشنگ و لذت بخش بود واقعا آدم زمان، و، از دست میده با این عناوین زیبا و صدای زیبای گوینده
اسماعیل
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
کتاب خوبی بود ولی‌ ای کاش صدا پیشه جدای برای شخصیت زن داشتید
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وارکرفت: روز اژدها

برای دریافت کتاب صوتی وارکرفت: روز اژدها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.