معرفی و دانلود کتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد

عکس جلد کتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد
قیمت:
۹۶۷۲۰ 67704 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد

مایکل ا استکپل، در ششمین جلد از مجموعه کتاب‌های وارکرفت، دنباله‌ی روایت این مجموعه‌ی پرماجرا را از سر می‌گیرد. در کتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد، آرامش و صلح «پانداریا» به فروپاشی می‌انجامد و تمدن‌های باستانی با اسرار شوم خود بیدار می‌شوند تا دنیا را به دل تاریکی ببرند. مشتاقان رمان‌های فانتزی، تخیلی و حماسی مجذوب این کتاب خواهند شد.

درباره‌ی کتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد

وولجین، ترول و شکارچی سایه‌ای‌ست که از مهمترین فرماندهان هورد به شمار می‌رود. او همچنین ریاست و رهبری قبیله‌ی دارک سپیر را به عهده دارد. این شخصیت بی‌مانند که به زبان آوردن نامش، لرزه به اندام دشمنان می‌اندازد، ناگهان توسط یک غریبه مجروح شده و حالش رو به وخامت گذاشته است. البته این پایان ماجرا نیست، چون وولجین با وجود زخم‌های هولناکش همچنان باید پاسدار پانداریا باشد و در برابر هجوم دشمنان به این سرزمین مقاومت کند.

در جلد ششم مجموعه کتاب‌های وارکرفت، شاهد نبرد هیجان‌انگیز وولجین با نیروهای پلید تاریکی هستیم که مایکل ا استکپل (Michael A Stackpole) با قلم گیرای خود در کتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد (Vol'jin : shadows of the Horde) برایمان روایت می‌کند.

از مشخصه‌هایی که وولجین را به یک قهرمان بی‌همتا بدل کرده، ارتباط او با خداوند مرگ، لواست. او از این طریق، به جهانی فراتر از دنیای ماده قدم می‌گذارد و وظیفه‌ی حفظ سنت‌ها را نیز به عهده می‌گیرد.

وولجین در کنار مهارت‌های خود در جنگاوری و شجاعتی که دارد، شخصیتی درست‌کار هم هست که از هیچ فداکاری‌ای در راه سرزمینش دریغ نمی‌کند. بااین‌وجود، اطرافیان به او خیانت کرده و قصد جانش را دارند. او با همه‌ی عشقی که به اهالی پانداریا دارد، در برابر توطئه و فریب ایشان سکوت نمی‌کند و برمی‌خیزد تا آن‌ها را به سزای اعمالشان برساند.

اگرچه پانداریا هزار سال است که در آرامش و صلح به سر می‌برده اما نیروهای پلیدی در راهند تا با شکست وولجین، تاریکی را به این سرزمین دعوت کنند اما...

شنیدن نثر جذاب کتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد که با برگردان روان افشین اردشیری ارائه شده، گاه صورت ادبی به خود می‌گیرد و این نکته بیش‌از‌پیش موجب اثرگذاری آن بر مخاطب خواهد شد. از سوی دیگر، فراز و فرودهایی که مایکل ا استکپل در خلق ماجراها به کار گرفته نوعی تعلیق را در این رمان خیالی موجب می‌شود که بر کشش آن برای شنونده می‌افزاید. در این اثر با نمادها و تمثیل‌هایی مواجه خواهید شد که همگی به نبرد همیشگی نیکی با بدی اشاره دارند.

این کتاب گویا را نشر ویدا در اختیار طرفداران ژانر تخیلی قرار داده و نشر صوتی ماه آوا نیز آن را با گویندگی شرگان انورزاده منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های وارکرفت

از اولین روزی که پرده‌ی نقره‌ای سینما بالا رفت و مردم شگفت‌زده را به تماشای تصاویر متحرک دعوت کرد، بیشتر از یک قرن می‌گذرد. هنرمندان بسیاری از ایده‌های درخشان خود را به روی صحنه بردند و فیلم‌هایی عظیم خلق کردند. بشر که تا این لحظه برای اندیشیدن به زمان و مکان دیگر، ابزاری جز کلام نداشت، ناگهان با جادویی مسحورکننده روبه‌رو شد. بعد از این محبوبیت وسیع رسانه‌ی تصویری، بازی‌های ویدئویی و کامپیوتری متولد شدند. آنچه از صفحه‌های نمایش پخش می‌شد، تماشاگرانش را مفتون می‌کرد، پس تهیه‌کنندگان برای کسب سود بیشتر به اقتباس آثار بزرگ روی آوردند و کم‌کم این باور شکل گرفت که کتاب هرگز محبوبیت سابق را به دست نخواهد آورد. البته این پیش‌بینی اشتباه بود، چرا که صنعت کتاب نیز به چاپ آثاری بر محور رسانه‌ی تصویری دست زد و مجموعه کتاب‌های وارکرفت (World of Warcraft) مثالی عالی برای این موضوع است.

اولین نسخه از بازی وارکرفت با نام «وارکرفت: ارک‌ها و انسان‌ها» در سال 1994 به جهان معرفی گشت. خلاقیت و جذابیت داستان چشم‌های بسیاری را خیره کرد و باعث شد تا سال 1996 دو نسخه دیگر از آن منتشر شود. تاکنون هجدهمین قسمت آن با عنوان «وارکرفت: سرزمین‌های سایه» توسط بلیزارد اینترتیمنت (Blizzard Entertainment) نیز در دسترس است. این علاقه‌ی جهانی باعث شد نویسندگان مختلفی تألیف رمان براساس شخصیت‌های وارکرفت را آغاز کنند.

اما وارکرفت دقیقاً درباره‌ی چیست؟

پاسخ دادن به این سؤال راحت نیست چون نمی‌توان خط مستقیمی را برای این مجموعه تعیین کرد. از سال 2000 تاکنون بیش از سی جلد براساس وقایع این دنیای تخیلی به تحریر درآمده و حداقل هفت نویسنده در تألیف آن مشارکت داشتند. بازی‌ها و رمان‌ها نیز در طول این بیست‌و‌دو سال الهام‌بخش و گاه رقیب یکدیگر بودند چون علاقه‌مندان بازی‌ها مشتاقانه به سمت داستان ‌ها جذب می‌شدند و طرفداران کتاب‌ها ناگهان پتانسیل خود را برای گیمر شدن کشف می‌کردند. در نتیجه‌ی این وقایع، صنعت بازی و چاپ به گونه‌ای درهم‌آمیخته شد که موارد مشابه اندکی را می‌توان مانند آن یافت.

انتشار هر نسخه‌ی جدیدی از وقایع وارکرفت در قالب‌های گوناگون بعد جدیدی به آن می‌افزود. قلم‌های متفاوت نویسندگان، اقتباس‌های سینمایی و وجود نسخه‌های متعدد از بازی دلایلی هستند که توصیف وارکرفت را دشوار می‌کنند. اگر بخواهیم موضوعی را به عنوان هسته‌ی اصلی این مجموعه برگزینیم، قطعاً نبرد خیر و شر خواهد بود. با وجود شخصیت‌های خاکستری متعدد، بیشتر افراد داستان را به سادگی می‌توان در گروه «آدم‌خوب‌ها» و «آدم‌بدها» قرار داد (صرف نظر از اینکه بسیاری از شخصیت‌ها انسان نیستند!). وجود روایتی که مجموعه‌ی وارکرفت براساس دست‌نوشته‌های ناتمام جی. آر. آر. تاکلین (J. R. R. Tolkien) خالق مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها به وجود آمده هم این ادعا را تقویت می‌کند. چون ستایش خصایلی مانند فداکاری، مبارزه، سختکوشی، قهرمان‌دوستی و چارچوب‌های اخلاقی مشخص را به وضوح می‌توان در داستان مشاهده کرد.

برای جمع‌بندی، مجموعه‌ی وارکرفت روایت داستانی با جهان‌های موازی بسیار و نبردهایی که میان نیروهای شیطانی حریص و مدافعان اخلاقمند اتفاق می‌افتد. اگر طرفدار ژانر فانتزی-حماسی هستید از مطالعه‌ی این روایت‌ها لذت می‌برید و قهرمان ایده‌آل خود را در آن خواهید یافت، زیرا به لطف تعدد نویسندگان و خلاقیت‌های کم‌مانندشان، شخصیت‌های جذابی در این سری کتاب حضور دارند!

از این دنیای فانتزی تا امروز سه مجموعه‌ی «وارکرفت»، «نبرد باستانیان» و «وقایع جنگ» منتشر شده است. بیست‌و‌یک جلد دیگر هم تحت عنوان «جهان وارکرفت» تألیف شده که هر کدام برشی از زمان و گوشه‌ای از دلاوری‌های جنگ‌جویان را به تصویر می‌کشند.

اقتباس سینمایی از مجموعه کتاب‌های وارکرفت

از سال 2006، تهیه‌ی فیلمی سینمایی براساس ماجراهای این مجموعه آغاز شد که سرانجام در سال 2016 به روی پرده‌های سینما رفت. از ستارگان این فیلم می‌توان به «تراویس فیمل»، «بن فاستر»، «پائولا پاتون» و «دومینیک کوپر» اشاره کرد. این فیلم سینمایی توانست علاوه‌بر فروش پانصد میلیون دلاری در سراسر جهان، توجه و تحسین منتقدان را نیز به خود جلب کند.

کتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد برای چه کسانی مناسب است؟

مشتاقان داستان‌های فانتزی و رمان‌های تخیلی حتماً شیفته‌ی کتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد خواهند شد.

با مایکل ا استکپل بیشتر آشنا شویم

مایکل آستین استکپل، زاده‌ی 27 نوامبر 1957، نویسنده‌ی آمریکایی‌ست که در حوزه‌ی داستان‌های تخیلی و رمان‌های فانتزی فعالیت دارد. او که مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی تاریخ از دانشگاه ورمونت اخذ کرده، از سال 1977، طراحی بازی برای شرکت‌های گوناگون را به عهده داشته است.

در بخشی از کتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد می‌شنویم

آن‌ها با حالت متفاوت به او خیره شدند، با این حال کلمه‌ای بر زبان نیاوردند. چن سریع به سمتی دوید که کنگ‌نا سطلش را رها کرده بود. دنبال کردن رد پسرک روی علف‌های له‌شده به سمت ساحل، کار سختی نبود و چن در نیمه‌راه شانه‌ی ساحلی رودخانه بود که هیولا را دید.

و بلافاصله آن را شناخت: ترول!

حق با کنگ‌نا بود. ترول زخم عمیق و بدی داشت. لباس‌هایش چیزی بیشتر از تکه پاره‌هایی آویخته بر اندامش نبود و خود اندامش هم در زیر لباس وضع بهتری نداشت. ترول توانسته بود تا نیمه‌ی بدنش، از رودخانه بیرون بیاید، در واقع دستانش که به چنگالی با ناخن‌های دراز ختم می‌شد و دندان‌های نیش درازی که از دهانش بیرون زده بود، تنها قسمت‌هایی بود که او را بیرون از آب نگه می‌داشت. چن در کنار ترول زانو زد و او را به پشت چرخاند.

«وولجین!»

چن به گلوی بریده‌ی او نگاه کرد. اگر به خاطر نفس خس‌داری که از گلو می‌کشید، یا خونی که آهسته از آن می‌چکید، نبود، چن دوست قدیمی‌اش را مرده می‌پنداشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
57 دقیقه
بخش اول
47 دقیقه
بخش دوم
46 دقیقه
بخش سوم
76 دقیقه
بخش چهارم
67 دقیقه
بخش پنجم
74 دقیقه
بخش ششم
70 دقیقه
بخش هفتم
73 دقیقه
بخش هشتم
83 دقیقه
بخش نهم
76 دقیقه
بخش دهم
69 دقیقه
بخش یازدهم
41 دقیقه
بخش دوازدهم
55 دقیقه
بخش سیزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد
نویسنده
مترجمافشین اردشیری
راویشرگان انورزاده
ناشر چاپینشر ویدا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۶۷۲۰ 67704 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد

شهریار ناصح
۱۴۰۲/۷/۲۲
مجموعه کتابی جالب به ویژه برای بازیکنان پیشین بازی وارکرافت
با کیفیت خوب و موزیک متن خوبی صوتی شده
البته صدای خانم مالمیر زیباتره به نظرم ولی خوب بوده همه شون
حسین
۱۴۰۲/۲/۳۱
عالی‌ بود از کل این سر کتاب‌ها آرتاس و وولجین تا الان بهترین بودن.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد

برای دریافت کتاب صوتی وارکرفت - وولجین: سایه‌های هورد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.