معرفی و دانلود کتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ

عکس جلد کتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ
قیمت:
۸۵,۸۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ

مبارزه با دشمنی که قصد جانمان را دارد دشوار نیست، اما اگر این یاغیِ بدخواه بخشی از وجود خودمان باشد چه؟ کتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ به زندگی شاهزاده‌ی منتیل، آرتاس جوان می‌پردازد که در مسیر انتقام از خصم، بر سر دوراهی عجیبی قرار می‌گیرد... . این اثر نوشته‌ی کریستی گلدن، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز و یکی از جلدهای مجموعه‌ی وارکرفت است.

درباره‌ی کتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ

دنیای پهناور وارکرفت اولین‌بار در قالب بازی به شیفتگان فانتزی معرفی شد. جهانی پر پیچ‌وخم که در آن صدها قلمروی موازی، کنار یکدیگر به زندگی ادامه می‌دهند و از حضور هم بی‌اطلاعند؛ سرزمینی بی‌مانند که پرهیزکارترین مبارزان و در عین حال، شرورترین تشنگان قدرت را می‌توان در آن یافت. کتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ (Arthas: rise of the Lich King) روایتگر نبرد این دو نیرو است که توسط کریستی گلدن، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز به تصویر کشیده می‌شود.

آرتاس، شخصیت محوری داستان یکی از نام‌های آشنای ماجراهای وارکرفت است. از او به عنوان یکی از قوی‌ترین نیروهای شرور این دنیا یاد می‌شود، با این حال زمانی که آرتاس را در این کتاب ملاقات می‌کنیم پسرکی بیش نیست. نوجوانی معصوم، بی‌خبر از خباثت‌های نهفته در وجود انسان و علاقه‌مند به هنر شمشیرزنی که مانند دیگر هم‌سن‌وسالانش نگاهی کنجکاوانه به دنیا دارد. زندگی در رفاهِ قصر، او را از زمختی زمانه دور نگه می‌داشت؛ با این حال آتش جنگ‌های بی‌پایان سرانجام به سرزمین آرتاس هم رسید.

بیماری و مرگ آرام آرام بلای جان شهروندان کشور شد. تعداد افراد آواره‌ رو به افزونی گذاشت تا جایی که حتی خانواده‌ی سلطنتی همسایه نیز به پادشاهی آن‌ها پناهنده شد. موجوداتی کریه و وحشی درحال قتل عام انسان‌ها بودند و شاهزاده‌ی جوان که با وجود گذر ایام کودکی، روحیه‌ی لطیف و حساس خود را حفظ کرده بود از مشاهده‌ی شرایط عذاب می‌کشید. او هرگز نمی‌توانست در مقابل درد دیگران بی‌تفاوت بماند و به همین دلیل محبوب قلب‌ها بود، بی‌خبر از آنکه این فضیلت در نهایت به جنونی کنترل‌ناپذیر تبدیل می‌شود... .

قهرمان کتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ بعد از کشاکش‌های بسیار، پی می‌برد که برای نجات مردمش مجبور است به اعمال بی‌رحمانه‌ای دست بزند. با قرار گرفتن در این دوراهی نیروهای خیر و شر در وجود او به جوشش درآمدند. آرتاس سخت‌ترین مبارزه‌ی دنیا یعنی تضاد بین خواسته‌ها را تجربه می‌کرد چون هر کدام این نیروها مرد جوان را به سمتی کشیده و از او می‌خواستند به انتخابی بزرگ دست بزند. البته که دنبال‌کنندگان مجموعه وارکرفت از تصمیم نهایی او آگاهند، اما این جدال چگونه پایان می‌پذیرد؟ آرتاس چگونه از شاهزاده‌ای دل‌رحم به سلاخی سفاک تبدیل می‌شود؟ برای درک این تحول اندوهناک، شما را به شنیدن کتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ دعوت می‌کنیم.

درباره‌ی مجموعه‌ی وارکرفت

از اولین روزی که پرده نقره‌ای سینما بالا رفت و مردم شگفت‌زده را به مشاهده تصاویر متحرک دعوت کرد، بیش از یک قرن می‌گذرد. هنرمندان بسیاری ایده‌های درخشان خود را به روی صحنه بردند و فیلم‌هایی عظیم خلق شدند. بشر که تا آن لحظه برای اندیشیدن به زمان و مکان دیگر، ابزاری جز کلام نداشت ناگهان با جادویی مسحورکننده روبه‌رو شد. بعد از این محبوبیت وسیع رسانه تصویری، بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری متولد شدند. آنچه از صفحه‌های نمایش پخش می‌شد تماشاگرانش را مفتون می‌کرد، پس تهیه‌کنندگان برای کسب سود بیشتر به اقتباس آثار بزرگ روی آوردند و کم‌کم این باور شکل گرفت که کتاب هرگز محبوبیت سابق را به دست نخواهد آورد. البته این پیش‌بینی اشتباه بود چرا که صنعت کتاب نیز به چاپ آثاری بر محور رسانه تصویری دست زد و مجموعه‌ کتاب وارکرفت (Warcraft) مثالی عالی برای این موضوع است.

اولین نسخه از بازی وارکرفت با نام «وارکرفت: ‌ارک‌ها و انسان‌ها» در سال 1994 به جهان معرفی گشت. خلاقیت و جذابیت داستان چشم‌های بسیاری را خیره کرد و باعث شد تا سال 1996 دو نسخه دیگر از آن منتشر شود. امروز که شما در حال مطالعه این سطور هستید (پاییز 1401) هجدهمین قسمت آن با عنوان «وارکرفت: سرزمین‌های سایه» توسط بلیزارد اینترتیمنت (Blizzard Entertainment) نیز در دسترس است. این علاقه‌ی جهانی باعث شد نویسندگان مختلفی تالیف رمان بر اساس شخصیت‌های وارکرفت را آغاز کنند.

اما وارکرفت دقیقا درباره‌ی چیست؟

پاسخ دادن به این سوال راحت نیست چون نمی‌توان خط زمانی مستقیمی را برای این مجموعه تعیین کرد. از سال 2000 تاکنون بیشتر از سی جلد براساس وقایع این دنیای تخیلی به تحریر درآمده و حداقل هفت نویسنده در تالیف آن مشارکت داشتند. بازی‌ها و رمان‌ها نیز در طول این بیست و دو سال الهام‌بخش و گاه رقیب یکدیگر بودند چون علاقه‌مندان بازی‌ها مشتاقانه به سمت داستان‌ها ‌جذب می‌شدند و طرفداران کتاب‌ها ناگهان پتانسیل خود برای گیمر شدن را کشف می‌کردند. در نتیجه‌ این وقایع، صنعت ساخت بازی و چاپ به گونه‌ای درهم آمیخته شد که موارد مشابه اندکی را می‌توان مانند آن یافت.

انتشار هر نسخه جدیدی از وقایع وارکرفت در قالب‌های گوناگون بعد جدیدی به آن می‌افزود. قلم‌های متفاوت نویسندگان، اقتباس‌های سینمایی و وجود نسخه‌های متعدد از بازی دلایلی هستند که توصیف وارکرفت را دشوار می‌سازند. اگر بخواهیم موضوعی را به‌عنوان هسته‌ی اصلی این مجموعه برگزینیم قطعا نبرد خیر و شر خواهد بود. با وجود شخصیت‌های خاکستری متعدد، بیشتر افراد داستان را به سادگی می‌توان در گروه «آدم خوب‌ها» و «آدم بد‌ها» قرار داد (صرف نظر از اینکه بسیاری از شخصیت‌ها انسان نیستند!) وجود روایتی که مجموعه‌ی وارکرفت براساس دست‌نوشته‌های ناتمام جی. آر. آر. تالکین (J. R. R. Tolkien) خالق مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها به وجود آمده هم این ادعا را تقویت می‌کند چون ستایش خصایلی مانند فداکاری، مبارزه، سختکوشی قهرمان‌دوستی و چهارچوب‌های اخلاقی مشخص را به وضوح می‌توان در داستان مشاهده کرد.

برای جمع‌بندی، مجموعه‌ی وارکرفت روایت داستانی با جهان‌های موازی بسیار و نبردهایی است که میان نیروهای شیطانی حریص و مدافعان اخلاقمند اتفاق می‌افتد. اگر طرفدار ژانر فانتزی-حماسی هستید از مطالعه‌ی این روایت‌ها لذت می‌برید و قهرمان ایده‌آل خود را در آن خواهید یافت، زیرا به لطف تعدد نویسندگان و خلاقیت‌های کم‌مانندشان شخصیت‌های جذاب بسیاری در این سری کتاب حضور دارند!

از این دنیای فانتزی تا امروز سه مجموعه‌ی «وارکرفت»، «نبرد باستانیان» و «وقایع جنگ» منتشر شده است. بیست و یک جلد دیگر هم تحت عنوان «جهان وارکرفت» تالیف شده که هر کدام برشی از زمان و گوشه‌ای از دلاوری‌های جنگجویان را به تصویر می‌کشند.

اقتباس از مجموعه‌ی وارکرفت

ساخت فیلمی سینمایی براساس داستان‌های وارکرفت در سال 2006 آغاز شد و حاصل آن در سال 2016 به اکران درآمد. بازیگرانی مانند تراویس فیمل، بن فاستر، پائولا پاتون و دومینیک کوپر در آن هنرنمایی کردند. گفتنی است که این اثر نمرات خوب و متوسطی را از منتقدان دریافت کرد و حدود پانصد میلیون دلار در سطح جهان فروش داشت.

نکوداشت‌های کتاب وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ

- ترکیبی خوشایند از افسانه و حماسه که شما را مبهوت می‌کند. تنها چیزی که می‌توانم درباره‌ی آن بگویم این است: عاشقش هستم! (Blizzplanet. com)
- از میان تمام کتاب‌های کمیک، مانگاها و رمان‌هایی که از وارکرفت خوانده‌ام این اثر قوی‌ترین قلم و پرداخته‌شده‌ترین شخصیت‌ها را دارد. (WowInsider. com)

کتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این داستان صوتی را به تمام دنبال‌کنندگان ژانر فانتزی و طرفداران دنیای وارکرفت توصیه می‌کنیم.

با کریستی گلدن بیشتر آشنا شویم

کریستی گلدن (Christie Golden) نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه Colorado Author's League و یکی از پرفروش‌ترین مولفان نیویورک‌تایمز است. اولین همکاری او در مجموعه‌ی وارکرفت با کتاب «وارکرفت: ارباب قبایل» در سال 2001 رقم خورد. گلدن تا امروز شش جلد از این مجموعه را تالیف و نقشی مهم در توسعه‌ی آن ایفا کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ می‌شنویم

امروز یکی از آن روزهایی بود که جاینا از آن متنفر بود. تیره، طوفانی و سرد. هرچند بادی که از سمت اقیانوس می‌وزید هوای ترامور را حتی در اوج تابستان خنک می‌کرد اما اینک سرمایی که از این باد و باران بر تن شهر می‌کوبید تا مغز استخوان نفوذ می‌کرد. امواج اقیانوس با خشم بهم می‌کوبیدند و آسمان همچون موجودی شیطانی سایه‌ای تهدیدآمیز بر سرشان انداخته بود و نشانی هم از فروکش کردن طوفان به چشم نمی‌خورد. بیرون از قصر دشت‌ها به باتلاق تبدیل شده بودند و مسافران برای در امان ماندن از طوفان درون مسارفرخانه پناه گرفته بودند و دکتر ونهوزن درون درمانگاه خود منتظر کسانی بود که متاثر از سرما و رطوبت شدید به او مراجعه می‌کردند... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
36 دقیقه
قسمت اول
33 دقیقه
قسمت دوم
37 دقیقه
قسمت سوم
33 دقیقه
قسمت چهارم
20 دقیقه
قسمت پنجم
47 دقیقه
قسمت ششم
47 دقیقه
قسمت هفتم
66 دقیقه
قسمت هشتم
81 دقیقه
قسمت نهم
86 دقیقه
قسمت دهم
72 دقیقه
قسمت یازدهم
78 دقیقه
قسمت دوازدهم
75 دقیقه
قسمت سیزدهم
61 دقیقه
قسمت چهاردهم
67 دقیقه
قسمت پانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ
نویسنده
مترجمافشین اردشیری
راویسپیده مالمیر
ناشر چاپینشر ویدا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ

مهدی حافظی
۱۴۰۱/۸/۱۵
داستان سرگرم کننده و جذاب بود، کمی سردرگمی در مکالمه بین شخصیت‌ها وجود داشت. اگه هر شخصیت دوبلور جداگانه داشت خیلی بهتر میشد. راوی نیز به درستی داستان رو روایت کردند
علی رضا حسینی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کتابی زیبا و روایتگر داستانی مهیج و زاده ذهن خلاق کریستین گلدن است و این کتاب از نظر من جز بهترین آثار این نویسنده هست از اوایل داستان هر چقدر بگذره جذابتر و جالبتر می‌شه
Haji Khan
۱۴۰۱/۸/۱
رمان بسیار زیبا و قابل ستایشی هست.
این نسخه صوتی هم تقریبا خوب تونسته انتقال بده به خواننده داستان رو،
و جا داره از خانوم مالمیر هم تشکر کنم بابت روایت جذابشون 🙏
Mohamad sadegh Neshat
۱۴۰۱/۱۲/۸
به نظر من داخل کل داستان‌های وارکرفت آرتاس زیبا‌ترین و جذاب ترینشون هست دنیایی از خاطرات رو برام زنده کرد و از لحظه لحظش لذت بردم
ساسان
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
با سلام کتاب خوبی بود گوینده عالی روان فقط اگر کسی مثل من تو حفظ اسم ضعف داره سخت میشه گوش کردنش بیاید چنی بار بخونه تا کامل متوجه بشه
افشین صالحی
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
موسیقی متن عالیییی. گوینده عالی. داستان عالی. و مخصوصا واسه کسایی که بازیشو انجام دادن معرکه س این قسمت
مرتضی مازار
۱۴۰۲/۷/۱۴
خیلی خوشم نیومد چون گنگ بود و نتونستم ارتباط برقرار کنم با داستان. راوی ضعیف بود
محمد فتاحی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
عالی واقعا لذت بردم warcraft از بچگی تا الان با من بود ممنون
mani eslami
۱۴۰۲/۳/۲۸
خیلی عالی بود. آدم می‌تونه چشماشو ببنده و خودشو تو صحنه. های داستان احساس کنه
امین طاها زارع طبیبی
۱۴۰۲/۱۰/۳
کتاب خوبیه البته باید کمی صبور بود تا به مرور جذابتر شود
حسین
۱۴۰۲/۱/۱۳
خیلی عالی بود گوینده هم بسیار عالی بودند حس رو منتقل میکردن
Mina
۱۴۰۳/۱/۲۰
بهترین کتاب از داستان‌های وارکرافت
aryan
۱۴۰۲/۱۱/۱
بهترین جلد وارکرفت همینه
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ

برای دریافت کتاب صوتی وارکرفت - آرتاس: ظهور لیچ کینگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.