معرفی و دانلود کتاب صوتی وارکرفت: شب اژدها

عکس جلد کتاب صوتی وارکرفت: شب اژدها
قیمت:
۹۳,۶۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وارکرفت: شب اژدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وارکرفت: شب اژدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وارکرفت: شب اژدها

کتاب صوتی وارکرفت: شب اژدها رمان دیگری از نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز ریچارد ای. ناک است، یکی از موردانتظارترین آثار سال 2008 که انتشارش خشنودی طرفداران مجموعه را در پی داشت. اژدهایان در این جلد از اسارت اورک‌ها رها شده‌اند اما کراسوس همچنان به گریم باتول، محل شکنجه‌ی آن‌ها بدبین است و انتظار وقایعی شوم را می‌کشد.

درباره‌ی کتاب صوتی وارکرفت: شب اژدها

از سال‌های اشک و خون آزروث یادگارهای فراوانی بر جا مانده که گریم باتول، از شوم‌ترین آن‌هاست. این مکان نحس بعد از تراژدی‌های وحشتناکش چیزی بیش از بنایی شوم نبود، اما اهریمنان تخم شرارتی عظیم را در آن‌جا کاشته بودند که بوی متعنفش مشام هر خردمندی را می‌آزرد... . کتاب صوتی وارکرفت: شب اژدها (World of Warcraft: Night of the Dragon) نوشته‌ی ریچارد ای. ناک نیز شرح همین وقایع است، یکی از نفس‌گیرترین و دهشت‌بارترین فجایع آزروث.

گریم باتول مکانی است که فرزندانِ الکسترزا، اسیر اورک‌های پست شده بودند. روشی که این نژاد پست از اژدهایان برای اهداف شومشان استفاده می‌کردند مشمئزکننده بود؛ برترین موجودات آزروث مانند حیوانی رام به اورک‌ها خوش‌خدمتی می‌کردند، بی‌اراده مطیع آن‌ها بودند و گاه بلای جان هم‌نوعان خود می‌شدند... . اگرچه در نهایت گروهی متشکل از الف‌ها و جادوگران اژدهایان را آزاد کردند، اما گاه خبرهایی شوم از این کوه نفرین شده به گوش می‌رسید که اگر کراسوس را نادیده بگیریم، هیچ‌کس را نگران نمی‌ساخت.

او رهبر واقعی ماموریت نجات الکسترزا بود، یک اژدها و جفت محبوب ملکه اما عده‌ی اندکی او را با نام واقعی‌اش یعنی کوریالستراسز می‌شناختند. او که بعد از پیروزی نمی‌توانست نگرانی درباره‌ی گریم باتول را رها کند تصمیم گرفت شخصا بررسی وقایع این مکان شوم را برعهده بگیرد. پس کراسوس در کتاب صوتی وارکرفت: شب اژدها دوباره به عرصه‌ی نبرد برمی‌گردد، بی‌خبر از اینکه شر نهفته در آن‌جا می‌تواند باعث مرگ او شود... .

لازم به ذکر است که این رمان جذاب با ترجمه‌ی افشین اردشیری و توسط انتشارات ویدا به چاپ رسیده، نشر صوتی ماه آوا نیز تهیه نسخه‌ی صوتی آن را برعهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی وارکرفت

از اولین روزی که پرده‌ی نقره‌ای سینما بالا رفت و مردم شگفت‌زده را به مشاهده تصاویر متحرک دعوت کرد، بیش از یک قرن می‌گذرد. هنرمندان بسیاری ایده‌های درخشان خود را به روی صحنه بردند و فیلم‌هایی عظیم خلق شدند. بشر که تا آن لحظه برای اندیشیدن به زمان و مکان دیگر، ابزاری جز کلام نداشت ناگهان با جادویی مسحورکننده روبه‌رو شد. بعد از این محبوبیت وسیع رسانه تصویری، بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری متولد شدند. آنچه از صفحه‌های نمایش پخش می‌شد تماشاگرانش را مفتون می‌کرد، پس تهیه‌کنندگان برای کسب سود بیشتر به اقتباس آثار بزرگ روی آوردند و کم‌کم این باور شکل گرفت که کتاب هرگز محبوبیت سابق را به دست نخواهد آورد. البته این پیش‌بینی اشتباه بود چرا که صنعت کتاب نیز به چاپ آثاری بر محور رسانه تصویری دست زد و مجموعه‌ کتاب وارکرفت (World of Warcraft) مثالی عالی برای این موضوع است.

اولین نسخه از بازی وارکرفت با نام «وارکرفت: ‌ارک‌ها و انسان‌ها» در سال 1994 به جهان معرفی گشت. خلاقیت و جذابیت داستان چشم‌های بسیاری را خیره کرد و باعث شد تا سال 1996 دو نسخه دیگر از آن منتشر شود. امروز که شما در حال مطالعه این سطور هستید (پاییز 1401) هجدهمین قسمت آن با عنوان «وارکرفت: سرزمین‌های سایه» توسط بلیزارد اینترتیمنت (Blizzard Entertainment) نیز در دسترس است. این علاقه‌ی جهانی باعث شد نویسندگان مختلفی تالیف رمان بر اساس شخصیت‌های وارکرفت را آغاز کنند.

اما وارکرفت دقیقاً درباره‌ی چیست؟

پاسخ دادن به این سوال راحت نیست چون نمی‌توان خط زمانی مستقیمی را برای این مجموعه تعیین کرد. از سال 2000 تاکنون بیشتر از سی جلد براساس وقایع این دنیای تخیلی به تحریر درآمده و حداقل هفت نویسنده در تالیف آن مشارکت داشتند. بازی‌ها و رمان‌ها نیز در طول این بیست و دو سال الهام‌بخش و گاه رقیب یکدیگر بودند چون علاقه‌مندان بازی‌ها مشتاقانه به سمت داستان‌ها ‌جذب می‌شدند و طرفداران کتاب‌ها ناگهان پتانسیل خود برای گیمر شدن را کشف می‌کردند. در نتیجه‌ این وقایع، صنعت ساخت بازی و چاپ به گونه‌ای درهم آمیخته شد که موارد مشابه اندکی را می‌توان مانند آن یافت.

انتشار هر نسخه جدیدی از وقایع وارکرفت در قالب‌های گوناگون بعد جدیدی به آن می‌افزود. قلم‌های متفاوت نویسندگان، اقتباس‌های سینمایی و وجود نسخه‌های متعدد از بازی دلایلی هستند که توصیف وارکرفت را دشوار می‌سازند. اگر بخواهیم موضوعی را به‌عنوان هسته‌ی اصلی این مجموعه برگزینیم قطعا نبرد خیر و شر خواهد بود. با وجود شخصیت‌های خاکستری متعدد، بیشتر افراد داستان را به سادگی می‌توان در گروه «آدم خوب‌ها» و «آدم بد‌ها» قرار داد (صرف نظر از اینکه بسیاری از شخصیت‌ها انسان نیستند!) وجود روایتی که مجموعه‌ی وارکرفت براساس دست‌نوشته‌های ناتمام جی. آر. آر. تالکین (J. R. R. Tolkien) خالق مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها به وجود آمده هم این ادعا را تقویت می‌کند چون ستایش خصایلی مانند فداکاری، مبارزه، سختکوشی قهرمان‌دوستی و چهارچوب‌های اخلاقی مشخص را به وضوح می‌توان در داستان مشاهده کرد.

برای جمع‌بندی، مجموعه‌ی وارکرفت روایت داستانی با جهان‌های موازی بسیار و نبردهایی است که میان نیروهای شیطانی حریص و مدافعان اخلاقمند اتفاق می‌افتد. اگر طرفدار ژانر فانتزی-حماسی هستید از مطالعه‌ی این روایت‌ها لذت می‌برید و قهرمان ایده‌آل خود را در آن خواهید یافت، زیرا به لطف تعدد نویسندگان و خلاقیت‌های کم‌مانندشان شخصیت‌های جذاب بسیاری در این سری کتاب حضور دارند!

از این دنیای فانتزی تا امروز سه مجموعه‌ی «وارکرفت»، «نبرد باستانیان» و «وقایع جنگ» منتشر شده است. بیست و یک جلد دیگر هم تحت عنوان «جهان وارکرفت» تالیف شده که هر کدام برشی از زمان و گوشه‌ای از دلاوری‌های جنگجویان را به تصویر می‌کشند.

اقتباس از مجموعه‌ی وارکرفت

ساخت فیلمی سینمایی براساس داستان‌های وارکرفت در سال 2006 آغاز شد و حاصل آن در سال 2016 به اکران درآمد. بازیگرانی مانند تراویس فیمل، بن فاستر، پائولا پاتون و دومینیک کوپر در آن هنرنمایی کردند. گفتنی است که این اثر نمرات خوب و متوسطی را از منتقدان دریافت کرد و حدود پانصد میلیون دلار در سطح جهان فروش داشت.

کتاب صوتی وارکرفت: شب اژدها مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این داستان صوتی را به تمام دنبال‌کنندگان ژانر فانتزی، به‌ویژه طرفداران دنیای وارکرفت توصیه می‌کنیم.

با ریچارد ای. ناک بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی آمریکایی-انگلیسی یکی از شناخته‌شده‌ترین مولفان مجموعه‌ی وارکرفت است. شش جلد از رمان‌های او در این دنیای تخیلی می‌گذرند و شهرتی جهانی برایش به ارمغان آورده‌اند. جالب است بدانید ریچارد ای. ناک (Richard A. Knaak) خالق چند داستان مستقل نیز هست که از آن‌ها می‌توان به «King of the Grey»، «Ruby Flames» و «Rex Draconis» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی وارکرفت: شب اژدها می‌شنویم

زیراکو شفاف شده بود و می‌درخشید اما نه به اراده یا جادوی خودش، او ضعیف شده بود. به‌طرز وحشتناکی ضعیف. در طی چند روز گذشته فهمیده بود شکنجه‌گرانش چه خوابی برای او دیده‌اند و علتش را هم فهمید. اژدهای برزخی به خودی خود موجودی اثیری و شفاف است، موجودی از انرژی خالص. اما طلسم‌ها و بندهای جادویی هرگز اجازه نمی‌دادند به کلی محو نابود شود. اسیرکنندگانش به چیزی که او از آن ساخته شده بود بیش از پیش نیاز داشتند. آن‌ها شیره‌ی وجودی او را برای آزمایش خود می‌خواستند. بیش از همه آن‌ها او را برای تغذیه‌ی موجودی که از آخرین ورد جادویی‌شان به دنیا آمده بود نیاز داشتند.

تا پیش از این اژدهای برزخی چیزی از ترس نمی‌دانست، اما از زمان اسارتش چیزهای بسیاری آموخته بود. اول اینکه چیزی به اسم ترس از فضای بسته وجود دارد. وقتی ناخودآگاه از درون قلمرو دورافتاده خود به درون جعبه‌ی کوچک و ترسناکی کشیده و اسیر می‌شوید و سپس می‌فهمید ابدا نمی‌توانید از قیدوبندهای جادویی این جعبه بگریزید این ترس را تجربه می‌کنید... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
57 دقیقه
بخش اول
66 دقیقه
بخش دوم
62 دقیقه
بخش سوم
65 دقیقه
بخش چهارم
61 دقیقه
بخش پنجم
63 دقیقه
بخش ششم
71 دقیقه
بخش هفتم
58 دقیقه
بخش هشتم
60 دقیقه
بخش نهم
63 دقیقه
بخش دهم
66 دقیقه
بخش یازدهم
71 دقیقه
بخش دوازدهم
46 دقیقه
بخش سیزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وارکرفت: شب اژدها
نویسنده
مترجمافشین اردشیری
راویامیر فرحان نیا
ناشر چاپینشر ویدا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وارکرفت: شب اژدها

سید جواد میرهادی
۱۴۰۲/۶/۲۱
درود دنیای وارکرافت فوق العاده است بسیار وسیع و جذابیه نقدی که میشه داشت اینه که کتابها به صورت محوری نشر داده نمیشه مثلاً این کتاب هارو به ترتیب ۱ تا ۲۰ در نظر بگیریم اصلا به ترتیب منتشر نمیشن و همین باعث میشه تو هر کتاب بخش بزرگی از داستان برای شنونده گنگ باشه چون ترتیب رعایت نشده
حسین
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
خیلی قشنگ بود ادامه کتاب روز اژدها هست، دوستان اول باید روز اژدها رو ببینین بعد این رو که درکش، کنین
mani eslami
۱۴۰۲/۴/۱۸
این قسمت خیلی جالبه و نشون میده که بعضی از شخصیت‌ها چقدر توی وارکرفت قدرت و نفوذ دارن
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وارکرفت: شب اژدها

برای دریافت کتاب صوتی وارکرفت: شب اژدها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.