معرفی و دانلود کتاب صوتی وارکرفت: طلوع هورد

عکس جلد کتاب صوتی وارکرفت: طلوع هورد
قیمت:
78000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وارکرفت: طلوع هورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وارکرفت: طلوع هورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وارکرفت: طلوع هورد

از لژیون سوزان چه می‌دانید؟ کتاب صوتی وارکرفت: طلوع هورد به شرح ملاقات سارگراس با سه رهبر اِرِدارها می‌پردازد که وقایعی خونین را رقم می‌زند و آسیب‌هایی جبران‌ناپذیر برای آزروث به‌دنبال دارد. این اثر توسط کریستی گلدن، یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک‌تایمز تالیف شده و برخی از معروف‌ترین شخصیت‌های دنیای وارکرفت را به شما معرفی می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی وارکرفت: طلوع هورد

داستان هولناک طلوع هورد با سارگراس آغاز می‌شود، یکی از تایتان‌های قدرتمند جهان وارکرفت و خالق لژیون سوزان که سرزمین‌های بسیاری را با دیوانگی‌اش به آتش کشید. کتاب صوتی وارکرفت: طلوع هورد (Rise of the Horde) از کریستی گلدن با دیدار او و سه رهبر نژاد اِرِدار آغاز می‌شود. وِلِن، کیل جیدن و آرکیماند در کنار هم بر سیاره‌ی آرگوس حکمرانی می‌کردند و مردمشان از قدرتی وصف‌ناپذیر برخوردار بودند. درواقع همین توانایی‌های عظیم نژاد آن‌ها بود که تایتانِ طمعکار را به آنجا کشاند چون باور داشت با کمک اِرِدارها می‌تواند سرانجام بر آزروث غلبه کند.

سارگراس به حاکمان آرگوس قدرت، خرد و بزرگی را پیشنهاد داد و در مقابل از آن‌ها خواست به لژیون سوزان ملحق شوند. آرکیماند و کیل جیدن مفتون تصویری شدند که او از آینده برایشان مجسم کرده بود اما وِلِن در مکاشفه‌ای به دروغ تایتان پی برد. این رهبر محتاط نمی‌توانست نیت نیک سارگراس را باور کند و رویای خود را با دوستان قدیمی‌اش درمیان گذاشت، که البته بی‌فایده بود. در نهایت وِلِن با کمک نیرویی بیگانه اما خیرخواه موفق شد با همراهی تعدادی از اِرِدار پاک‌سرشت از آرگوس فرار کند. رفتن او درد و خشم آتشینی را در وجود کیل جیدن برپا کرد و رهبر جسور با یاری گرفتن از سارگراس، راهی سفری طولانی برای تعقیب دوست قدیمی‌اش شد... .

شایان ذکر است افشین اردشیری ترجمه‌ی کتاب صوتی وارکرفت: طلوع هورد را برعهده داشته و انتشارات ویدا آن را به چاپ رسانده است. همچنین نسخه‌ی گویای آن توسط نشر صوتی ماه آوا تهیه شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی وارکرفت

از اولین روزی که پرده‌ی نقره‌ای سینما بالا رفت و مردم شگفت‌زده را به مشاهده تصاویر متحرک دعوت کرد، بیش از یک قرن می‌گذرد. هنرمندان بسیاری ایده‌های درخشان خود را به روی صحنه بردند و فیلم‌هایی عظیم خلق شدند. بشر که تا آن لحظه برای اندیشیدن به زمان و مکان دیگر، ابزاری جز کلام نداشت ناگهان با جادویی مسحورکننده روبه‌رو شد. بعد از این محبوبیت وسیع رسانه تصویری، بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری متولد شدند. آنچه از صفحه‌های نمایش پخش می‌شد تماشاگرانش را مفتون می‌کرد، پس تهیه‌کنندگان برای کسب سود بیشتر به اقتباس آثار بزرگ روی آوردند و کم‌کم این باور شکل گرفت که کتاب هرگز محبوبیت سابق را به دست نخواهد آورد. البته این پیش‌بینی اشتباه بود چرا که صنعت کتاب نیز به چاپ آثاری بر محور رسانه تصویری دست زد و مجموعه‌ کتاب وارکرفت (World of Warcraft) مثالی عالی برای این موضوع است.

اولین نسخه از بازی وارکرفت با نام «وارکرفت: ‌ارک‌ها و انسان‌ها» در سال 1994 به جهان معرفی گشت. خلاقیت و جذابیت داستان چشم‌های بسیاری را خیره کرد و باعث شد تا سال 1996 دو نسخه دیگر از آن منتشر شود. امروز که شما در حال مطالعه این سطور هستید (پاییز 1401) هجدهمین قسمت آن با عنوان «وارکرفت: سرزمین‌های سایه» توسط بلیزارد اینترتیمنت (Blizzard Entertainment) نیز در دسترس است. این علاقه‌ی جهانی باعث شد نویسندگان مختلفی تالیف رمان بر اساس شخصیت‌های وارکرفت را آغاز کنند.

اما وارکرفت دقیقاً درباره‌ی چیست؟

پاسخ دادن به این سوال راحت نیست چون نمی‌توان خط زمانی مستقیمی را برای این مجموعه تعیین کرد. از سال 2000 تاکنون بیشتر از سی جلد براساس وقایع این دنیای تخیلی به تحریر درآمده و حداقل هفت نویسنده در تالیف آن مشارکت داشتند. بازی‌ها و رمان‌ها نیز در طول این بیست و دو سال الهام‌بخش و گاه رقیب یکدیگر بودند چون علاقه‌مندان بازی‌ها مشتاقانه به سمت داستان‌ها ‌جذب می‌شدند و طرفداران کتاب‌ها ناگهان پتانسیل خود را برای گیمر شدن را کشف می‌کردند. در نتیجه‌ این وقایع، صنعت ساخت بازی و چاپ به گونه‌ای درهم آمیخته شد که موارد مشابه اندکی را می‌توان مانند آن یافت.

انتشار هر نسخه جدیدی از وقایع وارکرفت در قالب‌های گوناگون بعد جدیدی به آن می‌افزود. قلم‌های متفاوت نویسندگان، اقتباس‌های سینمایی و وجود نسخه‌های متعدد از بازی دلایلی هستند که توصیف وارکرفت را دشوار می‌سازند. اگر بخواهیم موضوعی را به‌عنوان هسته‌ی اصلی این مجموعه برگزینیم قطعا نبرد خیر و شر خواهد بود. با وجود شخصیت‌های خاکستری متعدد، بیشتر افراد داستان را به سادگی می‌توان در گروه «آدم خوب‌ها» و «آدم بد‌ها» قرار داد (صرف نظر از اینکه بسیاری از شخصیت‌ها انسان نیستند!) وجود روایتی که مجموعه‌ی وارکرفت براساس دست‌نوشته‌های ناتمام جی. آر. آر. تالکین (J. R. R. Tolkien) خالق مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها به وجود آمده هم این ادعا را تقویت می‌کند چون ستایش خصایلی مانند فداکاری، مبارزه، سختکوشی قهرمان‌دوستی و چهارچوب‌های اخلاقی مشخص را به وضوح می‌توان در داستان مشاهده کرد.

برای جمع‌بندی، مجموعه‌ی وارکرفت روایت داستانی با جهان‌های موازی بسیار و نبردهایی است که میان نیروهای شیطانی حریص و مدافعان اخلاقمند اتفاق می‌افتد. اگر طرفدار ژانر فانتزی-حماسی هستید از مطالعه‌ی این روایت‌ها لذت می‌برید و قهرمان ایده‌آل خود را در آن خواهید یافت، زیرا به لطف تعدد نویسندگان و خلاقیت‌های کم‌مانندشان شخصیت‌های جذاب بسیاری در این سری کتاب حضور دارند!

از این دنیای فانتزی تا امروز سه مجموعه‌ی «وارکرفت»، «نبرد باستانیان» و «وقایع جنگ» منتشر شده است. بیست و یک جلد دیگر هم تحت عنوان «جهان وارکرفت» تالیف شده که هر کدام برشی از زمان و گوشه‌ای از دلاوری‌های جنگجویان را به تصویر می‌کشند.

اقتباس از مجموعه‌ی وارکرفت

ساخت فیلمی سینمایی براساس داستان‌های وارکرفت در سال 2006 آغاز شد و حاصل آن در سال 2016 به اکران درآمد. بازیگرانی مانند تراویس فیمل، بن فاستر، پائولا پاتون و دومینیک کوپر در آن هنرنمایی کردند. گفتنی است که این اثر نمرات خوب و متوسطی را از منتقدان دریافت کرد و حدود پانصد میلیون دلار در سطح جهان فروش داشت.

کتاب صوتی وارکرفت: طلوع هورد مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این داستان صوتی را به تمام دنبال‌کنندگان ژانر فانتزی، به‌ویژه طرفداران دنیای وارکرفت توصیه می‌کنیم.

با کریستی گلدن بیشتر آشنا شویم

کریستی گلدن (Christie Golden) نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه Colorado Author's League و یکی از پرفروش‌ترین مولفان نیویورک‌تایمز است. اولین همکاری او در مجموعه‌ی وارکرفت با کتاب «وارکرفت: ارباب قبایل» در سال 2001 رقم خورد. گلدن تا امروز شش جلد از این مجموعه را تالیف و نقشی مهم در توسعه‌ی آن ایفا کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی وارکرفت: طلوع هورد می‌شنویم

دِرِکتار در حال تعریف گریه می‌کند. اشک از چشم‌هایی که دیگر امروز را نمی‌بیند اما به خوبی گذشته را به یاد دارد بر چهره‌اش می‌ریزد. من چیزی ندارم برای آرام کردنش بگویم. این که دوباره عناصر به فراخوان او پاسخ می‌دهند یا فراخوان من، یا به کمک هر شبح اورکی می‌آیند نشان از دلسوزی و گذشت آنان دارد. نشان از خواسته‌ی آنان برای برقراری تعادل در دنیا. مارپیچی که تاریکی همچنان در آن جولان می‌دهد در این قاره نیست. ما به لحاظ فیزیکی به‌خوبی از آن فاصله داریم اما سایه‌اش همچنان بر روحمان سنگینی می‌کند. سایه‌ای که در آن گذشته‌ی دور و روزهای بعد از آن گسترش یافت و مقدس‌ترین مکانمان را آلوده کرد، سایه‌ی دستی سیاه.

خواب به‌راحتی به چشم دوراتان نمی‌آمد، همچنین به چشم دِراکها که مرتب دست به دست می‌شد و غلت می‌زد و آه می‌کشید. سرانجام دوراتان تسلیم شد و نشسته در بستر به اتفاقات آن روز فکر کرد. تمام وجودش فریاد می‌زد پذیرفتن جادویی که به این سادگی موجب شکنجه و عذاب موجود زنده‌ای می‌شود اشتباه است اما مگر کار دیگری از آن‌ها برمی‌آید؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
65 دقیقه
بخش اول
69 دقیقه
بخش دوم
75 دقیقه
بخش سوم
78 دقیقه
بخش چهارم
74 دقیقه
بخش پنجم
92 دقیقه
بخش ششم
81 دقیقه
بخش هفتم
53 دقیقه
بخش هشتم
68 دقیقه
بخش نهم
63 دقیقه
بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وارکرفت: طلوع هورد
نویسنده
مترجمافشین اردشیری
راویامیر فرحان نیا
ناشر چاپینشر ویدا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
78000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وارکرفت: طلوع هورد

Samira Naraghi
۱۴۰۲/۱۰/۲
اگر بخواهم با ژانری از همین دست مقایسه‌اش کنم سری کتاب‌های میدگارد و آنان از خدایان بودن بسیار بسیار گیرا تر و دلنشین تر بود مضموم شأن نه حقیقتا توصیه‌اش نمیکنم دوستان بهتر است وقتی که سر این کتاب بخواهید بگذارید سری میدگارد را بخوانید و بشنوید و لذت ببرید.. از نویسنده‌ای ایرانی که به نظر من قلمی بی نظیر دارد
مهدی طوسی
۱۴۰۲/۳/۳۰
صدا و آهنگ و لحن گوینده واقعا عالی بود
ولی کاش اسم هارو دقیق تر ترجمه میکردید
ترو خدا یکم تو ترجمه اسم‌ها دقت کنید
بعضی از اسم هارو خیلی بد تلفظ کردین
ممنون میشم اگه درستش کنید یا حداقل تو کتاب‌های بعدی توجه کنید
مهدی پرستو
۱۴۰۲/۴/۲۸
من از خیلی وقت بود که بازی وارکرافت رو بازی میکردم ولی نمیدونستم داستان وارکرافت از خود بازیش این همه جذاب تره ممنون بابت راوی این کتاب👍
وار کرافت چه داستانش چه بازیش جذابن خیلی
mani eslami
۱۴۰۲/۴/۱۸
به نظر من طلوع هورد تنها کتابی از این مجموعه هست که واقعا کل موضوع و دنیای وارکرفت رو بهت نشون میده و خواندن این کتاب رو قبل از بقیه قسمتها توصیه میکنم
سجاد شیردل
۱۴۰۲/۷/۲
یکی از جذاب‌ترین داستانا درباره زندگی ارگه است افرادی که بازی وارکرفت رو کردن براشون جذابیت دو چندانی داره
naghmeh sh
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
با تشکر از نویسنده و گویندگان عزیز من زیاد ارتباط برقرار نکردم
افشین صالحی
۱۴۰۲/۹/۳۰
بسیار عالیه فقط من ترتیب خوندن کتابهای وارکرفت رو نمیدونم کسی نمیتونه کمک کنه؟
علی رضا حسینی
۱۴۰۲/۱۱/۸
این یکی از بهترین داستان‌های بود که شنیدم
غزاله بیات
۱۴۰۲/۸/۲۶
کسی اطلاع داره چرا نویسنده مجموعه وارکرفت متفاوت هستند؟
حسین
۱۴۰۱/۱۲/۸
واقعا لذت بردم صدای گوینده هم عالی بود
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وارکرفت: طلوع هورد

برای دریافت کتاب صوتی وارکرفت: طلوع هورد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.