معرفی و دانلود کتاب نوهزینه کاهی

عکس جلد کتاب نوهزینه کاهی
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نوهزینه کاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوهزینه کاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوهزینه کاهی

آیا می‌توان همزمان با ایجاد نوآوری، هزینه‌ها را هم کاهش داد؟ کتاب نوهزینه کاهی نوشته‌ی استیفن وانکر و جنیفر لولا درباره‌ی چگونگی هزینه‌‌ی کمتر و نوآوری بیشتر است. این اثر آموزشی که یکی از ده کتاب برتر حوزه‌ی تجارت در سال 2018 بوده، تعریف نوآوری را فراتر از محصولات به مدل کسب‌وکار گسترش و به کارآفرین‌ها آموزش می‌دهد که فرضیه‌های قدیمی تولید را کنار بگذارند و دقیقاً بر خواسته‌ی مصرف‌کننده تمرکز کنند.

درباره‌ی کتاب نوهزینه‌ کاهی

نوآوری به‌معنای ارائه‌ی ایده‌های جدید و تبدیل این ایده‌ها به فناوری، محصول، فرایند، مدل‌های کسب‌وکار و... است. معمولاً این فرایندها هزینه‌های زیادی بر کسب‌وکارها تحمیل می‌کند. به‌همین‌خاطر ایده‌آل‌ترین وضعیت ممکن برای هر کسب‌وکار، ایجاد نوآوری بدون هزینه‌ی اضافه است. به‌ویژه آنکه شرکت‌های کوچک و مجموعه‌هایی که از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند، هنگام نوآوری با چالش‌ها و مشکلات بیشتری دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ زیرا تأمین هزینه برای توسعه‌ی نوآوری‌های پیشرفته برای آن‌ها دشوارتر از شرکت‌های بزرگ است.

ازاین‌منظر، معمولاً نوآوری و کاهش هزینه، نقطه‌ی مقابل یکدیگر تصور می‌شوند؛ به‌این‌معنا که وقتی یکی از این دو بالا می‌رود، دیگری پایین می‌آید؛ اما راهی وجود دارد که می‌توان هم هزینه را کم کرد و هم نوآوری را افزایش داد. کتاب نوهزینه‌ کاهی (Costovation‬) ترکیبی از دو واژه‌ی هزینه (cost) و نوآوری (innovation) است که در برگردان فارسی با نام نوهزینه‌ کاهی، به‌معنای کاهش هزینه‌ها هم‌زمان با اجرای نوآوری تعریف شده است. این اثر آموزشی را استیفن وانکر (Stephen Wunker) و جنیفر لولا (Jennifer Luo Law)، به‌این‌خاطر نوشته‌اند که با معرفی راهکارهای ساده، صاحبان کسب‌وکارها بتوانند مقرون‌به‌صرفه بودن و نوآوری را درکنارهم قرار دهند. راهکارهایی که حتی در شرکت‌های کوچک نیز کارایی دارد. به‌این‌منظور نیز نویسنده‌ها نمونه‌هایی کاربردی از کسب‌وکارها در دیگر کشورها را یادآوری کرده‌اند تا خواننده‌ی کتاب بتواند از شیوه‌های مفید آن‌ها الگوبرداری کند، کسب‌وکارش را با هزینه‌ی کمتر توسعه دهد، فرصت‌های شغلی بیشتری بیافریند و از رقبا پیشی بگیرد.

استیفن وانکر و جنیفر لولا در این کتاب تحسین‌شده‌، ابتدا ضمن تعریف نوهزینه‌کاهی، سه ویژگی مهم آن، شامل چشم انداز موفقیت، تغییر دیدگاه و آزمایش را برمی‌شمرند و پنج راهکار برای توضیح آن‌ها بیان می‌کنند: بررسی کسب‌وکار از دور، تمرکز و دقت بر محصولات و خدمات، نگاه‌کردن به مسائل از دریچه‌ی دید مشتری‌ها، تغییر نحوه‌ی نگاه به مشتری و شیوه‌ی بخش‌بندی آن‌ها، و بازنگری در زنجیره‌ی تأمین. نویسنده‌ها در ادامه، بیست استراتژی و تاکتیک برای نوآوری از درون را پیشنهاد می‌کنند، نشانه‌های آمادگی برای نوهزینه‌کاهی را برمی‌شمرند، راهکار هم سویی نوهزینه کاهی و استراتژی کلان سازمان را توضیح می‌دهند و دست‌آخر نیز یک راهنمای گام به گام برای شروع کار را به رهبران کسب‌وکارها ارائه می‌کنند. کتاب نوهزینه‌ کاهی، نوشته‌ی مشترک استیفن وانکر و جنیفر لولا را انتشارات برآیند با ترجمه‌ی صدرا امامی و محمد جوادی قاضیانی منتشر کرده و در اختیار خواننده‌های فارسی‌زبان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب نوهزینه‌ کاهی

  • کتابی ارزشمند و خواندنی برای هرکس که به‌دنبال خلق ارزش واقعی، عمیق و پایدار است. (کروکت دیل، مدیرعامل هلس استت)

  • کتاب نوهزینه‌ کاهی با ارائه‌ی مثال‌های واضح در مورد نوآوری، چرخ‌ها را به راه می‌اندازد. این کتاب خوب را بخوانید تا یک بینش قوی درباره‌ی راه‌های هیجان‌انگیز برای استفاده از نوآوری مناسب و سودآوری طولانی‌مدت را کسب کنید. (مجله‌ی روندهای کسب‌و‌کار کوچک)

  • تغییر مدل کسب‌وکار آسان نیست. از نویسنده‌های کتاب سپاس‌گزارم که فرایندی پُر از مثال‌های واقعی، راهنمایی‌های دقیق و توصیه‌های عملی ترسیم کرده‌اند. این اثر ارائه‌دهنده‌ی ابزارهایی بسیار مفید و مطالبی جذاب است. (نیل آلیسون، مدیر نوآوری مدل کسب‌وکار پیرسون)

  • نوهزینه‌ کاهی نخستین اثری است که به‌طور همزمان خلاقیت و مقرون‌به‌صرفه بودن را باهم تلفیق کرده و راه‌حل‌هایی ساده عرضه کرده است؛ به‌گونه‌ای که هم شرکت‌های بزرگ و کلان و هم شرکت‌های کوچک بتوانند آن‌ها را به کار ببرند. (هنری تریل، رئیس نوآوری سازمانی بایر)

  • معمولاً نوآوری و کارآفرینی را منحصر به تولید محصول می‌دانیم، اما موقعیت‌های بسیاری برای ایجاد نوآوری در بخش‌های زیربنایی شرکت‌ها وجود دارد. کتاب حاضر راهنمایی‌های سودمندی برای دستیابی به این فرصت‌ها ارائه می‌کند. (دن واکر، رئیس فناوری‌های نوظهور و تحول‌آفرین در BP)

  • اگر قصد دارید منحنی هزینه را زیرورو کنید و کسب‌وکاری راه‌ بیندازید که برای مشتری‌ها کم‌هزینه باشد و آن‌ها را تحت‌تأثیر خود قرار دهد، حتماً کتاب نوهزینه‌ کاهی را مطالعه کنید. این کتاب سرشار از مطالعات نوین، فرایندهای گام‌به‌گام و پیشنهادات کاربردی است. (جاناتان بریل، آینده‌پژوهِ شرکت HP)

  • هزینه‌ی کم در عین نوآوری، خواسته‌ و تمایل تمام شرکت‌هاست. بااین‌وجود، معدودی از شرکت‌ها در دستیابی به این دو مؤلفه موفق عمل می‌کنند. این کتاب مملو از راهکارهایی برای کاربرد اصول نوآوری در کسب‌وکار است و شما را راهنمایی می‌کند تا در بازار به موفقیت رسیده و در عرصه‌ی رقابت بتوانید کسب‌و‌کار خود را حفظ کنید. (ویجی گوویندارجان، استاد در مدرسه‌ی کسب‌وکار دارتموث تاک)

کتاب نوهزینه‌ کاهی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب را به مدیرها، استراتژیست‌ها و صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، که قصد دارند هم‌زمان با صرف هزینه‌ی کمتر، در تجارت خود نوآوری ایجاد کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

با استیفن وانکر و جنیفر لولا بیشتر آشنا شویم

استیفن وانکر، رهبر و جنیفر لولا یکی از مدیرهای ارشد شرکت «مشاوران جدید بازار» هستند؛ مجموعه‌ای که در زمینه‌ی استراتژی رشد، نوآوری، و تحقیقات مشتری‌ها فعالیت می‌کند. استیفن وانکر دارای مدرک MBA از هاروارد، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه پرینستون است و توسعه‌ی ده‌ها پلتفرم رشد جدید در شرکت‌های نوپا و بزرگ در هر شش قاره‌ی جهان را بر عهده داشته است.

جنیفر لولا نیز دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی ادبیات انگلیسی از کالج ویلیامز بوده که خود را از آموزش‌ و پرورش شروع کرده و سپس در حوزه‌ی مشاوره‌های استراتژیک مشغول به کار شده است. کتاب حاضر تنها اثر مشترک و بهترین کتاب این دو نویسنده است، اما استیفن وانکر در نوشتن دو کتاب دیگر به نام‌های «مشتریان گرسنه» «تسخیر بازارهای جدید» نیز همکاری داشته است.

در بخشی از کتاب نوهزینه کاهی می‌خوانیم

در سال 2003، ساکنان شهر دنور درباره‌ی مرد مرموزی حرف می‌زدند که فقط می‌دانستند نامش تِد است. ماجرا زمانی آغاز شد که صدها گُل به بیمارستان دنور فرستاده شد؛ روی گل‌ها کارت‌هایی با امضای «تِد» بود. پس ‌از ‌آن، تِد همه‌ی مشتریان یک رستوران را به دسر مهمان کرد. کمی بعد، در رویدادهای ورزشی محلی، گروه رژه‌ی ناآشنایی حضور یافت که به‌طور عجیبی یک‌صدا می‌گفتند: «تِد، برو!»

این سردرگمی بیشتر هم شد. در فرودگاه بین‌المللی دنور، مسافران پروازهای ورودی و خروجی مشاهده کردند که حروف نام تد (TED) به‌شکل بزرگ روی زمین کشاورزی نزدیک فرودگاه نقش بسته است. استیکرهای آبی و نارنجی‌رنگ «تِد» در یکی از بازی‌های برانکوز دیده شد. به افرادی پول داده شد تا تابلوهای تبلیغاتی دوطرفه‌ای را به گردن خود آویزان کنند و در سطح شهر بگردند. روی سطح جلویی این تابلوها به‌طعنه نوشته شده بود: «من تِد نیستم» و بر سطح پشتی آن‌ها این جمله به چشم می‌خورد: «تد کیست و چرا این‌قدر خجالتی است که هیچ‌کس او را نمی‌شناسد؟!»

تد هواپیماییِ کم‌هزینه و جدیدِ یونایتد ایرلاینز بود؛ یک هواپیمایی جدید که داخل یونایتد ایرلاینز شکل گرفت و هدف آن مقابله با برنامه‌های افزایش تخفیف در خطوط هوایی مانند ساوت‌وست بود. تد مبتنی بر قدیمی‌ترین استراتژی کسب‌وکار بود: اگر نمی‌توانید به آن‌ها ضربه بزنید، از آن‌ها تقلید کنید.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سخن مترجم
تمجیدها از کتاب نوهزینه‌کاهی
بخش 1: ‌مقدمه ای بر نوهزینه کاهی
فصل اول: ‌نوهزینه کاهی چیست و چرا مهم است؟
بخش 2: سه ویژگی نوهزینه کاهی
فصل دوم: ‌چشم انداز موفقیت
فصل سوم: ‌تمرکز بی وقفه: دقیق شوید!
فصل چهارم: تمایل به کم رنگ کردن مرزهای نوآوری: نوآوری از درون
بخش 3: ‌کتابچه راهنمای استراتژی نوهزینه کاهی
فصل پنجم: بیست استراتژی و تاکتیک
بخش 4: ‌تصویری بزرگ تر
فصل ششم: تشخیص: هفت نشانه‌ی آمادگی صنعت برای نوهزینه کاهی
فصل هفتم: هم سویی نوهزینه کاهی و استراتژی کلان سازمان
راهنمای گام به گام برای شروع کار / امروز صبح شنبه است. چه کار می کنید؟
تقدیر و تشکر
یادداشت ها
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوهزینه کاهی
نویسنده،
مترجمصدرا امامی، محمد جوادی قاضیانی
ناشر چاپیانتشارات برآیند
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات178
زبانفارسی
شابک978-600-6466-45-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نوهزینه کاهی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نوهزینه کاهی

برای دریافت کتاب نوهزینه کاهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.