معرفی و دانلود کتاب خون نحس: پشت پرده رازها و دروغ‌های یک استارت‌آپ‌ در سیلیکون ولی

عکس جلد کتاب خون نحس: پشت پرده رازها و دروغ‌های یک استارت‌آپ‌ در سیلیکون ولی
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خون نحس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خون نحس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خون نحس: پشت پرده رازها و دروغ‌های یک استارت‌آپ‌ در سیلیکون ولی

یک گزارش تحقیقاتی افشاگرانه!... جان کریرو در کتاب خون نحس، کلاه‌برداری یکی از بزرگ‌ترین و ثروتمندترین استارتاپ های دنیا را افشا می‌کند. این کتاب گزارش سقوط شرکت آمریکایی ترانوس است که ادعا می‌کرد شیوه‌ی جدیدی برای گرفتن نمونه‌ی خون ابداع کرده. این کتاب به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب ملی توانست در سال 2018 جایزه‌ی فایننشیال تایمز را از آن خود کند.

درباره‌ی کتاب خون نحس

سال 2003 الیزابت هولمز 19 ساله، دانشجوی سال دوم مهندسی شیمی دانشگاه استنفورد و محقق و دستیار آزمایشگاه دانشکده بود. الیزابت مدت‌ها بود که ایده‌ای در ذهن داشت: تأسیس استارتاپی که بتواند نمونه‌گیری و آزمایش خون را متحول کند. او خودش از سوزن می‌ترسید و می‌خواست نمونه‌گیری‌ای ابداع کند که به شیوه‌ی بدون سوزن و بدون گرفتن خون زیاد باشد. در نهایت موفق می‌شود برای طرحش سرمایه‌گذار پیدا کند و شرکتش را تأسیس نماید. شرکتی که نام آن را ترانوس گذاشت و خودش مدیرعاملش شد. ترانوس تکنولوژی‌های جدیدی توسعه داد که می‌توانست با گرفتن یک نمونه‌ی کوچک از نوک انگشت دست آزمایش‌های متعددی انجام دهد. این شرکت خیلی زود معروف شد. هولمز زن جاه‌طلبی بود که دوست داشت در کنار توسعه‌ی پزشکی، پول هم بدست آورد. او توانست افراد معروفی مثل جورج شولتز، از وزرای سابق آمریکا را دعوت به همکاری کند. با مدیریت او، ظرف 10 سال سرمایه‌ی ترانوس به نزدیک 9 میلیارد دلار رسید. الیزابت هولمز در 30 سالگی حدود 4.5 میلیارد دلار دارایی داشت و تبدیل به یکی از قدرتمندترین زنان آمریکا شد.

اما در سال 2015 یکی از اساتید دانشگاه استنفورد مدعی شد که ادعاهای این شرکت در مورد ابداعات اغراق‌شده است. انتشار این گزارش توجهات را به‌سوی ترانوس جلب کرد اما هلمز همه‌ی ادعاها را رد کرد. جان کریرو (John Carreyrou) روزنامه‌نگار روزنامه‌ی وال‌استریت ژورنال با دیدن این خبر تصمیم گرفت در مورد این شرکت بیشتر تحقیق کند. او در گزارشی اعلام کرد، ترانوس برخلاف ادعایش از تکنولوژی جدیدی برای آزمایش استفاده نمی‌کند بلکه از همان دستگاه‌های قدیمی که همه‌ی آزمایشگاه‌ها دارند، استفاده می‌کند. انتشار سلسله گزارش‌های کریرو در سال 2015 باعث شد سازمان‌های دولتی و قضایی هم وارد ماجرا شوند و تحقیقات‌شان را آغاز کنند. کریرو این گزارش تحقیقاتی را در کتاب خون نحس (Bad Blood) منتشر کرده. کتابی که هم با استقبال خوانندگان روبه‌رو شد و هم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این کتاب جوایز زیادی بدست آورده و جزو بهترین کتاب‌های غیرداستانی سال 2018 به‌شمار می‌رود.

کتاب خون نحس با اینکه گزارشی از اتفاقات واقعی است، اما روایتی هیجان‌انگیز و جذاب دارد. خواننده در جریان یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های چند سال اخیر در سیلیکون ولی قرار می‌گیرد. لایه‌ی دیگر کتاب، در مورد شخصیت جاه‌طلب و خودخواه الیزابت هولمز است که برای رسیدن به پول و قدرت حاضر بود دست به هر کاری بزند. سال 2016 و بعد از اولین گزارش، جو بایدن معاون اول رئیس‌جمهوری وقت، برای بازدید به آزمایشگاه ترانوس آمد. بایدن تکنولوژی آزمایشگاه را تأیید کرد و آنچه دید را ستود. اما بعدتر مشخص شد همه‌ی آن آزمایشگاه جعلی بود و صرفاً برای گمراه کردن بایدن ساخته شده بود!

کتاب خون نحس را صدرا امامی و ثمین امامی ترجمه کرده‌اند و انتشارات برآیند چاپ آن را بر عهده داشته است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب خون نحس

حق ساخت فیلم سینمایی این کتاب خریداری شده و قرار است به زودی آدام مک‌کی فیلمی از روی آن بسازد. نویسنده‌ی فیلمنامه ونسا تیلور (از نویسندگان بازی تاج و تخت) است و جنیفر لاورنس نقش اصلی را بر عهده دارد.

جوایز و افتخارات کتاب خون نحس

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب تجاری لس‌انجلس تایمز در سال 2018
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال فایننشیال تایمز و کتاب مک کینزی در سال 2018
  • بهترین کتاب غیرداستانی سایت آمازون در سال 2018
  • نامزد بهترین کتاب غیرداستانی سایت گودریدز
  • از مهم‌ترین کتاب‌های سال به انتخاب NPR
  • از کتاب‌های منتخب سال نشریه‌ی نیویورک‌تایمز بوک ریویو
  • کتاب پرفروش ملی
  • راهیابی به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • راهیابی به فهرست بهترین کتاب‌های سال 2018 تایم، فورچون و بلومبرگ
  • تحسین‌شده از سوی بیل گیتس

نکوداشت‌های کتاب خون نحس

  • کتابی هولناک... شبیه تریلر است... کریرو [ماجرای ترانوس] را به بهترین شکل ممکن روایت می‌کند. (نیویورک‌تایمز بوک‌ریویو)
  • حس دقیق و ظریف کریرو، روند پرتعلیق و شخصیت‌های چندوجهی او در این شاهکار خواندنی، خیلی برتر از نویسندگان تریلرهای جنایی است. (بوک‌لیست)
  • خون نحس ناآرام است و در یک صحفه‌اش بیشتر از هر کتاب دیگری، ماجرا اتفاق می‌افتد. (نیویورک‌تایمز)
  • کتاب خون وحشی نشان می‌دهد که چطور مردانی قدرتمند فریب یک دروغگوی شیاد را می‌خورند. (یاشار علی، مجله‌ی نیویورک)

کتاب خون نحس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به روزنامه‌نگاری تحقیقاتی علاقه دارید و دوست دارید ماجرای رسوایی یکی از بزرگ‌ترین استارتاپ‌های دنیا را بدانید، خواندن این کتاب اکیداً به شما توصیه می‌شود.

با جان کریرو بیشتر آشنا شویم

جان کریرو روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی فرانسوی-آمریکایی است که تقریباً 20 سال در روزنامه‌ی وال‌استریت ژورنال فعالیت داشت. کریرو عموماً به خاطر گزارش‌های تحقیقاتی‌ای که در این روزنامه می‌نوشته معروف است. او تابه‌حال دو بار در سال‌های 2003 و 2015 برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر روزنامه‌نگاری شده. کتاب «خون نحس» تنها اثر جان کریرو برگرفته از سلسله گزارش‌های افشاگرانه‌ای است که در مورد کلاه‌برداری یکی از استارتاپ‌های سیلکون‌ولی در وال‌استریت ژورنال منتشر می‌کرده. کتاب به شدت مورد تحسین قرار گرفت و او به خاطر نوشتن کتابش برنده‌ی جایزه‌های مهمی مثل جورج پولک و جرالد لوئب شد. از این رسوایی یک مستند ساخته شد که کریرو هم در آن حضور داشت و صحبت می‌کرد.

در بخشی از کتاب خون نحس می‌خوانیم

تألیف این کتاب که حاصل تلاش‌های من در وال‌استریت ژورنال برای پرده‌برداری از رسوایی ترانوس است، بدون همکاری منابع محرمانه امکان‌پذیر نبود. با وجود خطرناک‌بودن این کار، آن‌ها در سال‌های 2015 و 2016 با من صحبت کردند. بعضی از آن‌ها مانند تایلر شولتز، پس از آنکه به منابع غیرمحرمانه تبدیل شدند، با هویت واقعی‌شان در داستان ظاهر شده‌اند. سایر افراد با اسامی مستعار در کتاب حضور دارند یا به‌عنوان منابع بدون نام به آن‌ها اشاره شده است. با وجود تهدیدهای حقوقی و خطرهایی که حرفه‌شان را تهدید می‌کرد، همه‌ی آن‌ها مایل بودند که با من صحبت کنند. این افراد دغدغه‌ای داشتند که برایشان از همه‌چیز مهم‌تر بود: آن‌ها می‌خواستند از بیمارانی که به‌دلیل نتایج اشتباه آزمایش‌های خون در ترانوس، در معرض رنج و خطر قرار می‌گرفتند، محافظت کنند. من تا ابد قدردان درستکاری و شجاعتشان هستم. قهرمانان حقیقی این داستان آن‌ها هستند.

همچنین نگارش این کتاب بدون کمک چند تن از کارکنان سابق ترانوس امکان‌پذیر نبود. آن‌ها بر ترسشان غلبه کردند و تجارب و اطلاعاتشان را با من در میان گذاشتند تا بتوانم تاریخ پانزده‌ساله‌ی شرکت را بازسازی کنم. تک‌تک آن‌ها با سخاوت، وقتشان را در اختیار من گذاشتند و به‌طور باورنکردنی، از این تلاش حمایت کردند. همچنین مدیون متخصصانی هستم که به من دانش راز‌آلود و شگفت‌انگیز آزمایش خون را آموختند. یکی از آن‌ها، استفان مستر از مرکز پزشکی ویل کرنل در نیویورک، چنان بامحبت بود که، پیش از انتشار، نوشته را بررسی کرد تا من خطایی نداشته باشم.

فهرست مطالب کتاب

قدردانی
درباره‌ی نویسنده
سخن نویسنده
سخن مترجم
سخن ناشر
پیش‌پرده
فصل اول: زندگی هدفمند
فصل دوم: رُبات برچسب زن
فصل سوم: حسادت به اپل
فصل چهارم: خداحافظی با ایست پالی
فصل پنجم: همسایه‌ی کودکی
فصل ششم: سانی
فصل هفتم: دکتر جی
فصل هشتم: مینی لب
فصل نهم: نمایش تندرستی
فصل دهم: نایب سرهنگ شومیکر کیست؟
فصل یازدهم: روشن کردن فویز
فصل دوازدهم: ایان گیبونز
فصل سیزدهم: شیات/دی
فصل چهاردهم: شروع به کار
فصل پانزدهم: تک شاخ
فصل شانزدهم: نوه
فصل هفدهم: شهرت
فصل هجدهم: سوگند بقراط
فصل نوزدهم: سرنخ
فصل بیستم: تله
فصل بیست و یکم: رازهای تجاری
فصل بیست و دوم: لا ماتانزا
فصل بیست و سوم: کنترل آسیب
فصل بیست و چهارم: شهبانو لباسی بر تن ندارد
سخن پایانی
یادداشت ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خون نحس: پشت پرده رازها و دروغ‌های یک استارت‌آپ‌ در سیلیکون ولی
نویسنده
مترجمصدرا امامی، ثمین امامی
ناشر چاپیانتشارات برآیند
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات364
زبانفارسی
شابک978-600-6466-55-2
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خون نحس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خون نحس

برای دریافت کتاب خون نحس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.