معرفی و دانلود کتاب صوتی یخه

عکس جلد کتاب صوتی یخه
قیمت:
۷,۸۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یخه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یخه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یخه

با کتاب صوتی یخه اثر هانس کریستین آندرسن از مجموعه دختر کبریت فروش، درمی‌یابید که هیچ‌کس از سزای عملش مبرا نیست، اگر انسانی بدکردار باشد سرگذشت او زبان به زبان می‌گردد و به یاد سپرده می‌شود تا عبرت آیندگان گردد.

هانس کریستین آندرسن (Hans Christian Andersen)، نویسنده، شاعر، نمایشنامه‌نویس معروف اهل دانمارک است و او را پدر افسانه‌های نو نیز می‌نامند. او حدود 220 داستان تخیلی نوشته و داستان‌هایش به 150 زبان ترجمه شده‌ و هم‌چنان میلیون‌ها نسخه از آن‌ها در سراسر جهان چاپ می‌شود.

داستان‌های هانس کریستین آندرسن به عنوان داستان‌های پریان معروف است که در فضایی خیال‌انگیز و گاه فانتزی، درون‌مایه‌هایی اخلاقی را شرح می‌دهد، هرچند برخی از داستان‌های وی رویکردی اجتماعی و واقع‌گرایانه نیز دارند.

شناخته‌ترین اثر او «دخترک کبریت فروش» است که داستان آخرین روز زندگی دخترک کبریت فروش دوره‌گردی را بیان می‌کند. او این داستان را براساس واقعیتی تلخ و با لحنی تأثیرگذار و رویکردی افشاگرانه و انتقادی می‌نویسد و با بیانی غیرمستقیم و داستانی، پرده از بیدادگری اقتصادی و اجتماعی جامعه طبقاتی اروپای آن روز برمی‌دارد.

دیگر آثار او عبارت‌اند از: پری دریایی کوچولو، پری جنگلی، بندانگشتی، جوجه اردک زشت، زندگی من، ملکه برفی و لباس جدید امپراتور و... .

در قسمتی از کتاب صوتی یخه می‌شنویم:

القصه، روزها گذشت و آخرسر گذرِ یخه به کُپه کاغذ پاره‌هاىِ کارخانه کاغذسازى افتاد. کاغذ پاره‌ها میهمانى بزرگى برپا کردند، کتان‌هاى نرم در یک دسته ایستادند و کتان‌هاى زبر و خشن در دسته دیگر، راه و رسم این عالم همین است دیگر. تمام کاغذ پاره‌ها علاقه داشتند گپ بزنند و حرف‌هاى زیاد هم داشتند، اما یخه از همه بیشتر روده درازى کرد، چون کشته و مرده لاف زدن بود.

گفت: «من نامزدهاى زیادى داشتم! راستش، زن‌ها دست از سرم برنمى‌داشتند. از طرفى، براى خود آقایى بودم و خیلى خوب آهار برمى‌داشتم. هم شانه داشتم و هم چکمه‌کش، گرچه از هیچ کدام هرگز استفاده نکردم. کاش آن روزها مرا مى‌دیدید که دگمه مى‌خوردم و تو گذاشته مى‌شدم. هیچ وقت اولین نامزدم را فراموش نمى‌کنم. یک کمربند بود، خیلى نرم و لطیف و قشنگ بود، من باعث مرگش شدم؛ خودش را به خاطر من در طشت رختشویى غرق کرد. بعد بیوه‌اى بود سرشار از شور و هیجان، اما من ترکش کردم. این زخمى که مى‌بینید، یک ستاره باله به من زد؛ شیدا و بی‌رحم بود. شانه خودم یکدل نه صد دل عاشقم بود و به همین علت تمام دندان‌هایش را از دست داده بود گمان مى‌کنم از شدت گریه بود. آه بله، کیف دنیا را کرده‌ام! و بار بزرگى بر وجدانم سنگینى مى‌کند. اما مطلبى که از همه بیشتر ناراحتم مى‌کند فکر کردن به بند جوراب است یعنى کمربند و عاقبت غم‌انگیز اوست در طشت رختشویى. سزایم این است که کاغذ بشوم، کفاره گناهم را پس مى‌دهم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
یخه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یخه
نویسنده
مترجمجمشید نوایی
راوینرگس موسی پور
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یخه

ش شهبازی
۱۳۹۸/۳/۲۰
مثل تمام آثار اندرسن کوتاه و مختصر و عالی. آنقدر کوتاه که حتی نمیشود خلاصه برآن نوشت. اما عالی تر از آن اجرای فوق العاده خانم موسی پور است که در دنیای کتابهای صوتی درحد جایزه اول اسکار است و میشود چندین صفحه در موردش نوشت....
طاها نیک منش
۱۴۰۱/۳/۱۱
کتاب خیلی قشنگی است
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یخه

برای دریافت کتاب صوتی یخه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.