معرفی و دانلود کتاب بازتاب سایه: افروختن نیروی نهفته در خویشتن حقیقی

عکس جلد کتاب بازتاب سایه: افروختن نیروی نهفته در خویشتن حقیقی
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازتاب سایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازتاب سایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازتاب سایه: افروختن نیروی نهفته در خویشتن حقیقی

دیپاک چوپرا، دبی فورد و ماریان ویلیامسون از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز، در کتاب بازتاب سایه به شما کمک می‌کنند تا نیمۀ تاریک وجود خودتان را درک کنید. با شناخت سایه یا ضمیرناخودآگاه شما قادر خواهید بود خودِ واقعی‌تان را دوست داشته باشید و رویاهایتان را محقق کنید. این اثر فوق‌العاده و پرفروش، سفری دگرگون‌کننده و فراتر از هر نظریه‌ی روان‌شناسی‌ست، زیرا نیمۀ تاریک را به عنوان مسأله‌ای انسانی در نظر می‌گیرد.

درباره کتاب بازتاب سایه

ما شرطی شده‌ایم تا از نیمۀ تاریک زندگی و نیمۀ تاریک وجود خود بترسیم. هر وقت متوجه فکر‌ی سیاه در سرمان می‌شویم یا می‌بینیم مرتکب کاری نامعقول شده‌ایم، درست مانند موش با شتاب به سوراخمان برمی‌گردیم، پنهان می‌شویم و امیدواریم و دعا می‌کنیم تا بار دیگر که جرأت ترک لانه را بیابیم، آن کار یا فکرمان ناپدید شده باشد. چرا این کار را می‌کنیم؟

چون می‌ترسیم با همۀ تلاشمان باز هم نتوانیم از این بخش خودمان رها شویم. اگر چه معمول است که سایۀ‌مان را نادیده بگیریم یا سرکوب کنیم، حقیقت تأمل‌برانگیز این است که فرار از سایه بر نیروی آن می‌افزاید. انکار آن فقط به درد، رنج، پشیمانی و انفعال عمیق‌تر می‌انجامد. اگر مسئولیت را قبول نکنیم و خرد پنهان در زیر سطح ذهن خودآگاهمان را بیرون نکشیم، سایه اختیاردار می‌شود و به جای این که ما مهارش کنیم، به تسخیر آن درمی‌آییم و بازتاب سایه آشکار می‌شود.

نیمۀ تاریک با تصمیم‌گیری برای ما، حق تصمیم‌گیری آگاهانه را از ما می‌گیرد؛ خواه در زمینۀ غذا خوردن یا پول خرج کردن باشد، خواه در رابطه با هر اعتیاد و وابستگی دیگر. سایۀ ما موجب می‌شود دست به کارهایی بزنیم که حتی فکرش را نمی‌کردیم و به این ترتیب، انرژی حیاتی‌مان را با عادت‌های بد و رفتارهای تکراری هدر می‌دهیم. سایه اجازه نمی‌دهد خود را به طور کامل ابراز کنیم، حقیقتمان را بیان داریم و زندگی اصیل و صادقانه‌ای داشته باشیم. فقط با پذیرش دوگانگی‌مان می‌توانیم خود را از رفتارهایی که می‌توانند ما را پایین بکشند، رها کنیم. اگر همۀ وجودمان را نپذیریم، بی‌تردید تحت‌الشعاع بازتاب سایه قرار می‌گیریم.

دیپاک چوپرا، دبی فورد و ماریان ویلیامسون در کتاب بازتاب سایه (The Shadow Effect)، تاثیر دگرگون‌کننده و بی‌شمار سایه را به ما نشان می‌دهند. در صفحات این اثر، هر کدام از این سه آموزگار، این موضوع را از دیدگاه خاص خود بررسی می‌کنند. نیت آن‌ها، این است که درکی چندبُعدی و جامع را دربارۀ چگونگی تولد سایه و کارکرد آن در زندگی‌مان ارائه کنند و از آن مهم‌تر، نشان دهند چگونه می‌توانیم هدایای سرشت حقیقی‌مان را کشف نماییم. آن‌ها قول می‌دهند که پس از مطالعۀ این کتاب، نگاهی کاملاً متفاوت به سایۀ خود خواهید داشت.

دیپاک چوپرا در بخش یکم به سرشت دوگانۀ انسان می‌پردازد و راهی برای یکپارچگی پیش روی ما می‌گذارد. چوپرا از پیشگامان پزشکی ذهن و بدن، میلیون‌ها زندگی را با آموزش‌های خود دگرگون کرده است. دبی فورد در بخش دوم تولد سایه و نقش آن در زندگی را با بیانی ساده شرح می‌دهد و راهکار پس گرفتن قدرت و استعداد سرشت اصیل انسان را بررسی می‌کند.

ماریان ویلیامسون در بخش سوم با تحقیقات خود در مورد سایه و جان، فکر و وجود ما را دگرگون می‌کند و به ما کمک می‌کند تا از مسیر ناهموار میان عشق و ترس عبور کنیم. در بخش انتهایی کتاب بازتاب سایه، نویسندگان کتاب آزمونی را طراحی کرده‌اند که با پاسخ به آن‌ها متوجه می‌شویم که در کدام یک از سه گروه مربوط به بازتاب سایه قرار داریم.

شرح و بررسی سایه در این کتاب، فراتر از فرایندی روان‌شناختی یا تفریح روشنفکرانه است، بلکه راه حلی تجویزی برای مسایل حل‌نشده می‌باشد. زیرا نیمۀ تاریک را به عنوان مسأله‌ای انسانی در نظر می‌گیرد؛ مسأله‌ای که همۀ ما باید آن را در این زندگی حل کنیم تا بتوانیم با همۀ وجود زندگی کنیم. سرانجام می‌فهمیم چرا با داشتن هر رنگ، وضعیت، گرایش، ساختار ژنتیکی یا گذشته‌ای، نه از هیچ کس دیگر بهتر هستیم، نه بدتر. هیچ کس در جهان، بدون سایه نیست. با جدی گرفتن و درک سایه، واقعیت تازه‌ای از سایه متولد می‌شود که این نگرش جدید، چگونگی احساس ما را در بارۀ خودمان، شیوۀ تربیت کردن فرزندان، رفتار با همسر، برخورد با اعضای دیگر جامعه و ارتباط با کشورهای دیگر دگرگون خواهد کرد.

در نکوداشت کتاب بازتاب سایه

- با این فرض که مردم از سایه خود می‌ترسند، این کتاب تلاش می‌کند سایه جمعی را به نور بیاورد و به خوانندگان می‌آموزد که چگونه آن را مدیریت کنند تا زمانی که در خود حل شود. (New Age Retailer)

کتاب بازتاب سایه مناسب چه کسانی است؟

اگر از زندگی خود ناامید هستید و یا از آن لذت نمی‌برید کتاب بازتاب سایه کمک شایانی به شما خواهد کرد. همچنین افرادی که از رفتارهای نامناسب خود و اصلاح اخلاق و زندگیشان ناامید هستند می‌توانند از این اثر بهره فراوان ببرند.

با نویسندگان کتاب بازتاب سایه بیشتر آشنا شویم

دبی فورد (Debbie Ford) در سال 1955 به دنیا آمد. آثار این نویسنده، مربی و معلم شناخته‌شدهٔ آمریکایی تا به امروز به 26 زبان زنده دنیا ترجمه شده‌اند و در دانشگاه‌های سراسر جهان تدریس می‌شوند. شهرت اصلی او بیشتر به دلیل نوشتن کتاب «نیمه تاریک جویندگان نور» است که به افراد زیادی کمک کرد که بر سایه خود غلبه کنند. این کتاب در سال انتشار خود در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار گرفت. از دیگر کتاب‌های مشهور فورد می‌توان به «جدایی معنوی»، «چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند»، «پاک‌سازی آگاهی: برنامه‌ای در بیست و یک روز برای ارتباط با مقصود جان» اشاره کرد.

دیپاک چوپرا (Deepak Chopra) پزشکی است که می‌نویسد، شعر می‌گوید و به ادبیات عرفانی و معنوی آگاه است. مجله TIME او را یکی از 100 قهرمان برتر قرن توصیف کرده و بیش از 80 عنوان کتاب دارد. آثار او همیشه جز پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بوده و به 50 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. تفکرات و آثار چوپرا شهرت جهانی دارد چرا که او را از بنیان‌گذاران درمان معنوی می‌دانند و همواره به نقش مهم و اثرگذار معنویت و خودشناسی برای درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی معتقد است.

ماریان ویلیامسون (Marianne Williamson) متولد سال 1952 است. او از نویسندگان پرفروش و سیاست‌مداران آمریکایی شناخته می‌شود. ویلیامسون تاکنون سیزده کتاب نوشته که از جمله آن‌ها که به فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان به «معجزه‌ی تغییر یا بازگشت به زندگی» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب بازتاب سایه

- شما فقط یک وجود دارید که شُمای حقیقی و فراتر از محدودۀ خیر و شر است.

- بخشایش واقعی به این معناست که شما می‌دانید هیچ کس در واقع مقصر نیست. از دید خدا، همۀ ما بی‌تقصیر هستیم. نور ماست که حقیقت دارد، نه تاریکی‌ ما.

- با توجه به عشقی که پیامبران و انسان‌های برجسته از خود نشان داده‌اند، گویی باید محبت را جدی‌تر بگیریم. گویی ما باید پیام‌های آن‌ها را با تداوم بیش‌تری به کار ببندیم، دل را بگشاییم و از اوهام خود بیرون بیاییم.

- وظیفه‌ای که برای بیرون کردن سایه بر عهده داریم، این است که اگر چه در جهان فانی به سر می‌بریم، فقط افکار فناناپذیر در سر داشته باشیم. افکار متعالی ما ارتعاش این جهان را بالا می‌برد و آنگاه همه چیز دگرگون می‌شود.

در بخشی از کتاب بازتاب سایه می‌خوانیم

گاهی مجبور می‌شوید با کسی که دوست دارید دعوا کنید، اما حتی برای شما باورکردنی نیست که چنین شده باشد. این وضعیت، مانند کابوس به نظر می‌رسد. واقعاً می‌شنوید که می‌گویید: «امکان ندارد این ماجرا رخ بدهد!» دلیلش این است که رخ نمی‌دهد؛ شما در جهانی موازی‌- در توهمی از جدایی و اختلاف - گم‌شده‌اید.

سال‌ها پیش به خودم گفتم لازم نیست نگران شیطان باشم، این‌ها همه فقط ذهنی‌ست. یادم می‌آید که بعد از آن چه شد؛ ناگهان میخکوب شدم! زیرا به فکرم رسید که ذهن در واقع بدترین جای ممکن برای شیطان است. آن قدر از این تصور که در واقع شیطانی وجود ندارد تا در کمین جان من باشد، آسوده‌خاطر نمی‌شوم که از این فکر مبهوت می‌شوم که همواره در افکارم گرایش به نگرش غیر عاشقانه وجود دارد که به بدبختی من می‌انجامد.

خوب، این «گرایش» از کجا آمده؟ اگر خدا فقط و فقط عشق است و خدا قادر متعال است، پس این نیروی متضاد از کجا به وجود آمده؟

پاسخ فلسفی این است که در واقع نیرویی متضاد به وجود نیامده است. هیچ چیزی به جز عشق خدا وجود ندارد و آن گونه که در «دورۀ معجزات» آمده: «آنچه فراگیر است، نمی‌تواند متضادی داشته باشد.» اکنون این پرسش مطرح می‌شود: «چگونه یک جهان توهمی که در واقع موجود نیست، اما به شدت به نظر می‌رسد که وجود دارد، به دنیا آمد؟» دلیل کاربردی برای این پرسش، اصلِ «ارادۀ آزاد» است.

ما می‌توانیم به هر چه بخواهیم، فکر کنیم. اما هر فکر ما به هر حال قدرتمند است، زیرا قدرت خلاقیت ما از خدا سرچشمه می‌گیرد. بنا بر قانون علت و معلول، بی‌تردید ما نتیجۀ هر فکر انتخابی خود را تجربه خواهیم کرد. وقتی عاشقانه فکر می‌کنیم، در آفرینش با خدا مشارکت داریم و در نتیجه، در ایجاد عشق بیش‌تری شریک هستیم. وقتی غیر عاشقانه فکر می‌کنیم، ترس تولید می‌کنیم. این افکار به آن معناست که ذهن ما از هم گسسته است.

فهرست مطالب کتاب

آشنایی با نویسندگان
پیش‌گفتار: آشنایی با سایه یک ضرورت است
بخش یکم: دیپاک چوپرا
سایه
مِه توهم
راه خروج
واقعیتی جدید، قدرتی جدید
بخش دوم: دبی فورد
آشتی با خودمان، دیگران و جهان
نفوذ سایه
وجود دوگانۀ ما
تولد سایه
دوستی کردن با سایه
نقاب سایه
آشکار کردن زندگی پنهانی‌
بازتاب سایه
پرده برداشتن از سایه
نقاب برداشتن از سایه
هدایای سایه
در آغوش کشیدن سایۀ روشن
یکپارچه کردن سایه
بخش سوم: ماریان ویلیامسن
فقط نور می‌تواند تاریکی را بیرون کند
در جایی که عشق نباشد، منتظر ترس باشید
سایه در حرکت است
سایه‌های جمعی
نیت خوب کافی نیست
پذیرفتن و جبران کردن
خود را ببخشید، آن‌ها را ببخشید
در برابر دوست نداشتن مقاومت کنید
آزمون بازتاب سایه
محاسبۀ امتیاز
سنجش بازتاب سایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازتاب سایه: افروختن نیروی نهفته در خویشتن حقیقی
نویسنده، ،
مترجمفرناز فرود
ناشر چاپیانتشارات کلک آزادگان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-964-7974-90-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازتاب سایه

Ghazaleh Sabeti
۱۴۰۲/۸/۲۹
کتاب مفید و کاربردی هست در ابتدا که کتاب را مطالعه کردم به نظرم تکراری اومد ولی بعد از اتمام کتاب و مرور مطالب در ذهنم کتاب را بسیار کارآمد دیدم و نظرم را ویرایش کردم چون هر بخش از کتاب حاوی نکاتی بود که وقتی که بصورت عملی بکار می‌بریم واقعا به نتیجه مثبت میرسیم
منیره عباسی
۱۴۰۲/۵/۱۷
چندین کتاب در رابطه با سایه‌ها خواندم، ولی تنها کتابی که کار با سایه هارو توضیح داده، این کتاب بوده.
maryam gharagozlu
۱۴۰۱/۹/۱۰
به نظر من اگر همه دنبال به راه برای تمام چراها ونشدهای زندگیش میگرده بسیار کمک می‌کنه که مسیر رو پیدا کنید عالی
راحله فرامرزی
۱۴۰۲/۴/۱۰
همه کتاب‌های دبی فورد بخونین مخصوصا نیمه تاریک وجودش چون همیشه دبی فورد راهکارداره
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب بازتاب سایه

برای دریافت کتاب بازتاب سایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.