معرفی و دانلود کتاب صوتی عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه

عکس جلد کتاب صوتی عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه
قیمت:
37500 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه

کتاب صوتی عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه به قلم جولیان بارنز، نوشته‌ای عاشقانه درباره معنای زندگی، مرگ و اندوه به شمار می‌رود و نویسنده برنده جایزه من بوکر، متاثر از مرگ همسرش این اثر احساسی و فوق‌العاده را نگاشته است. این کتاب پرفروش توانست در سال 2013 به عنوان بهترین اثر سال از سوی DailyCandy و NPR انتخاب شود.

درباره کتاب صوتی عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه:

همه انسان‌ها در زندگی خود با انواع متفاوتی از رنج و فقدان روبه‌رو شده‌اند که تا همیشه ردپای آن بر روح و قلب‌شان باقی می‌ماند. جولیان بارنز در کتاب صوتی عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه (Levels of life) با تاریخچه بالون سواری، علم هوانوردی، عکاسی شروع می‌کند اما کم‌کم در لابه‌لای این موضوعات از عشق و غم صحبت می‌کند. شاید در نگاه اول به نظر برسد که چنین مفاهیمی چه ارتباطی با همدیگر دارند اما نویسنده با مهارت خود و تجربه زیسته‌اش، اثری احساسی و خیره کننده را خلق کرده است.

بارنز در کتاب عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه به خوبی توانسته کنار هم بودن دو چیز یا دو فرد را به خوبی توصیف کند و پس از آن روایتی اندوهگین و عمیق از جدا شدن و فروپاشیدن آن رابطه را بیان کند. در واقع این اثر چندین سال پس از مرگ همسر جولیان بارنز در سال 2008 نوشته شده و از دست دادن شریک زندگی‌اش چنان تاثیر عمیقی بر روی روحیات او گذاشته که این کتاب حاصل این تجربه و مواجهه او با مرگ است.

او در بخشی از کتاب می‌گوید: «هر داستان عاشقانه بالقوه داستان اندوه نیز هست»، اینکه عاقبت یکی از ما دو نفر پیش از آن یکی می‌میرد...

نکوداشت‌های کتاب صوتی عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه:

- نوشته‌ای درخشان درباره عشق و غم. (The Telegraph)
- کتاب کوتاه و باریک که از نظر احساسی بسیار قدرتمند است. (The Independent)
- یک کتاب فراموش نشدنی که متفکرانه و دلخراش نوشته شده است. (بخش بهترین کتاب‌های NPR)
- کوتاه و زیبا... کتاب صمیمیت و صداقتی کمیاب درمورد عشق و غم را شرح می‌دهد. (The Times)
- عمیقا تکان دهنده... بارنز غم و اندوه آتشین خود را در قالبی استعاری بیان می‌کند. (The Boston Globe)
- کتابی خیره کننده... این اثر مانند کتاب‌های گذشته او زیبا و هنرمندانه نوشته شده است و ما را تا عمق خود می‌برد. (روزنامه The Miami Herald)
- ادای احترام نویسنده به عشق و شریک زندگی‌اش که احساسات جهانی همچون غم و اندوه را به زیبایی بیان می‌کند. (New York Daily News)
- به همان اندازه که فصیح نوشته شده، احساسات و روح آدمی را به لرزه در می‌آورد. کتابی درباره مرگ همسر که شبیه هیچ کتاب دیگری نیست. (starred review)

جولیان بارنز را بیشتر بشناسیم:

یکی از نویسندگان خوشنام و حرفه‌ای انگلیسی که به جادو کننده قلب‌ها مشهور است، جولیان بارنز (Julian Barnes) نام دارد. او با نوشتن کتاب درک یک پایان در سال 2011 توانست برنده جایزه من بوکر شود و علاوه بر آن سه کتاب قبلی‌اش با نام‌های طوطی فلوبر (1984)، انگلیس، انگلیس (1998) و آرتور و جرج (2005) نیز در لیست نهایی همین جایزه قرار گرفته بودند.

جولیان بارنز در سال 1946 در یک خانواده فرهنگی به دنیا آمد و پس از تحصیلات آکادمیک خود، به مدت سه سال فرهنگ‌نویس واژه‌نامه انگلیسی آکسفورد بود. او علاوه بر نوشتن رمان، مجموعه مقالات و داستان‌های کوتاهی را منتشر کرده و در سال 2011 نیز به پاس یک عمر فعالیت ادبی و هنری برنده جایزه دیوید کوهن شد.

برخی از مهم‌ترین جوایز و افتخارات جولیان بارنز:

- برنده جایزه Somerset Maugham در سال 1981
- برنده جایزه Geoffrey Faber Memorial در سال 1985
- برنده جایزه E. M. Forster از آکادمی آمریکایی و موسسه هنرها و ادبیات در سال 1986
- برنده جایزه Shakespeare در سال 1993
- برنده جایزه San Clemente literary در سال 2008
- برنده جایزه David Cohen در سال 2011
- برنده جایزه Booker برای کتاب درک یک پایان در سال 2011
- برنده جایزه Costa Book برای کتاب درک یک پایان در سال 2011

در بخشی از کتاب صوتی عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه می‌شنویم:

دو تا آدم را که تا به حال کنار همدیگر قرار نگرفته‌اند، کنار هم می‌گذارید. بعضی وقت‌ها مثل اولین باری می‌شود که تلاش شد، بالنی هیدروژنی را به بالن هوای گرم ببندند. ترجیح می‌دهید اول بسوزید و بعد زمین بیوفتید و یا اول عشق زمین‌تان بزنید و بعدا شما را بسوزاند.

گاهی شدنی‌ست و یک چیز تازه درست می‌شود و دنیا عوض می‌شود؛ بعدش یک وقتی دیر یا زود به خاطر فلان یا بهمان علت، یکی از دو نفر کم می‌شود و چیزی که کسر شده، بیشتر است از مجموع آنچه که بوده است. از نظر ریاضی البته احتمالا ممکن نیست اما از نظر احساسی چرا.

پس از جنگ ابوطلیح، توده‌ای از کشتگان عرب بنا به ضرورت و دفن نشده به جا مانده بود. با این حال جسدها به دقت وارسی شده بودند. هر کدام‌شان حرزی از چرم به بازو بسته داشت؛ مزین به دعایی از رهبرشان. مهدی که به سربازانش وعده داده بود می‌تواند گلوله‌های بریتانیایی را به آب بدل کند. عشق حسی شبیه ایمان و شکست ناپذیری به ما می‌دهد و بعضی وقت‌ها یا شاید هم همیشه جواب می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
یادداشت مجموعه زندگی نگاره‌ها
54 دقیقه
فصل اول: گناه ارتفاع
73 دقیقه
فصل دوم: بر روی سطح
119 دقیقه
فصل سوم: از دست رفتن عمق

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه
نویسنده
مترجمعماد مرتضوی
راویعماد مرتضوی
ناشر چاپیانتشارات گمان
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
37500 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه

Yasamin Ald
۱۴۰۲/۱/۳
در ابتدا فکر کردم نویسنده ایرانی هست که در مورد مشروطه خواه‌ها و تهران در فصل اول صحبت کرده. بعدش فهمیدم نویسنده اصلا ایرانی نیست. اما این کتاب خیلی کلمه‌های قلمبه سلنبه داخلش هست. نمی‌دونم اشکال از مترجم هست یا خود نویسنده. اما در کل درک کردن جملات از همین ابتدای کتاب برای من سخته! خیلی جمله‌ها و طولانی هست همین باعث عدم برقراری ارتباط با ذهن نویسنده می‌شه. امیدوارم تو فصل‌های بعد این مشکل رفع بشه.
نوید پایدار
۱۴۰۰/۵/۱
بخش ابتدایی و انتهایی کتاب به سختی با هم ارتباط برقرار می‌کنن! کمکی نکرد کتاب
نویسنده هم آدم اندوهگین و مستاصلی باقی موند؛ در حقیقت دفتر خاطرات سانسور شده و تبدیل به کتاب شده‌ی یه آدم مصیبت زده بود.
Milad Khandan
۱۴۰۰/۳/۳۰
اجرا توسط خود مترجم عالی، ترجمه هم خوب و روان. دو فصل اول کتاب یک مقدار حوصله سربره، اما فصل سومش واقعا یک شاهکاره و میرزه فصل اول و دوم رو بخاطر فصل سوم تحمل کرد
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۲/۱۴
عالی.
این کتاب یک جستار سه بخشی‌ست (دو بخش اول برای درک بخش سوم است)
علیرضا حق وردی
۱۴۰۱/۲/۲۸
به نظرم یه رمان معمولیه! هیجان خاصی نداره 😞
Tina Pr
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
کمی گنگ شروع شد ولی در کل کتاب خوبی بود
m mohammadi4077
۱۴۰۰/۱/۳
خوب بود و برای من جالب بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه

برای دریافت کتاب صوتی عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.