معرفی و دانلود بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی، فرانسوی، ترکی و...

چرا باید کتاب‌های آموزش زبان بخوانیم؟

در دنیای امروز به سبب ارتباطات نزدیکی که میان افراد مختلف در سراسر جهان برقرار است، یادگیری یک زبان جدید به غیر از زبان مادری، به مهارتی ضروری تبدیل شده است. چراکه تسلط بر زبانی دیگر، به شما این توانایی را می‌دهد تا با افراد مختلف در اقصی‌نقاط جهان ارتباط برقرار کنید. با وجود اینکه کمتر کسی ممکن است از روی علاقه‌ی شخصیِ صرف و نه به اجبار سفر یا مهاجرت، به یادگیری زبان‌هایی مثل ایتالیایی، فرانسوی، عربی، ترکی و... روی بیاورد، اما لازم است این موضوع را به یاد داشته باشیم که دانسته‌های حاصل از یادگیری زبان هیچ‌گاه به هدر نمی‌روند. چراکه شما با هر زبان جدیدی که یاد می‌گیرید، درواقع دروازه‌ی تازه‌ای به جهان ادبیات را به روی خود گشوده‌اید.

در کنار این مزایا، دوزبانه یا چندزبانه بودن، فعالیت مغز را بهبود می‌بخشد و زوال شناختی و پیری ذهن را به تعویق می‌اندازد. همچنین با طی کردن چالش‌های مسیر فراگیری زبان، حافظه تقویت می‌شود و فرایند رشد ماده‌ی خاکستری مغز سرعت می‌گیرد و خلاقیت و عزت‌نفس فرد نیز افزایش می‌یابد. این مهارت فرصت‌های شغلی متعددی را هم برایتان فراهم می‌کنند. زمانی که شما مراحل مختلف آموزش زبان را پشت سر می‌گذارید، به‌مرور با خرده‌فرهنگ‌های مردمی که به آن زبان صحبت می‌کنند، آشنا می‌شوید و به این ترتیب گستره‌ی دیدگاهتان نسبت به مسائل مختلف زندگی و جهان متحول و انعطاف‌پذیرتر می‌شود؛ ویژگی‌هایی که از شما یک فرد خلاق می‌سازند.

شاید عجیب به‌نظر برسد، اما شما با فراگیری زبان دوم، نسبت به زبان مادری خود نیز آگاه‌تر می‌شوید. زیرا همه‌ی ما زبان مادری را به‌طور شهودی و ناخودآگاه فراگرفته‌ایم، اما در فرایند یادگیری یک زبان تازه با گرامر، قواعد، ساختار جمله‌ها و انواع اصطلاحات موجود در آن آشنا می‌شویم و طی یک مقایسه با زبان مادری‌، درک و شناخت بهتری نسبت به هر دو زبان پیدا می‌کنیم.

دسته‌بندی کتاب‌های آموزش زبان در کتابراه

برای قدم گذاشتن در راه پرچالش آموزش زبان، پیش از هر چیز، پیدا کردن مناسب‌ترین منابع آموزشی اهمیت دارد. در بازار کتاب هم به ضرورت این موضوع توجه ویژه‌ای شده است و کتاب‌های پرشماری از سطح مبتدی گرفته تا سطوح پیشرفته، از سوی ناشران سرشناسی مثل آوند دانش، راین، روزآموز و... برای کمک به زبان‌آموزان و متقاضیان شرکت در آزمون‌های بین‌المللی آیلتس و تافل تدوین و منتشر شده‌اند.

برای مثال کسانی که در پی منابع آموزش زبان انگیسی در خانه هستند و می‌خواهند در سطح پیشرفته به مکالمه بپردازند، می‌توانند از کتاب «روزآموز مکالمه سریع زبان انگلیسی» اثر فریدون فریدونی، بهره ببرند. مشتاقان یادگیری سایر زبان‌ها مثل فرانسوی یا ترکی هم، از مطالعه‌ی کتاب‌هایی مانند «فرانسوی سریع» نوشته‌ی مارلون لاج و «خودآموز ترکی استانبولی به زبان ساده» اثر بهروز ایمانی، بهره‌ی بسیاری خواهند برد. زبان‌های مردمان کشورهای شرق دور نظیر کره‌ی جنوبی نیز طرف‌داران خاص خود را دارند و کتاب‌هایی همچون «تسلط بر زبان کره‌ای - جلد دوم» تألیف مایکل کمبل و جئون داهی، در این زمینه بسیار کمک‌کننده‌اند.

با توجه به گوناگونی منابع آموزش زبان، در وب‌سایت و اپلیکیشن کتابراه بهترین کتاب‌های آموزش زبان در نسخه‌های الکترونیک و PDF و در دل دسته‌های «انگلیسی»، «آلمانی»، «فرانسوی»، «عربی»، «ترکی»، «سایر زبان‌ها»، «چند زبانه»، «Story books»، «زبان تخصصی»، «دیکشنری» و «آزمون‌های بین المللی» گنجانده شده‌اند و زبان‌آموزان از این طریق می‌توانند بدون طی کردن مسیرهای سردرگم‌کننده، به‌سادگی منبع موردنیاز خود را خریداری و دانلود کنند.

خواندن کتاب‌های آموزش زبان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر همیشه برای یادگیری یک زبان جدید اشتیاق داشته‌اید، یا در فکر مهاجرت به کشور جدیدی هستید و قصد دارید فراتر از سطح مبتدی به گرامر و قواعد زبان جدید مردم آن کشور مسلط شوید و در سطح پیشرفته با آن‌ها مکالمه کنید، یا چنانچه قصد شرکت در آزمون‌ آیلتس یا تافل را دارید، و یا حتی اگر دلتان می‌خواهد از طریق یادگیری یک یا چند زبان جدید با فرهنگ‌های تازه آشنا شوید، در هر صورت با خرید و دانلود بهترین کتاب‌های آموزش زبان، راه برایتان هموار خواهد شد.

پرطرف‌دارترین کتاب‌های آموزش زبان در کتابراه

در میان کتاب‌های پرشماری که با هدف آسان‌تر کردن یادگیری زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ترکی استانبولی، اسپانیایی، عربی، چینی، کره‌ای، ایتالیایی، روسی، عبری، ژاپنی و... از سطح مبتدی تا پیشرفته، در قالب نسخه‌های الکترونیک، صوتی و PDF در وب‌سایت و اپلیکیشن کتابراه قرار گرفته‌اند، برخی عناوین مانند «خودآموز زبان انگلیسی» اثر صادق عثمانی و «دستور زبان آلمانی Menschen A1» به قلم محمودرضا ولی خانی، به سبب خلاقیت در آموزش و ارائه‌ی محتوای باکیفیت، رضایت مخاطبان بیشتری را کسب کرده‌اند. کاربران با خرید و دانلود این آثار و بحث و گفت‌وگو درباره‌ی آن‌ها، بر ارزش و کارایی بالای این کتب تأکید کرده‌اند.

پیشنهاد برای دانلود کتاب‌های رایگان آموزش زبان در کتابراه

با توجه به اینکه اغلب اوقات هزینه‌های خرید کتاب‌های آموزشی ممکن است مانع از یادگیری زبان جدید شود، در وب‌سایت و اپلیکیشن کتابراه عناوین بسیاری از این حوزه در نسخه‌های الکترونیک و PDF، به‌طور کاملاً رایگان در اختیار مخاطبان قرار گرفته‌اند. به این ترتیب کاربران می‌توانند تنها با فشردن یک دکمه، کتاب‌های موردنیازشان را دانلود کنند و با خیالی آسوده به فراگیری زبان موردعلاقه‌شان مشغول شوند. کتاب‌های «تلفظ واژگان واژه‌نامه آلمانی فارسی SICHER B2.2» اثر محمودرضا ولی خانی و «آموزش زبان انگلیسی به سبک بنیادی» تألیف مهدی بنیادی، ازجمله‌ی این عناوین رایگان آموزش زبان در کتابراه هستند.

بهترین
کتاب‌های
آموزش زبان

کاربردی‌ترین
راهنمای جامع
یادگیری زبان

مشاهده کتاب‌ها

زبان انگلیسی را
به راحتی
بیاموزید!

مشاهده کتاب‌ها

انگلیسی را
در شهر
صحبت کنید

مشاهده کتاب‌ها