کتاب‌های گروه فرهنگی سماوا

درباره‌ی گروه فرهنگی سماوا

گروه فرهنگی سماوا از سال 1399 به‌عنوان ناشر محتواهای صوتی و آثار شنیداری، از دل انتشارات «سوره مهر» متولد شد. درواقع از سال 1393 سوره‌ی مهر به شکل پراکنده و اغلب به‌صورت برون‌سپاری، در زمینه‌ی تولید کتاب صوتی فعالیت داشت. پس از بررسی نیاز جامعه و مشاهده‌ی افزایش روزافزون علاقه‌مندان به آثار صوتی، محسن نادری با راه‌اندازی گروه فرهنگی سماوا به این فعالیت‌ها انسجام داد. نشر صوتی سماوا در کنار تیم جوان خود که متشکل از گویندگان حرفه‌ای رادیو و همین‌طور بازیگران سینما و تئاتر است، به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و در این مسیر از مسعود فروتن، در مقام مشاور هنری و تولید سماوا و دیگر بزرگان این عرصه نیز بهره می‌برد‌. با وجود آنکه گروه فرهنگی سماوا ابتدا از دل انتشارات سوره مهر متولد شد، اما درحال‌حاضر علاوه‌بر این انتشارات، با ناشران چاپی دیگری نیز همکاری دارد و فعالیت‌های خود را از محدوده‌ی آثار منتشرشده در سوره مهر، گسترده‌تر ساخته است.

حوزه‌های فعالیت گروه فرهنگی سماوا

نشر صوتی سماوا از ابتدای کار، سیاست‌های کاری خود را بر تولید پنج دسته محصول معطوف کرد:

  • کتاب صوتی که در اولویت تولیدات این نشر قرار دارد.
  • پادکست که تولید آن درون مجموعه و به سفارش سازمان‌های صورت می‌گیرد.
  • سریال‌های صوتی که از دیگر محصولات گروه فرهنگی سماوا هستند.
  • رادیکو یا رادیو کودکان که یکی از نوآوری‌های سماواست و در آن، کودکان هشت تا یازده‌ساله گوینده‌ی کتاب هستند.
  • خبر صوتی که اخبار فرهنگی مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری را پوشش می‌دهد.

نشر صوتی سماوا تابه‌امروز موفق شده است صدها عنوان کتاب صوتی، ده‌ها پادکست، چندین سریال صوتی و همچنین صدها خبر صوتی را با موضوعات انقلاب و دفاع مقدس، شهیدان مدافع حرم، ادبیات داستانی و رمان، روان‌شناسی و موفقیت، ادبیات کودک و نوجوان و فلسفه، تهیه و تولید کند.

سایر فعالیت‌های گروه فرهنگی سماوا

نشر صوتی سماوا در یکی از فعالیت‌های خود، با برگزاری جشنواره‌ی استعدادیابی گویندگی با عنوان «گوینده‌شو»، گام مؤثری در جهت کشف و رشد استعدادهای گویندگی در ایران برداشت. این نشر صوتی همچنین با تولید کتاب صوتی با گویندگی و روایت نویسنده‌ی اثر، به معرفی بیشتر این نویسندگان به اهالی کتاب و ادبیات کشور، کمک‌های قابل توجهی کرده است. افزون بر این‌ها گروه فرهنگی سماوا ابداع تولید «فلش‌بوک» را نیز در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد. تولید کتاب صوتی و آثار موزیکال برای کودک و نوجوانان هم ازجمله دیگر فعالیت‌های مهم این نشر صوتی به‌شمار می‌آید.

پرفروش‌ترین کتاب‌های گروه فرهنگی سماوا

نشر صوتی سماوا با تولید آثار باکیفیت، موفق به جذب طیف وسیعی از مخاطبان و علاقه‌مندان به آثار صوتی شده است. آثاری مثل «ترجمان دردها» اثر جومپا لاهیری، «انسان در جستجوی معنا» نوشته‌ی ویکتور فرانکل، رمان نوجوان «تابستان قوها» به قلم بتسی بایارس، «آبنبات دارچینی» نوشته‌ی مهرداد صدقی و «دور دنیای فلسفه در هشت روز» اثر دیو رابینسون و ریچارد آزبرن، در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های گروه فرهنگی سماوا قرار دارند.

کتاب‌های صوتی گروه فرهنگی سماوا

گروه فرهنگی سماوا برای تولید کتاب‌ها و آثار صوتی خود، مراحل مختلفی را پشت سر می‌گذارد. در اولین قدم با کمک چند متخصص محتوایی، کتاب‌های مناسب برای صوتی‌سازی را انتخاب می‌کند. پس از آن، این کتاب‌ها در یک شورای حرفه‌ای از نظر هنری، محتوایی و همچنین انتخاب گوینده مورد بررسی قرار می‌گیرند. بعد از مطالعه‌ی کتاب‌ها، تعداد راوی‌ها بر اساس ژانر و موضوع اثر مشخص می‌شود. در نهایت نیز سماوا با پایبندی به متن، کتاب صوتی را تهیه و تولید می‌کند و به دست مخاطبان خود می‌رساند. این نشر صوتی طی همکاری با پلتفرم‌های آنلاینی همچون کتابراه، مسیرهای دسترسی به آثارش را برای علاقه‌مندان سهل‌تر و وسیع‌تر ساخته است. شما هم می‌توانید برای خرید کتاب‌های گروه فرهنگی سماوا و تهیه‌ی عناوین پرفروشی همچون «آبنبات هل‌دار»، «از ترس تنهایی» و «هنر زندگی آسوده»، به وب‌سایت و اپلیکیشن کتابراه مراجعه کنید.