معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی آری به زندگی: برخلاف همه چیز

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی آری به زندگی: برخلاف همه چیز
قیمت:
۹,۸۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی آری به زندگی: برخلاف همه چیز

ارزش حقیقی زندگی در چه چیزهایی نهفته است؟ ویکتور فرانکل، نویسندۀ کتاب مشهور «انسان در جستجوی معنا»، در خلاصه کتاب صوتی آری به زندگی، مجموعه‌ای از زیباترین سخنرانی‌هایش درمورد معنای رنج و یافتن امید در زندگی را ارائه داده است. او این سخنرانی را بعد از آزادی از اردوگاه کار اجباری نازی‌ها ایراد کرد که به صورت شگفت‌انگیزی درمورد ارزش حقیقی زندگی صحبت می‌کند.

درباره خلاصه کتاب صوتی آری به زندگی:

اصلی‌ترین عنصر حیات‌بخش زندگی همهٔ انسان‌ها چیزی جز «امید» نیست. اما در این روزها دشوار می‌توان به آن دست‌یافت و انسان‌های زیادی اسیر چنگال ناامیدی شده‌اند. در این شرایط بهتر است به این انسان‌ها یادآوری کرد که هرچقدر هم که زندگی سختی داشته باشند، بازهم مشابه تجربه‌ای که ویکتور فرانکل در اردوگاه کار اجباری نازی‌ها را داشت، احساس نکرده‌اند.

این نویسنده و روان‌شناس برجسته در آن زمان تجربه‌ای نزدیک به مرگ را از سر گذراند. نمی‌توان تصور کرد که چه سختی‌های کشیده و چه شرایطی را به دور از خانواده و عزیزانش تحمل کرده است. اما این فرد توانست با موفقیت آن را پشت سر گذاشته و معنای حقیقی زندگی را از دل این رنج بیرون بکشد. او یک سال بعد از آزادی سخنرانی تأثیرگذاری انجام داد که افراد زیادی تحت تأثیر سخنانش قرار گرفتند.

فرانکل سخنانش را در کتاب آری به زندگی (Yes to Life: In Spite of Everything) جمع‌آوری کرد و در اختیار مخاطبانش قرار داد. او عقیده دارد زندگی هیچ‌کسی در این دنیا بی‌معنا نیست. وی بر اساس این تفکر نظریه‌ای ارائه کرد به نام «معنادرمانی» که طبق آن تعداد زیادی از افرادی را که از افسردگی رنج می‌بردند، درمان کرد. این نظریه اظهار می‌کند که در هر شرایطی باید بحران را به‌عنوان یک فرصت برای یافتن معنا دید.

کتاب حاضر یک سال بعد از اتمام آشویتس به رشته تحریر در آمد. اما تعداد نسخه‌های آن بسیار محدود بود و تقریباً داشت فراموش می‌شد که ناشری آخرین نسخه آن را به انگلیسی ترجمه و منتشر کرد. پس از آن افراد زیادی از آن استقبال کردند و تحت تأثیر آن قرار گرفتند. اگر فکر می‌کنید شرایط سختی دارید و معنای زندگی را گم کرده‌اید، این کتاب به شما کمک زیادی می‌کند و به سمت مسیر درست راهنمایی‌تان می‌کند.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب صوتی آری به زندگی:

- ویکتور فرانکل، مانند تمامی کسانی که جنایات هولوکاست را تحمل کردند، کسی است که زبان از توصیف او قاصر است. من از انعطاف‌پذیری و مثبت‌اندیشی شخصی که تجربیات غیر قابل‌تحملی را به دست آورده که تصورش هم برای من دشوار است، تعجب می‌کنم و روحیه او را می‌ستایم. جالب‌تر این که سخنرانی‌های فرانکل که اساس این کتاب است، تنها نه ماه پس از آزادی از اردوگاه کار اجباری نهایی ارائه شده است. (وبسایت Schizanthus Nerd)

- من این کتاب را دوست داشتم! این اثر فوق‌العاده طوری نوشته شده است که خواننده می‌تواند اصول دکتر فرانکل را بلافاصله درک کند و در همان لحظه اعمال کند. این یک کتاب عالی برای دستیابی به چشم‌انداز، در میان یک بیماری همه‌گیر است. (william evans)

- این کتاب در ابتدا در دهه 1940، اندکی پس از آزادی فرانکل از اردوگاه مرگ نازی‌ها، به زبان آلمانی منتشر شد. گرچه شبیه جستجوی انسان برای معنا است، اما حاوی مطالب منحصربه‌فردی است که آن را تکمیل می‌کند. ما می‌توانیم در هر موقعیت زندگی، از طریق فعالیت، تفکر و نگرش نجیب حتی در برابر رنج غیرقابل‌اجتناب، معنا پیدا کنیم. (douglas groothuis، فیلسوف)

- این سه سخنرانی توسط روان‌درمانگر وینی و بازمانده اردوگاه‌های کار اجباری و کارگری نازی‌ها که در سال 1946 در اتریش برگزار کرد، در مدت یک سال پس از آزادی خود، اخیراً به انگلیسی ترجمه شده است. (Ilan Israel)

خلاصه کتاب صوتی آری به زندگی مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های فلسفی و خودسازی علاقه دارید، از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد.

با ویکتور فرانکل بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده و عصب‌شناس یهودی در سال 1905 در وین به دنیا آمد. او که به‌عنوان پایه‌گذار مکتب «لوگوتراپی» یا معنادرمانی شناخته می‌شود، در طول زندگی خود مکاتبات و تبادلات زیادی با روان‌شناسانی مثل فروید داشته است. قدم‌های اولیه تدوین نظریه معنادرمانی در اردوگاه کار اجباری به ذهن ویکتور فرانکل (Viktor Frankl) رسید و آن‌ها را در کاغذهای کوچکی یادداشت می‌کرد.

فرانکل به جز مدرک دکتری از دانشگاه‌های وین و آدیتشنالی در سال 1949، موفق به دریافت مدرک دکترای افتخاری از 120 دانشگاه در سراسر جهان شد. وی سال‌های زیادی را به‌عنوان رئیس بخش روانپزشکی در بیمارستانی در وین فعالیت کرد و پس از آن چند سال استاد دانشگاه شد و به تدریس نظریه معنادرمانی پرداخت.

مشهورترین کتاب این نویسنده مشهور «انسان در جستجوی معنا» است که به شکل عمیقی در آن لوگوتراپی را تحلیل کرده است. فرانکل در نهایت در سال 1997 از دنیا رفت.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی آری به زندگی می‌شنویم:

همونطور که گفتیم رنج هم معنایی در دل خودش پنهان کرده. به همین دلیل بعضیا می‌پرسن که آیا بیماری هم رنجه؟ بله اما تنها بخشی از رنجه و بین بیماری و رنج تفاوتی وجود داره. افرادی هستن که بیماری ندارن، اما در رنج زندگی می‌کنن. یا بدون این که در رنج باشن به بیماری مبتلا هستن. رنج و زندگی انسان‌ها به هم گره خورده و با هم برابره. طوری که اگه رنج وجود نداشته باشه به نوعی باعث بیماری روانی انسان‌ها میشه. ذهن انسان توانایی اینکه بیمار شه رو نداره و تنها یک بعد شناختی محسوب میشه. ذهن این قدرت رو داره که به چیزی برچسب درست و نادرست بزنه و اعتبار اون رو سبک سنگین کنه. اما روان انسان به شدت قدرت بیمار شدن داره. به طور کلی اگه انسانی نتونه رنج بکشه این خودش نشون دهنده‌ی بیماری فرده. گاهی اوقات ترس از چیزی که هنوز رخ نداده هم میتونه فرد رو بیمار کنه و بیماری‌های عصبی مختلفی ایجاد کنه.

زمانی که در بیمارستان روانپزشکی مشغول به کار بودم، مسئول بخش منو صدا کرد تا به موردی رسیدگی کنم. یه مادر و دختری رو دیدم که مادر دائم احساس پریشونی می‌کرد و از موضوعات مختلف ناراحت بود. دختر جوون هم دائم با گفتن اینکه همه چیز خوبه و مشکلی وجود نداره سعی داشت تا مادر رو دلداری بده. من رومو به طرف مادر بردم تا باهاش حرف بزنم. اما مادر به صورت پنهانی اشاره کرد که بیمار دخترشه...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست؟
3 دقیقه
درباره‌ی کتاب
13 دقیقه
مقدمه
20 دقیقه
فصل اول: درباب معنا و ارزش حقیقی زندگی (یک)
16 دقیقه
فصل دوم: واقعیت زندگی
14 دقیقه
فصل سوم: در باب معنا و ارزش حقیقی زندگی (دو)
12 دقیقه
فصل چهارم: آزمایش حیاتی
15 دقیقه
فصل پنجم: چرایی و چگونگی
2 دقیقه
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی آری به زندگی: برخلاف همه چیز
نویسنده
مترجمفاطمه فراهانی
راویدادبه دادمهر
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی آری به زندگی

Alireza Heravian Heravian
۱۴۰۲/۱/۱۶
کتاب‌های ویکتور فرانکل، برای یک زیست معنادار در دایره‌ی حقیقت بسیار پیشنهاد میشه. در جامعه‌ای که زیست اکثریت دروغین و بر اساس خواست صاحبان قدرت هست، این کتاب و کتاب‌های معنا درمانی کمک خوبی میکنه که انسان در دایره‌ی حقیقت تغیرر مسیر بده و در اونجا زندگی کنه
سید سامان نعمتی
۱۴۰۱/۴/۲۱
کتاب بسیار خوبی است، مصداق ارایه می‌کنه برای زندگی و امید در هر شرایطی...،
زندگی را باید زندگی کرد.....
امیرمحسن حسینی
۱۴۰۳/۲/۵
خیلی مختصر و مفید، ولی کتاب کاملش خیلی بهتر بود تا میکرو کتاب، ولی اصل و موضوعیت حفظ شده بود
چراغبکی
۱۴۰۲/۵/۴
بخش دوم کتاب انسان در جستجوی معنا در این کتاب با توضیحات کامل تر ارائه شده
Hadi Deyranehkesh
۱۴۰۱/۳/۸
کتابی بسیار مفید بر اساس تجربیات واقعی و پر از معنا. بسیار ممنونم
Badri Vajdi
۱۴۰۱/۶/۲۶
دیدگاه دکتر فرانکل بسیار پرمحتوا و سازنده هست
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی آری به زندگی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.