معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ی فساد

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ی فساد
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ی فساد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ی فساد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ی فساد

به نظر شما برای مقابله با فساد مالی چه راه‌هایی وجود دارد؟ افرا ریموند، نویسنده و روزنامه‌نگار، در خلاصه کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ی فساد درمورد مسئلهٔ فساد جهانی و راه‌های مقابله با آن در کشورها صحبت می‌کند. این فایل صوتی از یکی از سخنرانی‌های این روزنامه‌نگار در «تدتاک» برگرفته شده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ی فساد:

آیا فساد مالی جرم محسوب می‌شود؟ وقتی با دوستان و خانواده دور هم جمع می‌شوید و درباره میزان جنایت در کشورها بحث می‌کنید، هیچ‌کس حرفی از فساد بر زبان نمی‌آورد. زمانی که یکی از دولتمردان به تلویزیون می‌آید تا در مورد جرم و جنایت صحبت کند نیز درباره فساد حرفی نمی‌زند. اما افرا ریموند عقیده دارد فساد مالی هم یک جرم اقتصادی است؛ زیرا ما درگیر غارت پول مالیات دهندگان هستیم.

او در سخنرانی خود به اسم سه افسانه درباره‌ی فساد (Three myths about corruption) به شما می‌گوید حجم عظیمی از فساد در بخش خصوصی وجود دارد که هیچ ربطی به دولت ندارد. تمام رشوه‌گیری‌ها و زیرمیزی‌ها در بخش خصوصی رخ می‌دهند. تمرکز اصلی او بر فساد در بخش دولتی است که بخش خصوصی هم در آن نقش دارد.

این روزنامه‌نگار برجسته در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که افسانه‌های زیادی در پی این موضوع شکل گرفته‌اند و به‌صورت باور عمومی درآمده‌اند. ادارات دولتی و خصوصی نیز به دنبال این هستند که فساد را به‌صورت مسئله‌ای عادی نشان بدهند؛ بنابراین دست‌اندرکاران این موضوع با خاطری آسوده می‌توانند به کارشان ادامه دهند.

با شنیدن این فایل صوتی متوجه می‌شوید که شما در بی‌اعتبار کردن مسئله فساد در کشورتان نقش مهمی دارید. نقش شما در این مسئله این است که باید از رهبران و مسئولان خود خواستار پاسخگویی و شفافیت بیشتری باشید. در انتها باید گفت با شنیدن این سخنرانی به این نکتهٔ مهم پی می‌برید که فساد نباید امری مسلم باشد و وظیفه ما به‌عنوان شهروند این است که با آن مبارزه کنیم.

خلاصه کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ی فساد مناسب چه کسانی است؟

اگر به سخنرانی‌هایی پیرامون مسائل حقوقی و اجتماعی علاقه دارید، شنیدن این فایل صوتی می‌تواند برایتان مفید و لذت‌بخش باشد.

افرا ریموند را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده و روزنامه‌نگار بیشتر تحقیقاتش را با تمرکز بر مسئله فساد مالی در بخش‌های خصوصی و دولتی انجام می‌دهد. او هنگام فعالیتش در حرفه روزنامه‌نگاری، درمورد رسوایی‌های کشورش تحقیقات گسترده‌ای انجام داد. افرا ریموند (Afra Raymond) به مدت هشت سال ستون‌نویس نشریه Business Guardian بود و اما حالا وب‌سایت شخصی خود را دارد.

وی عضو اجرایی فدراسیون سازمان‌های مسکن سیاه (FBHO) در لندن بود و همچنین مدیریت EPL Properties Limited را نیز برعهده داشت. سخنرانی‌های ریموند در ارتباط با فساد دولتی در کشورش و روش‌های مبارزه با آن است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ی فساد می‌شنویم:

دولت ما می‌خواست یه فرودگاه بسازه یا در اصل یه فرودگاه قدیمی رو بازسازی کنه. بودجهٔ کل پروژه یک و شش دهم میلیارد دلار ترنیداد و توباگو بود. و تو مناقصه زد و بند‌های زیادی شد و کارهای مشکوک و خلاف زیادی اتفاق افتاد. برای اینکه درک بهتری از اتفاقی که افتاد داشته باشیم و از دید افسانهٔ دوم که می‌گفت مشکل بزرگی نیست بررسیش کنیم، می‌تونیم به بیانهٔ دادستانی نگاه کنیم.

این حرف من نیست. بیانیهٔ رسمی دادستانیه. طبق بیانیه از یک و شش دهم میلیارد دلار هزینهٔ پروژه، یک میلیارد دلار به حساب‌های بانکی آفشور منتقل می‌شده. یک میلیارد دلار از پول مالیات دهنده‌های ما تو حساب‌های بانکی آفشور بوده. با توجه به شکاک بودنم از این قضیه خیلی عصبانیم. می‌خوام حرفم رو اینجا قطع کنم تا چیز جدیدی رو که یادم میاد، تعریف کنم.

الان می‌خوام چیزی رو تعریف کنم که نوامبر پارسال توی وال استریت دیدم. توی فصل پاییز توی پارک زاکوتی بودم. هوا خنک بود و رطوبت داشت. داشت تاریک می‌شد. منم همراه معترض‌های جنبش اشغال وال استریت حرکت می‌کردم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
بخش یک
6 دقیقه
بخش دو
5 دقیقه
بخش سه
6 دقیقه
بخش چهار
6 دقیقه
بخش پنج
6 دقیقه
بخش شش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ی فساد
نویسنده
مترجمپوریا جارچی
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی علمی و آموزشی
قیمت نسخه صوتی
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ی فساد

سیداسماعیل نظام زاده
۱۴۰۱/۲/۲۰
مطالب کاربردی و مفید بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ی فساد

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ی فساد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.