معرفی و دانلود خلاصه کتاب خانه هفت شیروانی

عکس جلد خلاصه کتاب خانه هفت شیروانی
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب خانه هفت شیروانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب خانه هفت شیروانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب خانه هفت شیروانی

تصویری زنده از آمریکای قرن نوزدهم؛ کتاب خانه هفت شیروانی یکی از ماندگارترین آثار ناتانیل هاثورن است که ماجرای خانه‌ای اسرارآمیز را روایت می‌کند. خانه‌ هفت شیروانی مکانی نفرین‌شده با گذشته‌ای وحشتناک و مبهم است که تاریخ چند نسل را به هم پیوند داده. خلاصه کتاب حاضر، چکیده‌ای از نسخه‌ی اصلی این رمان با بازنویسی کلاید نهرنز است که در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب خانه هفت شیروانی

اگر خانه‌های قدیمی قادر به سخن گفتن بودند، چه اسراری را آشکار می‌کردند؟ ناتانیل هاثورن (Nathaniel Hawthorne) نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی در کتاب خانه هفت شیروانی (The House of the Seven Gables: A Romance) این موضوع را دستمایه‌ی اثر خود کرده و به سوژه‌هایی همچون عاقبت گناه و انتقام می‌پردازد. او برای هیجان بیشتر، چاشنی نیروهای ماوراءالطبیعه و جادوگری را نیز به داستان افزوده و خواننده را محو روایت خود می‌کند.

داستان خانه هفت شیروانی از اواسط قرن نوزدهم آغاز می‌شود و با سفری در زمان، به اواخر قرن هفدهم یعنی زمانی‌که خانه ساخته شده، به عقب باز می‌گردد. حوادث زیادی در این خانه رخ داده و همه چیز از زمانی آغاز می‌شود که کلنل پینچیون، زمین خانه را با توسل به زور از چنگ صاحبش در آورده. مردم بر این باورند که صاحب آن زمین یک جادوگر است و پینچیون نیز با همکاری بزرگان و قضات شهر، او را به اعدام محکوم می‌کند. نفرین جادوگر از همان زمان آغاز می‌شود و حوادث ناخوشایندی را برای کلنل و نسل‌های آتی خاندان پینچیون رقم می‌زند. اگر می‌خواهید ادامه‌ی این ماجرای هیجان‌انگیز، آموزنده و جذاب را بخوانید، با ناتانیل هاثورن و این خلاصه کتاب جذاب با بازنویسی هنرمندانه‌ی کلاید نهرنز همراه شوید.

اثر پیش رو به عنوان خلاصه‌ای از کتاب خانه هفت شیروانی با ترجمه‌ی زهرا چراغعلی، توسط نشر نوژین در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب خانه هفت شیروانی

  • نگارشی سخاوتمندانه که زمزمه‌ای مبهم همچون پژواکی غیرقابل تشخیص از زندگی آدمیان بی‌شمار، آن را فرا گرفته است. این نشانه‌ی حقیقی یک اثر ادبی برجسته است. (هنری جیمز)

  • نوعی دوران تراژیک خاص در زندگی انسان وجود دارد که هیچ‌کس به جز هاثورن نتوانسته آن را با چنین وضوحی به تصویر بکشد. (هرمان ملویل)

اقتباس‌های کتاب خانه هفت شیروانی

  • در سال 1910 فیلم صامت خانه هفت شیروانی با اقتباس از این رمان ساخته شد که در سال 1967 بازسازی شد
  • ساخت فیلمی دیگر در سال 1940، به کارگردانی جو مِی
  • ساخت تله فیلم کوتاه برای شو شرلی تمپل در سال 1960
  • ساخت یک تئاتر رادیویی CBS با اقتباس از کتاب خانه هفت شیروانی در سال 1974

خلاصه‌کتاب خانه هفت شیروانی مناسب چه کسانی است؟

خواندن خلاصه کتاب خانه هفت شیروانی به دوستداران ادبیات گوتیک و داستان‌های ترسناک و تاریخی پیشنهاد می‌شود.

با ناتانیل هاثورن بیشتر آشنا شویم

ناتانیل هاثورن نویسنده‌ی آمریکایی زاده‌ی 1804 است. خانواده‌ی او یکی از قدیمی‌ترین خاندان‌های شهر زادگاهش در ایالت ماساچوست بودند. او پس از پایان تحصیلات خود، نگارش داستان‌های کوتاه را آغاز کرد. اثر معروفش با عنوان «حرف سرخ‌فام» یا «داغ ننگ» در سال 1850 منتشر شد و او را به شهرت رساند.

فرانکلین پیرس چهاردهمین رئیس جمهور آمریکا، دوست دوران دانشگاهش بود و او را به عنوان کنسول ایالات متحده به انگلیس فرستاد. ناتانیل هاثورن همچنین شاهد آغاز جنگ داخلی در آمریکا بود. در سفری به واشنگتن، موفق شد آبراهام لینکلن را ملاقات کند و تجربه‌ی خود را در مقاله‌ای تحت عنوان «درباره‌ی مسائل جنگ» منتشر کرد. بیماری نگذاشت باقی آثارش را به پایان برساند و در سفری به کوهستان نیوهمپشایر، ضعف بر او غلبه کرد و از دنیا رفت.

در بخشی از خلاصه کتاب خانه هفت شیروانی می‌خوانیم

صد سال پیش، یکی از اعضای خانواده‌ی پینچیون مغازه‌ی کوچکی در عمارت دایر کرده بود. اما پس از مرگ او مغازه بسته شده و فراموش شده بود. اکنون سرمایه‌ی هپزیبا رو به زوال بود و از درخواست هرگونه کمکی از پسرعمو قاضی جفری، کراهت داشت. از این رو او بالاخره تصمیم گرفت تا دوباره آن مغازه‌ی قدیمی را راه‌اندازی کند و تجارت کوچکی برای گذران زندگی خود دست‌وپا کند. روز اول بازگشایی هیچ سودی برای او ندارد و فقط به معرفی کارش می‌گذرد.

هپزیبا مشغول بستن مغازه است که ملاقات غیرمنتظره با فیبی، پسرِ عموی مرحومش آرتور، او را شگفت‌زده می‌کند. فیبی برای دیدن اقوامش که تاکنون ندیده است، به آنجا آمده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب خانه هفت شیروانی
نویسنده
مترجمزهرا چراغعلی
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات22
زبانفارسی
شابک978-622-287-020-1
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب خانه هفت شیروانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب خانه هفت شیروانی

برای دریافت خلاصه کتاب خانه هفت شیروانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.